Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 22:11 

Afbeelding

Justin kan zich nog net inhouden om of Emma of Jamie aan te vliegen, wanneer het ineens over thema-feestjes gaat. Oh, het is zo'n dorp. Iedereen was gezellig samen taarten aan het bakken en bloemetjes aan het plukken en alles was perfect en iedereen kent elkaar. Hij weet bijna zeker dat het dan ook een enorme schok voor ze moet zijn om dat te gaan delen met een homoseksueel stel. Nee, hun leven was nooit meer hetzelfde. Wat natuurlijk op zich redelijke bullshit is, want Jamie en hijzelf zijn ook maar mensen, maar ze pasten vast niet in het perfecte plaatje van Daisyville, waar iedereen een half eeuw achter loopt. Want, serieus, een rodeo-evenement?

Matthew heeft hij blijkbaar al weggejaagd, want die is er vandoor op zijn fiets. Het maakt Justin niet zo heel veel uit, maar hij voelt zich wel een tikkeltje ongemakkelijk. Het is niet zijn bedoeling om door het hele dorp gehaat te worden. Hij heeft gewoon liever dat mensen hem vermijden dan dat hij het onderwerp van geroddel, getreiter en misschien geweld wordt. Het zou niet de eerste keer zijn. Misschien kon Jamie hen duidelijk maken dat hij zijn grote mond alleen gebruikt om zichzelf te beschermen, aangezien hij noch sterk, noch intimiderend overkomt.

De man die Tess voorstelde als Ryce komt er nu ook bij. Hij leek nogal gehecht aan het kind van Liv. Justin vraagt zich heel even af of hij ook de vader is, maar besluit dat hij er vanzelf wel achter komt. Er bleef vast weinig geheim in een dorp als dit. Ryce begint meteen agressief te doen en Justin trekt een wenkbrauw op. Het gaat niet eens bewust.

"Het was geen poging om grappig te zijn. Mijn eerste indruk van je is nu echter dat je niet eens de moeite neemt om jezelf voor te stellen. Dus, nee, ik ken je niet. Ik kan best vriendelijk zijn, maar niet tegen mensen die zo tegen mij praten." Reageert hij een beetje geĂŻrriteerd. Die gast kon zo sarcastisch doen als hij wilde. Hij hoeft echt geen vrienden met deze mensen te worden.

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 23:29 

Afbeelding

Ryce fronst even en glimlacht vervolgens bitter. Hij steekt zijn handen in zijn zakken en kijkt Justin kil aan.

"Men heeft geen zin zichzelf voor te stellen als zij meteen beledigd worden. Je zou iets aan je attitude moeten doen. Het heeft geen zin nu nog vriendelijk te gaan doen. Eerste indrukken zijn erg belangrijk. Misschien dat ze dat in jouw stad nooit hebben geleerd?'' Hij snuift. "Ik vind het in ieder geval onbeschoft. Ik snap het als je een grapje maakt met iemand die je wat langer kent, maar bij een eerste ontmoeting is het een slechte zet.''

Nonchalant haalt Ryce zijn schouders op. "Just saying, you know. Om je te helpen dit soort situaties in de toekomst te besparen. Het is namelijk vrij beschamend.''

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 23:47 

Afbeelding

Justin bijt hard op zijn onderlip en kijkt weg. Het heeft weinig zin om er tegenin te gaan. Deze Ryce had er absoluut geen moeite mee om een gevecht aan te gaan en hij kan beter zijn mond houden, voordat de ander fysiek gaat worden, ofzo. Dat zijn gedrag hierbij onbeschoft en beschamend wordt genoemd, kan er echter niet echt goed bij hem in.

"Jij kent mij ook niet, Ryce. Als je geluisterd had, had je meegekregen dat het geen grapje was. Ik stelde gewoon iedereen voor en jij was de enige die niet de moeite had genomen om je voor te stellen. Je reactie zegt ook genoeg over je humeur." Hij knijpt even hard in Jamie's hand. "Ik denk dat ik dit gesprek ga afronden. Ik spreek je vast later nog wel. Ofzo."

Hij draait zich om, nadat hij zijn hand heeft losgetrokken uit die van Jamie, en gaat het huis in. Hij vindt al snel de kamer waar Jamie hun spullen heeft neergezet en begint met trillende handen zijn kleding te sorteren. Zijn ademhaling is wat onregelmatig. God, hoe moet hij het hier gaan uithouden, met die types? Gelukkig is Ryce geen huisgenoot, dan was hij zonder uitpakken gelijk weer vertrokken.

