Pieper schreef:
Niet zozeer eigenbelang.
Op dat moment dacht hij namelijk ook nog dat Sirius slecht was en van Lupos wist hij dat het een weerwolf was. En weerwolven staan nu ook niet bepaald hoog aangeschreven.
Dus hij ging zeker niet 'in de eerste plaats' uit haat naar daar. Dat waren leuke bijkomstigheden. want ja, het zou hem inderdaad ook mooi uitkomen om Lupos te onthullen als weerwolf, maar dat was gewoon fijn meegenomen.
Late reactie ik sta nog steeds achter wat ik eerder zei en je kunt het punt aanhalen dat hij dacht dat Sirius nog slecht was maar Sneep was op dat moment totaal niet voor rede vatbaar, wilde niet naar uitleg luisteren etc. Op dat moment werd hij gedreven door de haat die hij vroeger voor Sirius en Lupos had en nog steeds heeft. + Sneep kende tevens Lupos en wist dat hij niet de stereotype weerwolf was. Maargoed, dat is mijn mening
@moniek, ik ben het met je eens dat goed en slecht erg zwart/wit is uitgedrukt van me - daarom stond het ook tussen aanhalingstekens - maar het was meer om mijn punt duidelijk te maken, if that makes sense
En het maakt me ook niet uit dat Sneep uit eigenbelang etc handelt het gaat er mijn vooral om dat hij diehard door veel mensen word goedgepraat, hij word op een ongelofelijk voetstuk geplaatst en word door vele als een held gezien sinds deel 7, terwijl hij nog steeds zijn fouten heeft. Vandaar dat ik deze discussie begonnen ben XD