Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Klassenoudste Griffoendor

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 20:27 

Als de avond bijna valt en niemand zich nog als kandidaat heeft voorgesteld besluit Leonie toch op een iemand te stemmen. Ze kijkt nog een keer naar het namenlijstje en kruist dan Agenia aan.
Ja, ze vertrouwd erop dat Agenia de taak goed zal kunnen vervullen. Op de een of andere manier heeft ze er een goed gevoel bij.
Tevreden dat ze uiteindelijk toch iemand heeft gekozen gooit ook Leonie haar stembiljet in de stembus.

You can do anything as long as you can dream it.

Profiel  

Happy to kill

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 20:29 

Blijerd zit lekker rustig in een hoekje te genieten van een boek. Ooh! Ja... Er moest ook nog gestemd worden. Ze trekt haar wenkbrauw op als 2 personen spontaan besluiten om op Lies te stemmen. Blijerd kent Lies zelf echter niet, dus vindt ze het ook niet nodig om op haar te stemmen.

"Mijn stem gaat uit naar Lacrimosa." Zegt Blijerd resoluut en gaat rustig door met lezen.

Stiekem voelt ze zich best beledigd dat niemand op haar stemt. Iedereen zou toch moeten weten dat zij de beste kandidaat is? Ah well... Ze leren vanzelf van hun fouten.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 20:34 

Skywalker komt relatief laat het plein op en ziet dat er gestemd wordt op wie de volgende MoM wordt. Ze ziet dat de meeste mensen voor Lies stemmen, al snapt Skywalker niet zo goed waarom.

"Niemand heeft zich opgegeven voor de rol van Minister," zegt ze, terwijl ze de dorpelingen aankijkt en licht glimlacht. "Bij deze wil ik me dus opgeven. De politiek heeft me altijd al getrokken, en ik ben ervan overtuigd dat ik over leiderschapskwaliteiten beschik."

Met dat gezegd, gaat Skywalker zitten op een stoel en bestelt ze een drankje.

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

The Dark Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 21:05 

Nacht 1

De stemmen zijn geteld en met een niet overtuigende meerderheid maar alsnog meerderheid is het Lies geworden die vanaf heden de taak van nieuwe Minister of Magic zal uitvoeren. Het hele dorp hoopt dat zij het beter zal doen dan de vorige, al is daar niet veel voor nodig, zolang ze bij illegale eenhoorns en centaurs vandaan blijft.

Lies wordt succes gewenst met haar functie en het dorp gaat met een gerust hart naar bed op deze mooie zomeravond.

--------

Het is nu de eerste nacht. De volgende rollen kunnen vannacht een actie uitvoeren door Pieper en mij voor morgenavond 22:00 een pb te sturen:

- Voldemort: wie wordt het eerste slachtoffer van de DE's? (Dit vóór 20:00 melden!)
- Voldemort: wie wordt jouw extra slachtoffer wanneer jij dood gaat?
- Voldemort: wie gaan jullie onder de imperiusvloek brengen?
- Trelawney: wie wil je zien?
- Kingsley: wie wil je beschermen?
- Mundungus: waar ga je overnachten?
- Tonks: van welke 3 personen wil je rollen opvragen?
- Molly: wie wil je vannacht vervloeken?
- Rita: bij wie ga jij vannacht gluren?

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 9:46 

Met een big smile feliciteert Lotte de nieuwe MoM. Ze heeft gestemt op Lies en zij is het dan ook geworden. Blij dat ze terug iemand hebben die de taak heeft om hun te beschermen wrijft ze vermoeiend in haar ogen. De nacht is sneller gevallen dan ze had verwacht. De dagen en de nachten in dit dorpje zijn soms verbazend kort. Ze onderdrukt een korte geeuw en drinkt snel haar boterbiertje uit. "Wel, ik ben blij dat we een nieuwe MoM hebben. Ik voel me wel goed met Lies als Minister." Lotte kijkt nog even snel op horloge, schuift haar stoel achteruit en staat op. "Ik ga maar eens, op tijd mijn bedje in. Morgen drukke dag, tot morgen!" Ze knikt nog even naar iedereen die op het terras zit en loopt dan verder, het dorpsplein over zo naar een zijstraatje naar haar eigen kleine stulpje. Alle gordijnen worden gesloten en niet veel later ligt Lotte al vredig te slapen.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 13:20 