Profiel  

5e jaars

BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 0:37 

Afbeelding

Christian volgt het gesprek nauwlettend tussen Ryce en Barbie. Het gaat helemaal nergens over, vindt Christian. Het gaat over het voorstellen van elkaar. Hijzelf had zich alleen aan Tess en de dame naast hem voorgesteld, daar hadden ze geen problemen mee. Waarom dan deze discussie? Er verschijnt een glimlach op Christian’s gezicht als Ryce de andere een tip geeft voor de toekomst. Stelletje dames. Misschien gaan ze zo nog vechten, denkt hij hoopvol. Maar nee, Barbie heeft er blijkbaar moeite mee om dit vol te houden en loopt uiteindelijk weg.

Christian staat op - zonder gedag te zeggen tegen de dame - en loopt erachter aan. Hij beent zich de trap op naar zijn kamer en grijpt naar de fles whisky en twee schone glazen. Hij heeft zichzelf belooft om te veranderen, anders was hij hier nooit gekomen. Tijd voor wat vriendschappelijke communicatie dus.

Hij stapt zijn kamer uit en wandelt naar de kamer van Barbie (Justin). Hij klopt even op de deur en stapt dan brutaal naar binnen. ”Barbie” zegt hij vrolijk bij binnenkomst. Oeps geen bijnamen Christian, denkt hij bij zichzelf. Hij schudt enthousiast met de fles whisky. ”Jij kan wel een slok gebruiken!”. Hij wacht niet op antwoord en schenkt handig de twee glazen in met goudkleurige whisky. ”Volgens mij.." Hij zet de fles neer op een klein kastje. "Moet jij wennen aan dit dorp” zegt Christian terwijl hij één glas whisky naar hem toe reikt. ”Nou, ik ook”.

Zijn ex-collega Matt zou verbijstert zijn! Hij, Christian Demare, onderneemt een fatsoenlijke poging om enigszins vriendschap te sluiten met een vreemdeling. Weliswaar een huisgenoot, maar toch.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 16:48 

Afbeelding
    Jamie Winsten

Emma accepteert Justin en Jamie in het organisatie-comité, en hij is daar blij mee. Ze begint meteen te ratelen over evenementen en thema's en wilde rodeo's. Jamie glimlacht naar haar. "Een thema-feest? Dat kan leuk worden," zegt hij. "Wat heb je zoal in gedachten? We kunnen later natuurlijk nog samenkomen om te vergaderen hierover." Hij staat op het punt om een datum af te spreken hiervoor, maar dan begint Ryce tegen Justin te praten. In de eerste instantie heeft Jamie niet echt door wat er aan de hand is, maar dan gaan Justin en Ryce nogal fanatiek kibbelen over eerste indrukken en nicknames en wat-niet.

Jamie voelt meteen de neiging om in te grijpen - hij snapt Justin's houding best. Die is het niet gewend om (meteen) geaccepteerd te worden en gaat gauw uit van het slechtste in mensen. Maar dat is alleen om zichzelf te beschermen. En dat verklaart ook de opmerkingen die hij soms maakt, maar vaak niet meent. Een tikkeltje hulpeloos kijkt Jamie toe. Hij voelt Justin in zijn hand knijpen, en dan gaat hij weg. Is het de bedoeling dat Jamie erachteraan gaat? Na een weifelende beweging richting het huis, blijft hij toch maar staan. Justin wilt vast even alleen zijn.

En dan richt Jamie zich op Ryce. Hoe moet hij zich nu opstellen? Aanvallend? Excuserend? Een frons heeft zich present gemaakt op zijn gezicht. "Ik ben Jamie," zegt hij dan maar, terwijl hij zijn hand uitsteekt naar Ryce. Hij wilt zeggen dat Justin het niet slecht bedoelde, en dat hij één van de beste mensen is die Jamie kent. En hij wilt zeggen dat Ryce best wat rustiger had kunnen reageren. En hij wilt vragen of Ryce Justin een tweede kans wilt geven. En hij wilt dat IEDEREEN Justin leuk vindt, just this once. Maar dat zegt hij niet. "... dus, dat ging goed."

