Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 27  Volgende

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 20:01 

Afbeelding

Juliet wil net van King af springen om de lap stof op te pakken, als Thomas zich opeens over haar ontfermt. Ze kijkt met een opgetrokken wenkbrauw toe hoe hij de lap van de grond oppakt. Als hij zijn zakdoek opoffert en haar arm vast pakt knippert ze even een paar keer en laat een kleine 'oh' ontsnappen. Ze is het niet meer gewend dat mensen voor haar zorgen en om haar geven. Juliet krimpt lichtelijk ineen als hij haar arm dept, maar herstelt zichzelf. Ze richt in de tussentijd maar even haar blik op de grond, tot hij klaar is.

Ze kucht even om een lach te maskeren, want het is vrij komisch dat Thomas zijn gehele mouw er aftrekt en dan gaat hij met haar andere arm bezig. Ze kucht nogmaals als het klaar is. "Thanks," zegt ze tegen hem en gaat weer recht zitten. Als Noah zegt dat ze beter terug kunnen gaan, zucht Juliet. Ze hadden niks gevangen, maar ze had tenminste een vogel geraakt. Haar armen begonnen steeds meer pijn te doen, dus ze besluit maar dat het een goed idee is. "Ja, okay. Wil je gaan?" richt ze haar vraag aan Thomas.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 0:01 

Afbeelding

Thomas knikt op Noah's opmerking.
"Ja, we kunnen beter gaan," antwoordt hij Juliet. "Dan kan je arm goed behandeld worden op het kasteel."
Hij klimt op King en pakt de teugels. Hij knikt Noah gedag - hij weet niet zo goed wat hij tegen zijn broer moet zeggen - en spoort King aan.

Tijdens het stappen dwalen zijn gedachten af.
"Het is zo'n apart idee," zegt hij. "Gisteren was ik nog dood. En nu leef ik weer. Maar ik heb er helemaal niets van gemerkt. Ik heb helemaal geen herinnering meer aan de onderwereld, terwijl jij dat wel hebt."
Hij is even stil.
"Maar misschien is het omdat jij nooit dood geweest bent," denkt hij hardop na. Hij haalt even diep adem. Het was zo raar... zijn vader... Sammie... hij was wél nog dood.
"Heb je mijn vader gezien?" vraagt hij dan aarzelend. "Daar beneden?"

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 18:42 

Afbeelding

Als Thomas instemt, gaan ze er meteen vandoor, zonder Noah. Juliet vindt het allemaal wel prima, maar dat haar arm zogenaamd 'goed behandeld' moet worden op het kasteel was niet echt nodig. Gewoon even schoonmaken, iets er om heen en klaar. Dan besluit Thomas dat het gesprek een geheel andere wending gaat nemen en Juliet staart blank voor zich uit, als hij zijn verhaal verteld. Ja ze had inderdaad herinneringen aan de onderwereld. Te veel herinneringen die ze het liefst wilde onderdrukken.

"Nee ik heb je vader nooit gezien, enkel jou. Niet veel, want ik zat altijd opgesloten, maar ik zag je wel voorbij komen. Toen ik de kans kon grijpen, greep ik hem. Dankzij jou ben ik terug gekomen," antwoord ze zacht. Als ze terug denkt aan de tijd in de onderwereld krijgt ze rillingen, ze was pas net een dag terug, maar het leek nu al erg ver weg. Toch weet ze zeker dat ze nachtmerries zal krijgen, waarschijnlijk voor de rest van haar leven.

"Heb je enig idee waar mijn ouders zijn?" besluit ze dan te vragen. Haar ouders hadden zoveel om Juliet gegeven, alles gedaan om te voorkomen dat ze verbannen zou worden, maar helaas niet gelukt.

grey.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 19:21 

Afbeelding

Thomas luistert zwijgend naar wat Juliet vertelt. Wat wreed. Ze had niets verkeerds gedaan, maar zat toch opgesloten, in een donkere wereld. Niet eens had ze het recht om zoals de doden vrij rond te lopen.

