|
Geplaatst: di maart 13, 2012 20:58

Sören knippert nog met zijn ogen: het licht dat hij feller had zien worden was er echt geweest. Hij kijkt om zich heen en vraagt zich af of anderen het ook gezien hebben. Niemand lijkt er echter acht op te slaan, en Sören neemt maar aan dat hij het gehallucineerd heeft.
Wat hij klaarblijkelijk niet hallucineert zijn de laatste woorden van de oude man die hen had toegesproken. En wonderbaarlijk genoeg verandert hij terug in het glas dat hij was. Het glas zat weer terug. Betekende dat dat het niet waar was geweest wat hij had gezien? Dat hij had lopen dromen, of zoiets?
Sören kijkt Sofia aan - wiens naam de man ook had opgenoemd - als ze zich afvraagt hoe ze naar Olympus moeten komen. ,,Het liefst niet per vliegtuig,'' mompelde Sören, en zijn blik richt zich weer op het wrak. Dan stelt Sofia zich officieel voor, evenals Jackson en Shin. ,,Ik ben Sören Axelsson,'' stelt hij zichzelf dan ook voor.
Sören grijnst als hij Ulrika's opmerking over dat vliegende paard hoort. Meerdere mensen vatten de situatie met nogal wat sarcasme op: Katherine, Ryan. Sören vraagt zich af op het gepast was met dat vliegtuig wat er nog altijd lag te branden. Dan ziet hij hoe een drietal brandweerwagens de vliegbaan al oprijdt om de brand te blussen. Hulpdiensten zouden ongetwijfeld dadelijk hier binnen vallen.
Alhoewel het sarcasme overheerste, leken de meesten ervan overtuigd dat ze maar moesten doen wat de man had gezegd - aangevoerd door die Soraia. Sören wist het nog niet zeker; Gaëlle wist het wel zeker: zij ging niet mee. ,,Ik weet niet of dat zo'n goed idee is,'' zegt Sören als ze aanstalten maakt om haar ticket in te leveren. ,,Dadelijk staat deze hal vast vol met dokters, politie en psychologen die ons trauma-hulp gaan verlenen en dergelijke; die laten ons niet zomaar ergens heengaan lijkt me,'' Serieus kijkt hij Gaëlle aan, en keert zijn blik dan naar Kate. ,,Katherine toch?'' vroeg Sören haar. ,,Katherine's plan lijkt me het best. Ik denk dat we voor nu het best weg kunnen gaan - of we nu wel of niet besluiten te doen wat die knakker wil dat we doen.''
Sören wist hoe vervelend psychologen waren; toen hij had aangegeven dat het hem oprecht niet boeide dat hij een blessure had opgelopen en daardoor moest stoppen met wat zijn ouders wilden dat hij deed, had de psycholoog dat als het 'wegstoppen van problemen gezien'. Dat zorgde weer voor wat meer maandelijkse uitgaven voor Sörens ouders. ,,Iedereen moet naar New York,'' zegt hij dan tegen Gaëlle. ,,Maar we kunnen het toch nog wel even uitstellen? Mensen daar begrijpen het vast als ze op het nieuws zien dat je vlucht ontploft is.'' Want o: dit kwam echt wel op het nieuws...
,,The novelist is an ever-wakeful creator, carefully monitoring those characters who might foil his design, run away with his themes, step out of their own atmosphere, and make their way in the void between the stars.’’
|
|