De stemmen worden getelt en tot haar grote verbazing is Lies de nieuwe MoM. En nog voordat ze AlohafromHell kan begroeten wordt ze gefeliciteerd door Lotte. Een beetje overdonderd zegt ze: "Wauw, bedankt Lotte! en tot morgen!" Lies' benoeming kwam uit het niets. Toch vond ze dat ze een soort speech moest geven, want was dat niet iets wat burgemeesters deden?
"Ik wil jullie erg bedanken voor jullie steun en stemmen. Al is het echt totaal onverwachts. Ik zal mijn best gaan doen en proberen juist te handelen. Ook kunnen jullie altijd bij me terecht. Ik zal ervoor zorgen dat jullie niet op de verkeerde hebben gestemd."
Met een rood hoofd ging Lies weer zitten. Ze sprak niet echt vaak zo in het openbaar, maar dat hoort er nu natuurlijk wel bij. Lies was stiekem wel blij met haar benoeming. Ze vond het eigenlijk wel spannend, maar ze was ook onzeker en bang om de verkeerde keuzes te maken. Ze besloot om nog even op het terras te blijven zitten om met wat mede-bewoners te kletsen en ze bestelde nog een kopje thee.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 13:25 

De nacht valt al, als we te horen krijgen dat Lies de nieuwe MoM is. Ik ben blij, want zoals ik al zei, heb ik vertrouwen in haar. Proficiat, Lies, zeg ik oprecht blij. Nu ja, dan ga ik ook maar eens naar huis, baai.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 13:31 

Patricia's voornemen om nog te gaan stemmen was niet gelukt, maar of ze dat erg vindt is een tweede. Als niemand zich kandidaat stelt om het ministerschap op zich te nemen, is het moeilijk om iemand te moeten kiezen. Uiteindelijk is Lies verkozen tot minister, wat haar wel lijkt te passen. "Succes met je nieuwe baan, Lies!".
Lies zou het vast goed doen. Want kan er nou mis gaan in deze gemeenschap?!

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

Zielig Dichtertje

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 21:04 

Dag 2

Een nieuwe dag is aangebroken. Iedereen in het dorp is nog aan het wennen aan de nieuwe Minister of Magic. De roddels van de vorige minister zijn al helemaal vergeten.
Het is nog koel buiten als iedereen wordt opgeschrikt door een afgrijselijke gil. Een gil die door merg en been lijkt te gaan. Hij komt van bij ‘de Kleine Heks’.
Wat zou er daar aan de hand zijn?
Al snel wordt het duidelijk dat de eigenares van de zaak duidelijk overstuur is door iets in haar voortuin.
Met haar handen in het haar staat ze te roepen en te tieren: “Kijk nu toch eens!” Mijn mooie begonia’s, allemaal platgetrapt. Heel mijn tuintje verwoest. Wat voor schurken doen nu zo iets?”
Al snel komt er iemand om haar te troosten. Hij zwaait met zijn toverstaf over het tuintje en de bloemen staan er in geen tijd weer fleurig bij.
De eigenares van ‘De kleine heks’ snuit nog een keer haar neus. “En toch wil ik weten wie er zomaar door mijn tuintje loopt.” Ze gaat de hoek om achter haar cafĂ©, misschien dat ze daar nog meer sporen vindt.
Het duurt een tijdje voor ze terugkomt. Als ze toch weer tevoorschijn komt ziet ze lijkbleek. Ze trilt enorm en kan amper recht staan.
“Felix Fortana, is dood,” fluistert ze.

Felix Fortana (Slughorn) is niet meer. Geen van haar liefdesdrankjes die haar konden redden.

--------
Wie is in jouw ogen verantwoordelijk voor de dood van Felix Fortana? Je kan van nu tot morgen 22.00 je stem uitbrengen.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 22:59 

Agenia heeft de eerste dag bewust niet gestemd. Ze is een voorstander van weloverwegend stemmen en vond dat ze op dag 1 niet genoeg hoogte kon krijgen van mensen om een propere burgemeester uit te kiezen. Wel houdt ze goed in de gaten wie er op wie heeft gestemd, en de redenen die daarvoor zijn aangegeven.

De volgende ochtend breekt aan, en Agenia wordt opgeschrikt door een ijslijke geil. Na nadere inspectie vangt Agenia op dat Felix Fortana die nacht vermoord is. Slughorn. Agenia begint onmiddelijk naar aanwijzingen te speuren. Wat heeft Felix Fortana allemaal gezegd? Tegen of voor wie heeft zij allemaal gesproken? Veel wordt ze er nog niet wijzer uit. Ze heeft zo haar eerste vermoedens, maar het is slechts een eerste nacht, dus veel zekerheid heeft ze niet. Bovendien heeft Felix Fortana Agenia's inziens niet veel vijanden kunnen maken met haar woorden.

Dan kijkt ze naar op wie er gestemd is voor het burgemeesterschap, en wie zichzelf kandidaat gesteld heeft. Enkel Skywalker heeft dat gedaan. Een arrogante Death Eater? Of een oprechte burger die een belangrijke rol heeft en oprecht denkt dat haar burgemeesterschap belangrijk is voor het dorp? Het valt Agenia op dat Yuuki snel en resoluut op Skywalker heeft gestemd, en dat Felix Fortana opgemerkt heeft dat noch Yuuki, noch Skywalker haar eerste keuze geweest zouden zijn. Is dat een reden om iemand af te maken? Weet Yuuki iets van Skywalker, op dag 1, wat anderen niet weten? But then again, anderen hebben ook zeer snel en resoluut op Lies gestemd, dus dit hoeft nog niet eens zo veel te zeggen...

Voor iedereen die al gesproken heeft viel iets voor en tegen te zeggen. Agenia wil graag nog even andere meningen afwachten voor ze zich uitspreekt en iemand beschuldigt van de moord op Felix Fortana.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 7:15 

Lies zit net lekker aan haar ontbijtje als ze opgeschrikt wordt door een harde gil. Snel gaat ze richting het geluid. Bij de kleine heks staat een heel groepje mensen. Al snel weet Lies wat er aan de hand is. Ze vindt het verschrikkelijk dat Felix Fortuna vermoord is. Zij had toch niemand kwaad gedaan?

Lies begon te tobben. Als burgemeester was het duidelijk dat zij het voortouw moest nemen in de stemming. Want die stemming was erg belangrijk voor de executie flair erop volgde. Ze gooide het in de groep: "Het is duidelijk dat Felix Fortuna door een ander om het leven is gebracht. Degene die het gedaan heeft zal moeten boeten. Daarom verzoek ik jullie allemaal om je stem uit te brengen. Ik vind het echt verschrikkelijk wat er is gebeurt daarom wens ik iedereen maar vooral degenen die Felix goed kenden sterkte. Stem niet als wraakactie, stem pas nadat je je keuze goed hebt doordacht. Zelf weet ik nog niet op wie ik ga stemmen, daar zal ik nu mijn hersenen voor gaan kraken. " En lies liep het café binnen. Het was hier rustig en zo kon ze nog eens goed over alles nadenken.