"Je ouders?"
Hij zucht. Dat was best zwaar om te vertellen.
"Je vader... die zou verbannen worden naar Aarde, maar op het moment dat het volk erachter kwam, werd hij gestenigd door een boze menigte," zegt hij. "Er zijn berichten dat hij ontsnapt is. Zijn lichaam is nooit gevonden, dood noch levend."
Hij zwijgt even.
"Je moeder is uit verdriet gevlucht en heeft zich teruggetrokken ergens in een huisje... Maar niemand weet waar."
Hij slikt even.

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 19:32 

Afbeelding

Juliet's adem stokt als ze Thomas' antwoord hoort en ze draait haar hoofd geschrokken naar hem om. Niemand wist waar haar vader was en haar moeder was. gevlucht. Pas als ze het benauwd begint te krijgen, herinnert ze zich dat ze moet ademen en draait haar hoofd terug naar voren. Juliet haalt diep adem en ze rijden zwijgend verder, zodat ze het allemaal even kan laten bezinken.

Waar zou haar moeder heen zijn gevlucht? Ze was immers de Godin van de Liefde, ze had mensen nodig om haar heen. Waren haar ouders samen ergens waar niemand hen kon storen? "Ik moet ze vinden," besluit Juliet. Zodra ze de kans had zou ze op zoek gaan naar haar ouders, al duurde het maanden. Ze moest toch weer wennen aan de wereld en het vurige meisje dat ze eens was, was toch spoorloos verdwenen. Noah sprak amper tegen haar, of in ieder geval niet zoals vroeger. "Zou ik spullen kunnen lenen voor op reis?"

grey.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 19:32 

Afbeelding
Daisy Pocock

'Nou, zoveel hebben ze niet verteld,' zegt Daisy dan schouderophalend. 'De basics weet ik wel: je woont in Wexwell met je zussen en dat is het gezelligste plekje in heel Alusia. Ik weet ook dat jij altijd wel wat te vertellen hebt en dat jouw verhalen en belevenissen altijd de leukste waren.' Het paard waar ze op zitten begint te blazen omdat ze zo lang blijven stilstaan. 'Maar hé, het zijn mijn ouders. De pittige details zullen wel verzwegen zijn,' voegt ze er met een glimlach aan toe.

Daisy kijkt over haar schouder naar Jarrod en dan weer terug naar Feira. 'We gingen toch al niet echt jagen,' zegt ze tegen Feira en ze kijkt even voor goedkeuring naar Jarrod. Want Daisy wilt echt heel heel heel heel errug graag met Feira schilderijen ondersteboven gaan hangen. En buikschuiven klinkt zelfs nog beter.

'Stella is toch ver weg,' grijnst Daisy. 'Ik zeg dat we wat in het kasteel gaan zoeken om te doen!' Ze kruipt al snel weer van het paard af. 'Buikschuiven klinkt geweldig!' Dan draait ze zich om richting Jarrod en Dominic. 'Komen jullie mee of gaan jullie nog jagen?'

Afbeelding
Adam Pocock

Natuurlijk hebben ze nog geen videospelletjes. Leah heeft gelijk, dat is ook wel zo logisch. In Alusia zou er ook geen markt voor zijn. Hij legt zijn arm om haar heen als ze terug beginnen herinneringen op te halen. Ze hebben hier zoveel meegemaakt. 'Het was ook het eind van de wereld voor mij toen,' zegt hij al lachend. 'Zeker de videospelletjes. Ik deed in die tijd haast niets anders dan videospelletjes spelen en plots werd er van mij verwacht dat ik ging paardrijden en door een sprookjesland rijden. Daar had ik niet op gerekend.'

Zijn vingers spelen wat met haar haar terwijl ze steeds dichter bij de stallen komen. Haar "beschermen" tegen Chase, dat was zijn vervanging voor de videospelletjes. Zwaardvechten is er nooit van gekomen en misschien maar goed ook, in real life zou dat vast anders verlopen dan met een joystick in de hand. 'Ik voel me net terug 20,' glimlacht hij naar haar. 'Het bekvechten met Chase, het lachen met Feira, het lijkt echt alsof er geen 20 jaar zijn verstreken sindsdien.'

En het volgende wat ze zegt, komt als een redelijk grote schok. 'Sammie is dood?' herhaalt hij verbaasd. Stella zal er wel kapot van zijn. Hij heeft haar nooit echt gemogen, maar toch, je man verliezen is vreselijk. Want Stella hield echt van Sammie, dat weet Adam. 'Wie is er nu dan koning?' Maar eigenlijk kan hij dat al wel raden. Chase.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 19:42 

Afbeelding

Thomas kijkt met medelijden in haar ogen als Juliet geschrokken naar hem omkijkt.
"Het spijt me," zegt hij, ook al is het niet zijn schuld. Het is een tijd stil en hij vraagt zich af wat er in haar hoofd omgaat. Hij voelde zich net nog zo rot omdat hij zijn vader kwijt was, maar Juliet... heeft 3 jaar in de onderwereld geleefd en is haar beide ouders kwijt. Voorgoed? Misschien niet.

Hij schrikt van haar woorden.
"Je kan toch niet zomaar in je eentje op reis gaan?" zegt hij. "Je hebt geen idee waar ze zouden kunnen zijn."

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 19:57 

Afbeelding

Juliet slaat haar ogen even neer als ze Thomas zijn woorden hoort. Natuurlijk een mannen antwoord - vrouwen kunnen niet alleen overleven - maar het is niet alsof Juliet daar naar gaat luisteren. Als ze weer op kijkt, kan ze het kasteel in de verte al zien. Ze waren er weer bijna, dan kon ze er vandoor. "Ik kan prima voor mezelf zorgen," antwoord ze hem een beetje geïrriteerd. "En je kan me ook niet tegenhouden. Enige manier om deze jonkvrouw te beschermen is om mee te gaan."

Ze zegt het laatste op een lacherige toon. Juliet weet zelf wel dat ze er alleen voor staat. Alsof Thomas zomaar alles achter zou laten om op zoek te gaan naar iets waar ze niet eens zeker van is. "Ik slaap vanacht wel in het kasteel en dan ga ik er morgenochtend vandoor."

grey.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 20:10 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose rijdt samen met Damon terug richting de stallen. Terwijl ze terugrijden stopt ze de bloem in haar haren en geniet ze van het prachtige witte landschap om hun heen. Haar gedachten gaan uit naar Thomas, wachten tot hij naar haar toe zou komen leek nergens op uit te werken en eigenlijk vreet het haar van binnen op omdat ze zo opgelucht en blij is dat hij er weer is.

Wanneer ze eenmaal aangekomen zijn, stapt Rose met enige moeite van het paard af. Haar blik blijft even op het zwijn hangen. "Gaan we die echt opeten?" vraagt ze zich dan opeens af.

Rose kijkt op en ziet dat Daisy, Jarrod en Dominic nog steeds in de stallen staan, er staat echter ook nog een vrouw bij die ze nog niet eerder heeft gezien. "Zijn jullie niet weg geweest?" vraagt ze aan haar zusje. "Damon heeft zelfs een zwijn weten te vangen." vertelt ze.

Ze kijkt even snel om zich heen. Waar zou Thomas zijn? Haar blik valt vervolgens weer op de rest en kijkt met een vriendelijke glimlach naar Feira. "Hi." zegt ze uit beleefdheid.

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah knikt eventjes. "Ja.." Om nou te vertellen dat Thomas ook dood was en nu weer springlevend, zou zo snel even heel verwarrend zijn.
"Chase.. Hij heeft die rol weer op zich genomen, maar veel meer dan toendertijd doet hij niet." vertelt ze, terwijl er een kort glimlachje vanaf gaat.

"Oh, je moet Thomas zien! Hij is hier ook." vertelt ze dan. Thomas was het eerste kind geweest, waar ze toendertijd allemaal dol op waren geweest. "Samen met zijn broer Noah." voegt ze er vervolgens aan toe, ook al is ze niet zo dol op Noah op het moment.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 20:41 

Afbeelding

Thomas fronst.
"Ik twijfel niet aan jou als persoon, maar je bent 3 jaar weggeweest," zegt hij. "En je bent jong. Je weet niet hoe het hierbuiten is. Je kan niet zomaar gaan!"
Hij vernauwt zijn ogen tot spleetjes, ondanks dat Juliet het niet kan zien, als ze zegt dat de enige manier om haar te beschermen is door mee te gaan. Hij kon niet zomaar meegaan. Hij was met het gezelschap op een missie om de mensen terug te brengen naar de Aarde. Daarbij, dan zou hij Rose zomaar achterlaten...

Thomas zucht.
"Je gaat niet van gedachte veranderen of wel?" zegt hij, terwijl ze de stallen naderen. Hij kijkt rond en ziet al een aantal personen; waaronder Rose en een vrouw die hij niet kent. Hij stapt af van King en houdt zijn hand op voor Juliet.
"Blijf nog even," zegt hij. "Je moet het niet overhaasten. Je moet er goed over nadenken."
Hij denkt even na.
"Geef me even de tijd om voor te bereiden."
Hij kijkt op.
"Mijn moeder weet misschien meer over de verblijfplaats van jouw moeder," licht hij toe. "Het is niet zo heel ver. Tot daar vergezel ik je. Maar daarna ga ik terug."
Hij kon het niet over zijn hart verkrijgen om Juliet alleen op pad te sturen, maar hij wilde Rose niet alleen laten. Dit leek hem een mooie middenweg.
"Maar gun het even tijd. Storm er alsjeblieft niet vandoor morgenvroeg."

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 20:56 

Afbeelding

Feira glimlacht als ze hoort wat voor beeld Adam en Leah Daisy over haar hebben gegeven. ,,Ah ja, Wexwel...'' zucht Feira dromerig. ,,En of dat de gezelligste plek in héél Alusia is!''

Daisy besluit om met Feira mee te gaan - Joepie! - en Stella was toch weg? Oké, Feira is wel een beetje teleurgesteld, want wie moet ze nu lastigvallen met zichzelf? Nou ja, wie op het moment dan ook de leiding in het kasteel had, Feira had zin om zich even uit te laten. En het liefst met zoveel mogelijk anderen; nu ze Adam, Leah en Chase terug had gezien, was ze misschien wel van plan om een poosje te blijven; misschien wel zo lang mogelijk.

,,Maar waar halen we zoveel shampoo vandaan?'' vraagt Feira zich hardop af als Daisy begint over het buikschuiven. Dan komen er echter een man en een jongedame op de stallen toe gelopen; vergezelt door een paard en een dood zwijn. Feira fronst, haar blik blijft even op het zwijn hangen. Zou Feira de hoektanden mogen? Daar kon ze vast en zeker iets mee...

,,Hee!'' zegt Feira, en ze glimlacht meteen breed. Ze stapt op Rose en Damon af, schudt hun handen overdreven met haar beide handen en stelt zich voor. ,,Ik ben Feira! Zijn jullie ook vrienden van Chase en Leah en Adam? Aangenaam kennis te maken!''

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 10:28 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose kijkt om wanneer er geluiden van een ander paard naderen. Ah, Thomas! En Juliet natuurlijk. Ze wil eigenlijk net op hun afstappen wanneer opeens de vrouw heel enthousiast haar hand begint te schudden en zich voorstelt.

"Feira? Feira de heks?" vraagt Rose dan opeens verbaasd, waarbij ze even snel met een ongelovig lachje naar Daisy kijkt. Ze kijkt de heks met een lach aan, ja, dit moest haar wel zijn. Vooral wanneer ze haar ouders namen noemt. "Aangenaam!" glimlacht ze. "Ik ben Rose, Adam en Leah zijn mijn ouders." stelt ze zichzelf dan ook aan de breed glimlachende heks voor. "Wat leuk om je eindelijk te ontmoeten!"

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 13:01 

Afbeelding

Juliet luistert naar Thomas zijn voorstel. Eigenlijk wil ze het negeren en gewoon doen wat ze van plan was, maar misschien had hij wel gelijk. Misschien wist Stella wel wat over haar ouders, zij was koningin geweest natuurlijk, dus ze besluit in te stemmen. "Okay. Ik wacht tot het weekend en dan vertrek ik, met of zonder jou."

Ondertussen komen ze aan bij het kasteel en Thomas stapt af net voor de stallen. Ze pakt zijn hand aan en klimt ook van King af, met een klein sprongetje. "Ik ga douchen en slapen, ik zie je vanavond wel." Met die woorden gaat ze er vandoor naar haar kamer.

grey.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 13:02 

Afbeelding
    Jarrod Michaelis

Jarrod voelt zich een tikkeltje awkward wanneer er een vreemd uitziende vrouw binnen komt lopen, die heel geïnteresseerd lijkt in Daisy en Rose. Hij houdt zich maar stil, terwijl ze in gesprek gaat met Daisy. Wanneer ze zich aan hem voorstelt, knikt hij vriendelijk terug. "Jarrod." Het duurt even voordat hij doorheeft dat hij zijn armen nog om Daisy's middel heeft geslagen. Oh. Snel trekt hij zich terug, zodat Daisy de ruimte heeft om het paard te verlaten.

Feira lijkt steeds vreemder en ze komt met idiote ideeën, die Jarrod toch wel laten glimlachen. Oké, misschien was het niet erg om een keer compleet idiote dingen te doen. Nuchter dan. Niet dat hij zich iets kan herinneren van zijn jurk avontuur.

Hij knikt naar Daisy. "Ik ga wel mee. Jagen is niet mijn ding." Om zijn woorden bij te zetten, laat ook hij zich met wat moeite van het paard af glijden. Zijn gezicht betrekt een beetje als Feira over shampoo begint. No way dat ze aan zijn shampoo gaan zitten. Het zou heiligschennis zijn, als er mensen gingen buikschuiven in zijn aardbeien shampoo.

Hij slaat zijn armen over elkaar en schuifelt wat dichter naar Dominic toe. Dan komen Rose en Damon weer binnen. Hadden ze hier zo lang nog zitten wachten? De kleur trekt uit zijn gezicht bij het zien van het dode zwijn. Fijn, een dood dier. Goed, dat was het punt van jagen, maar Jarrod is geen seconde van plan geweest ook maar een poging te doen een dier te doden.

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 15:25 

Afbeelding

Thomas kijkt Juliet na als ze er vandoor gaat. Goed, hij had er in ieder geval voor kunnen zorgen dat ze niet halsoverkop weg zou gaan. Hij pakt King bij de teugels en begeleidt hem zijn stal in. Een paardenknecht neemt het werk van hem over om King af te zadelen, en Thomas verlaat King's stal.

Hij loopt richting Rose - hij wil haar eigenlijk wel weer zien en gewoon over bloemetjes en bijtjes praten - en ziet dat zij en Damon in gesprek zijn met de onbekende vrouw die hij net ook zag. Hij blijft uit vorstelijke beleefdheid een beetje op een afstandje staan om te wachten tot ze klaar zijn met hun gesprek.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 396 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 27  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: