Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Volgende

Dreuzel

BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 23:15 

Afbeelding

Nadat de boel weer een beetje aan kant was, begon Polly met het versieren van de bruidstaart. Het versieren van gebakjes en taart is nooit echt helemaal haar ding geweest omdat het secuurheid vereist en nou ja, daar ontbrak het Polly een beetje aan.

"Hoe heette het bruidspaar ook al weer?" vroeg ze zich harop af. "De naam van de bruidegom leek op seniel, maar dat was het niet helemaal." Maar dat had het net zo goed wel kunnen zijn dacht ze erachteraan. Die man was zo warrig! Dan moest de taart geel zijn, dan bruin en vervolgens appelblauwzeegroen, maar uit eindelijk kwam zijn aanstaande maar met het verlossende antwoord dat de taart gewoon wit werd. Fijn!

Plots viel haar oog op een papiertje. Ah! Syll en Dorothy! Zo heten ze! Met haar tong tussen haar lippen begon ze aan 'schrijven' van de tekst op de taart. Uiterst geconcentreerd liet ze haar staf boven de taart zweven.

Polly deed een stapje achteruit. Zo, dat kon er mee door! Als je met je ogen kneep kon je niet eens zien dat de letters steeds kleiner werden!

Afbeelding

De ceremoniemeester had niet gezien dat er iemand naar hem toeliep. Hij was diep in gedachten verzonken en schrok zich een flubberwurm toen hij werd aangesproken. "De ceremoniemeester? Wie.. ik?.. Oh ja wacht, dat klopt, dat ben ik!"

Hij nam Mairi eens van top tot teen op. Misschien kan ik haar wel voor mijn karretje spannen, zodat ik zelf de boel niet nog meer in de soep laat lopen. Want met deze toverskills is het wonderbaarlijk dat ik nog steeds ceremoniemeester ben.

"Nou ja, qua kleur hadden ze niet veel voorkeur.. dat wat je nu tevoorschijn tovert, dat ziet er wel goed uit." Hij zwaait met de corsage die hij in zijn handen heeft. "Ach maak er wat moois van! Enneh.. die hoeveelheid stoelen.. laat me even kijken." De ceremoniemeester tastte naar zijn borstzak op zoek naar het papiertje waar alles op staat.

Verdraaid! Thuis laten liggen! Eeeh... ok, niks laten merken. Gedraag je professioneel!

"Oh, dat is waar ook. Het bruidspaar had liever statafels. Ze zijn erg sportief ingesteld en houden niet van lui zitten. Zet ze maar ongeveer hier neer." En met zijn arm maakte hij een wijds gebaar.

Profiel  

The Phoenix Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 23:26 

Afbeelding

Zijn niet geheel lineaire ijsbeergedrag heeft hem tot aan het gemeentehuis gebracht. Toevallig. Hij moest zich nog inschrijven! Niet dat hij bang was voor invallen van deurwaarders of andere boze gemeenteambtenaren: zijn deur ging niet eens open door de troep, en wie kon er vermoeden dat de sleutel die onder de deurmat lag eigenlijk van het raam was?

De dude binnen had hij al ontmoet, al was het gesprek vrij eenzijdig geweest. De dude had zijn monoloog over het karakteristieke waaigedrag van de iep niet erg op prijs gesteld.
"Haai iedereen," zegt hij vrolijk tegen alle aanwezigen, inclusief de chagrijnige kerel achter de balie. HĂ©, was dat niet... "Hoi Helena." Als zijn geheugen hem niet weer in de steek liet, hadden ze dezelfde Hogwartsgeneratie gezeten, allebei in dezelfde afdeling. En damn, die arrogante kerel achter de balie was de oude Headboy! Wauw, als dat geen reĂ­ÂĽnie was.

Hij geeft de dude wiens naam hij compleet vergeten was (doen namen er sowieso toe?) een vriendelijke por. Toevallig had hij zijn laatste woorden nog opgevat. "Ik wist niet dat je ook Muggle-ouders had joh! Dan is er in ieder geval iets dat ons verbindt." Wat heerlijk, een emotionele connectie met een van zijn dorpsgenoten! Het leven hier ging prachtig worden.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 0:02 

Afbeelding

'Dorothy!'
Liz lacht. Ze neemt plaats achter de kaptafel en kiest een borstel uit de grote hoop met accessoires. Ze haalt de haren van Dorothy los en begint ze te borstelen.
'Voorlopig heb ik nog geen bruidsmeisje nodig, ik moet eerst een geschikte kandidaat vinden om mee te trouwen.'
Ze glimlacht naar Dorothy in de spiegel en focust zich daarna op een knoop in haar haren, die ze er voorzichtig uit probeer te kammen.
'Het gaat prima met mij. Ik vind het alleen ontzettend vervelend om weer thuis te wonen. Ik hoop zelf iets te kunnen vinden, als dat lukt. Maar ik moet eerst maar eens wat sparen ben ik bang.'

Afbeelding

Een alarmklok begint keihard te piepen. Met een kreun slaat Ralph de klok weer uit. Hij draait zich nog even geĂ­ÂŻrriteerd om, maar dan schiet het hem te binnen.
Syll gaat trouwen!
Hij is gelijk zijn irritaties met de alarmklok vergeten en hij komt met een zucht overeind in bed. Hij gooit zijn benen over de rand en steekt zijn voeten in de pantoffels, die keurig naast het bed staan. Langzaam komt hij overeind en hij loopt richting de deur, waar de badgewaden hangen. Eerst pakt hij de bordeauxrode, die hij zelf aantrekt. De kleinere witte gooit hij op bed, zodat Katarina die aan kan trekken.

Zonder op haar te wachten, gaat hij de slaapkamer uit en wandelt hij de trap af naar beneden. In de keuken zitten Syll en Selene cornflakes te eten, terwijl Selene een enthousiast verhaal afsteekt.
'Goedemorgen,' bromt hij, terwijl hij richting het magische koffiezetapparaat loopt.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 0:23 

Afbeelding

Een beetje verbaasd kijkt Mairi naar de ceremoniemeester. Statafels? Wat is dat nou voor iets niets, de gasten aan statafels te laten staan tijdens de ceremonie. Ze haalt haar schouders op. Ze is al even niet op een bruiloft geweest, dus misschien is dat wel gewoon de nieuwste rage op bruiloftgebied. Ze knikt even naar de ceremoniemeester en gaat dan ingespannen bezig. Met haar wand zet ze de statafels op de juiste plek. Als de statafels staan doet Mairi een stap achteruit. Ze glimlacht, nu het leuke werk.

Met haar wand geeft ze een paar zwiepjes. Aan alle kanten komen er versieringen tevoorschijn. Goud/wit it is... Langs de hekken laat ze rozen verschijnen. Voor de bruid en bruidegom zal er wel een aparte statafel moeten komen zeker? Die kunnen moeilijk wél gewoon zitten. En dus tovert Mairi er nog een extra bij, deze volledig in goud. Een bruidsboog erover heen en klaar. Het bruidspaar heeft een plekje. Met nog een paar zwiepjes tovert ze nog de laatste versieringen en toevoegingen en dan stapt ze achteruit en bekijkt ze het resultaat. Niet slecht, al zegt ze het zelf. Nu maar hopen dat het 't bruidspaar, en in het bijzonder ook de vader van de bruidegom, ook bevalt. Maar goed, de ceremoniemeester had de leiding, dus als het fout is wordt hij afgeslacht.

Zonder verder echt af te wachten wat de ceremoniemeester vindt draait Mairi zich om. Voor die bruiloft begint is er nog wel eventjes tijd om een wandeling te maken. Ze heeft geen zin hier te wachten. Als eerste aanwezig zijn is ook zo overenthousiast en opvallend. En hoewel ze altijd vrolijk wordt van bruiloften, dat is niet echt hoe Mairi over wil komen.

Profiel  

The Dark Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 0:47 

Afbeelding

Selene zit rustig het laatste beetje van haar cornflakes op te eten als Syll begint te stressen.

"Rustig prinses, we hebben nog tijd zat," zegt ze vrolijk. Ze noemde hem wel vaker prinses, omdat ze Syll Whyte altijd een beetje vond lijken op Snow White (en ja, dat sprookje kennen wizards vind ik). "Douchen en omkleden is toch zo gedaan!" voegt ze er aan toe. Ja, ze denkt altijd dat zoiets wel zo gedaan is, maar snel douchen is toch iets wat Selene absoluut niet kan, ook al zegt ze vaak van wel. Ze wil net antwoorden dat ze hun ouders volgens haar al wel gehoord had, als Ralph binnen komt lopen.

"Goedemorgen papa," begroet ze hem een stuk vrolijker dan hij hen. "Is mama al wakker? Ben je er klaar voor? Ik heb er zo veel zin in!" begint ze ook vrolijk tegen hem te kletsen. "Syll was al om 7 uur wakker, vroeg hí¨! Het is wel erg mooi weer hí¨. Syll is aan het stressen dat we moeten opschieten, maar we hebben nog tijd zat. M'n jurk hangt al klaar, ik moet alleen nog even de goede schoenen erbij uitzoeken en douchen en m'n haar doen en make-up en..." gaat ze door maar dan stopt ze. Hmm. Misschien was dat toch nog wel veel. "Oké, ik ga al," zegt ze en ze staat op. Ze zet haar cornflakesbakje op het aanrecht en drinkt nog even snel haar glas leeg.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 16:17 

Afbeelding

Aaron heeft zijn wekker meerdere keren en met harde klappen uitgezet vanochtend. Als hij ergens een hekel aan heeft, is het aan opstaan, zeker als het redelijk vroeg is. Maar omdat je de dag nu eenmaal niet eeuwig uit kunt stellen, hijst hij zich met rollende ogen zijn bed uit en slentert naar de brievenbus om de krant te pakken. Even later zit hij met een kop dampende zwarte koffie en een croissantje zorgvuldig door de krant te bladeren. Ah, ja, natuurlijk, vandaag is de bruiloft van twee fullbloods. Hij glimlacht kort. Hij zou beslist een bezoekje gaan brengen daar, want wat is er nu mooier dan het verbond der liefde, en dan ook nog eens een volwaardig verbond?

Zodra hij zijn ontbijt achter zijn kiezen heeft, neemt hij een snelle douche, trekt een van zijn mooiste pakken aan - dat is deze gelegenheid wel waard - en brengt zijn haar zorgvuldig in model. Aaron glimlacht, trekt zijn stropdas recht en sluit de deur achter zich.

ooc: Sorry, beetje druk dezer dagen. xD

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 16:20 

Afbeelding

Donovan trekt een wenkbrauw op als Helena niet eens blijkt te beseffen dat zijn uitspraak ironisch is.

"ËśAls je tijdens je eerste jaar ook zo mondig was, dan had ik dat heus wel onthouden', zegt Donovan overtuigd. Hoewel hij altijd al dol was op zijn functie als hoofdmonitor, had het ook zijn nadelen. Veel verantwoordelijkheid en voor het slapen gaan nog het hele kasteel doorkruisen omdat een van de eerstejaars verdwaald is, zijn niet bepaald een pretje.

Donovan besluit wijselijk niet meer naar haar kleur te informeren, om zichzelf een witty respond te besparen. Ondertussen probeert de jongen met het kapsel (ja ja!) zich voortdurend in het gesprek te bemoeien, maar hij lijkt daar steevast in te failen. Wanneer er dan ook nog eens een stemverheffing aan te pas moet komen, sluit Donovan even vermoeid zijn ogen. Hij heeft zonder twijfel het meest lullige baantje van Sado.

"Bedankt voor de vlotte medewerking, meneer Taylor", antwoordt Donovan tevreden, terwijl hij haastig een vinkje plaatst bij "˜mudblood' en het beroepvraagje volledig openlaat.Hmm, Kinney. Zou zijn moeder uit Pittsburgh komen? Daar wonen wel meer Kinney's. "Wel jammer dat je "˜sweet 21' samen moet vallen met hét grootste huwelijksfeest van Sado. Als jullie willen, kunnen jullie wel langskomen. De ceremonie gaat door op het plein en ik denk dat de bruidspaar dat wel erg op prijs zou stellen". Daarnaast zou Polly wel voor genoeg eten hebben gezorgd. Of het te eten is, is een andere kwestie.
Tevreden dumpt Donovan de documenten in het archiefbakje. Hij kan eindelijk naar huis vertrekken en zich klaarmaken voor het feest.
Maar alsof hij het nog niet druk genoeg had (drie nieuwe inwoners op één maand tijd is wel een beetje te veel van het goede) komt er nog een nieuweling binnengevlogen. Donovan begint Martin keurend aan te starten. Hij was duidelijk banaanoranjezonzwart[/Olivier]. De persoon in kwestie komt hem trouwens erg bekend voor...

Donovan vinkt al meteen het bloedsoortvakje aan en dreunt zijn vragenlijstje op: "Naam, geboorteplaats, geboortedatum, favoriete kleur, naam van je ouders, beroep en vorige woonplaats, alsjeblieft."Âť

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 17:52 

Afbeelding

Helena kijkt om naar de man die achter haar stond en blijkbaar niet het geduld heeft om te wachten en zich lekker tussen hen in probeert te werken. Ze gaat terug rechtstaan en kruist haar armen over elkaar. "Ga je gang, hoor..." zegt ze nonchalant. Hij doet maar. In principe waren ze toch klaar en staat Helena enkel nog maar te wachten tot Donovan de papieren en de zegen geeft dat alles in orde is en ze kan vertrekken.

Dat ging hier wel vlotjes, denkt Helena terwijl Nathan zo'n beetje de aandacht van de man opeist. Ze onderbreekt hem totaal niet. Mocht Donovan even zijn concentratie kwijtraken en vergeten om eventueel bijkomende vragen te stellen, zou dat in haar voordeel spelen.

Helena wordt terug vanuit haar gedachtestroom naar de realiteit geroepen wanneer een overenthousiaste haai door de ruimte galmt. Ze kijkt op en een onwillekeurige koude rilling loopt langs haar rug naar boven wanneer ze Martin ziet. Ze blijft hem even aankijken vooraleer ze antwoordt.

"Goedemorgen," zegt ze. Helena kijkt even naar haar reflectie in het raam en fatsoeneert met haar vrije hand enkele van haar korte haarlokken die naar haar mening niet voldoende wegpieken. Ze haalt even een diepe zucht en zet vervolgens een stapje achteruit om de jongeheren hun werk te laten doen, waarna ze weer aan haar kettinkje frunnikt. Het leek haar een beetje onbeschoft om zomaar weg te wandelen. En als dan toch iedereen naar het bruiloftsfeest gaat, kan ze net zo goed wachten en er onder wat gezelschap naartoe gaan. Wie weet leert ze wel mensen kennen die OK zijn.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 18:31 

Afbeelding

'Morgen pap,' zegt hij als zijn vader binnenkomt. Daarmee was zijn vraag meteen beantwoordt. Dat er nu maar iemand ging douchen, hij had er altijd zo'n hekel aan als iedereen tegelijkertijd de badkamer wilde gebruiken. Is mam ook al wakker? Want we moeten wel echt opschieten! Vraagt hij bezorgt aan zijn vader.

Als hij Ralph naar het koffieapparaat ziet lopen, moet hij ineens denken aan zijn werk. Ja, koffie associeerde hij nu eenmaal met werk, want dat was zijn voornaamste bezigheid geweest op het ministerie. Tot dat Voldemort was teruggekeerd dan toch. Zijn vader had ervoor gezorgd dat hij mocht meehelpen met het opspeuren en observeren van Mudbloods. Iets wat hij veel liever deed. En hij deed het ook een beetje voor zijn vader, want die had zelf graag ook een aantal Mudbloods opgeruimd. Als het zo doorging zou de tovenaarswereld binnenkort volledig gezuiverd zijn, dat zou pas écht mooi zijn.

Voor de bruiloft had hij een aantal dagen vrij gekregen, zodat hij op zijn gemak alles kon voorbereiden en daarna met zijn Dorothy op huwelijksreis kon gaan. Waar naartoe wisten ze nog niet, ze zouden gewoon lastminute besluiten waar ze naartoe verdwijnselden.

Hij vond het wel merkwaardig dat hij al een aantal dagen niks van zijn collega's had gehoord. Normaal gesproken als hij vrij had vlogen de uilen af en aan, omdat ze toch even iets moesten weten. Of er kwam zelfs een collega langs om te vragen of hij niet even mee kon gaan, omdat ze mensen tekort kwamen. Maar de afgelopen dagen had hij helemaal niets gehoord. Toch merkwaardig.
'Maar misschien dat ze hebben afgesproken me niet lastig te vallen nu ik ga trouwen,' houdt hij zichzelf voor. Hijzelf zou dat tenminste wel doen, en hij ging er dan ook vanuit dat anderen dat ook zouden doen voor hem. Hij had hen ook uitgenodigd voor de bruiloft, dus hij zou hen vanmiddag sowieso zien, als ze het niet te druk hadden.

Hij hoort dat Selene hem voor de zoveelste keer prinses noemt en luistert er niets eens meer naar. Wanneer ze haar spraakwaterval op zijn vader richt wil hij zijn kans grijpen en snel gaan douchen, maar Selene is hem alsnog te vlug af.
Schiet wel op dan he, ik wil na jou! Roept hij haar na. Zij was niet degene die ging trouwen, dacht hij boos. Dorothy zou nogal kwaad zijn als hij te laat kwam op zijn eigen bruiloft. Hij kijkt nog eens op zijn horloge. Half 10. Over twee uur zou hij gaan trouwen en ze moesten nog met vier man douchen!
'Ik geef je een kwartier Selene!' Dit gaat weer veel te lang duren, dat weet hij nu al. Zuchtend neemt hij nog een hap van zijn cornflakes.

Afbeelding

Hij is alweer druk aan het nadenken over wat hij in hemelsnaam nog meer moest regelen. Waarom had hij dat verdomde lijstje nu thuis laten liggen, daar stond precies op wat er allemaal moest gebeuren. Maar hij had nu niet meer de tijd om terug te gaan. Nu maar hopen dat hij de enorme wensenlijst van het bruidspaar, nouja eigenlijk voor een groot deel bepaald door Ralph Whyte, nog uit zijn hoofd wist.

Hij kijkt verbaasd toe hoe Mairi de ene na de andere versiering tevoorschijn tovert en is dolgelukkig. Goh, misschien is dit toch niet mijn ultieme pechdag! denkt hij bij zichzelf. De eeuwige optimist.
Wat een topwijf. Dit had hij nooit klaargekregen in zo'n korte tijd. Het bedenken welke spreuken hij moest gebruiken kostte hem al langer dan zij over het tevoorschijn toveren van de versieringen had gedaan. Bovendien zag ze er een stuk aantrekkelijker uit dan zijn collega Lee.

Tevreden kijkt hij rond. Het ziet er schitterend uit jongedame, dankjewel! Bedankt hij haar blij. Maar dan merkt hij dat ze zich alweer heeft omgedraaid en op het punt staat weg te lopen.
Hey, als je die bezweringenbaan van je zat bent kom dan eens bij ons bedrijf solliciteren! Je zou echt een enorme aanwinst zijn voor het ons. Ik zal een goed woordje doen bij mijn baas,' zegt hij vlug. Met haar erbij zou zijn werk een stuk gemakkelijker worden, want aan Lee had hij toch niks. Hij lostte alle problemen met gemak op, maar dat gold alleen voor de dagen dat hij er wél was. Hij beseft echter niet dat hijzelf waarschijnlijk eruit zou vliegen als Mairi zou worden aangenomen, want zijn baas had al vaker op het punt gestaan hem eruit te gooien.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 20:15 

Afbeelding

Nog voor hij kan reageren op Selene's vrolijke geklets, is ze de deur al weer uit gegaan naar de badkamer. Hij glimlacht, terwijl hij met zijn staf het koffiezetapparaat in werking zet. Vervolgens gaat hij tegenover Syll aan tafel zitten.

'Katarina komt eraan,' antwoordt hij. Inderdaad zijn er voetstappen te horen boven. Ralph kijkt zijn zoon nog eens doordringend aan, terwijl die een hap van zijn cornflakes neemt. Syll is duidelijk doodzenuwachtig, maar waarom precies begrijpt Ralph niet helemaal.

Hij richt zijn staf naar het aanrecht, waarop drie boterhammen zichzelf met boter beginnen te smeren.
'We hebben nog tijd zat, Syll. Ben je nerveus? Want dat is nergens voor nodig. Dorothy komt uit een goede familie.'

Profiel  

The Dark Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 20:40 

Afbeelding

"Jaja, binnen een kwartier ben ik allang klaar," roept Selene sussend tegen Syll wanneer ze wegloopt naar de badkamer. Ze overweegt even om in bad te gaan in plaats van te douchen, maar ze denkt dat Syll dan waarschijnlijk een beroerte krijgt dus zet ze de douche maar aan. Ze trekt haar pyjama uit en gaat eronder staan, waar ze eerst zo'n 10 minuten lang blijft staan onder de warme stralen.

"Can you dance like a hippogriff?
Ma ma ma, ma ma ma, ma ma ma
Flyin' off from a cliff
Ma ma ma, ma ma ma, ma ma ma,
"
zingt ze ondertussen luid, een geluid wat meestal nog tot ver in het huis te horen is. Ze danst ook vrolijk mee, maar door haar iets te enthousiaste danspassen glijdt ze uit.

"Appeltaart!" vloekt ze hard. Ze was hard op haar billen terechtgekomen dus ze blijft nog even zitten, dat deed pijn! Een paar minuten later – het kwartier was natuurlijk allang voorbij – staat ze op en begint ze zich te wassen. Haar haren moeten natuurlijk ook nog uitgebreid in de conditioner, al met al een proces wat behoorlijk lang duurt. Natuurlijk zingt ze nog altijd vrolijk door, maar ze laat het dansen daarbij dit keer maar zitten.

"Groove around like a scary ghost
Spooking himself the most
Shake your booty like a boggart in pain
Again and again and again,
"
gaat ze vrolijk door. Ze vraagt zich af of het kwartier inmiddels al bijna op is. Ze gaat er daarom maar uit en pakt een handdoek (die ze wel had klaargelegd al!) en begint zich af te drogen. Het duurt echter niet lang of de handdoek is op de grond gevallen, uiteraard doorweekt nu.

"Ugh," mompelt ze, dat kon er ook nog wel bij. Ze loopt – nog altijd kletsnat – door de badkamer heen om een nieuwe te pakken. Als ze dan eindelijk klaar is met afdrogen kijkt ze om zich heen. Oeps. De badkamer was wel heel erg nat nu. Nou ja, jammer dan, dat droogt wel weer. Ze trekt haar badgewaad aan en gaat voor de spiegel staan. Eerst begint ze – inmiddels weer vrolijk zingend – haar haar te drogen en in model te brengen, waarna ze ook nog even uitgebreid haar make-up doet. Als ze dan inmiddels ruim een uur later eindelijk klaar is loopt ze vrolijk de badkamer uit, in haar beleving heeft ze het best snel gedaan en is er nog tijd genoeg.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 22:37 

Afbeelding

Hij knikt alleen maar wanneer de man achter de balie hem verteld over het huwelijk. Ja, rub it in why don't you? Er is een huwelijk. Maak er niet zo'n big deal van, alsjeblieft. Het is al erg genoeg. Hij wil hem net vragen of hij ook naar het feest gaat, maar wordt op dat moment gepord door een nieuwe persoon. Porren. Die persoon noemt 'm daarna ook nog eens 'joh'.

GeĂ­ÂŻrriteerd blijf hij de man achter de balie aanstaren terwijl hij de nieuwe persoon van een antwoord voorziet. "Fantastisch leuk dat we een band hebben, dat betekent echter niet dat ik het apprecieer gepord te worden en aangesproken te worden met" op dat moment draait hij zijn hoofd richting de nieuwe persoon en blijft dan even staren. "... joh," zegt hij met een hapering in zijn stem. Genant. Hij kijkt van de nieuwe persoon naar de man achter de balie en weer terug naar de nieuwe persoon. Hij bloost. Daarna kijkt hij naar de dame die opnieuw aan haar kettinkje prutst.

Hij slaat zijn arm rondom de dame. "Wat denk je?" vraagt hij. "Zin in een bruiloft?"

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 23:04 

Afbeelding

Tot zijn opluchting hoort hij dat zijn moeder ook al wakker is. Dan gaat het toch nog allemaal goedkomen.
'Nee, ik ben niet nerveus, ik weet alleen hoe Selene is. Die heeft altijd uren nodig en vervolgens is er nog geen verschil te zien,' zegt hij een beetje chagrijnig. 'Behalve dan dat ze kleren aan heeft in plaats van dr pyjama. Ze is gisteravond nog in de douche geweest!'

Hij zucht en lepelt de laatste happen uit zijn kom cornflakes. Dan gaat hij ongeduldig met zijn vingers zitten tikken.
'Ooh, en ik weet ook wel dat Dorothy uit een goede familie komt, het zou alleen leuk voor haar zijn als ze ook naar de bruiloft kwamen van hun eigen dochter! Zegt hij, steeds weer verontwaardigd als hij er aan denkt. 'Stel je voor dat jullie niet naar mijn bruiloft zouden komen, dat zou toch nergens op slaan! Het lijkt wel of ze zich schamen voor haar. Belachelijk!'

Na een kwartiertje ongeduldig aan de keukentafel te hebben gezeten - ondertussen heeft hij nog maar een glas pompoensap leeggedronken om bezig te blijven - besluit hij naar boven te gaan. Hij hoort de douche in de badkamer van zijn ouders, zijn moeder zit dus al onder de douche. Hij loopt verder de gang door en merkt dat Selene nog steeds onder de douche staat. Surprise.

Hij loopt maar weer naar beneden, niet wetende wat hij ondertussen kan doen. Hij ijsbeert wat door de keuken, zonder dat hij echt doorheeft waar hij mee bezig is. Na vijf minuten rent hij weer de trap op. Nog steeds niks.

Zo herhaalt zich dat een aantal keren. Hij hoort Selene vreselijk vals zingen en dat irriteert hem alleen maar meer. Ze doet alsof ze alle tijd heeft. Als hij voor de 10e keer naar boven loopt is het al half 11. Nu is hij het toch echt zat! Zelfs zijn moeder zit beneden al helemaal klaar. Hij rent naar boven en klopt hard op de deur van de badkamer.
Selene als je er nu niet uitkomt dan ga je maar niet mee naar de bruiloft! Ik kan toch verdomme niet ongedouched in m'n joggingbroek stinkend naar zweet met cornflakesresten op m'n shirt en met een halve baard op mijn eigen bruiloft verschijnen! Schreeuwt hij bijna. Af en toe kon hij Selene wel wat aandoen.
Ik geef je nog twee minuten en anders dan ga ik m'n toverstok halen en dan tover ik je naar buiten. Ik meen het!

Het was ook altijd hetzelfde liedje met Selene. Ongelofelijk, dat kind werd ook nooit volwassen. Hij vroeg zich af of het wel verstandig was dat hij haar als bruidsmeisje had gevraagd. Maar goed, hij kon het natuurlijk niet maken om haar niet te vragen. Daarom had hij het, na aandringen van zijn moeder, toch maar gedaan. Hopelijk zou ze het niet verpesten.

OOC: Morgen ben ik er niet, dus nu nog maar even een postje :')

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 8:56 

Afbeelding

Helena kijkt zo'n beetje naar overal en nergens terwijl ze niet echt moeite doet om te verbergen dat ze meeluistert. Ze neemt Nathan pas deftig in zich op wanneer deze een opmerking maakt naar Martin toe. Ze trekt in een fractie van een seconde van verbazing haar wenkbrauwen op. Het klonk nogal... Bitchy? Ja, dat was het woord dat Helena zocht.

Bepaalde meningen beginnen zich al onvermijdelijk in haar hoofd te vormen. Ze kijkt hem een beetje uitdrukkingsloos aan wanneer hij haar met blozende wangen aankijkt. Laat staan dat hij opeens een arm om haar heen legt.

Helena weet niet echt wat ze moet denken van Nathan. Ze vindt dat hij wat bitchy trekken bezit, maar langs de andere kant heeft ze nu al een soort van respect voor de man, omdat hij zonder enige twijfel of onzekerheid in zijn stem openlijk toegeeft dat hij een Mudblood is. Dapper. Of dom? Want Nathan staat toch wel een positie die net iets gevaarlijker is dan de hare: ze gaat er van uit dat ze een beetje van de bescherming van haar vader geniet. Het is te zeggen, zijn "zuivere"Âť bloedstatus. Dus kan ze de eerlijkheid van Nathan echter wel waarderen. Ze besluit om haar mening over hem en of ze hem mag of niet mag voorlopig nog in het midden te laten.

"Zin is een groot woord,"Âť antwoordt ze hem ten slotte, "ik denk eerder dat we niet echt een optie hebben, aangezien het hele dorp uitgenodigd wordt..."Âť Helena zwijgt en denkt even na. Het is dan wel een Fullbloodkoppel, zo erg zullen ze wel niet zijn in hun visie over alles wat niet puur is, vermits werkelijk iedereen verwacht wordt.

OOC:: En ik ook niet... Normaal gezien xD

Profiel  

The Dark Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 23:38 

Afbeelding

Net nadat Selene klaar is en op het punt staat de badkamer uit te lopen draait ze zich weer om – ze is nog maar half klaar bedenkt ze zich. Ze was zo bezig geweest met make-up en haar dat ze was vergeten haarspeldjes te gebruiken in dezelfde kleur als haar jurk, terwijl ze die juist speciaal daarvoor had gekocht. Bovendien moest ze moest nog tandenpoetsen en ze had nog glitterhaarspray!

Ze begint maar met tandenpoetsen. Ze gaat daarbij op één been staan (want dat doet Esther heb ik geleerd bij Estherkunde 101), waarbij ze een paar keer bijna omvalt natuurlijk, en staart uit het raam. Ze blijft uitgebreid poetsen en neuriet daarbij nog vrolijk een liedje. Ze ziet nu weer allerlei andere vogels voorbij komen en raakt daar helemaal door afgeleid, waardoor het alweer een hele tijd duurt. Dan schrikt ze op als ze Syll hoort schreeuwen. Pfft. Hij was toch wel in tien minuten klaar, waar maakt hij zich druk om, ze hebben nog tijd zat.

"Jaja, biijjjjna klaar, maak je niet zo druk joh," roept ze vrolijk terug. Goed, nu haar speciale speldjes nog. Die moesten hier toch ergens liggen? Na een flinke zoektocht heeft ze ze eindelijk ergens achterin een laatje opgespoord en verwisselt ze de speldjes. Dan nog even een flinke dosis glitterhaarspray en ze is zo goed als klaar – op kleding en schoenen na dan.

"Jouw beurt, en we hebben nog aaaaaaalle tijd van de wereld," zegt ze tegen Syll wanneer ze de badkamer echt uit is. Het is nog niet eens kwart voor 11! Ze loopt naar de keuken om thee te zetten en ploft daarna met een kop thee in de woonkamer op de bank. Ze pakt haar boek erbij en begint erin te lezen – aankleden was tenslotte zo gebeurd dus zoveel haast had dat niet.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 548 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 37  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: