Lileika schreef:
MAAR WAAROM MOEST IE DOOD, BOEHOEHOE
Remus is niet meer gelukkig geweest na James zijn dood, hetzelfde geld voor Sirius.. natuurlijk vond hij geluk bij Tops maar ik ben ervan overtuigd dat niks meer hetzelfde was voor Remus en Sirius nadat Peter hun allemaal verraadde. Hij was in een klap alles kwijt waar hij om gaf en hij was weer helemaal alleen, iets waar hij altijd bang voor is geweest denk ik (het bewijs daarin ligt voor mijn dat hij zo bang was zijn vrienden kwijt te raken als ze wisten dat hij een weerwolf was).
Voor mijn 'klopte' het wel dan Remus dood ging, de laatste van de Marauders die was overgebleven, het was heel triest maar het klopte.
Ik vind wel dat Rowling hem een mooi gevecht had kunnen geven waarin hij ten onder ging, nou had ik een beetje het gevoel van, jij bent niet belangrijk genoeg om een doodscene te krijgen
En hier ben ik het heel erg mee eens:
Roonil Wazlib schreef:
Veel mensen vinden dat hij Tonks niet goed behandeld heeft en dat hij zich niet goed heeft opgesteld ten opzichte van Harry. Ik snap dat mensen dat denken en daarin hebben ze natuurlijk gelijk. Wel vind ik dat ze Lupin daar niet op mogen afrekenen. Lupin is in wezen een goudeerlijke man. Zoals ik het zie komt dit voort uit het gegeven dat Lupin zichzelf en zijn kwaal eigenlijk ziet als monsterlijk. Hij haat zichzelf. Dit is te wijten aan de heersende optiek jegens weerwolven. Iedereen in de wizard world zien weerwolven als vals en gemeen. Dan moet je heel sterk in je schoenen staan om je eigenwaarde te houden. Het gedrag van Lupin in af te leiden van het feit dat hij dus niet van zichzelf houdt. Hij vind dat hij een lieve, zorgzame heks zoals Tonks niet verdient.