Eva schreef:
Ik ben de Harry Potter boeken weer opnieuw aan het lezen. Ook mede door Pottermore. En aangezien we nu ook meer over de afdelingen weten vraag ik me nu toch wel steeds meer af waarom Percy eigenlijk een Gryffindor is. Hij heeft eigenlijk helemaal geen Gryffindor eigenschappen. Hij is gigantisch ambitieus en doet alles om zijn doel te halen. Hij zet zelfs zijn familie aan de kant voor zijn carriere. Vanaf het begin van het boeken blijft hij altijd zakelijk en is doelgericht. Hij lijkt helemaal niet op zijn andere broers/zus/ouders die in Gryffindor zitten/zaten. Wat vinden jullie hiervan?
Maar Percy is wel heel erg dapper, vind ik. Hij is heel erg voor het Ministerie van Toverkunst en die wordt in deel zeven overgenomen door Heer Voldemort. Dat hij dan als nog naar Zweinstein gaat om de Slag om Zweinstein mee te vechten terwijl hij eigenlijk al afstand van zijn familie heeft gedaan bewijst wel dat hij trouw is: hij komt op de cruciale momenten. Ten tweede bewijst het dat hij dapper is: hij vocht mee met de Slag om Zweinstein en dat betekende het dat hij zijn leven wilde opofferen om Heer Voldemort dood te krijgen.