badeendjex5 schreef:
Gevangen van Azkaban heb ik gekozen als beste, gewoon omdat ik die ook zo goed verfilmd vind, er wordt bijna niets in weggelaten.
Bijna niets weggelaten? Het is al een lange tijd geleden dat ik PoA gelezen heb, maar ik kan me herinneren dat de film heel het marauders en animagus deel wegliet. Dat vond ik persoonlijk heel belangrijke dingen. Belangrijker dan een quidditch match ofzo.
En die brand bij de Weasley's was hoogstwaarschijnlijk voor de spanning. En ook om te laten zien HOE serieus het eigenlijk is. Ik vond die scene eigenlijk wel gaaf xD
7.1 en 7.2 zijn inderdaad awesome. Ik denk dat 7.1 toch nog mijn favoriet is. Want die is echt heel trouw aan het boek en lekker spannend.
De eerste twee films vind ik trouwens juist iets speciaals hebben. Sentimentele waarde hebben die
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Heerlijk magisch en rustgevend en toch vet spannend. Vooral voor een 10 jaar oud kind.
Tja, iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen mening over.
En ik vind die scène bij de Weasly's wel een coole scène, en in de film past het wel, maar het is gewoon niet zoals het in het boek hoorde te zijn.
x.