Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Volgende

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 0:21 

Afbeelding

Case knikt en probeert haar angst onder controle te krijgen. Dit was een slecht idee. Wie wist wat er hier allemaal rondliep? Wat als hun laatste uren waren aangeslagen? Haar gedachten kalmeren haar absoluut niet. Shawn's aanraking daarentegen..

"Als we doodgaan, vind ik het toch wel cool dat we samen doodgaan.'' Casey glimlacht moeilijk. De herinneringen staan pijnlijk op haar geheugen gebrand. Het was een opluchting dat de alcohol intense delen iets minder pijnlijk deed voelen. "Als vrienden dan, he..'' mompelt ze er onzeker achteraan. Toch knikt ze instemmend op Shawn's optimisme. Misschien dat ze dat miste in haar leven. Misschien dat het allemaal zo k*t ging omdat haar zon weg was. Shawn was degene die haar altijd had gevangen. Degene naar wie ze altijd terug kwam rennen. Nu hun contact was verwaterd, was ze gewoon niet.. compleet. Of zo.

De deur gaat niet open. Bezorgd staart ze de gang in en weet dat ze geen andere keuze hebben. Casey knikt twijfelachtig. "Yup. Dan maar daarheen.'' En Shawn was ook bang. Natuurlijk was hij bang. En natuurlijk wist ze dat zijn zenuwen eruit zouden komen op een manier die ze hoogstwaarschijnlijk niet leuk zou vinden. En natuurlijk kreeg hij het alsnog voor elkaar om idioot gevoelige snaar te raken.

"Wil je dat ik het nog een keer zeg? Mijn gevoelens veranderen niet binnen een dag. Of een jaar. Of vijftig.'' bijt ze hem een beetje cynisch toe. "Komt het je nu wel uit? Nu we alleen zijn? Zodat je sorry kan zeggen en we wat plezier kunnen hebben? Doe me een plezier. Gebruik deze keer wel bescherming.''

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 0:59 

Afbeelding

Shawn haalt kort zijn wenkbrauw op wanneer Casey die 'als vrienden dan' toevoegt op haar zin, maar zegt er niets op. Misschien ligt dit aan hem, maar hij heeft het nooit eerlijk gevonden om hen 'gewoon vrienden' te noemen. Maar hé, als zij dat zichzelf wilt wijs maken moet ze dat vooral doen.

Hij kijkt voorzichtig haar richting op na zijn opmerking over de timing van haar ~bekentenis. Haar reactie is niet echt vriendelijk. Hij weet niet wat hij verwacht had, maar natuurlijk had hij zoiets in gedachten moeten houden. Het is Casey; niemand's woorden veranderingen zich in messen zoals Casey's woorden dat doen. Niemand kan Shawn's binnenste laten imploderen of ervoor zorgen dat hij een zwaarte in zijn maag voelt zoals Casey dat kan. "Wow," zegt hij zachtjes. Hij stapt een beetje van haar weg, zorgt ervoor dat ze niet naast maar tegenover elkaar staan.

Het is aan zijn uitdrukking te zien dat die woorden hem kwetsen. "Wow. Ik had niet gedacht dat je dat zou gebruiken als punch-line," zegt hij langzaam en geĂŻrriteerd en beledigd. (En 'dat' is de zwangerschap maar hij kan het woord 'zwanger' niet meer zeggen want dat is te zwaar). "En FYI, ik hoef geen sorry te zeggen, ik ben je niets verschuldigd. Jij zat Alo af te lebberen omdat je je verveelde en aandacht nodig had. Jij wist dat ik met Enora ging, en toch heb je me gezoend. Waar zij bij stond. Als je me terug wilt hebben, zeg dat godverdomme dan gewoon,in plaats van her en der dingen te verpesten." Zijn toon is bitsig.

Hij kijkt haar voor een tijdje nijdig aan. Dit is zo typisch: hij zegt of doet iets en Casey blaast het op in zijn gezicht. Hij wilt eraan toevoegen dat bescherming niet enkel zijn verantwoordelijkheid was maar hij kan zichzelf er niet toe brengen. Hoe twisted het mag zijn, ze heeft gelijk. Dat was zijn schuld. Hij kijkt weg.

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 1:25 

Afbeelding

Direct na Shawn's eerste reactie realiseert ze zich dat ze te ver is gegaan. Dat niet alleen; ze heeft een opening gecreëerd om over hun verleden te praten. Het laatste wat ze nu nodig had. Beschaamd kijkt ze naar de grond maar weigert toe te geven. Wat hij ook zou zeggen, zij had gelijk. Shawn gaat tegenover haar staan en het doet haar te veel denken aan hoe ze waren als koppel. Samen. Ruzies hadden geen betekenis want ze zouden er toch wel uitkomen, en daarom konden ze ook alles zeggen. Want er was geen vraag over of ze samen zouden komen of niet. Dat stond vast. Zou hij nu nog zo over ons denken? Waarschijnlijk niet. De kans was groot dat hij al door was gegaan met zijn leven. Casey had onderschat hoe zwaar het zou zijn om hem met anderen te zien. Iedereen die ook maar dichtbij hem kwam kreeg een plaats op haar haat-lijstje.

Shawn's woorden doen pijn. Het sentiment van vroeger neemt de overhand. Ze weet niet goed wat ze moet zeggen en blijft even stil.

"Ik wil gewoon leuk gevonden worden.'' geeft ze uiteindelijk toe. "Sinds.. jij uit mijn leven bent, heb ik niets meer. Om eerlijk te zijn dacht ik dat de baby ons misschien wel samen zou brengen, of in ieder geval een reden zou zijn voor jou om op de één of andere manier bij me te blijven, maar..'' Casey slaat haar handen over elkaar en haalt ongelukkig haar schouders op. Ze voelt een episode aankomen en balt haar vuisten, niet goed wetend hoe ze het moet voorkomen. "Ik ben niet genoeg. Ik ben nooit genoeg geweest. Wij werkten niet door mij. En dat weet ik. Maar toch ben ik te egoïstisch om je door te laten gaan, snap je?''

Casey sluit haar ogen en doet een poging de tranen terug te forceren naar waar ze ook vandaan komen. "Nooit heb ik eraan getwijfeld dat we samen zouden eindigen tot jij duidelijk doorging. Dat wilde ik niet, maar het is mijn eigen schuld. Nu zitten we in deze sh*t.''

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 1:53 

Afbeelding

Zijn irritatie slaat om naar iets anders, iets zachters bij het horen van wat ze te zeggen heeft. Sinds... jij uit mijn leven bent, heb ik niets meer. Een rilling loopt over zijn rug en hij denkt dat dit niets te maken heeft met hun huidige locatie. Ze haalt de zwangerschap aan en Shawn staart naar Casey alsof hij van steen gemaakt is; alsof hij zich niet meer kan bewegen. En net als hij denkt dat ze hem niet nog meer dingen kan laten voelen, haalt ze aan dat ze denkt dat ze niet genoeg is.

Dat is het stomste dat hij ooit heeft gehoord.

"Stop daarmee," zegt hij op een ietwat commanderende manier. "Stop. JIJ bent niet genoeg? Dat is onzin, Case. En het is niet jouw schuld dat wij niet werken. Dit hier?" Hij gebaart naar haar en naar zichzelf. "Dit is nooit een happy-go-lucky koppel geweest. We hebben het geprobeerd en het is gefaald. Niet jouw fout." Zie, en hij klinkt zo zelfverzekerd en okay, al is de werkelijkheid dat hij praktisch uit elkaar is gevallen nadat ze uit elkaar zijn gegaan toentertijd. Hij had altijd het idee dat hij het er zwaarder mee had, net zoals hij het meestal zwaarder met alles heeft dan normale mensen. Hij maakt zich teveel zorgen en laat nooit los.

"En wat het verdergaan betreft," gaat hij verder. "Laten we niet doen alsof ik een engel ben. Jij en Alo, gisteren, dat was niet mijn zaak. Maar het voelde als mijn zaak. Dus stop met het zeggen dat het jouw fout is, dit allemaal. Het is niet eerlijk om jouw acties meer gewicht te geven en mijn acties te vergeten. Je kunt onze geschiedenis niet herschrijven; je kunt het niet jouw schuld maken." Stilte. Hij plukt aan zijn stropdas en stapt ietsjes dichterbij. Dit is zo idioot op zoveel verschillende niveaus. Casey die zichzelf de schuld geeft van dingen die betrekking hebben tot hem, terwijl het andersom zou moeten zijn.

Hij twijfelt over of hij het volgende moet zeggen. "Bovendien, je had gelijk. De zwang- de zwangerschap." Pauze. "Dat was mijn schuld." Hij haalt zijn schouders op. "En ik had iets moeten bedenken om je ouders ervan te overtuigen om mij te betrekken in wat je hebt meegemaakt toen je weg was. Ik had beter mijn best moeten doen om erbij te zijn." Dit zijn dingen die hij gelooft, waarvan hij weet dat ze vast staan. Hij wilt alleen niet dat ze het met hem eens is, want dan kan ze het hem kwalijk nemen. Als ze zijn gedachten hierover deelt, dan zal ze hem haten.

En dat is iets waar hij niet mee om zou kunnen gaan. "Dus stop, okay? Niet jouw schuld. Het was nooit jouw schuld." Hij heeft de neiging om haar arm even aan te raken of zo; om haar te troosten op een manier waarmee hij bekend is. Maar het is waarschijnlijk beter om zijn handen in zijn broekzakken te houden.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 2:10 

Afbeelding

Casey's wereld stort in elkaar als Shawn haar probeert tegen te spreken. Wanhopig slaat ze haar handen voor haar gezicht, maar haar hoofd is in de war. Huilen gaat niet. Lachen evenmin. Het is allemaal zo nutteloos.

"Het is niet gefaald,'' zegt ze gesmoord. "Het werkte wel. Hoe moeilijk het ook was, we hielden van elkaar. Ik snap het niet.''

Alois komt wederom te sprake en het werkt haar op haar zenuwen. Kleine, stomme foutjes die helemaal niets toevoegden. Het deed er simpelweg niet toe. Shawn wist toch wel dat niemand ooit zo dichtbij haar zou komen als hem? Hun relatie, hoe ongezond het ook mocht zijn, deed hen verdrinken in de liefde die ze naar elkaar voelden. Zij had het opgegeven. Behalve dat ze het niet echt had gedaan, maar..

"Het was niet jouw schuld, Shawn!'' Casey's stem trilt, maar begint luider te worden. Ze durft haar handen te laten zakken. "We deden het samen. Net zoals we alles samen deden, weet je nog?'' Haar ouders hadden Shawn nooit een kans gegeven. Hij was te vrij, en er was geen twijfel over dat hij haar van hen zou wegnemen. Tot vandaag de dag had hij haar nog altijd niet teruggegeven. Shawn was vrijheid. Shawn was alles.

"Wil je me nog terug?'' vraagt ze dan, opvallend zacht en extreem confronterend. "Wees eerlijk.''

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 3:28 

Afbeelding

Shawn's keel zit een beetje dicht. Ze zegt dat het niet zijn schuld was, maar dat heeft niet echt een effect op hoe hij ernaar kijkt. Desalniettemin apprecieert hij haar woorden. Hij denkt dat dit het einde van het gesprek is; dat ze even oncomfortabel zullen rondhangen en dan actief op zoek gaan naar een weg naar buiten. Maar nee, in plaats daarvan vraagt ze of hij haar terug wilt. Hij schrikt best van die vraag - het is zo direct; het eist een antwoord, nu. Probleem is: hij heeft geen antwoord. Shawn moet over dit soort dingen nadenken, hij heeft tijd nodig om alles te over-analyseren.

Maar de manier waarop Casey naar hem kijkt... Hij heeft geen tijd. Hij ziet in haar ogen dat als hij zegt dat hij hierover moet nadenken, dat gelijk zal staan als een 'nope'. En het is geen 'nope'. Het is Casey for god's sake. "Casey..." Hij maakt een onbeholpen gebaar met zijn handen en glimlacht uiteindelijk lichtelijk en onzeker. "Case." (Niet denken aan het feit dat hij technisch nog in een freaking relatie zit met Enora; niet denken aan het feit dat Casey gisteren Alois heeft gezoend; niet denken aan Shawn's mini-moment met Naomi).

"Wat denk je zelf?" En nu staan ze wel erg dicht bij elkaar en hij wilt haar niet teleurstellen. Hij wilt haar blij maken. En het is Casey. Hij tilt zijn arm op en legt zijn hand half op haar gezicht en half op haar hals. "Wat denk je dat ik wil?" Het lachje op zijn gezicht zegt genoeg. En de manier waarop zij naar hem kijkt zegt ook genoeg. Dus hij zet zijn verstand op nul en overbrugt de korte afstand tussen hun lippen. Het voelt erg veel als de zoen van de nacht ervoor; intens en geladen. Hij trekt zijn gezicht weer terug en kan een hele lichte glimlach niet van zijn gezicht af houden.

"Zegt dat genoeg over wat ik wil?"

#yolo

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 11:06 

Afbeelding

Dorian kijkt wantrouwig naar de deur en wil eigenlijk besluiten dat het verstandiger is om buiten te blijven. Voordat hij het volledig beseft staat hij echter ook binnen, meegesleurd door zijn impulsieve klasgenoten. Hij schuifelt wat richting Enora die hij in het vage licht kan onderscheiden van de rest. Hij schraapt zijn keel om zijn stem minder hoog te laten klinken en dan klapt de deur dicht en is het aarde donker. Zijn armen schieten automatisch naar zijn hoofd als hij wat in elkaar krimpt. Gelukkig kan niemand hem in deze situatie zien. Hij zucht even diep en recht zijn rug iets, hij moest nu kalm blijven. Ze moesten nu allemaal kalm blijven. Met een trillende hand, die alles behalve kalm oogt trekt hij zijn toverstok.

Voordat hij een spreuk kan uitspreken is Shawn hem voor. Beslist het engste moment in zijn hele leven. Shawn zijn verlichtte zwevende hoofd. Of eigenlijk hetgeen wat volgt, gegil en een duwende kracht welke niet tastbaar is. Alsof een onzichtbare rugby speler hem naar de andere kant van de kamer gooit. Met een doffe klap beland hij een een krappe ruimte, een kast om preciezer te zijn. Nog wat verdoofd van de klap opent hij zijn ogen. Hij durft niet te bewegen, hij moest zich nu vooral heel erg stil houden. Terwijl zijn ogen langzaam wennen aan het donker gaat het licht weer aan.

Hij hapt naar adem als hij beseft dat hij niet alleen is. Naast hem staat een bezem die hem zojuist de schrik van zijn leven heeft gegeven. Zachte stemmen even verderop trekken zijn aandacht. Het zijn Shawn en Casey.

Die grijpen blijkbaar het moment aan om hun hart te luchten. Dorian zijn mond vormt meerdere keren een geluidloze O. Zijn wenkbrauwen fronsen, gaan hoog omhoog en fronzen weer. Hij kan niet letterlijk al hun woorden verstaan, maar het is genoeg om ontzet te blijven zitten. Hij luistert de twee echt niet bewust af, al houdt hij zich wel bewust stil en doet hij geen moeite zijn aanwezigheid kenbaar te maken.

“Stop asjeblieft….” verzucht hij klagend als hij het niet langer kan aanhoren. Met zijn voet duwt hij de kastdeur verder open. Met een kreun krabbelt hij overeind en drukt hij zijn mouw tegen zijn neus, hij heeft tijdens de val een bloedneus opgelopen. “Het zegt dat je niet weet wat je wil. Of eigenlijk wie je wil.” mompelt hij. Hij schudt zijn hoofd en strompelt hun voorbij “Dit is echt verschrikkelijk. Als ik nu hier sterf, dan sterf ik terwijl ik naar een soort mislukte Titanic scene kijk.” Uch, hij had liever niets van dit alles meegekregen. Misschien gaat hij nog liever de confrontatie met een spook aan dan dat hij deze hele soap heeft moeten aanhoren. Hij had hun natuurlijk ook eerder kunnen onderbreken, maar hij wijt het aan de situatie dat hij dat niet heeft gedaan. Hij verkeerde vast in shock. In shock van het feit dat een onzichtbare kracht hem zojuist een hoek in had gegooid, in shock van Casey haar zwangerschap.

Hij moet hier weg, hij kan al deze highschool drama niet aan. “Hallo?” roept hij “Kan iemand ons horen?”

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 20:12 

Afbeelding

Casey's ogen glijden naar de grond als Shawn haar naam uitspreekt en ze is bang. Wat als hij haar opnieuw zou afwijzen? Moest ze weer Superman gaan uithangen en zich gedragen alsof het haar niets kon schelen? Het was een onmogelijke taak. Zijn reactie is echter het compleet tegenovergestelde. Casey waagt een blik in de ogen van haar beste vriend en bijt nerveus op haar onderlip. Haar hart fladdert als een vlindertje in haar borst, alsof het de eerste keer is dat ze verliefd is. Alles gaat ineens heel snel. Shawn die naar voren stapt, de blikken die ze uitwisselen en vervolgens de lippen die al haar zorgen vernietigen. Casey slaat haar armen om Shawn's nek en zoent hem verlegen terug.

"Ja,'' wilt ze zeggen. "Het zegt meer dan genoeg.'' Maar haar favoriete medeleerling, Dorian, stapt spontaan uit de schaduwen en onderbreekt het moment. Casey voelt zich voor schut staan. En pissig. Vooral omdat hij gelijk heeft. Dit was een manipulatief trucje die Shawn zonder twijfel meerdere keren heeft toegepast. Maar het was ook Shawn. En Shawn en Casey hoorden toch eigenlijk een beetje samen..?

"Houd je bek, Dorian.'' snauwt ze daarom geĂŻrriteerd. "Anders sterf je niet door een geest, maar door mij.'' Toch laat ze Shawn los en neemt wat afstand. Het bleef goed voelen. Hij bleef goed voelen.

"We gaan die gang in, maar dat wist je waarschijnlijk al.'' Veroordelend kijkt ze Dorian aan. Dick.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 21:32 

Afbeelding

Het ene moment pakt Shawn zijn wand voor wat licht en het andere moment voelt het alsof ze door iets met de kracht van een beuker weg wordt gedrukt. Hard komt ze vervolgens tegen een muur aan, waar ze vervolgens met een kreun tegenaan op de vloer zakt. In tegenstelling tot de ruimte van Shawn, Casey en Dorian is het hier nog pikdonker. "Auch.."

Een heel onaangenaam gevoel bekruipt haar onmiddelijk. Ze wil om zich heen kijken en iets van herkenning terug vinden, wat lastig is in de donkere ruimte.
"Guys... Is iedereen in orde?" verlaat het dan ook al snel haar mond, in de veronderstelling dat ze met z'n allen in de ruimte zitten. "Wat is er gebeurt?"

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Laatst bijgewerkt door Melody op ma okt 22, 2012 22:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Happy to kill

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 21:38 

Afbeelding

"Guys...?" Zegt ook Matt nadat hij Enora's stem gehoord heeft. Ze zijn in een grote donkere hal beland en om heel eerlijk te zijn, bevalt dat Matt voor geen meter. Er kan namelijk in iedere hoek een krokodil zitten!

Hij krijgt geen enkele reactie. Sterker nog, het blijft akelig stil. "Noor... Ik heb hier geen goed gevoel bij. Volgens mij zijn we hier alleen." Hij probeert om zich heen te kijken, maar het enige wat hij ziet is duisternis. Matt heeft sowieso de hele reis niet bepaald opgelet, dus alles wat er nu gebeurt is voor hem een raadsel. "Hoe kunnen we iedereen kwijt zijn?"

Langzaam beweegt hij zich door de ruimte, richting de plek waar hij Enora's stem vandaan hoorde komen.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 21:55 

Afbeelding

Holy sh#t! Shawn schrikt een beetje van Dorian's plotselinge verschijning - hij dacht toch echt dat hij en Casey hier alleen waren. Nadat de aanvankelijke schok verdwenen is echter, realiseert Shawn zich dat Dorian ook alles heeft gehoord. En mogelijk gezien. Een gevoel van schaamte bekruipt hem en hij krijgt onmiddelijk de neiging om alles aan Dorian uit te leggen. Hij wilt niet dat Dorian het verkeerde idee krijgt, namelijk. Hij wilt niet dat Dorian denkt dat dit allemaal een spelletje voor Shawn is, want dat is het niet.

Plus, Dorian is zo... beoordelend. Het is te horen aan de neerbuigende manier waarop hij praat. Casey snauwt Dorian wel meteen af, en Shawn zou lachen om haar reactie als hij zich niet zo zwaar voelde. Het ontgaat Shawn niet dat Casey van hem weg stapt. (Ergens steekt dat een beetje).

"Ik weet wel wie ik,- Hey, bemoei je niet mijn zaken, okay?" Shawn fronst en loopt Dorian voorbij om de kast te bestuderen waar die zojuist uit gestrompeld is. Nope, dat is geen geheime doorgang dus. Ugh. Hij negeert Dorian's bloedneus. Dat is net goed voor 'm. Creepy luistervink. Hij voelt ergens de drang om tegen Dorian te zeggen dat hij voor zich moet houden wat hij gehoord/gezien heeft, maar dat komt ook zo douchebag-y over, alsof er een pittige affaire tussen hem en Casey aan het woeden is. Het was maar een kus, okay. En hij en Enora zijn toch al praktisch over, toch? Dus het valt wel mee. Hij heeft niks fout gedaan. Helemaal niks.

(Zeg dat maar vaak genoeg, dan geloof je 't wel.)

GeĂŻrriteerd richt Shawn zich op Dorian, alsof het allemaal zijn schuld is. "Niemand hoort ons," bromt Shawn, gebarend naar de muren om hen heen. "Behalve misschien de entiteiten die ons hierheen hebben gesmeten. Bedankt daarvoor, trouwens!" Het laatste roept hij naar het plafond. Hij gaat zonder naar Casey te kijken naast haar staan. Zo dichtbij dat de ruggen van hun handen elkaar aanraken. Hij doet geen poging om haar hand vast houden.

"Je kon wel eerder zeggen dat je hier was, trouwens. Ik dacht dat jij de vriendelijke moest voorstellen van jullie groepje." Tja, dat zou iedereen denken, als je kijkt naar Thomas en Naomi en Dorian. Then again, ze zijn allemaal geen engeltjes. Hij kan niet teveel verwachten hé.

Ugh, ugh, ugh.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 21:56 

Afbeelding

Enora herkent Matt's stem wanneer hij een reactie geeft. Ze probeert haar ogen te laten wennen aan het donker, maar er schijnt niks in de ruimte te zijn wat onderscheiden kan worden. Het lijkt wel alsof het een hele lange lege ruimte is. Met alleen Matt.

"Alleen?" herhaalt ze. Alle zorgen van die dag en de avond ervoor lijken meteen te verdwijnen. Wat was er aan de hand? "Die klap.. Zou de rest ergens anders zijn?" fluistert ze haast, alsof iets vreselijks hun zou kunnen horen.

Enora houdt haar handen op de muur terwijl ze voorzichtig omhoog komt. Ze draait zich om en gaat voorzichtig met haar handen over de textuur van het beton. Langzaamaan schuifelt ze iets naar achter, terwijl ze haar beide armen strekt om een soort van idee te krijgen in wat voor ruimte ze zich bevinden.

Enora slaakt een gesmoord gilletje en houdt snel haar hand voor haar mond wanneer ze plots met haar rug tegen Matt aan loopt. "Matt?" verlaat het vervolgens fluisterend haar mond, waarbij ze zich omdraait en ze voorzichtig en angstig (stel je voor dat het een of andere moordlustige creep zou zijn) met haar hand voor zich uitstrekt - en het shirt van Matt voelt. Haar ogen zijn onderhand zodanig aan het donker gewend geraakt dat ze de contouren van z'n haren en figuur nog net kan onderscheiden.

"Wat zullen we doen?" komt het er vervolgens na een korte stilte uit. Ze heeft haar hand van z'n borst terug getrokken en haar hersens werken overuren om een ontsnappingsplan te bedenken - maar wat kon je doen in een ruimte waarvan je alleen weet dat het donker is? Ze konden hier in ieder geval niet blijven staan.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Happy to kill

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 22:07 

Afbeelding

"Ik denk het..." Antwoordt Matt op de vraag of de rest ergens anders is. "If not," hij verheft zijn stem een beetje, "IS HET NIET GRAPPIG JONGENS! KOM MAAR TEVOORSCHIJN!" Lichtelijk gefrustreerd probeert Matt om zich heen te kijken. Ook zijn ogen zijn wat aan het donker gewend, maar hij ziet en hoort niemand anders. Hij zucht. "Yep. We zijn alleen. Helemaal alleen."

Matt's lichaam verstijft als hij Enora tegen zich aan voelt botsen. Even gaan er allemaal doemscenario's door zijn hoofd. Straks is het een of andere serial killer. Gelukkig herkent hij al snel de omtrek van Enora.

"Ik denk dat we het beste de anderen kunnen zoeken. Om hier alleen te blijven zou niet slim zijn." Matt probeert om zo niet-bang mogelijk over te komen, maar zijn ademhaling verraadt hoe hij zich werkelijk voelt. Met zijn handen probeert hij zijn toverstaf te vinden. Hij voelt paniekerig in zijn broekzakken en alle andere plekken, maar van zijn staf ontbreekt ieder spoor. "Oh, crap..."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 22:31 

Afbeelding

Dorian snuift schamper als Casey hem een grote mond geeft. “Dat is grof” protesteert hij zachtjes. Bedreiging, dat is wat het is. Dat pikt hij echt niet. Of misschien ook wel. Misschien wat dit sowieso niet de beste situatie om confrontaties met klasgenoten aan te gaan.

Dorian zijn wenkbrauwen schieten automatisch iets omhoog waarna hij Shawn verwachtingsvol aan kijkt. Ha! Zie je, hij wist helemaal niet wie hij leuk vond. Hij had gelijk. Zoals hij altijd gelijk heeft, bijna altijd.
Gehaast schuifelt hij wat opzij , maar het enige wat Shawn doet is de kast inspecteren. Dorian laat opgelucht wat lucht uit zijn longen ontsnappen. Dan stokt zijn adem opnieuw, ditmaal omdat Shawn het nodig vindt om tegen de entiteiten te schreeuwen. “Sshhh….” Gebaard hij hem terwijl zijn ogen jachtig door de kamer heen gaan. Shawn zou de entiteiten nog van streek maken, als daar nu al geen sprake van was.

Zijn blik gaat even naar de twee en de manier waarop ze stilzwijgend steun bij elkaar zoeken. Als dit inderdaad een slechte film was, dan zou hij diegene zijn die zielig en alleen zou sterven. Er was altijd een koppel en een….Dorian. Zijn blik gaat nogmaals zoekend door de ruimte en onbewust wrijft hij even bemoedigend over zijn eigen arm. Hij had het koud. Het einde naderde.

Je kon wel eerder zeggen dat je hier was, trouwens. Hij verschiet iets bij Shawn zijn woorden. Back to reality. “Geloof me, ik had dit allemaal graag gemist. Ik ben niet geinteresseerd in jullie liefdesleven.” Hij recht zijn rug iets bij deze woorden in een laffe poging iets dapperder over te komen. Hij faalt en begint wat aan zijn mouw te prutsen nu zijn neus gestopt is met bloeden “Ik had niet meteen door dat jullie het waren. Ik was nog aan het bekomen van wat er gebeurd was. Daarna ontbrak steeds het juiste moment.” Heel cliché, maar het was wel gedeeltelijk waar.

Schouderophalend kijkt hij de twee aan “Ik vertel het heus niet verder.” Daar was dit te persoonlijk voor. Niet het feit dat Shawn alweer verliefd was of dacht te zijn, maar de hele zwangerschap. Hij laat zijn blik hierbij even op Shawn rusten “Maar het was wel een beetje dom van je....” verzucht hij met een betweterige, maar goed bedoelde ondertoon. Had Shawn soms ook bij de voorlichtingslessen gespijbeld. Gosh!

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 22:32 

Afbeelding

Hoewel Matt het niet kan zien in het donker, knikt Enora even kort op zijn woorden. "Dit is inderdaad niet bepaald de leukste plek om onze middag door te brengen." Ze 'kijkt' even om haar en stapt even een klein beetje weg bij Matt. Ze hoort hoe hij wat af begint te tasten - zou het?
"Je wand?" raadt ze. In plaats van te zeggen dat hij hem vast ergens vergeten is of verloren is, vindt ze al snel haar eigen wand en licht ze hem met een "lumos" op. Ze weet alleen niet of het er veel beter op is geworden. Het enige lichtpuntje komt van de staf af en licht zo op een duistere manier hun gezichten op en bovendien.. lijkt het een beetje schemerig. "Ligt hij niet misschien hier ergens op de grond?"

"Well, we kunnen op z'n minst elkaars gezichten zien." Ze glimlacht even kort naar hem. Het licht is echter zo gedimd dat het net lijkt of het elk moment kan doven. Ze houdt het licht even naar de plaats waar ze zelf zojuist vandaan was gekomen. Er is echter niks anders dan een muur te zien. Ze keert zich om richting Matt. "Zullen we dan maar die kant op gaan?"

Het ziet er donker uit vanuit het punt waar ze zelf staan, alsof er geen eind aan het duister is. "Laten we maar hopen dat er niks waar is van de geruchten."

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 605 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: