Geplaatst: do jun 07, 2012 22:31
Devon Devon trekt slechts kort zijn wenkbrauw op als de gast naar hem toestapt en hem probeert te intimideren. Iets klopt hier volledig niet. Dacht hij echt dat hij een kans maakte? En dan begint de gast dat hij Jessa met rust moet laten en daarna begint hij op een zachte toon over hoe naief Jessa is. Hij glimlacht even kort en schud zijn hoofd.
"Ik denk dat jij niet weet wie je voor je hebt," zegt hij dan, maar op een toon dat Jessa het wel kan horen, "Je omschrijft haar als naief en makkelijk? Als de dame echt naief en makkelijk is, dan had ze niet op je gewacht, maar ze stond erop om te wachten. Als ze naief en makkelijk was, dan was ze gisteren niet weggegaan omdat ze iets moest doen. Als ze echt naief en makkelijk zou zijn, dan was ze hier niet meer."
Hij haalt een hand door zijn haren heen en kijkt even de gast voor hem aan. Hij kent Jessa misschien nog niet goed genoeg, maar stille wateren hebben diepe gronden en het is duidelijk dat er bij Jessa veel meer is dan die onschuldigheid van haar.
"En de toevallige ontmoeting? Die zal zo blijven totdat jullie uit For vertrekken. Want ik ben elke dag op het grote plein te vinden en in de avond in een van de herbergen rond het grote plein," zegt hij dan, "Want hetgeen wat jij niet weet, is dat ik mijn geld verdien met mijn verhalen. Elke dag, op het plein voor de kinderen en 's avonds in een herberg."
hij kijkt even kort naar Jessa en dan naar de gast.
"Je hele theorie over dat ik blijkbaar Jessa van je af wil pakken, is gebaseerd op de illusie dat je haar kwijt kan raken. Op een jaloezie. Zorg voortaan dat je je huiswerk beter doet," zegt hij dan en hij houdt zijn hand omhoog waar een verlovingsring schittert, "Mijn hart en mijn ziel, zullen mijn ware liefde nooit verraden of wantrouwen. Iets wat jij blijkbaar wel doet."