Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 20:17 

Afbeelding

Het langverwachte moment is eindelijk aangebroken. Net zoals haar moeder en zus zal ze ingedeeld worden in Ravenclaw. Ja, je hebt het goed gehoord. Laurens ambitie om bij Slytherin te horen is volledig van de baan geveegd nu ze met eigen ogen heeft gezien welk publiek die afdeling aantrekt. Bovendien wou ze Ă©cht niet samen in de klas zitten met een meisje met een pekineesgezicht of twee halve gorilla’s. Nee, Ravenclaw zou het worden en ze zou met alle flair die ze in zich had de trap afdalen om haar persoonlijke applausje in ontvangst te nemen. Eerst staat Lauren gretig en zelfzeker vooraan, maar dit lijkt te slinken wanneer haar sortering steeds dichterbij lijkt te zijn. Opeens lijken de trappen naar het krukje wel erg hoog en de tafel met toekijkende professoren heel dichtbij. Lauren kan amper slikken als ze pas goed lijkt te beseffen hoeveel leerlingen er achter haar zitten.

“Koblensky Lauren”.

Lauren slaakt weer een kort ‘Ieh’ geluidje uit als ze hoort dat het haar beurt is. Nog bleker aangeslagen dan ze eigenlijk is, probeert ze zich tussen de eerstejaars te persen die ook nog hun beurt afwachten. Vervolgens struikelt ze bijna over haar gewaad en wanneer ze de trappen heeft getrotseerd naar het krukje gaat ze er haastig op zitten terwijl ze haar handen stevig om de omranding van het krukje klemt. Lauren is blij als de strenge professor de hoed op haar hoofd zet die haar al snel het zicht ontneemt; zodat alle priemende blikken vervagen.

“Zo”, bromt een stem in haar oor die ze niet meteen herkent. “Lauren Koblensky, de zĂșs van Imogen. Ooh, ik weet het nog goed. Over haar afdeling was geen twijfel mogelijk.”

Lauren, perplex dat zelfs een oude hoed het nodig vindt om haar zus te prijzen denkt geĂ«rgerd: “Maar het is nu mijn moment”.
“Hmm, je bent wel snel op je tenen getrapt en nog ongeduldig ook. Niet bepaald een afdeling voor Hufflepuff”.
Lauren lijkt al wat te kalmeren als deze afdeling afvalt en de kansen voor de afdeling die ze wil lijken te verhogen. “Temparementvol, maar wel naïef en soms een tikkeltje oppervlakkig
” Lauren vraagt zich af wat deze woorden betekenen, niet beseffend dat de hoed haar daarom niet bepaald een Ravenclaw zal vinden.
“Maar je weet heel goed wat je wil, je bent rechtvaardig en zou alles doen voor mensen van wie je houdt
”

Lauren laat het even bezinken en moet toegeven dat het wel klopt, ook al heeft ze er nooit over nagedacht. “Er is veel dat je zou kunnen bewijzen
 Heel veel. Daarom kies ik voor Gryffindor!”

Lauren heeft het niet meteen door dat de hoed haar heeft ingedeeld in een afdeling die niet eens tot haar opties behoorde. Als de professor de hoed terug van haar hoofd wil halen, wil Lauren haast de hoed terug op haar hoofd zetten om hem van gedachten te kunnen veranderen. De tafel van Gryffindor begint echter te bulderen en te applaudisseren en ze voelt de hand van Anderling in haar rug drukken alsof ze haar wil aanmanen om toch maar eens snel naar haar tafel te vertrekken. Lauren strompelt met niet al te veel flair naar beneden. Er kon niet eens een theatrale ‘hand door het haar’-move van af. Wat toch wel veel wil zeggen over haar gemoedstoestand. Een klein beetje aangemoedigd door het applaus, neemt Lauren plaats op de bank waar zowat de grootste nerd van Hogwarts haar feliciteert en alsof het nog niet erg genoeg is, geeft een hoofdloze geest haar een ijskoud schouderklopje. Lauren is zo van de kaart dat ze amper beseft dat dĂ© Harry Potter zelfs voor haar zit te applaudisseren. Duistere tijden voor Lauren, zeer duister.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 10:49 

Afbeelding

Als een meisje dat Hermione Granger heet in Gryffindor wordt gesorteerd, is het de beurt aan Denis om gesorteerd te worden. Anderling roept hem naar voren en zonder enig gevoel te tonen gaat hij op het krukje zitten en wordt de sorteerhoed op zijn hoofd geplaatst.

Beth was al in Ravenclaw gesorteerd en Denis wist en hoopte dat hij daar waarschijnlijk niet terecht zou komen. Hij vond het echter niet zo jammer. Hij zag toch niet echt wat in Beth - hij en zij zouden in ieder geval niet één-twee-drie dikke vrienden worden. En bovendien had Denis Beth in de trein toch wel een beetje raar gevonden en misschien zelfs wat ordinair. Toch bleek ze slim en inzichtvol genoeg om in Ravenclaw te komen, dus anderzijds kon Denis haar ook niet onderschatten.

Het duurt even voordat de hoed Denis indeelt. ,,Hmm... er valt eigenlijk niet zoveel te zeggen, mompelt het onding, alvorens het door de zaal galmt dat Denis bij Slytherin wordt ingedeeld.

Als de hoed van zijn hoofd wordt getild, Slytherin juicht, Denis opstaat en de volgende alweer wordt omgeroepen, straalt er noch blijheid, noch boosheid, noch somberheid van Denis' gezicht. Slytherin...? Er was misschien enige verbazing aan te treffen, alhoewel niet in de positieve of in de negatieve zin. Wat schuchter voegt hij zich bij de tafel van de meest sluwe en ambitieuze mensen van Hogwarts.

Vervolgens krijgt Denis mee hoe Lauren en Tammy bij Griffindor terecht komen en Tom wordt ingedeeld bij Hufflepuf. Het was duidelijk hij met een zeer diverse groep eerstejaars in de treincoupé had gezeten. En eigenlijk, verborgen onder de onverschilligheid die Denis uitstraalde, zat hij nu liever bij Tom aan de tafel van Hufflepuf of bij Lauren en Tammy bij Gryffindor. Slytherin kwam hem zo koud en eenzaam voor...

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2011 13:09 

Afbeelding

Cleo kijkt dit keer wat stilletjes toe hoe de leerlingen worden ingedeeld, Tammy en Lauren worden bij Griffoendor ingedeeld, Tom komt bij Huffelpuf, Beth bij Ravenklauw en dan Denis bij Zwadderich...Brrr, in die afdeling wil Cleo nou niet graag komen. Ze heeft daar zo vaak verhalen van gehoord, wat niet al te positief over kwam en waarvan een gedeelte echt wel is blijven hangen.

'Lawson, Cleo'

Cleo loopt rustig naar het krukje en neemt plaats, waarop Anderling de sorteerhoed op haar hoofd plaatst.

Hmm, jij bent niet moeilijk in te delen...We zijn wat vergeetachtig zijn we niet, maar je bent er voor je vrienden, dapper ben je nou ook niet bepaald en sluwheid is er bij jou ook niet te vinden, jij hoort thuis in...HUFFELPUF roept de sorteerhoed uit.

Cleo loopt richting de tafel van Huffelpuf, maar word tegengehouden als ze de sorteerhoed vergeet af te doen. 'Oeps' grijnst ze schaapachtig, wanneer Anderling de sorteerhoed afzet en Cleo dan naar de tafel van Huffelpuf kan lopen.

Cleo gaat naast Tom zitten en kijkt hem vrolijk aan. 'Had jij je al aan mij voorgesteld' vraagt ze hem twijfelend.

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: do okt 13, 2011 19:33 

Afbeelding

Joanna staat nog steeds een beetje verscholen achter al de anderen, maar de groep begint wat te slinken dankzij het sorteren, en al vlug staat ze weer vrij zichtbaar op een van de voorste rijen in het groepje. Beth en Lauren, de meisjes die ze stiekem toch wel al als haar twee besties beschouwt, zijn al ingedeeld, en elk in een andere groep. Langs één kant had Joanna gewild dat ze allebei in dezelfde afdeling terecht gekomen waren en dat zij dan op eens of andere manier zich bij hen kon vervoegen, maar nu ze zo gesplitst zitten, weet Joanna het niet meer. Ach, nu kan ze wel in twee afdelingen terecht komen en daar al een vriendinnetje hebben in plaats van maar in eentje. Ze glimlacht ook wanneer Tom in Hufflepuff terechtkomt. Joanna herinnert zich nog dat hij heel erg vriendelijk tegen haar was geweest toen ze niet wist wat doen op perron 9 Ÿ.
Eigenlijk maakte het Joanna niet uit in welke afdeling ze zou terechtkomen. Ze staat nog altijd naast Sarah, die nog niet ingedeeld is omdat haar achternaam met een W begint.

Met een klein hartje kijkt ze toe hoe “Malfoy, Draco” naar voren geroepen wordt. De M, dat betekent dat het bijna mijn beurt is
 gaat er door haar heen. Hij kijkt best nogal zelfvoldaan als hij in Slytherin ingedeeld wordt, en een korte blik op de tafel waar de storm aan applaus losbarst, doet Joanna lichtjes huiveren. Ze zagen er allemaal zo
 koel uit. Joanna buigt zich naar Sarah toe.

“Ik hoop niet dat ik in Slytherin terecht kom. Ze lijken allemaal tegen hun zin hier te zijn
” zegt ze, vooraleer ze onderbroken wordt omdat McGonagall “Martin, Joanna” afroept.

Dat ben ik! schiet er door haar heen, wanneer ze met een onzeker pasje de trapjes op loopt. Een zenuwachtig glimlachje verschijnt op haar gezicht en die richt ze op de persoon die het dichtst bij haar staat. McGonagall dus. Ze lijkt niet echt te reageren op haar, maar toch straalt haar gezicht iets geruststellends uit, vindt Joanna. Hopend dat er geen Slytherinvibes meer achtergebleven zijn op het krukje, neemt Joanna plaats en wordt de hoed op, nee, over haar hoofd gezet. Het is muisstil, en Joanna schrikt zichtbaar bijna van haar stoel wanneer een stem in haar oren begint te spreken.

Hmm, jou kennen we hier nog niet, he? Wat een eer dat je de eerste mag zijn in een nieuwe familie. Ik merk wel een sterke drang om die eer waar te maken
 Hmm
 Je hebt een gezond stel hersens, maar je moet er wel moeite voor doen
 Maar zie ik daar angst om te tonen wie je werkelijk bent? Je moet jezelf blijven. Joanna schuifelt heen en weer op de stoel en probeert haar gedachten af te sluiten voor de hoed, want ze vindt dat hij te veel weet.
Hmm. Ja. Ik ben er wel uit, denk ik. Het wordt..

“RAVENCLAW!” brult de hoed. Joanna blijft even versteend zitten tot de hoed van haar hoofd wordt genomen. Even is ze het noorden kwijt, maar dan loopt ze naar de enige tafel waar applaus van weerklinkt. Het was de tafel waar Beth aan zat. Waar stond Ravenclaw weer voor? Hardwerkend? Of was het wijsheid? Joanna weet het even niet meer – het doet er ook niet toe – en neemt plaats naast Beth. Ze werpt een blik op Dumbledore.

“Hij ziet er wel onvermoeibaar uit, he, als hij zo’n treinreis gemaakt heeft.” zegt ze, alsof het gesprek tussen hen nooit onderbroken geweest is. Joanna begint eigenlijk stilaan te vermoeden dat Dumbledore helemaal niet de trein bestuurd heeft. Hij ziet er niet uit alsof hij zich met zulke zaken bezig houdt.

“Nu worden we roomies!” zegt Joanna enthousiast! Hopelijk is haar nieuwe vriendin even enthousiast!

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 20:09 

Afbeelding

Emily's knieën trillen een beetje als ze in de groep staat te wachten voor de sorteerhoed. Ze schrikt zich rot als de hoed begint te zingen en kijkt even nerveus om zich heen. De eerste namen worden genoemd en met grote ogen volgt ze alles en iedereen. Elke eerstejaarsstudent werd in één van de afdelingen ingedeeld. Ze was deels benieuwd waar de hoed haar zou plaatsen, maar ze vond het ook een beetje spannend om een oud, stoffig, pratend ding .. hoed, op haar hoofd te zetten. Iedereen lijkt tevreden en blij als ze zijn ingedeeld. Alleen de blik op het gezicht van Denis laat haar even fronsen. Zou die pratende hoed ook fouten kunnen maken wat afdelingen betreft? Ze rilt even bij de gedachte.
White, Emily! De stem van Anderling galmt door de zaal. Emily kijkt naar de paar eerstejaars die nog naast haar staan. Ze was één van de laatsten. Heel voorzichtig laat ze zich zakken op de kruk en ze voelt hoe de hoed over haar oren zakt. Ze probeert het niet te laten merken dat ze zich bijna doodschrikt als er een stem haar oren binnenkomt.

Hmmm. Emily White. De eerste met magische krachten in de familie. Wees maar trots. Maar waar jou in te delen? Heel even is het stil. Je hebt een goed stel hersens en kunt goed leren. Je zou een goede Ravenklauw zijn. Maar jouw trouw voor anderen overheerst. Ja. Ja, ik weet het zeker. Dan is het weer heel even stil, waarna de hoed HUFFELPUF door de Grote Zaal schreeuwt. Emily voelt hoe de hoed van haar hoofd genomen wordt, haar zenuwen wegsijpelen en gaat op een drafje en met een glimlach van oor tot oor naar haar tafel. Ze voelt feliciterende schouderklopjes en neemt plaats tegenover Tom en Cleo. Ze kijkt hen aan met een grote glimlach op haar gezicht. "Dat was echt spannend", zegt ze dan in het algemeen, tegen iemand die het ook maar wil horen.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 20:51 

Afbeelding

Tom is de sorteerceremonie nu aan het gadeslaan vanaf de zijlijn. Hij ziet hoe de een na de ander over de vier afdelingen gesorteerd worden door de sorteerhoed. Zo ook ene Lawson, Cleo. Zij is zojuist ingedeeld in Hufflepuff en Tom ziet hoe Cleo richting de tafel van Hufflepuff tweemaal heen en weer loopt. Want ze was vergeten de hoed af te zetten. Even later schuift Cleo naast Tom aan tafel en geeft zij te kennen dat Tom zich nog niet aan haar had voorgesteld. "Nee, nog niet. Ik heet Tom. Tom Stanfield. Aangenaam kennis te maken met...?" zegt Tom in reactie op haar vraag.

Ondertussen ziet Tom nog net hoe Joanna in Ravenklauw terecht komt. Diep van binnen is hij stikjaloers op zowel Beth als Joanna. Maar naar buiten toe, richting Cleo met name probeert Tom zijn gezicht in de plooi te houden. En dan is Emily aan de beurt. Kort nadat zij plaats nam op de kruk werd duidelijk dat ook Emily in Hufflepuff was ingedeeld. En zij was daar zichtbaar tevreden mee. Want Emily loopt met een zelfvoldane glimlach van oor tot oor richting de tafel van Hufflepuff. Even later zit ze tegenover Tom aan tafel. Met Emily kon Tom goed opschieten in de trein, dus dit verzacht het leed wat sorteren heet een beetje voor Tom. Hij neemt zich voor om er niet langer over in te zitten en gezellig te doen. Te beginnen met het feliciteren van Emily uiteraard. "Tof dat jij ook in Hufflepuff bent gesorteerd Emily!" en terwijl Tom dat zegt benadrukt hij het door een vriendelijke glimlach tevoorschijn te toveren.

"Ik kan niet wachten tot de avondmaaltijd geserveerd wordt! Als het maar half waar is wat volgens de verhalen verteld wordt dan wordt het magisch. En ik ben zo benieuwd naar onze leerlingenkamer! Volgens mijn moeder staat ons nog zoveel te verwachten. Sorteren is maar een klein schakeltje in het grotere geheel hier", glundert Tom. Beetje bij beetje zakt zijn teleurstelling naar de bodem toe en komt zijn enthousiasme weer boven drijven. KNOR! Oh jee, op die paar chocolade kikkers na heeft Tom maar weinig gehad gedurende de dag. Hij zou nu toch wel graag aan de warme maaltijd willen beginnen. Hij kan wel een spreekwoordelijk paard op. En zodoende heeft Tom het nu wel gehad met het sorteren. Been there, done that, dat idee. Verveeld en hongerig kijkt Tom voor zich uit...

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Laatst bijgewerkt door Harry, Ron & Hermione op wo okt 19, 2011 17:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 23:21 

@ OOC: Ik weet dat de volgorde van achternamen niet klopt in mijn post, maar ik vond dit even makkelijker & banner, whoo!

Afbeelding

Alex Auden

Voordat Alex doorheeft dat het sorteren alfabetisch verloopt, wordt hij naar voren geroepen om een oude hoed op zijn hoofd te zetten. Hij is een beetje teleurgesteld, maar als hij de hoed over zijn oren trekt wordt hij opgewonden als hij een stem hoort. ''Hmmmm'' bromt de hoed in zijn hoofd. ''Ik wou dat ik je later kon indelen, jongen... Maar laten we van de ondeugd een deugd maken...'' De hoed is een moment stil en Alex' adem stokt in zijn keel. Dan brult de hoed: ''GRIFFOENDOR!'' Alex' hart bonst wild en hij slaakt een woeste vreugdekreet: ''YEAH!''.

Hij hobbelt vrolijk naar een tafel, maar ziet de leerlingen met gele stropdassen verbaasd naar hem kijken. Alex kijkt om zich heen en ziet de strenge professor met het knotje een klein knikje naar rechts geven, naar een tafel waar iedereen juicht en klapt. Voor hem? Voor hem! Hij loopt snel naar de tafel en ploft neer tussen twee Griffoendor tieners. Grifoendor is.. tja, wat is Griffoendor? Zijn ouders zeiden altijd dat alle afdelingen even goed waren, dus hij vind er niet zoveel van. Eigelijk kan het Alex niet schelen waar hij zit. Hij is de eerste die ooit op Hogwarts is geweest van zijn familie, dus zijn er ook geen teleurstellingen en zullen zijn ouders alles even prachtig vinden.

Net als Potter, Harry de hoed op zijn hoofd krijgt, kijkt Alex naar links en ziet daar een parelmoerachtige gedaante. Hij knijpt met zijn ogen. Ziet hij het wel goed? Is dat een echte spook? ''Pardon, mijnheer,'' mompelt Alex, terwijl hij op zijn schouder tikt. Het voelt alsof hij zijn wijsvinger in een bad vloeibare stikstof dompelt, maar dat weerhoud hem niet. ''Bent u een spook?'' Het spook heeft echter totaal geen aandacht voor hem en kijkt verwachtingsvol naar de jongen met de ronde brillenglazen. Als er ''GRIFFOENDOR!'' klinkt, barst de tafel weer in uitzinnig geklap uit. Alex stompt met zijn vuist in de lucht en juicht... het zal wel goed zijn. De Harry Potter lijkt totaal overdonderd en Alex voelt direct sympathie voor hem.
De ceremonie gaat door.

Een bleek, zwartharig meisje vergeet haar hoed af te doen als ze wordt ingedeeld bij Griffoendor. Ze lijkt totaal in gedachten en Alex' nieuwsgierigheid wint het als ze langsloopt ''Hee,'' zegt hij vriendelijk, ''ik ben Alex. Wil je naast me komen zitten?''

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 18:23 

Afbeelding

Gary was echt helemaal overdonderd , de grote zaal was veel indrukwekkender dan hij zich ooit had kunnen voorstellen. Er was geen plafond waardoor de ruimte extra groot leek en zwevende kaarsen zorgden voor een erg gezellige aanblik.

Als de vreemde oud hoed begint te zingen is hij nog verbaasder. Daar had zijn broer helemaal niets over gezegd. Volgens hem was het namelijk een reeks heel pijnlijke testen die dan besloot in welke afdeling je kwam. Gary kon zich wel voor de kop slaan , dat had hij toch moeten weten dat ze zoiets niet deden. Grr hij kreeg zijn broer wel nog eens te pakken.

Naarmate de rij kleiner en kleiner wordt en de tafels van de verschillende afdelingen steeds groter en groter, groeit ook de angst bij Gary. Ik moet echt in Zwadderich komen of heel mijn familie staat voor schande. Eindelijk was het moment aangebroken. "Mcdarrin Gary" riep Professor Anderling. Gary probeerde er zo onverschillig mogelijk uit te zien, maar hij twijfelde ten zeerst of hem dat wel lukte. Hij schraapt uiteindelijk zijn moed bij een en stapt op de hoed af. Eenmaal neergezeten op de stoel plaats de professor de hoed op zijn hoofd. Hmm een moeilijk gevalletje zo te zien. fluistert de hoed Weliswaar uit een hele familie zwadderaars maar dat zie ik niet in jou. Je bent loyaal, vriendelijk, slim en leergierig. Ik moet in Zwadderich denkt Gary, ik moet echt.Je moet niet, Gary, maar je bent koppig dat zie ik wel. Heel beĂŻnvloedbaar ook anders kwam je wel voor je eigen keuze op. Gary begrijpt niet goed wat de hoed daarmee bedoelt.Maar als je zo zeker bent van Zwadderich dan is er maar 1 oplossing, jammer, ik had je liever ergens anders gezien. Hierop roept de hoed Zwadderich .

Gary zucht opgelucht en loopt naar de juichende massa zwadderaars. Daar gaat hij naast een jongen zitten die blijkbaar ook een eerste jaar is. Hij besluit zich toch even voor te stellen, kwestie van een goede start te maken. Hey, Ik ben Gary, phoew ben ik blij dat ik hier terecht ben gekomen, hoe heet jij ?. Toch zitten de woorden van de hoed hem dwars, was zwadderich wel de juiste plaats voor hem bedenkt hij twijfelend als hij de tafel rond kijkt.

"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beatï»ż for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 21:29 

Afbeelding

Denis draait met zijn ogen als een meisje dat in Hufflepuf gesorteerd wordt vergeet de sorteerhoed af te doen; de rest van de zwadderaars beamen de dommigheid van het meisje door te vals te grinniken of hooghartige geluiden uit te slaan. Kennelijk had Denis het één en ander gemeen met die zwadderaars.

Net als Beth wordt Joanna in Ravenclaw gesorteerd. Weer iemand die niet bij hem in de afdeling zou komen. Ook Emily komt niet in Slytherin maar in Hufflepuf terecht. En Alex blijkt in Gryffindor terecht gekomen. Dit alles gebeurt terwijl Denis van sommige zwadderaars schouderklopjes en felicitaties krijgt vanwege zijn toetreding in de afdeling.

Dan komt er een jongen naast Denis zitten die ook in Slytherin is gesorteerd. Onverschillig neemt Denis de jongen in zich op, die zich voorstelt als Gary en nogal opgelucht is over het feit dat hij bij Slytherin is ingedeeld. ,,Ik ben Denis,'' antwoord Denis nogal ongeĂŻnteresseerd als zijn naam gevraagd wordt. Denis laat even een stilte vallen maar dwingt zich dan toch interesse te tonen. ,,Was het echt zĂł belangrijk dat je in Slytherin zou komen?'' Denis glimlacht, duidelijk geforceerd.

Voor nu moest Denis het maar met Gary doen; of althans, zo dacht hij er over. Er waren nog geen andere eerstejaars die Denis al kende en ook in Slytherin waren gekomen en een beetje contact met andere eerstejaars voor de aanvang van de lessen was wel van belang. Bovendien zou hij even moeten bezien wat voor figuur Gary was - bezien of Denis wat aan Gary had of niet.

and make their way
’’

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 17:47 

Afbeelding

De andere leerlingen worden één voor één gesorteerd. Beth is ondertussen een beetje aan het Ravenclaw idee gewend geraakt en klopt voor de anderen die ook in Ravenclaw gesorteerd worden. Wanneer Lauren in Gryffindor belandt trekt ze een sip lipje. Ze had het meisje wel leuk gevonden en haar kleine tochtje met Lauren en Joanna had haar een gevoel van een ontluikende vriendschap gegeven. Nu Lauren in Gryffindor zat werd het toch lastiger. Beth probeert oogcontact te zoeken met Lauren aan de 'rode' tafel. Gelukkig krijgt Lauren wel al snel gezelschap van een van de jongens die ook in hun coupé zat.

Beth zoekt met haar ogen naar de anderen uit de trein. Tom, Emily en Cleo waren in Hufflepuff gekomen. Die jongen waarvan ze de naam niet meer kon herinneren en een jongen die ze alleen bij de bootjes even had gezien waren in Slytherin ingedeeld. Uiteindelijk is Joanna aan de beurt en die wordt uiteindelijk wel bij Ravenclaw ingedeeld. Beth juicht met de rest van haar afdelingsgenoten mee als Joanna naar de tafel komt. Beth grijnst even opgetogen naar haar. Nou, dat was tenminste één van de meisjes bij haar in de afdeling! Wat een opluchting.

Wanneer Joanna zegt dat ze Roomies worden knikt Beth heftig. "Ja! Maar ik had écht niet verwacht bij Ravenclaw te komen hoor!" ze lacht en kijkt naar het vervolg van de sorting, die naar haar idee toch wel bijna afgelopen moet zijn. Ze heeft wel honger na die lange treinreis!

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 12:57 

Afbeelding

'Zabini, Blaise!' Tom ziet hoe een negroĂŻde jongen als laatste wordt opgeroepen om plaats te nemen op het krukje. Spoedig is bekend dat Blaise Zabini in Zwadderich is ingedeeld. Prof. McGonnagal rolt haar perkament op en nam de Sorteerhoed mee. Ze verdwijnt even uit beeld en neemt dan plaats achter de docententafel. Albus Dumbledore, het schoolhoofd, stond op. Hij glimlachte en spreidde zijn armen, alsof hij nog nooit zoiets moois had gezien als de aanblik van al die leerlingen. 'Welkom!', zei hij. 'Welkom op Hogwarts, aan het begin van een nieuw schooljaar. Voor het feestmaaltijd begint, zou ik graag een paar woorden willen zeggen. En dit zijn ze: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Dank u.' Hij ging weer zitten. Iedereen klapte en juichte, maar Tom bleef Dumbledore nog even verbouwereerd aankijken. Dus dat moet onze schoolhoofd voorstellen hmm?

Zodra Tom klaar is met verbouwereerd voor zich uit kijken draait ie zich weer bij. Over de gehele tafel stonden de schalen plotseling afgeladen vol met eten. Inclusief en zonder limiet: rosbief, gebakken kip, varkens- en lamskarbonaadjes, worstjes, spek, biefstuk, gekookte aardappelen, gebakken aardappelen, patat, pasteitjes, erwtjes, worteltjes, just, ketchup en mayonaise. En om de een of andere onnaspeurbare reden, pepermuntballetjes. Nadat Tom zijn bord had volgeladen keek hij even naar de Dikke Monnik. Het zag er naar uit dat hij in tijden niet meer iets gegeten had. Want hij keek mistroostig naar al dat lekkers op tafel. Tom voelde kort de drang om uit loyaliteit dan maar niets te eten. Tot de Dikke Monnik hem een blik gaf van "tast toe, ik heb dit eten niet langer nodig" begon Tom aan het avondmaaltijd.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2011 23:20 

ooc: Sorry voor mijn lange afwezigheid, ik heb in deze post de sorteervolgorde zoals gepost in het ooc topic (op alfabetische volgorde) aangehouden.

Afbeelding

Johnny krijgt het lied dat de oude hoed zingt nauwelijks mee, met het moment wordt hij zenuwachtiger voor het moment dat hij ingedeeld wordt. Wanneer het dan eindelijk begint, blijkt de groep nog groter te zijn dan gedacht. De voor John onbekende Hannah Abbot wordt als eerste ingedeeld in Hufflepuff. Alex wordt ingedeeld bij Gryffindor en Vincent Crabbe in Slytherin. Hoewel zijn naam in het eerste deel van het alfabet zit, lijkt het een eeuwigheid te duren tot John aan de beurt is. Hij wil al naar voren stappen als een meisje met een grote bos krullen is gesorteerd in Gryffindor. Maar dan blijkt dat er nog meer personen een achternaam met Gr hebben.

"Griffiths, Johnny" roept Anderling. Langzaam loopt John richting de hoed op de kruk, alsof het nog meer uitstellen van het indelen het makkelijker maakt. De hoed lijkt de aarzeling van hem door te hebben, want meteen als hij de hoed heeft opgezet zegt deze:
[i]Tja, ik kan wel heel moeilijk gaan doen, maar ik heb nog meer dingen vandaag te doen. Jij hoort het meeste thuis in [i]Hufflepuff.

Opgelucht, het had veel erger kunnen zijn, loopt Johnny richting de tafel van Hufflepuff. Daar wordt hij warm opgevangen door de rest, maar hij ziet nog geen bekende gezichten. Maar een tijdje later zitten ook Tom en Emily aan dezelfde tafel. John besluit maar bij hen te zitten, want de rest kent hij nog niet.
"Gelukkig dat ik tenminste een paar ken, ik heb wel een beetje genoeg van het steeds opnieuw voorstellen. zegt John terwijl hij gaat zitten.
"Ik ben trouwens John. zegt hij tegen Cleo, want die had hij volgens mij nog niet ontmoet. "Ik heb gehoord dat morgen al de lessen beginnen, ik ben benieuwd naar de vakken. Wil nu wel echt beginnen, het lijkt mij zo leuk om legaal te toveren. "

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 18:06 

Eliza Burrow
als er mensen zijn die het leuk vinden banners te maken, wil je dan in het OOC topic kijken?

Eliza is een van de eerste die gesorteerd wordt en trots loopt ze naar de afdelingstafel van Slytherin toe. Nu zou haar oma tenminste niet op straat zetten zodat ze terug zou moeten naar haar moeder. Van de 2 maanden dat ze bij haar oma heeft gewoond heeft ze wel geleerd dat status heel belangrijk is voor haar. Al snel komen er meer mensen bij haar aan tafel zitten en dan pas besluit ze zich voor te stellen. Zou ze zich tenminste niet keer op keer hoeven voor te stellen.

"Ik ben Eliza Burrow," zegt Eliza zelfverzekerd terwijl ze haar afdelingsgenootjes aankijkt. Stiekem vraagt ze zich af of ze haar wel aardig zullen vinden, maar laat dit niet tonen. Daarbij gaf haar achternaam veel meer aanzien in de tovenaarswereld dan dat had gedaan dat ze nog bij haar moeder woonde. Verder kan ze niet gaan want een oude knar staat op en zegt dingen die Eliza niet verstaat simpelweg, omdat ze te ongeĂŻnteresseerd is om te luisteren. Daarna verschijnt er eten. Kijk, dat vind ze een heel stuk interessanter.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2011 20:32 

Afbeelding

"Het is altijd prettig om terecht te komen bij mensen waarvan je er al een paar kent. Klopt. Telkens maar weer voorstellen gaat ook vervelen" herhaalt Tom waarmee hij min of meer beaamt wat Johnny zojuist met dezelfde strekking zei. "Ja, na de introductiedag gaat het meteen van start. Alleen maar beter want nu mogen we inderdaad legaal gaan leren toveren zonder ons in te moeten houden!" antwoord Tom in reactie op Johnny.

Ondertussen wendt hij zich weer tot zijn bord met eten. Nadat iedereen het avondmaal achter de kiezen had zitten zal het dessert geserveerd worden. En wat Tom betreft liever gisteren dan vandaag. Dus hij at in gestaag tempo door. Ja, hij zou het onder geen stoel of banken steken maar Tom was toch wel een zoetekauw.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 12:31 

Afbeelding

Enigszins verbouwereerd dat Gary (nog) niet op hem reageert, went Denis zich dan maar ongeĂŻnteresseerd van Gary af. Dan stelt een meisje zich aan hen voor, dat kennelijk ook een eerstejaars was. Eliza, zo stelde ze zich voor, was een meisje met blond haar en een bleke huid, en ze deed Denis sterk denken aan een jongen die vlak na hem in Slytherin gesorteerd was, en daarbij nogal geamuseerd had geleken.

,,Ik ben Denis,'' stelt Denis zich voor. Als het schoolhoofd zijn nogal willekeurige woorden uitspreekt, langzaam maar zeker het diner ten einde loopt en het dessert op tafel komt, heeft Denis nog steeds niet veel met zijn afdelingsgenoten gesproken. Want immers, wat viel er te bespreken? Denis gluurt af en toe eens tussen de leerlingen door om te zien of hij de andere eerstejaars bij wie hij in de trein had gezeten nog kon zien. Hij kan hen echter niet meer in de massa's leerlingen vinden. Daarbij waren zij vast ook niet bezig met hen, waardoor een bekrompen gevoel Denis bekruipt.

,,Ben je tevreden dat je in Slytherin bent gekomen?'' vraagt Denis dan maar aan Eliza als hij zijn dessert op heeft, omdat hij zich begon te vervelen en bij gebrek aan een beter onderwerp om over te spreken. Al een aantal keer had Denis overwogen om iets te vragen, maar het toch maar niet gedaan; hopelijk zou het komende gesprek wat natuurlijker verlopen, zonder dat hij daarbij constant moest nadenken over wat hij vervolgens weer zou gaan vragen.

and make their way
’’

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: