Sarah
Hotemetoot
|
|
Geplaatst: di aug 13, 2013 22:16
Sorry voor mijn vorige off-topic post... Als verontschuldiging een on-topic post:
Hermelien, door de jaren heen, de indruk die ik van haar kreeg en uiteindelijk een samenvatting.
Harry Potter en de Steen der Wijzen: De allereerste ontmoeting van Hermelien is super! Ze komt meteen al betweterig over, koppig, irritant, geweldig! Daarna wordt ze ook al zo grappig, omdat ze eigenlijk de hele tijd achter Ron en Harry aanloopt, wat aan de ene kant wel irri is, maar ik bedoel, anders zaten Ron en Harry waarschijnlijk nog altijd in een onbeschermde tent ergens in Schotland. Maar als Ron en Harry de trol verslaan, wordt ze hun vriendin. Daar ben ik Rowling vreselijk dankbaar voor. Ze is lief, romantisch, aardig, betweterig, irritant, koppig en gevoelig tegenlijk. Ik vind haar super, en eerlijk toegeven, toen ik de boeken las, zag ik heel veel van mezelf in haar (nu nog steeds) en daarom denk ik ook dat ze een van mijn favorieten is.
Harry Potter en de Geheime Kamer: Geen stéék veranderd! Hermelien is nu wel wat meer op haar gemak, maar ze is. Nog altijd zoals mijn eerste indruk was. Geweldig. En nu ze zich wat meer op haar gemak voelt, komt er ook wat anders in haar naar voren, al weet ik niet precies wat; maar ik vind het in ieder geval leuk (: Hermelien wordt ook behulpzaam, en daar zie ik dus nog meer van mezelf in terug, dus ja. Ik heb Hermeliens stukjes heel vaak overnieuw gelezen in dit boek, zo grappig . Ook hoe ze die boeken zo betweterig leest, Ron maakt een opmerking (ze zijn dan al het perfecte stel), en ze gaat heel betweterig en bitchy weg, die kant van haar vind ik echt fantastisch!
Harry Potter en de Gevangene van Azkaban: Hermelien krijgt nog een nieuw eigenschap erbij, of is het meer een nieuwe sfeer die bij haar hangt? Geheimzinnig. (Weer mezelf.) Tot nu toe elk boek een nieuw gevoel, dus ook hoe verder Harry Potter vordert, hoe meer we Hermelien leren kennen! Dit vind ik niet bij een betwetertje passen (vind IK) maar bij Hermelien wel, ze doet heel geheimzinnig en daardoor is ze weer een beetje gesloten. Wat ik btw wat minder vind omdat gesloten personen dan ook weer niet echt uitgediept worden. Maar goed, het hoorde bij de TT. (Tijdverdrijver, Time Turner, moet je nog een WikiPedia pagina erbij? ) Dus aan ene kant gesloten, aan de andere kant afwezig, dus een beetje dat ze zich terugtrekt. Misschien komt het daardoor ook dat het mijn minst favo boek is.
Harry Potter en de Vuurbeker: Wéér een nieuwe uiting: Liefde. (Vicci) Hermelien heeft dit keer dus alweer een nieuwe uiting. En ik vind Victor niet bij Hermie passen, en afgezien van dat wordt Hermie lief voor Harry (Ron niet) in het boek i.v.m het Toverschool Toernooi. Liefde en lief, zullen we het maar bijeenbrengen tot Romantisch ? Tot zover Hermelien en Harry. Nu Hermelien en Victor. Het is een daad van verzet tegen Ron, om hem te pesten en te beledigen, verzet dus. Romantisch verzet xD.
Harry Potter en de Orde van de Feniks: I.v.m. de SVP wordt Hermelien bazig, wat ze btw al was, maar nu meer van dat leiderschap. Ze staat ook al wat meer open voor Ron xD en ze is eigenlijk nu al heel veel de uiteindelijke Hermelien van deel 7. Verder is Hermelien in dit boek ook wat... Ze staat in dit boek ook wat meer open voor mensen buiten Ron. Behulpzame Leiderschap.
Harry Potter en de Halfbloed Prins: Omdat ze maar blijft vasthouden aan dat Harry niet naar de Prins moet luisteren is ze koppig en eigenwijs dit boek. Dat ben ik ook xD. Ze wordt nou al wat meer op zichzelf en kan het wel alleen redden (ik ben een voorstander dat ze het met Ron alleen moet redden.). Dus dat is eigenlijk al heel dichtbij de uiteindelijke Hermelien, zelfstandig.
Harry Potter en de Relieken van de Dood: De uiteindelijke Hermelien waar ik de hele post al naartoe werk, vond ik best wel teleurstellend. Ze heeft alles al geregeld en voor alles heeft ze al gezorgd, irritant! Dus dit was mijn minst favoriete Hermelien.
Conclusie: Betweterig, behulpzaam, geheimzinnig, romantisch, bazig én zelfstandig door de boeken heen! Hermelien is super uitgediept en dat moet ook wel als één van de drie, maar ze is nummer 2 van favo karakters! Luna is first!
Laatst bijgewerkt door Sarah op ma sep 16, 2013 1:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|