Olivier
Beginnend Tovenaar
|
|
Geplaatst: vr feb 04, 2011 18:31

'Morgen pap,' zegt hij als zijn vader binnenkomt. Daarmee was zijn vraag meteen beantwoordt. Dat er nu maar iemand ging douchen, hij had er altijd zo'n hekel aan als iedereen tegelijkertijd de badkamer wilde gebruiken. Is mam ook al wakker? Want we moeten wel echt opschieten! Vraagt hij bezorgt aan zijn vader.
Als hij Ralph naar het koffieapparaat ziet lopen, moet hij ineens denken aan zijn werk. Ja, koffie associeerde hij nu eenmaal met werk, want dat was zijn voornaamste bezigheid geweest op het ministerie. Tot dat Voldemort was teruggekeerd dan toch. Zijn vader had ervoor gezorgd dat hij mocht meehelpen met het opspeuren en observeren van Mudbloods. Iets wat hij veel liever deed. En hij deed het ook een beetje voor zijn vader, want die had zelf graag ook een aantal Mudbloods opgeruimd. Als het zo doorging zou de tovenaarswereld binnenkort volledig gezuiverd zijn, dat zou pas écht mooi zijn.
Voor de bruiloft had hij een aantal dagen vrij gekregen, zodat hij op zijn gemak alles kon voorbereiden en daarna met zijn Dorothy op huwelijksreis kon gaan. Waar naartoe wisten ze nog niet, ze zouden gewoon lastminute besluiten waar ze naartoe verdwijnselden.
Hij vond het wel merkwaardig dat hij al een aantal dagen niks van zijn collega's had gehoord. Normaal gesproken als hij vrij had vlogen de uilen af en aan, omdat ze toch even iets moesten weten. Of er kwam zelfs een collega langs om te vragen of hij niet even mee kon gaan, omdat ze mensen tekort kwamen. Maar de afgelopen dagen had hij helemaal niets gehoord. Toch merkwaardig. 'Maar misschien dat ze hebben afgesproken me niet lastig te vallen nu ik ga trouwen,' houdt hij zichzelf voor. Hijzelf zou dat tenminste wel doen, en hij ging er dan ook vanuit dat anderen dat ook zouden doen voor hem. Hij had hen ook uitgenodigd voor de bruiloft, dus hij zou hen vanmiddag sowieso zien, als ze het niet te druk hadden.
Hij hoort dat Selene hem voor de zoveelste keer prinses noemt en luistert er niets eens meer naar. Wanneer ze haar spraakwaterval op zijn vader richt wil hij zijn kans grijpen en snel gaan douchen, maar Selene is hem alsnog te vlug af. Schiet wel op dan he, ik wil na jou! Roept hij haar na. Zij was niet degene die ging trouwen, dacht hij boos. Dorothy zou nogal kwaad zijn als hij te laat kwam op zijn eigen bruiloft. Hij kijkt nog eens op zijn horloge. Half 10. Over twee uur zou hij gaan trouwen en ze moesten nog met vier man douchen! 'Ik geef je een kwartier Selene!' Dit gaat weer veel te lang duren, dat weet hij nu al. Zuchtend neemt hij nog een hap van zijn cornflakes.

Hij is alweer druk aan het nadenken over wat hij in hemelsnaam nog meer moest regelen. Waarom had hij dat verdomde lijstje nu thuis laten liggen, daar stond precies op wat er allemaal moest gebeuren. Maar hij had nu niet meer de tijd om terug te gaan. Nu maar hopen dat hij de enorme wensenlijst van het bruidspaar, nouja eigenlijk voor een groot deel bepaald door Ralph Whyte, nog uit zijn hoofd wist.
Hij kijkt verbaasd toe hoe Mairi de ene na de andere versiering tevoorschijn tovert en is dolgelukkig. Goh, misschien is dit toch niet mijn ultieme pechdag! denkt hij bij zichzelf. De eeuwige optimist. Wat een topwijf. Dit had hij nooit klaargekregen in zo'n korte tijd. Het bedenken welke spreuken hij moest gebruiken kostte hem al langer dan zij over het tevoorschijn toveren van de versieringen had gedaan. Bovendien zag ze er een stuk aantrekkelijker uit dan zijn collega Lee.
Tevreden kijkt hij rond. Het ziet er schitterend uit jongedame, dankjewel! Bedankt hij haar blij. Maar dan merkt hij dat ze zich alweer heeft omgedraaid en op het punt staat weg te lopen. Hey, als je die bezweringenbaan van je zat bent kom dan eens bij ons bedrijf solliciteren! Je zou echt een enorme aanwinst zijn voor het ons. Ik zal een goed woordje doen bij mijn baas,' zegt hij vlug. Met haar erbij zou zijn werk een stuk gemakkelijker worden, want aan Lee had hij toch niks. Hij lostte alle problemen met gemak op, maar dat gold alleen voor de dagen dat hij er wél was. Hij beseft echter niet dat hijzelf waarschijnlijk eruit zou vliegen als Mairi zou worden aangenomen, want zijn baas had al vaker op het punt gestaan hem eruit te gooien.
_________________ 'I've to go back, haven't I?' 'That is up to you.'' Do I have a choice?' 'Oh Yes.' Dumbledore smiled at him. 'We are in King's Cross you say? I think that if you decided not to go back, you would be able to...let's say...board a train.'
|
|