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 17:23 

Afbeelding

Ryce is verbaasd als de andere man, die duidelijk een vriend (of meer?) was van Justin, blijft staan en zijn hand uitsteekt. Hij kijkt er even niet-begrijpend naar, waarna hij glimlacht en zijn hand in die van Jamie sluit.

"Ryce. Aangenaam.'' Als reactie haalt hij kort zijn schouders op. "Ik voelde me aangevallen door iemand die voor mij nog een complete vreemdeling is. Dat vond ik niet oké.''

Zijn ogen glijden naar de deur. Justin was snel aangebrand als iemand hem tegensprak, blijkbaar. Het interesseerde hem eigenlijk niet zo. Niet iedereen was extravert en sloot zich aan in de rij om zich voor te stellen. Zo ook Ryce. Als men niet intelligent genoeg was om dat te begrijpen, tja, dan vroeg je om een discussie. Maar fijn. Het was drama om niets, en eigenlijk had hij wel betere dingen te doen dan over nutteloze zaken praten.
Ryce kijkt naar Collin die er vrij verveeld uitziet nu hij niet aan het klimmen is. Arme jongen.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 18:20 

Afbeelding
    Jamie Winsten

Ryce stelt zich voor en begint ook meteen te praten over wat er zojuist gebeurd is met Jus. Hij blijft even stil. "Je hoefde je niet aangevallen te voelen," zegt hij uiteindelijk, in een bedachtzame stem. "Hij bedoelde het niet zo." Jamie's lippen krullen zich om in een glimlach, ondanks de relatief serieuze~ situatie. Hij ziet dit allemaal als afgesloten - in ieder geval tussen hem en Ryce. Ongeveer 60% van zijn gedachten zeggen ganaarJustinganaarJustinganaarJustin, maar Jamie blijft resoluut staan, vastbesloten om zijn vriend wat ruimte te geven.

Dus kijkt hij van Ryce naar Liv (die binnen gehoorsafstand staat) en dan naar het kindje. "Je zoontje lijkt op je," laat Jamie Ryce weten. "Je bent vast erg trots op 'm." Zo ^^ Ouders vinden het ALTIJD leuk om over hun kindjes te praten.

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 19:18 

Afbeelding

Justin schrikt op wanneer hij iemand binnen hoort komen. Hij draait zich om en fronst bij het horen van de bijnaam die Christian, die blijkbaar binnen kwam, aan hem geeft. Barbie? Serieus? "Waar haal je de naam Barbie vandaan?" Vraagt hij een tikkeltje angstig. De ander praat echter door en heeft blijkbaar drank bij zich.

Hij kijkt toe hoe Christian de whisky inschenkt. Hij besluit niet te gaan zeuren, ondanks dat hij officieel niet drinkt. Hij pakt het glas aan en ruikt met een licht opgetrokken neus aan het spul en neemt een klein slokje. De vloeistof brandt in zijn keel, waardoor hij even moet hoesten. Zodra hij de tranen uit zijn ogen heeft geknipperd, kijkt hij weer op naar Christian. "Eh, dankje.." Brengt hij uit, waarna hij nog een keer kucht. Hij besluit maar een tweede slokje te nemen, dat al iets makkelijker naar binnen gaat.

"En je hebt gelijk.. Ik denk dat ik zwaar moet gaan wennen aan deze plek. Die dorpsbewoners zijn redelijk gestoord. Ik bedoel, thema-feestjes? Ze zijn echt blijven hangen in de vorige eeuw, ofzo."

Profiel  

5e jaars

BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 19:37 

Afbeelding

Christian legt maar niet uit waarom hij de bijnaam Barbie toepasselijk vond. Er verschijnt een grijns rond zijn lippen als hij Justin ziet hoesten van de drank. "Je bent niet zo drinker he?" merkt hij op. Ach, mensen moeten ooit ergens beginnen. Justin heeft vast niet in de gaten dat dit een dure en enorm goede whisky is, denkt Christian. Hij neemt zelf ook een stevige slok als Justin zijn tweede doorslikt.

Blijkbaar is hij niet de enige die dit dorp maar ouderwets vindt. Christian knikt bij het horen van Justin's geklaag. Thema-feesten lijken hem ook niks, maar elk feest kan een goed feest worden. "Ach, zolang er drank aanwezig is kan het misschien amusant worden" En vrouwen, maar dat zegt hij er maar niet bij. Hij neemt nog een stevige slok en merkt dat de alcohol zijn werkt begint te doen. Hij had tenslotte net bij aankomst ook twee glazen gedronken. Alcohol maakt het communiceren met anderen een stuk makkelijker voor hem. Nuchter kraamt hij meestal alleen maar botte opmerkingen uit.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 22:31 

Afbeelding

Justin schudt zijn hoofd, als Christian opmerkt dat hij niet zo'n drinker is. In principe drinkt hij namelijk ook niet. Maar een glas kon toch geen kwaad? En hij voelt zich al een stuk relaxter dan daarnet. Hij grinnikt dan ook bij Christian's opmerking. "Zo te horen heb jij wel wat met drank." Reageert hij zo luchtig mogelijk.

Hij neemt nog een slok. Hij voelt zich een beetje licht in zijn hoofd, maar dat komt misschien vooral omdat hij nog niets gegeten heeft. Een beetje wankelend, komt hij overeind van zijn plek op de vloer, waarna hij op het bed gaat zitten. Er gaat nog door hem heen dat hij ergens een tweede bed moet zien te regelen, dat hij er tegenaan kan schuiven. Hoewel hij een paar nachten in een éénpersoonsbed samen met Jamie ook nog wel zou overleven. Zolang hij er niet midden in de nacht uit gegooid wordt.

Hij voelt zich na een paar extra slokken al veel losser. Hij klopt uitnodigend op het bed, Christian woordeloos vragend naast hem te komen zitten. "Eerste indruk van je nieuwe huisgenoten. En ik wil nog steeds een verklaring voor mijn bijnaam." Beveelt hij met een speelse grijns.

Profiel  

5e jaars

BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 23:05 

Afbeelding

Christian merkt dat hij zich meer op zijn gemak begint te voelen, hoogstwaarschijnlijk door de alcohol. Zijn vader zou het bespottelijk vinden dat hij praat met een 'homo'. Christian knikt als Justin opmerkt dat hij wel wat met alcohol heeft. Alcohol is zijn manier van problemen verwerken, misschien is het niet goed voor zijn gezondheid. Maar het heeft tot nu toe altijd geholpen.

Hij drinkt zijn glas leeg en vult hem daarna weer bij. Justin klopt uitnodigend op zijn bed. Even voelt Christian zich ongemakkelijk en een botte opmerking opkomen. Hij nipt aan zijn glas en neemt dan toch naast hem plaatst. "Mijn eerste indruk? Er zitten wat knappe vrouwen bij, maar de overige personen lijken mij sukkels" antwoord hij nonchalant. "Je vriend" Christian neemt nog een slok. Hij vindt het bizar om tegen een jongen 'je vriend' te zeggen. "Is Ken en jij bent Barbie, dat vond ik wel toepasselijk" legt hij uit. Christian grinnikt om zijn eigen grap. Ach, dan is Barbie maar homoseksueel. Hij mag hem wel.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 23:44 

Afbeelding

Justin kan het niet laten om met zijn ogen te rollen, wanneer Christian opmerkt dat er knappe vrouwen tussen zitten. Hij neemt nog een slok. "En knappe mannen." Reageert hij een beetje uitdagend. Hij voelt zich verschrikkelijk vrolijk en relaxt en moet zelfs giechelen als hij hoort dat Jamie Ken is en hij zelf dus Barbie. Hij snapt de vergelijking nog niet helemaal, maar ergens vindt hij het best een compliment. Ondanks dat hij een vrouwelijke bijnaam heeft gekregen.

Het valt hem mee dat Christian naast hem is komen zitten, maar hij zegt er verder niets over om de man niet af te schrikken. De drank is steeds makkelijker te drinken en al snel is zijn glas leeg. Nog een giechel borrelt in hem op en hij trekt zijn laarzen uit zodat hij zijn benen op kan trekken op het bed.

Justin staart even naar de muur - waar hij figuren en lichtjes op meent te zien - en richt zich dan nieuwsgierig weer tot Christian. "Waarom ben jij hierheen gekomen? Aangezien je hier ook niet echt lijkt thuis te horen."

Profiel  

5e jaars

BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 1:21 

Afbeelding

Christian drinkt zijn glas leeg en grijpt naar de fles. Justin's glas is ook leeg en Christian schenkt beide weer bij. "Dit is de beste whisky die te krijgen is" zegt hij trots terwijl hij de fles op de grond zet. Hij merkt dat Justin aardig aangeschoten begint te worden. Wat ook logisch is als je gewoonlijk geen alcohol nuttigt en dan opeens een glas whisky drinkt als limonade. Gelukkig wordt hijzelf normaal gesproken niet zo snel beneveld, al voelt hij de alcohol nu wel door zijn bloed vloeien.

Na een korte stilte vraagt Justin waarom hij hier gekomen is. ”Het was tijd voor een nieuwe start” antwoordt Christian halfserieus. ”Na enkele incidenten ben ik ontslagen en hier in Daisyville zit de enige politiebureau waar ik nog een baantje kan krijgen”. Christian neemt een slok. Doorgaans zou hij dit nooit vertellen aan iemand die hij pas kort kent. Maar door de alcohol kan het hem niks meer schelen. ”Waarom zijn jij en Ken hierheen gekomen?” vraagt Christian dan terug.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 17:00 

Afbeelding
Tyler Ashby

ik kom het tweemansrpg'en even verstoren :D

Tyler heeft echt niet door wat er gebeurt als Justin plots in een fight komt met Ryce en al huilend het huis binnen loopt -oké, misschien niet echt huilend, maar kom op, het had net zo goed wel kunnen zijn. Hij trekt zijn wenkbrauwen op als Jamie zich dan ook nog eens begint te verontschuldigen voor zijn bf. Hij staat toch niet in voor wat Justin allemaal zegt en doet? Als Justin Tyler's bf was geweest -definitely weird om dat te veronderstellen- dan had hij dat niet gedaan. Justin moet maar gewoon zich wat verdraagzamer opstellen.

'Eh, Emma, ik ga even binnen mijn portefeuille en smartphone halen,' zegt hij dan snel tegen haar. 'Ik ben Tyler trouwens,' stelt hij zich met een glimlachje aan Ryce voor. 'Oh, trouwens, neem ik mijn gitaar mee, of doen jullie niet aan kampvuur en zingen?' Jamie doet zijn uiterste best om de sfeer met Ryce wat te verbeteren, als hij vraagt naar zijn zoontje. 'Zal ik even checken of alles nog goed gaat met je vriend als ik naar binnen ga?' vraagt Tyler dan met een grijnsje aan Jamie. Want seriously, het ziet er naar uit dat Justin nog voor veel vermakelijke drama gaat zorgen.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2012 13:30 

OOC: Het is 4 dagen later @@

Afbeelding

Justin vindt het helemaal niet erg dat zijn glas weer wordt bijgevuld. Hij knikt enthousiast bij de woorden van Christian, al zou hij echt niet weten of het de beste whiskey is. Het is de eerste whiskey die hij ooit gehad heeft. Blij drinkt hij verder, ongeveer op het tempo dat je normaal limonade weg zou drinken.

Hij probeert zich te concentreren op het antwoord van Christian, ondanks dat alles wat hij zegt ongelooflijk grappig klinkt. Hij houdt zich zo goed mogelijk in, zodat hij er niet steeds doorheen giechelt. Toch kan hij zichzelf uiteindelijk niet meer tegenhouden. "Daisyville was het enige? Wauw, dan heb je het wel heel zwaar verpest bij je vorige baan." Proest hij uit. Hij klopt semi-medelevend op Christian's rug en giet de rest van zijn glas door zijn keel.

Het duurt even voordat hij een correcte zin kan formuleren, wanneer hij de vraag terug krijgt. Sowieso kan hij het zich niet zo heel goed herinneren - alles is een beetje vaag en draaierig. "Hij heet Jamie." Corrigeert hij eerst, zo serieus mogelijk. Hij laat zich op zijn rug vallen en staart gefascineerd naar het plafond. "Nou, ik woonde nog bij mijn moeder, maar ik woonde praktisch al bij Jamie, zie je? Maar zijn appartement was niet zo groot en we hebben besloten om officieel samen te gaan wonen. Ik wilde ook heel graag weg daar. Helaas is ons budget niet zo groot, dus dit was één van de weinige kamers die we konden betalen." Hij drukt zijn wijsvinger afwezig in het matras om zijn punt bij te zetten.

Hij zucht en sluit zijn ogen. "Dit gaat niet elke dag gebeuren. Maar vandaag vind ik je wel okay." Oppert hij dan serieus.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: