Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 12:01 

Afbeelding

Na een lange tijd jagen, heeft Faoiltiama een jongvolwassen hert te pakken. Ze sleept het grote beest bij de terugweg achter zich mee. Ze dumpt het dier midden in de grot op de grond en de pups springen eropaf als maniakken. Ti scheurt een stuk voor zichzelf af, trekt zich terug en gaat vermoeid liggen, een stuk vlees tussen haar poten. Ze hijgt, eet, en slaapt.

[...]

Met het gloren van de ochtend zit Ti al buiten. Ze zit op een grote kei midden in het beekje en geniet van de koele ochtendwind die langs haar vacht strijkt.

De zon gaat steeds hoger aan de hemel staan, en na een poosje hoort ze achter zich beweging. Ah, Jade is aanwezig. Ze kijkt glimlachend hoe Jade van het beekje drinkt.
"Is het hier niet prachtig?" zegt ze. "Kijk naar al het schoon dat onze voorvaderen ons geschonken hebben. Kijk hoe de maangeest het water zo vredig laat stromen, en hoe Gaia ons territorium zo vruchtbaar en vol leven heeft gemaakt."
Ze snuift de lucht diep in, haar ogen gesloten.
"De geesten zijn ons zo gunstig gezind," zegt ze, genietend. Haar glimlacht verdwijnt.
"Er komt een tijd dat we het zwaarder gaan krijgen."
Ze kijkt zwijgend naar Jade.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 12:03 

Afbeelding

Jade kijkt op als ze plots een bekende stem hoort. Ze glimlacht meteen, eventjes schuldbewust, als blijkt dat Ti in het midden van het beekje zit. "Sorry, ik had je niet gezien." reageert Jade en ze gaat weer goed staan.

Ze knikt bij de woorden van Ti en zet zich neer terwijl ze haar staart rond haar poten vouwt. "We mogen ons inderdaad gelukkig prijzen..." Zegt ze zachtjes terwijl ze dan ziet hoe Ti's glimlach verdwijnt.
De serieuze woorden van Ti doen haar eventjes fronsen. "Laat ons hopen dat we daar nog even van gespaard mogen blijven." vult Jade haar aan. "Maar het zal onoverkomelijk blijken waarschijnlijk." komt er bedenkelijk achterna.
Jade kijkt met een gefronste blik naar Ti en zucht dan eventjes. "Er gaan geruchten de ronde bij de centaurs. Dat er hulp uit onverwachte hoek zou komen." Ze kijkt Ti even aan, om haar reactie te peilen.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 23:00 

Afbeelding

Ti kijkt Jade verrast aan. Centaurs?
"De sterrenkijkers?" vraagt ze. Ze fronst. Zeker, het waren bekwaam sterrenkijkers, en hun voorspellingen dienden niet in twijfel getrokken te worden.
"Treurig," zegt ze, "dat we hulp nodig zullen hebben. Maar daarmee hebben we dan weer wel het geluk dat we ook daadwerkelijk hulp krijgen, al dan niet uit onverwachte hoek."

Ti zwijgt even.
"We zullen zien wat het lot ons zal brengen," zegt ze, ietwat zweverig, waarna ze voorover buigt en zelf ook uit het beekje begint te drinken.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 15:53 

Afbeelding
    Noel í— Gryffindor

Noel kijkt het meisje, die er duidelijk not amused uit ziet. Oeps, gevoelige snaar geraakt? Misschien kan ze niet tegen een stootje. Noel blijft ondanks haar reactie gewoon glimlachen. Hij laat zijn redelijk goede humeur niet verpesten door een random chick die tegen hem opbotst en vervolgens er superpissig door is! Noel is ervan overtuigd dat het haar schuld is. Hij pakt met een lichtelijk arrogant gebeur haar kin vast.
"Niet zo boos kijken, krijg je rimpels van."

Hij laat haar kin weer los en lacht. Dan doet hij zijn tas weer over zijn schouder en loopt hij bij haar vandaan. Zucht, vrouwen. Hij loopt naar de Gryffindor-tafel en schuift daar aan. Hij neemt wat toast en smeert een dikke laag boter op zijn toast. Daarna pakt hij wat jam. Hij kijkt even om zich heen. Als hij Melanies bik vangt, glimlacht hij even naar haar.

Laatst bijgewerkt door Niinza op di maart 15, 2011 10:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 9:11 

Afbeelding

Melanie schrikt op als ze het meisje hoort schreeuwen tegen Noel. Ze vraagt zich af wat hij haar misdaan heeft en wil net op staan om haar de les te spellen, want haar bloed begon al te koken, als Noel naar de tafel loopt.
Snel kalmeert ze en eet ze verder. Wanneer ze ziet dat Noel naar haar glimlacht staat ze op en gaat ze langs hem zitten.
"Er problemen mee als ik hier kom zitten?" zegt ze glimlachend. Al zit ze al, maar ach toch beleefd even vragen.
"Wat was dat allemaal?" zegt ze terwijl ze naar het meisje knikt, "Waarom zat ze zo te schreeuwen?"

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 11:00 

Afbeelding
    Noel í— Gryffindor

Melanie komt bij hem zitten, wat Noel geen probleem vindt. Gezellig. Melanie vraagt naar het meisje en Noel grijnst even.
"Ik denk dat ze last heeft van een ernstig geval van een ochtendhumeur," vertelt hij. "Tenzij ze altijd zo bitchy is, maar dat hoop ik niet voor haar."
Hij glimlacht nog even en zet zijn tanden in de toast met jam. Hmm, lekker. Hij pakt zijn wand uit zijn zak en sommeert de kan met verse jus.

Hij schenkt wat voor zichzelf in en houdt de kan op naar Melanie.
"Wil jij ook wat? En hoe heb je geslapen trouwens?"
Hij grijnst even.
"Genoeg om vannacht door te komen?"

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 12:05 

Afbeelding
    Gryffindor

Melanie grinnikt als ze Noel hoort over het meisje.
"Nee dat hoop ik ook niet voor haar," zegt ze.

"Ja, lekker," zegt ze wanneer Noel haar de kan verse jus toereikt.
Dan vraagt hij of ze goed heeft geslapen.
Ze begint te lachen.
"Ik heb heel goed geslapen," zegt ze met een grijns, "Wacht maar ik ben zo wakker dat ik deze nacht nog door ga feesten zelf wanneer jij al in bed ligt."
Ze lacht erbij. Alsof dat waar zou zijn. Maar ze moest toch iets zeggen om te tonen dat ze wakker is, niet?

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 18:33 

Afbeelding
    Noel í— Gryffindor

Als Melanie zegt dat ze wel wat jus lust, schenkt Noel haar glas vol. Daarna zet hij kan weer weg, om naar de rest van haar antwoorden te luisteren. Ze vertelt dat ze goed heeft geslapen. Enorm goed blijkbaar, want ze wedt dat ze Noel er uit gaat party'en.

Noel lacht.
"O ja? Dat wil ik nog wel eens meemaken."
Hij knipoogt even en eet dan het laatste restje van zijn toast op. Vlug pakt hij nog wat eten. Ze moeten zo al naar de les maar Noels maag is nog lang niet vol.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 20:21 

Afbeelding

Pfoe, gelukkig is dit meisje niet zo snel aangebrand als Jackie gsteren. Als je over de duivel spreekt... Van even verderop hoort Chris Jackies boze stem doo de Hal galmen.
Gelukkig ben ik het nu niet!
Hij lacht onschuldig naar het meisje van de cornflakes.
"Ik nam gisteren een verfrissen bad in het meer, maar ik sprong vlak bij iemand in het water. En toen was ze nat. En dat vond ze niet leuk."
Hij werpt even een blik op Jackie.
"Maar misschien lag dat niet geheel aan mij...", grinnikt hij.
Het meisje stelt zich voor als Cornelia.
"Wat leuk, nog iemand met een C! Ik heb Chris., lachte hij vriendelijk naar Cornelia.
Hij veegt nog een laatste cornflake van Cornelia's schouder.
"Ik ga maar eens ontbijten, anders ben ik straks te laat bij Gedaateverwisselingen en dan verandert Anderling me straks in een ... Wekker ofzo!"
Chris huivert bij die gedachte.
"Geniet van je ontbijt nog!"
Hij zwaait nog even en loopt dan naar zijn eigen Afdelingstafel, om daar een groot gebakken ei op zijn bord schept.
Alles behalve cornflakes!

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2011 10:13 

Afbeelding
    Gryffindor

"Wacht maar af." antwoord ze grijnzend op Noel. Ze kijkt hem uitdagend aan.
Daarna lacht ze en drinkt ze haar glas verse sap leeg.
"We kunnen best naar de les gaan," zegt ze, "Professor Snape zal niet blij zijn als we te laat komen en ik heb geen zin om punten voor Griffoendor te verliezen."
Ze zucht, waarom heeft die man toch zo een hekel aan elke afdeling buiten Zwadderich?

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 17:17 

Afbeelding

Jackie haar kin wordt door de vingers van de jongen omhoog geduwd, waar ze zeker niet vak gediend is. Gelukkig laat hij haar snel weer los en verdwijnt dan naar zijn eigen afdelingstafel. Misschien moet zij dat ook wel doen en het moment vergeten van daar net.

"Hi." Ze gaat met een diepe zucht naast het bekende gezicht van de afdeling, Chris, zitten. Haar gezichtsuitdrukking straalt nog steeds vuur uit. Ze pakt een stukje van een appart soort brood, waarvan ze de naam niet weet, en legt het op een bord neer. Ze breekt er een stukje van af en stopt het in haar mond. Het smaakte best goed.

Profiel  

3e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 18:03 

Afbeelding
Ravenclaw

Ryan loopt zonder mantel de afdelingszaal uit. Hij had geen zin om zo'n irritant ding aan te hebben vandaag. Hij loopt naar de Grote Zaal toe en gaat aan de tafel van Ravenklauw zitten. Er waren al veel mensen in de Grote Zaal. Dan beseft Ryan pas dat hij aan de late kant is.
Maar zonder zich daar wat van aan te trekken pakt hij toast en kijkt om zich heen of hij Matt ofzo ziet zitten. Als hij ziet dat Matt er nog niet is haalt hij zijn schouder op, schenkt thee in en staart voor zich uit, bedenkend wat voor les hij straks heeft.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 0:04 

Afbeelding

Matthew hobbelt met zijn laarzen de trap van de Ravenclaw toren af, waarbij hij de laatste paar treden mist, omdat hij struikelt en valt. Geschrokken en blozend krabbelt hij overeind, zijn schoudertas stevig vasthoudend. Wat gehaast loopt hij verder naar de Great Hall, alsof hij een crime scene probeert te ontvluchten.

Hij ploft neer naast Ryan aan de Ravenclaw tafel en rommelt in zijn tas, om te controleren of hij de juiste boeken heeft uitgekozen. Afwezig reikt hij met zijn andere hand naar de theekan, waardoor hij per ongeluk de koffiekan beetpakt en zijn beker volschenkt. Hij pakt de beker en zet zijn tas naast zich op de grond. Hij geeuwt eens en neemt een grote slok van zijn 'thee'. Een slok die hij er ook snel weer uit spuugt.

De helft komt op de tafel terecht en de andere helft op zijn broek. Eerst staart Matt ongelovig naar de inhoud van zijn beker, die veel te donker is om thee te kunnen zijn. Daarbij smaakte het er zeker niet naar en hij heeft een hekel aan koffie. Hij zet de beker neer en laat zijn blik langzaam naar zijn broek glijden. Meteen springt hij op, zijn ogen groot met schrik en hysterie. Hij valt bijna achterover over het bankje en wappert geschrokken wat met zijn armen. "Oh my God! Mijn broek!"

Matthew pakt hysterisch Ryan bij zijn schouders beet en schudt zijn broer heen en weer, terwijl hij half in tranen uitbarst. "Haal het weg, haal het weg!"

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

3e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 0:10 

Afbeelding
Ravenclaw

Ryan begroet Matt en neemt een slokje van zijn thee terwijl hij toekijkt hoe Matt voor zichzelf koffie in schenkt. Hij weet dat Matt koffie afschuwt en vraagt zich af waarom hij dat in godsnaam gaat drinken, maar zegt niks.

Blijkt, dat Matt het niet door had, en Ryan trekt snel zijn hand weg zodat de koffie niet op zijn hand terecht komt. Ry moet zijn best doen om geen lachje te laten ontsnappen als hij al snel merkt dat het op zijn broek is terecht gekomen. En dan komt zijn lieve broertje er ook achter en natuurlijk begint hij hysterisch te doen. Ryan zucht als hij helemaal door elkaar wordt geschud en duwt Matt een klein stukje weg voordat hij met zijn toverstok zwaait en een doekje tevoorschijn tovert. (Natuurlijk had hij het weg kunnen toveren, maar where is the fun in that?).

Hij begint de koffie proberen weg te schrobben, wat natúúrlijk niet werkt maar Ry is nog altijd een man dus hij heeft het eerst helemaal niet in de gaten.
"Matt zit stil," zegt hij met een klein lachje en hij duwt Matt met zijn andere hand op de bank terug.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 13:58 

Afbeelding
    Noel í— Gryffindor

Noel kijkt weer naar Melanie. Ze stelt voor om naar de les te gaan. Noel haalt zijn schouders op en knikt dan. Dat klinkt wel als een plan. Misschien komt Noel dan zelfs nog een keer op tijd! In plaats van hopeloos te laat, wat nogal vaak voorkomt.
"Laten we gaan dan."
Noel klokt zijn thee vlug achter over en staat op. Met een afwachtende grijns kijkt hij naar Melanie. Elke keer als hij zichzelf verteld dat Snape's les niet zo erg kan worden, overtreft de leraar Noels gedachten iedere keer... toch jammer.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: