Noah TaylorNoah trekt al een wenkbrauw op voordat Daisy iets zegt. Haar serieuze uitdrukking maakt hem al wantrouwend genoeg.
"We praten nu toch" grinnikt hij flauwtjes. Die glimlach zakt al snel weer af als Daisy serieus op het onderwerp in gaat. Ze zouden niet serieus zijn, waarom doet ze het dan toch? Waarom moest ze nou een serieus en zwaar onderwerp aansnijden. Helaas voor Daisy weet ze hem niet zo te raken als haar zus dat gisteren wel deed. Nu volledig nuchter is de faí§ade zelfs sterker en groter dan ooit. Daisy was een vriendinnetje, niks meer en niks minder. Geen serieuze relatie. Hij trekt zijn handen los uit die van haar en steekt ze vervolgens veilig weg in zijn broekzakken.
"Dood is dood. Daar kunnen we niks meer aan veranderen. Perci is dood." Somt hij het op alsof hij een rijtje sommen uit zijn hoofd heeft geleerd. Hij bestudeerd haar even kort en laat zijn vinger dan over haar wang glijden en onder haar kin eindigen. Hij lift haar kin een stukje op
"Geloof me, je wilt niet alles weten. Je wilt me niet echt leren kennen" Daisy zou, in zijn ogen, de waarheid niet aan kunnen. Ze was een mooi poppetje, maar dat was het dan ook. Bovendien was ze veels te zachtaardig en toonde ze geen ruggengraat. Hij tikt even zachtjes op haar neus
"ik ga even kijken hoe het met mijn broer gaat. Dan kan jij in de tussentijd badderen" glimlacht hij nu plots van gedachte veranderd.
En dus laat hij Daisy achter en voegt hij zich bij zijn broer die er nog altijd somberder dan ooit uit ziet.
"Broertje" grijnst hij lichtjes. Hij plaatst zijn rug tegen de leuning aan probeert de blik van zijn broer te vangen. Zijn blik gaat even langs Thomas heen naar Rose en Finn.
"Wat weten we eigenlijk over mister new guy" hij grijnst
"behalve dat hij je meisje probeert te versieren" Dat zou zijn aandacht moeten trekken nietwaar, of het nu waar was of niet.