Geplaatst: ma jun 20, 2011 14:48

Adam stelt zich aan hem voor, en Shawn knikt vriendelijk naar haar. Ze ziet eruit als een aardig persoon, dus dat is een goede aanwinst. Die komt kennelijk van Durmstrang. Shawn's wenkbrauwen gaan een beetje omhoog als hij dat hoort - het is nogal algemeen bekend dat mensen van Durmstrang onprettig zijn. Maar misschien is dat een fout stereotype. Shawn houdt echter wel in zijn achterhoofd dat hij Adam misschien niet helemaal vertrouwen kan. Het andere meisje, wiens naam Shawn nu al vergeten is (hij noemt haar gewoon Einstein in gedachten omdat ze beweert zo slim te zijn) begint een heel verhaal te vertellen over dat ze eigenlijk belachelijk slim is, en dus haar kennis wil vergroten op Beauxbatons. Nou. Dat zal vast lukken, met alle muzieklessen en gymlessen en therapiesessies =']
Adam deelt dan ook doodleuk sigaretjes rond - en Lea en Christine accepteren ze. Wow, wait, Christine? Shawn tuurt met een blik van afkeuren naar Chris - sinds wanneer rookt zij? Van Lea wist hij het al, maar Chris? Vooral als Lea zegt dat Christine misschien wel een echte badass wordt, gaan Shawn's wenkbrauwen omhoog. Maar omdat het niet echt zijn zaken zijn wat Chris wel of niet doet (zolang het maar niet TE extreem is), houdt hij wijselijk zijn mond. En stiekem ook een beetje omdat Enora het niet zal appreciëren als Shawn zich teveel bemoeit met Christine.
Dan komen alle reacties op wat Matt wel of niet zal doen. En ze komen allemaal op hetzelfde neer: Matt zal kwaad worden. Of hij zich nu aanstelt of niet, is verder naast het punt. Want Shawn heeft geen zin in ruzie met zijn beste vriend. Hij zucht dan ook miserabel als Enora zegt dat hij er wat voor over moet hebben. Ja, dit gaat niet goed komen. In ieder geval niet gauw. Er verschijnt echter wel een flauw grijnsje als Noor dichter tegen hem aan kruipt. Matt zal zich inderdaad maar niet moeten aanstellen. Het is toch niet zo dat hij nog gevoelens voor Enora heeft?
En dan vraagt Adam aan Lea/Cam of ze "together" zijn. Wat op zich geen rare vraag is, want Lea en Cam zitten altijd... aan elkaar vast. Als ze samen zijn dan. Maar Shawn weet wel beter - er is no chance dat Lea gay is. Cam wordt helemaal rood als reactie op Adam's vraag, en dat zorgt ervoor dat Shawn een beetje moet grinniken. Cam toch =']
"Zeg," Shawn kijkt naar Adam - want hij heeft een hele dringende vraag. "Jij heet Adam, toch? Maar dat is geen meisjesnaam. Dus- hoe zit dat?" Misschien een beetje brutaal om te vragen (dadelijk zit er een heel emo verhaal achter over dat haar ouders altijd al een jongen wilden of iets dergelijks), maar als je Adam heet en je hebt vrouwelijke geslachtsorganen, zul je zo'n vraag wel vaker gehoord hebben.
Hoe 'gezellig' Shawn dit trouwens vindt - zo zitten praten met de groep - wilt hij eigenlijk met Enora naar zijn tent. To make out. Maar Naomi slaapt, en het lijkt Shawn geen goed idee om Enora en Naomi met elkaar te confronteren. Dus gaat Shawn dit moment maar gebruiken om de twee nieuwelingen (Adam + Einstein) wegwijs te maken in de ingewikkelde wereld van BB. "Jullie twee," hij knikt naar Adam en Einstein, en gebaart dat ze moeten luisteren. "Ik zal jullie eens uitleggen hoe het zit hier." Hij wijst om te beginnen naar de tent van Thomas en Dorian en zegt: "Iedereen in die tent, moet je niet vertrouwen. Wat ze ook zeggen. En... Oh, dat is mijn tent. En daar zit Naomi in. En als ik jullie was, zou ik haar niet in de weg lopen. Want dan bindt ze jullie vast aan een quidditch-paal. En daar," Hij wijst naar waar Aimée staat in haar zwemkleren (als het goed is) "zien jullie Aimée. En dat is een beetje hetzelfde verhaal als Naomi, I suppose. Behalve dat Naomi preutser is. Umm, en ja, ik denk dat Matt en Flor in hun tent zitten?" Wat niet zo is, maar dat weet Shawn niet. "Matt is mijn beste vriend. Oh, en normaal mag je niet eens met iemand van het tegenovergestelde geslacht in een tent. Maar Naomi en ik hebben geruild zodat Flor en Matt samen konden." Zodat ook meteen alle verwarring over hem en Naomi weg is ='] Hij heeft verder geen benul van dat Adam en Naomi gerelateerd zijn, natuurlijk. "En de rest hebben jullie ontmoet."
Ziezooo =D