Dorian snuift schamper als Casey hem een grote mond geeft.
“Dat is grof” protesteert hij zachtjes. Bedreiging, dat is wat het is. Dat pikt hij echt niet. Of misschien ook wel. Misschien wat dit sowieso niet de beste situatie om confrontaties met klasgenoten aan te gaan.
Dorian zijn wenkbrauwen schieten automatisch iets omhoog waarna hij Shawn verwachtingsvol aan kijkt. Ha! Zie je, hij wist helemaal niet wie hij leuk vond. Hij had gelijk. Zoals hij altijd gelijk heeft, bijna altijd.
Gehaast schuifelt hij wat opzij , maar het enige wat Shawn doet is de kast inspecteren. Dorian laat opgelucht wat lucht uit zijn longen ontsnappen. Dan stokt zijn adem opnieuw, ditmaal omdat Shawn het nodig vindt om tegen de entiteiten te schreeuwen.
“Sshhh….” Gebaard hij hem terwijl zijn ogen jachtig door de kamer heen gaan. Shawn zou de entiteiten nog van streek maken, als daar nu al geen sprake van was.
Zijn blik gaat even naar de twee en de manier waarop ze stilzwijgend steun bij elkaar zoeken. Als dit inderdaad een slechte film was, dan zou hij diegene zijn die zielig en alleen zou sterven. Er was altijd een koppel en een….Dorian. Zijn blik gaat nogmaals zoekend door de ruimte en onbewust wrijft hij even bemoedigend over zijn eigen arm. Hij had het koud. Het einde naderde.
Je kon wel eerder zeggen dat je hier was, trouwens. Hij verschiet iets bij Shawn zijn woorden. Back to reality.
“Geloof me, ik had dit allemaal graag gemist. Ik ben niet geinteresseerd in jullie liefdesleven.” Hij recht zijn rug iets bij deze woorden in een laffe poging iets dapperder over te komen. Hij faalt en begint wat aan zijn mouw te prutsen nu zijn neus gestopt is met bloeden
“Ik had niet meteen door dat jullie het waren. Ik was nog aan het bekomen van wat er gebeurd was. Daarna ontbrak steeds het juiste moment.” Heel cliché, maar het was wel gedeeltelijk waar.
Schouderophalend kijkt hij de twee aan
“Ik vertel het heus niet verder.” Daar was dit te persoonlijk voor. Niet het feit dat Shawn
alweer verliefd was of dacht te zijn, maar de hele zwangerschap. Hij laat zijn blik hierbij even op Shawn rusten
“Maar het was wel een beetje dom van je....” verzucht hij met een betweterige, maar goed bedoelde ondertoon. Had Shawn soms ook bij de voorlichtingslessen gespijbeld. Gosh!