Geplaatst: ma mei 02, 2011 23:59
Ik vond de opdrachten niet erg goed. Ik vond het vooral niet mooi genoeg en het hield zich niet altijd even goed aan het boek. Die hele vliegreis met die draak was puur voor de sensatie, maar kan nergens in het boek gevonden worden en bovendien vond ik het totaal niets toevoegen. De tweede opdracht ging nog wel. De laatste opdracht was behoorlijk anders dan in het boek stond geschreven - de gouden mist, de sfinx, de Schoeistaartige Skreeft, de reuzenspin, alles werd overgeslagen en het was gewoon een doolhof met een eigen leven geworden. In het boek stond daar ook niks over, als ik het mij goed herrinder?
Ik vond de casting voor de drie kampioenen wel heel goed - Fleur zag er Frans genoeg uit, Krum was een stoere vent (alhoewel hij mager behoort te zijn) en Pattison was echt DE Cedric, hoewel hij blond is en eigelijk grijze ogen en donker haar behoort te hebben. Dat las ik laatst en ik was verbijsterd, want sinds hij Cedric speelt, is hij geloof ik voor iedereen ook gewoon blond... ik was gewoon vergeten hoe hij er ''eigelijk'' uitzag en dat is een prestatie. <3
Het belangrijkste uit deze film is voor mij de scène op het kerkhof. Ik vond 'm heel cool, maar voor mij kan een filmscène nooit uitdrukken hoe intens dit is in het boek. Dit is voor mij de meest intense scène uit de hele serie en ik heb er echt zo'n giga-beeld en gevoel bij, en de film kan dat gewoon nooit halen. En daar ben ik eigelijk ook wel blij mee. ^^
|