Geplaatst: do dec 12, 2013 23:21
Wat snap je niet dan? Dat ik PoA de minste film vindt? Persoonlijk vind ik een aantal casting keuzes voor de film niet bepaald geweldig. Ik vind David Thewlis en Gary Oldman goede acteurs, maar niet als Remus en Sirius. Ze liggen gewoon niet dicht genoeg bij mijn beeld dat ik bij die personage had. De weerwolf vond ik niet mooi, hij was in mijn ogen niet indrukwekkend genoeg. Ik vond dat de film te weinig uitlegde voor de niet-lezer. Ik had wat moeite met een aantal scene's die geschrapt waren. Maar bovenal is PoA mijn favoriete boek uit de serie, en de film voldeed helaas niet aan mijn verwachtingen. (er zijn ook heel veel dingen die ik wel mooi aan PoA vond, Buckbeak vond ik heel fijn, de casting van Peter Pettigrew en Trelawney ect,) Ik vond 2, 6 en 7a de fijnste films. 7b krijgt een speciale mention, omdat ik daar heel fijne herinneringen aan heb. (Ik was één van de 8000 mensen op Trafalgar Square).
Gravity heb ik niet gezien, en ben ik ook niet van plan te kijken (Ik werd heel ongemakkelijk van de trailer, dus ik pas). Daar kan ik dus niets over zetten.
Of snap je niet dat ik graag een frisse wind wil? De film gaat zich afspelen in Amerika en in de jaren 20, dat is een compleet andere setting, qua tijd en plaats. De kans is klein dat er oude personages in voor komen. Alles wordt al anders, dus waarom niet gelijk een andere regisseur?
Ik heb eens zitten nadenken... Misschien zou Kenneth Branagh wel een goede regisseur zijn? Hij is bekend met de HPwereld en met het regisseren van spektakelfilms (Thor). Ik zou hem wel een goede keuze vinden.