Profiel  

Death Eater

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 11:04 

Oscar werd onrustig wakker want hij had een nachtmerrie. De nachtmerrie ging over Patricia. Waarom precies Patricia, wist hij niet. Hij had haar gisteren al vanaf het begin toen ze het dorpje binnenkwam, beetje gevolgd itt de andere bewoners. Hij vertrouwde haar niet echt. Toen liep hij naar buiten om een frisse lucht te halen. Zijn gezicht werd helemaal spierwit, als hij het lichaam van Felix Fortana ziet liggen. “Een onschuldige vermoord! HOE kan dit gebeuren?! We hadden een goede, naar mijn gevoel, minister uitgekozen, en toch zijn er mensen vermoord!” krijste Oscar.

Hij keek in het rond en zijn blik valt gauw op het huis waar Patricia waarschijnlijk nog ligt te slapen. Slapen? ‘Slapen’ waarschijnlijk. “Ik vertrouwde haar gisteren al niet, en toen was het allemaal nog onschuldig, maar nu opeens een dode is gevallen
” dacht hij. “Ik heb een sterk vermoeden dat Patricia de dader is. Ze heeft gisteren geen een stem uitgebracht omdat ze allemaal vriendjespolitiek vond en volgens mij stond ze helemaal niet achter dat Lies de nieuwe minister zou worden. Vervolgens laat ze niks meer van zich horen en nu hebben we een dode!” zei Oscar. Hij was ervan overtuigd dat ze de dader was.

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 12:30 

Lana hoort ook wat er vannacht gebeurd is. Ze is ervan ontdaan, maar weet niet wat ze moet doen. Stem pas nadat je je keuze goed hebt doordacht, zei hun nieuwe MoM. Dat vond ze wel geen slecht idee. Anders zou het hier vlug uitdraaien in een dorpje waar mensen elkaar ad random vermoorden omdat ze niet kunnen verdragen dat ze gemeenschappelijke lucht delen.
Lana staat er zwijgend bij met haar armen gekruist en luistert ondertussen naar de argumenten die Oscar geeft om Patricia te verdenken. Zijn argument vond ze in ieder geval maar niks. Het is dan ook een feit: politiek draait voornamelijk om vriendjes. Hopelijk is Lies een goed vriendje.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 13:01 

Lupos had de vorige dag zijn hersenen uren aan stuk gepijnigd over een onmogelijke tekst van Oude runnen die hij net uit Noorwegen had gekregen. De commotie van het stemmen voor een nieuwe minister was hem dan ook volledig ontgaan.

Door de gil was Lupos die ochtend wakker geschoten. Vlug gaat hij kijken wat er aan de hand is. Felix fortana was vermoord. Hoe kon dat nu gebeuren, hier ? Net nu er ,blijkbaar, een nieuwe minister was verkozen. Al gauw beginnen mensen te speculeren en direct te stemmen. Hij kijkt bedenkelijk naar Oscar, zijn redenering was toch niet zo goed. Maar langs de andere kan had Lupos totaal nog geen idee op wie hij ging stemmen.

"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beatï»ż for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 14:48 

Lotte dood? Maar dat kan toch niet? Patricia was ongerust over de gang van zaken. Het ene moment moeten ze een nieuwe minister aanwijzen, het volgende moment wordt er iemand vermoord. Patricia denkt niet dat Lies er iets mee te maken heeft, maar dat het gewoon een goede timing is van die smerige Deatheathers. Verwarring komt hen juist goed uit!
Patricia loopt naar buiten, waar er een menigte zich heeft gevormd. Ze kijkt een beetje rond, totdat ze hoort dat er iemand is beschuldigd. Waarschijnlijk was ze nog niet goed wakker, want pas toen iedereen haar aankeek had Patricia door dat haar naam was genoemd. Ze was verbaasd dat Oscar zomaar haar naam noemde, alleen maar omdat ze was vergeten te stemmen omdat ze True Blood aan het kijken was [a].

Hoe dan ook, Patricia zou zelf ook een stem moeten uitbrengen. Op wie, en op welke manier, ze dat zou doen, daar moest ze nog even over denken, zoals Lies had voorgesteld.

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Keer terug naar Webspelletjes
Ga naar: