Geplaatst: vr jul 06, 2012 20:15
Antwoorden op de vragen tot nu toe. Ik edit deze antwoorden ook nog in de 2de post van dit topic,. Net zoals de beroepen. Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn.
1. Hoe word er orde gehouden? Orde houden is op het eerste zicht niet eens nodig en als het nodig is, dan merkt niemand er iets van. Ontsnappingspogingen zijn zeldzaam en worden gelijk in de doofpot gestopt, dus daar weet niemand wat vanaf. Omdat je in principe kan krijgen wat je wilt is stelen niet nodig en gebeurd het ook niet. Niet naar je werk gaan wordt bestraft met langere en slechtere werktijden. Een gevecht is vast wel eens voorgekomen, de aanstichter wordt gestraft, dit kan uiteen lopen van slechtere werktijden tot volledige isolatie en iemands grootste angst laten beleven. Dit gebeurd in het Rechtsgebouw. Diegene die dan mensen oppakken en straffen zijn een hogere klasse guards die niet gespeeld worden omdat ze volledig aan de kant van de Baas staan. En het is inderdaad een dictatuur, maar zo paranoĂŻde is de Baas niet.
2. Hoe zit het met eten en drinken, kleding en al het andere? Er zijn geen supermarkten, geen kledingwinkels, geen slijterijen en geen bars. De eetzaal is de hele dag geopend (i.v.m. de verschillende werktijden) Je kan eventueel wat meenemen naar je appartement (denk aan fruit, een fles water) maar er wordt gecontroleerd of je niet teveel meeneemt. Werkkleding krijg je standaard, normale kleding kun je vinden in een gebouw achter het Rechtsgebouw, daar gaat kleding heen die mensen niet meer passen. Je draagt dus 2dehands kleding, behalve als je nog kleding van de Bovenwereld hebt (dit is hetgeen wat je aanhad op de dag dat je stierf) Alcohol en sigaretten zijn nergens te vinden, behalve bij guards en assasins. Hun zijn de enige die naar de Bovenwereld gaan en de enige die eraan kunnen komen. Guards willen nog wel eens aan ruilhandel doen, assasins zelden, maar zijn er vast ook mee bezig.
3. Hoe zit het met vrije tijd? Er zijn verschillende werktijden voor elk beroep. Bij elk beroep zet ik ook neer wat de gemiddelde werktijd is. Builders hebben werkdagen van 10 uur, in de overige 14 uur zit hun nachtrust (of dag als je in de nacht werkt) ontbijt, avondeten en vrije tijd. Niet heel erg veel dus. Trainers werken gemiddeld dagen van 8 a 9 uur en zijn hierbij in het trainersgebouw om guards of assasins te trainen. De overige tijd gaat op aan hetzelfde als de builders, maar trainers werken altijd overdag. Guards en Assasins hebben de onregelmatige werktijden, dit kan variëren van 4 uur tot 12 uur. Dit ligt aan de missie van de Assasin en hoe hij/zij die uitvoert (want de guard moet ten alle tijden bij de assasin blijven) hun overige tijd wordt opgevuld door slapen, eten, trainen en misschien hebben ze nog wat vrijheid over.
4. Hoeveel mensen zijn er ongeveer in de Onderwereld. Het is een stad en een levendige stad. Er zijn bijna altijd wel mensen op straat door de verschillende werktijden. En doordat het een drukke stad is, is het moeilijk om te weten wat er precies gebeurd. In principe ken je je buren amper, behalve als je daar de tijd voor neemt.
5. Wie is er verantwoordelijk voor de afleiding? Geen antwoord, komen ze vanzelf achter.
6. Hoe communiceren ze? Hoewel Jalf’s idee van high-tech communicatie horloges heel leuk is, werkt het niet omdat anders de messengers overbodig zouden zijn. Er wordt eigenlijk amper gecommuniceerd in de Onderwereld. Er zijn geen telefoons en geen internet met MSN. Als je met iemand wilt communiceren, zal je een brief moeten achterlaten bij diegene of die persoon zelf aanspreken. Een optie is dat er een goed systeem is wat brieven bezorgd bij mensen, wat wel gecontroleerd wordt op inhoud (vandaar dan de messengers, want sommige informatie moet geheim blijven)
Blijerd Alle rollen waren optioneel omdat nog niet alle informatie vrij was. Je had toen deze informatie vrij kwam ook een PB kunnen sturen voor duidelijkheid en als leraar spelen niet zijn 'passie' is dan had je sowieso niet voor trainer van guards moeten kiezen, want als je een trainer bent, dan ben je sowieso 'leraar.' Hoe dan ook, deze discussie zet ik niet voort in dit topic. Je wilt iets, duidelijk. Ik wil graag een duidelijke PB met wat je nou precies wilt en dan kijk ik wat ik kan doen. De mogelijkheden zijn helaas niet eindeloos en ik wil dit echt oplossen voor ons beide, maar wel via PB.