Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Wanted: Dead or Alive

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 11:40 

Afbeelding

In zijn broekzak voelt hij opeens de trilling die signaleert dat er een smsje binnen komt. Met een frons vist hij het ding uit zijn zak, hij had toch geen bereik? Als hij het smsje leest wordt de frons alleen maar dieper. Dan haalt hij zijn schouders op. De oude man had een goed punt gehad, misschien kon hij hier maar beter niet blijven. En als hij deze instructies op volgde kon hij misschien zijn hachje nog redden.

"Ik ga mee naar het Louvre," antwoordt hij dan kort op de discussie die tussen de anderen begint te ontstaan. "Het is overduidelijk de meest logische keuze, daar kunnen we mogelijk een verband met deze goden leggen." Een beetje verbaasd gaat zijn blik naar Gaëlle, die zegt naar de Notre Dame te willen. Opsplitsen was dus geen optie als hij zich aan de instructies wilde houden.

"We kunnen het gemakkelijkste eerst met de metro naar het Louvre gaan, en dan vervolgens lopend het water oversteken en naar de Notre Dame gaan," stelt hij dan voor, als een soort compromis.

Never give up on the things that make you smile

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 11:50 

Afbeelding

Imogen wou haar eerste stap naar buiten zetten, totdat haar GSM de nodige aandacht opeiste. Geërgerd diept ze hem op uit haar jaszak: hier had ze nu even geen tijd voor. Tenzij... Misschien was het wel het bedrijf om haar te zeggen dat ze morgen een nieuwe kans krijgt, of... Dat ze zich helemaal niet meer hoefde te vertonen. Imogen slikt en laat weifelend haar hand over het touchscreen zweven: wil ze dit wel weten?

Als ze het bericht opent, houdt ze even de klink van de deur vast, zodat ze zich kan vasthouden. Vervolgens draait ze traag om haar as. Ze moest naar een bepaalde locatie gaan, als ze dat niet deed zou haar reputatie verwoest worden. Als ze het wel deed zou ze een nieuwe kans krijgen. Imogen kijkt paranoĂŻde in het rond: iemand stalkte haar, wist dingen over haar en wou haar chanteren. Imogen zou al die onzin maar al te graag negeren, maar nu haar naam en reputatie op het spel staat...

Ze wandelt met grote passen terug naar binnen: blijkbaar was ze niet de enige. Anderen hebben ook een boodschap gekregen, maar niet iedereen moest naar de Notre Dame.

"En als je de Notre Dame als locatie had gekregen wou je daar als eerste naar toe, veronderstel ik?", vraagt Imogen met een opgetrokken wenkbrauw. Ze had het gevoel dat Kate sowieso eerst naar haar bestemming wou. "De Notre Dame is meer toegankelijk. het Louvre heeft lange wachtrijen terwijl we in de Notre Dame altijd binnen kunnen."

Imogen werpt nog een blik op haar sms, terwijl het woord 'reputatie' haar volledige aandacht in beslag neemt. "Ik heb zo'n gevoel dat we nooit de knoop gaan kunnen doorhakken waar we eerst heen willen. Misschien moeten we onze wegen scheiden en een gezamenlijk afspreekpunt afspreken. Wat dachten jullie van de Pont Neuf? De brug ligt voor beide locaties het meest centraal."

Imogen geeft dan nog een laatste argument: "Trouwens. Het is nog steeds ochtend. Het Louvre opent net zoals de meeste musea pas rond een uur of tien, terwijl de Notre Dame al 's ochtends toegankelijk is."

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 13:00 

Afbeelding

Jackson kijkt nogal vertwijfeld toe. Hij weet nog steeds niet goed wat hij nu moet doen. Hij wil eigenlijk in eerste instantie zijn familie verwittigen dat hij het goed maakt, ze zouden vast wel horen van het ontplofte vliegtuig en ze wisten dat hij normaal naar New York zou vliegen.
Hij tast achter zijn gsm in zijn broekzak om zijn familie te verwittigen maar verstard in zijn beweging als hij plots een stem hoort fluisteren in zijn oor dat hij de weg moet volgen naar de Notre Dame.
Verbaasd kijkt hij om zich heen om vervolgens te beseffen dat er niemand in zijn buurt stond die dit gefluisterd zou kunnen hebben. Onwillekeurig raakt Jay er meer en meer van overtuigt dat dit iets is dat uit hogerhand beslist wordt over hen.

Even later barst er dan ook een discussie uit over naar waar ze eerste moeten vertrekken. Het Louvre of de Notre Dame. Jay houdt zich wat op de achtergrond en luistert afwisselend naar de verschillende argumenten om wat er eerst te doen valt.
Hij kucht eventjes om de aandacht te trekken na Imogens laatste woorden. "Ik zou ook liever eerst naar de Notre Dame gaan. Aangezien die, zoals je zegt, Imogen" Hij richt zijn blik even naar haar, "nu ook al toegankelijk is. Dan kunnen we toch best eerst naar daar gaan? Tegen dat we daar dan geweest zijn is het Louvre vast open en kunnen we daarna daar naar toe. Met hoe meer mensen we samen gaan, hoe meer we misschien kunnen uitvogelen in deze situatie?"
Jackson is niet echt voorstander van opsplitsen. Het moet toch perfect mogelijk zijn om eerst het ene te doen en daarna het andere?
"Er moet op allebei de locaties iets te vinden zijn, anders zouden ze ze toch niet allebei de locaties doorgegeven?"
Jay kijkt eventjes om zich heen om te zien wat de rest erover denkt, zijn blik blijft eventjes op Kate rusten. "Ik denk dat we het er allesinds al over eens zijn dat de meeste het liefste als 1 groep samen blijven?" Vraagt hij om daar alvast duidelijkheid in te krijgen.

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 15:30 

Afbeelding

Gaëlle luistert aanvankelijk zwijgend wanneer de rest in discussie gaat. Ze laat alle argumenten tot zich doordringen om al dan niet naar het Louvre of Notre Dame te gaan vooraleer ze zich een mening vormt. Ze laat haar blik over elk van de personen gaan die aan deze discussie deelnemen.

“OK, OK,” zegt ze, wanneer ze een gaatje vindt om zich in de discussie te mengen, “op deze manier komen we nergens. De één wil naar Notre Dame, de andere naar het Louvre. Ik heb hier allerlei argumenten gehoord die zowel voor als tegen zijn voor beide opties, het wordt tijd dat we een knoop doorhakken. Zoals het er nu uitziet, zijn er zes personen die naar de Notre Dame willen, en slechts vier die naar het Louvre willen
 Laten we het een beetje democratisch aanpakken.”

Dit lijkt toch het eerlijkste. Ze kijkt even naar Imogen en schudt haar hoofd. “Ik denk niet dat opsplitsen een goed idee is,” GaĂ«lle was duidelijk gewaarschuwd in haar boodschap, en dit voor meer dan één ding. Daarom dat ze ook een voorkeur voor Notre Dame heeft. “We weten niet of hetgeen ons te wachten staat te vertrouwen is of niet. En als we samen blijven, staan we sterker en vinden we misschien vlugger wat nodig is.”

Gaëlle laat haar blik over de anderen gaan, en bereidt zich mentaal al voor op weerwoord.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 15:44 

Afbeelding
Kate Morgan

Soraia en Imogen gaan tegen Kate in, terwijl de piloot - Kate kan zich niet herinneren of hij zich voorgesteld heeft, al kan ze op zijn naamplaatje zien dat zijn achternaam Dupont is - het wel met haar eens is en Jackson vooral is voor het bij elkaar houden van de groep. Kate luistert kalm naar wat iedereen zegt voordat ze besluit te reageren.

"Ik zie er geen enkele logica in om eerst naar een christelijke kerk te gaan als we hier met zogenaamde Griekse goden te maken hebben," reageert Kate op Soraia. Dan richt ze zich op Imogen: "Ja, natuurlijk wil ik het eerste naar het Louvre - net zoals jij als eerste naar de Notre Dame wil. Laten we eerlijk zijn, iedereen wil als eerste naar de locatie die hij of zij doorgekregen heeft. Ik denk echter dat het belangrijk is om als groep bij elkaar te blijven, dus we moeten er één kiezen.
En in dat geval is het Louvre het meest logisch, vanwege de connectie met de 'goden'. Daarnaast is het Louvre vanaf 9 uur open en de Notre Dame vanaf 8 uur, maar zijn er bij de Notre Dame wel kerkdiensten om 8 en 9 uur, waar je als groep niet zomaar binnen kan komen banjeren. Dus je kan daar niet altijd naar binnen."
Kate is een beetje verbaasd dat ze deze informatie nog weet - het is al jaren geleden dat ze zich verdiept had in Parijs, in een poging om zich dichter bij haar vader te voelen. Hoewel dat uiteindelijk natuurlijk op niets uitgelopen was. "En dan lijkt het me het meest logisch om Duponts" - ze knikt even naar de piloot - "suggestie te volgen en eerst naar het Louvre te gaan en daarna naar de Notre Dame te lopen."

Kate kijkt op haar horloge. Het loopt nu tegen vijven aan, maar Kate voelt zich alsof er al veel meer tijd verstreken is. Dan kijkt ze naar Jackson en vooral Gaëlle, die ook nog een duit in het zakje doet. "Ja, ik ben het met Gaëlle eens. Ik vind het ook belangrijk om bij elkaar te blijven. Hoe meer ogen, hoe meer kans dat we zien- wat het ook is dat ze willen dat we zien. Maar ik vind het nog steeds het meest logisch om naar het Louvre te gaan - misschien is dit wel een test, om te kijken of we de juiste locatie kiezen, en dan lijkt het Louvre me toch het meest logisch." Kate wil eigenlijk heel graag gaan zitten nu, maar ze blijft staan om haar betoog kracht bij te zetten.

Ze vult nog aan: "Maar het is inderdaad verstandig om deze discussie snel af te ronden, want de politie kan ieder moment binnenvallen en dan zal het wel een paar uur zijn voordat we weer kunnen overleggen en weg kunnen. Een stemming is misschien een goed idee. Er zijn sowieso een paar mensen die ik nog niet gehoord heb- Ulrika en nog een paar anderen waarvan ik de naam nog niet weet," Kate kijkt hun kant uit, "hebben jullie nog iets doorgekregen?"

were mine.

Profiel  

5e jaars

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 17:32 

Afbeelding

Ryan luistert aandacht terwijl de meesten discussiĂ«ren. Hij hoeft niet perse met een groep te gaan. Al zou hij alleen gaan, hij gaat naar het Louvre. Zijn God wou hem daar blijkbaar hebben en hij weet dat hij hem of haar moet gehoorzamen. Ryan is het eens met Kate. Het Louve is zo veel logischer als de Notre Dame. Waarom zouden ze van Griekse Goden naar een Christelijke kathedraal moeten? Ook Imogen zegt iets verstandigs. ”Imogen heeft gelijk” zegt Ryan. We kunnen ons toch gewoon opsplitsen? Zo moeilijk is het niet, we zijn toch geen kinderen meer.”

Ryan is verbaasd dat iedereen zijn of haar boodschap op een simpele manier ontvangen heeft. Waarom kregen sommige het via een sms’je en moest hij even blind raken om vervolgens onduidelijk een boodschap te zien verschijnen? Ryan weet weinig van de Griekse mythologie en heeft dan ook geen idee wie zijn God dan wel niet mag zijn.

Ryan sleurt zichzelf uit zijn gedachtegang en deelt nogmaals zijn mening mee. ”Voor mij is het simpel” zegt hij kil. ”Ik ga naar het Louvre, alleen of met een groep.”

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 17:47 

Afbeelding

Shin is wat verward. Sommige mensen willen opsplitsen, anderen willen dat de groep bij elkaar blijft. Zelf weet hij het ook niet meer. Hij heeft geen idee of de boodschappen voor de hele groep bedoeld zijn, of dat ze echt in twee groepen moeten gaan splitsen. Hij weet bijna zeker dat ze het er niet over eens gaan worden, op deze manier.

"Waarom zijn ze niet wat duidelijker, in plaats van ons twee verschillende opdrachten in één keer te geven?" Klaagt hij. "En waarom heeft iedereen een persoonlijke boodschap? Kunnen ze niet gewoon één boodschap op dat raam zetten, ofzo?" Ja, Shin begint in zijn mokkende-kleuter-imitatie te kruipen. Hij heeft al de neiging om in staking op de grond te gaan zitten, tot ze met hem mee gaan naar de Notre Dame. Die stomme argumenten spraken elkaar toch allemaal tegen.

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 18:34 

Afbeelding
Thor zit met zijn gedachten zijn rugzak te doorzoeken , misschien zat er iets in dat de poot van dat hondje kon helpen genezen. Even later schiet het hem te binnen dat hij nog wel een zalfje en wat verband had zitten. Echter voordat hij iets kan zeggen is de hele zaal verwikkeld in een discussie over waar ze naartoe moesten gaan. Thor wist het niet.

Ineens komt er een zwarte waas voor zijn ogen en spreekt een zachte vrouwen stem hem toe. Hij moest naar het Louvre. "Ik denk dat we richting Louvre moeten, en dan misschien als de rest het zo graag wil , naar de Notre dame". Dan keert hij zich tot Shin. "Geen idee waarom ze ons inderdaad niet allemaal ter gelijkertijd verwittigen. Maar ik vond zo een persoonlijke boodschap wel leuk" glimlacht hij vaag. "Trouwens ik heb nog iets voor je hondje, mag ik ? " en vlug graait hij naar zijn rugzak op zoek naar de zalf en het verband.

"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beatï»ż for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 18:58 

Afbeelding

De combinatie van Gaëlle's en Imogens sterke overtuigingskracht maakt dat Sören toch twijfelt aan de locatie die hem is doorgegeven via zijn mobiel. Er stond niet dat ze eerst naar het Louvre moesten, toch? Of moest de groep daadwerkelijk een keuze maken en was het de één of het ander?

Kate had echter ook een sterk argument voor het Louvre als bestemming; Sören had bovendien het idee dat ze een hoop wist. Soraia ontkracht Kate's hele betoog voor het Louvre dan weer door te zeggen dat ze juist naar de Notre Dame moesten omdat het niet de logische keuze was.

Sören kijkt op als Daniel spreekt. Hij probeerde tot een compromis te komen en Sören prefereerde ook iets dergelijks; het maakte hem eigenlijk niet zoveel uit of ze eerst naar het Louvre gingen of naar de Notre Dame. ,,De vraag is alleen of we het Louvre als optie niet doorstrepen door naar de Notre Dame te gaan,'' mompelt Sören. Eigenlijk wil hij zich niet al teveel met de discussie bemoeien; hij is helemaal niet overtuigd van zijn kunnen op dit gebied. Sören kijkt Ryans kant uit als hij zegt simpelweg alleen te gaan als niemand naar het Louvre ging. ,,Ik weet niet of dat zo verstandig is,'' zegt Sören dan. ,,We zullen dan op z'n minst onze nummers moeten uitwisselen.'' No way dat mensen zomaar hun gangetje gingen terwijl de rest deed wat die 'goden' of 'terroristen' wilden; als dat gebeurde, dan wilde Sören ook zo snel mogelijk uitstappen. Zijn sms'je was niet bepaald overtuigend genoeg om 'goddelijk' te zijn...

,,Misschien kunnen we het inderdaad het best democratisch oplossen, zoals Gaëlle zegt?'' zegt Sören dan, in de hoop een beetje schot in de zaak te krijgen. ,,Met Thor's stem was het zes stemmen voor de Notre Dame en vijf voor het Louvre,'' Sören kijkt Ulrika en het meisje met het witte haar aan. hadden zij een boodschap doorgekregen? ,,Om eerlijk te zijn maakt het mij niet zo uit waar we heengaan; sowieso als we beide locaties kunnen bezoeken. Als de Notre Dame dan inderdaad eerder te bezoeken is...'' Sören keek even naar Kate, die dat zojuist had tegengesproken - ,,Moeten we daar misschien maar heen. Misschien kunnen we op één of andere manier binnenkomen...''

Sören moet glimlachen als hij Shin en Jackson hoort praten. ,,Ik heb het idee dat de goden het niet zo op duidelijkheid hebben...'' Jackson vond die persoonlijk boodschappen ook nog eens leuk. Sören wist het niet. Dit was allemaal wel een beetje creepy.

Sören keek op zijn horloge. Het was al vijf uur geweest. ,,Hoe dan ook: als we door discussiëren, laten we het dan buiten doen... kunnen we er daar uit? Laten we dan in ieder geval vast naar buiten gaan...'' Sören kijkt Ryan aan en loopt zijn kant op. ,,Kom je?'' vraagt hij Sofia, die nog steeds het dichtst bij hem staat.

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

The Dark Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 19:58 

Afbeelding

Abigail trekt zich niet al te veel aan van alle discussies, ze ziet allemaal wel wat er gebeurd. Dan ziet ze ineens een briefje voor haar ogen naar beneden dwarrelen. Ze grist het uit de lucht nog voor het de grond raakt en leest het terwijl er om haar heen een discussie plaatsvindt over waar ze heen moeten gaan.

"Hier nog een stem voor het Louvre," zegt ze. "We kunnen toch gewoon eerst naar de ene locatie gaan en dan naar de andere? Ik heb nergens gehoord dat iemand een boodschap heeft gekregen dat er een deadline is hiervoor."

Een aantal mensen hebben het ook over naar buiten gaan. Ze haalt haar schouders op en gaat dan inderdaad ook maar naar buiten, hier heeft ze toch niet zoveel te zoeken. Ze vindt dit alles eigenlijk wel interessant. Ze staat nogal sceptisch tegenover het idee dat er echt goden zijn, maar ze heeft toch niks beters te zien en dit lijkt een fantastisch avontuur te kunnen worden.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 20:21 

Afbeelding

Noora volgt alle gebeurtenissen met interesse en ze moet even lachen om Gaëlle die naar een lege informatiebalie loopt. Ze grijnst even, maar verliest dan heel snel interesse. De 'goden' hadden niets laten weten en dat was voor haar bewijs dat er geen goden zijn. Even twijfelt ze of ze achter Imogen aan moet goed, want ergens had ze het idee dat daar wel geld te halen was (als ze had geweten dat er een persoon in de ruimte was met een tas vol geld had ze niet eens over Imogen nagedacht). Maar ze wilde zo snel mogelijk van deze groep mensen af. Dus vist Noora haar tas tevoorschijn en begeeft ze zich naar de dichtstbijzijnde toiletten om maar eens wat comfortabelers aan te trekken. Dat mantelpakje was ze nu al spuugzat.

Een paar minuten later loopt Noora in een spijkerbroek en trui weer de hal in. Tot haar verbazing staat de hele groep nu te discussiëren of ze naar de Notre Dame of naar het Louvre zouden gaan. Een beetje geamuseerd kijkt ze er naar. Daarnet waren er nog paar die er niet eens over na dachten om met wat het goden gedoe te doen en nu waren ze aan het discussiëren waar ze eerst heen zouden gaan? Noora haalt haar schouders op en loopt richting de deur. Ze was niet van plan zich nog langer met deze mensen bezig te houden. En zeker niet om met ze op stap te gaan. Ze kon dat Duitse accent niet zo lang volhouden, maar ze was niet van plan te laten merken dat ze gelogen had. Want dat zou haar niet veel vertrouwen opleveren.

Wanneer ze wat op haar gezicht voelt kriebelen slaat Noora het met haar hand weg. Bah, vlieg. Dan merkt ze dat er een briefje naar de grond dwarrelt. Noora kijkt even rond om te zien van wie het kan zijn, maar er is niemand in haar buurt. Even kijkt Noora omhoog om te zien of het daar vandaan komt. Niets. Uiteraard. Met een zucht bukt ze zich voorover om het briefje op te pakken. Nieuwschierig - wie weet was het wel een vette cheque - vouwt ze het open.

Wanneer ze het gelegen heeft slaakt ze nogmaals een zucht. Analyse. Stel dat die goden wél bestonden, dan wist ze nu wat het haar zou opleveren om te doen wat er gevraagd werd... En als ze alleen maar naar die plek toe moest, kon dat kwaad? Toch leek het haar onmogelijk dat die goden bestonden en dan zou er ook niet gebeuren wat er in dat briefje stond. Maar het Louvre was misschien nog wel interessant ook... Die kunst was veel geld waard. Maar geen haar op haar hoofd die er aan denkt naar de Notre Dame te gaan. Ze had er niets te zoeken en het zou haar duidelijk niets opleveren. "Natuurlijk..." mompelt ze in het Fins.

"Misschien worden we wel 'gestraft' als we naar het andere gaan dan op het briefje staat..." zegt ze dan in het engels (met Duits accent) tegen de groep. Noora gaat dan ook volledig mee in de gedachtengang van Ryan. "Ik ga naar het Louvre. Ik heb niets te zoeken in die kerk." Het laatste woord spreekt ze met wat afschuw uit. Het doet haar denken aan haar ouders. Die hadden haar vast en zeker gedwongen de Notre Dame over het Louvre te verkiezen.

Profiel  

Wanted: Dead or Alive

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 20:46 

Afbeelding

Er volgen nog een heleboel argumenten over en weer, de een voor de Notre Dame, de ander voor het Louvre.

"Een meerderheid lijkt toch voor het Louvre te gaan." Zijn blik gaat even langs de rest van de gezichten. "Dus dan lijkt het me nog steeds het meest logisch om eerst naar het Louvre te gaan. Een aantal wil bovendien desnoods alleen gaan," hierbij kijkt hij eventjes naar Ryan en Noora, "En aangezien de meeste er niet voor zijn om op te splitsen, kunnen we dit het beste doen. Zo kunnen we in ieder geval met z'n allen bij elkaar blijven, en we kunnen uiteraard beiden bezoeken."

Na deze woorden doet hij een stapje terug en valt zijn blik voor het eerst op zijn eigen pak, waar zich een grote koffievlek op gevormd heeft. Hij vloekt zachtjes en loopt terug naar de verlaten Starbucks, waar hij wanhopig probeert de vlek er nog uit te krijgen met een servetje. Dit blijkt echter tevergeefs aangezien deze al is ingedroogd. Met een diepe zucht loopt hij in zijn geruĂŻneerde pak weer terug naar het groepje.

Dit kwam niet eens in de buurt van hoe zijn dag had moeten verlopen, en hij raakt hoe langer hoe geĂŻrriteerder. De enige reden dat hij ĂŒberhaupt nog mee gaat is omdat hij bang is zijn baan kwijt te raken. Hij hoopt dat dit alles vlekkeloos zal verlopen zolang hij de gunst van de goden weet te behouden. Dat ze bestaan is voor DaniĂ«l niet zo moeilijk te accepteren, hij heeft genoeg bewijzen gezien en vertrouwd op zijn eigen ogen.

Never give up on the things that make you smile

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 21:16 

Afbeelding

Gaëlle kan erg moeilijk haar teleurstelling verbergen wanneer er een meerderheid de bestemming voor het Louvre krijgt. Daar had ze haarzelf mooi vastgepraat. Ze kijkt naar Ryan, die nogal kil zegt dat hij naar het Louvre gaat, al dan niet alleen.

“Mooi niet,” brengt GaĂ«lle ertegen in. “We moeten samen blijven. De situatie waarin we ons bevinden is niet te vertrouwen, met al die tegenstrijdige boodschappen. Het is niet omdat we geen kinderen meer zijn, dat er geen gevaar aan vast hangt.” Het is al erg genoeg dat het Louvre het schijnt te gaan winnen van de Notre Dame. Ze kijkt Ryan kort aan en heeft haar twijfels bij zijn geloofwaardigheid. Ze begint zich in het algemeen ook een beetje te ergeren aan de mensen die niet lijken na te denken bij hetgeen ze bezig zijn, alsof dit allemaal een groots happy happy joy joy pleziertripje is. Maar dat doet er nu niet toe. Haar blik gaat naar Noora wanneer zij ook een duit in het zakje doet.

“Misschien wel,” zegt ze, terwijl ze vermoedt dat Noora ook een ‘Als
 dan
’-boodschap gekregen heeft. “Maar op mijn briefje staat duidelijk dat we naar Notre Dame moeten. Dus wat nu?” Ze kijkt Noora kort aan wanneer ze een klemtoon legt op het woord ‘kerk’. Niet dat ze gelovig is, maar ze vindt het een zwak argument.

“Ik heb ook niets met musea,” antwoordt ze dan simpel, haar argument wegvegend. GaĂ«lle zucht. Dit is hopeloos.

“Ik ga naar buiten
 Komen jullie?” GaĂ«lle besluit daad bij Sörens woord te voeren en stapt door de deur naar het andere vertrek. Daar blijft ze niet staan, maar ze stapt vastberaden verder, in de hoop dat mensen haar volgen tot op zijn minst naar buiten. Dan zien ze nog wel waar ze naartoe gaan. Het valt GaĂ«lle op dat de andere vertrekken niet leeg zijn. Hier en daar zijn er mensen: passagiers uiteraard, maar ook personeel, politie, medici en zelfs het leger. Vast om te verzekeren dat er geen terrorisme in het spel is. Vreemd genoeg lijken geen van allen haar op te merken wanneer ze langs wandelt, hoewel ze geen moeite doet om zich te verbergen. Alsof ze onzichtbaar is. GaĂ«lle fronst, maar legt dit feit vlug langs zich neer. Ze heeft vandaag al meer onverklaarbare dingen meegemaakt. Onverstoord kan ze haar weg naar de ingang voortzetten.

OOC:: Als dat laatste niet goed is, let me know. Maar ik dacht dat we misschien best zo snel mogelijk vooruit konden, en een beetje godenkracht zorgt er vast voor dat ze onopvallend en probleemloos verder kunnen ;)

Profiel  

5e jaars

BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 14:11 

Afbeelding

Ryan knikt bij de woorden van Noora. Gelukkig is er iemand die hetzelfde denkt als hij. GaĂ«lle is er overduidelijk niet mee eens. Zij wilt dat iedereen bij elkaar blijft. ”Het maakt mij niks uit dat deze situatie onbetrouwbaar is. Ik ga naar het Louvre” zegt hij kil tegen haar.

Hij begrijpt sowieso niet waarom ze niet in twee groepen gaan. Alsof zes mensen minder zien dan twaalf mensen. Dan loop je elkaar toch alleen maar in de weg? ”Ik stel voor dat we in twee groepen gaan. Dat willen de goden blijkbaar” zegt Ryan.

Dit duurt allemaal veel te lang, vindt Ryan. Als de mensen van de politie hen vinden en misschien ondervragen zullen ze misschien in zijn koffer kijken. Dan zien ze het geld en wat zouden ze welniet van hem denken? Dat hij misschien een aanslag heeft gepleegd en een flink som geld ervoor heeft gekregen? Ryan is er dan ook volledig mee eens om te vertrekken en loopt Gaëlle achterna.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 20:18 

Afbeelding

Jay kijkt nog steeds over en weer naar de verschillende argumenten die zowel voor als tegen het Louvre of de Notre Dame over en weer gaan. Hij slaakt een zucht. Dit lijkt gewoon hopeloos. Ook hij wordt verscheurd tussen de twee keuzes die de groep momenteel heeft.

Hij kijkt naar Ryan die al op zijn eentje beslist heeft dat hij zowiezo naar het Louvre gaat, desondanks alleen. Gaëlle is er eveneens van overtuigt dat ze beter samen kunnen blijven, opnieuw tegen wat Ryan wil in.
"Misschien willen de goden wel net tweedracht tussen ons zaaien door ons te willen opspiltsen. Niemand weet wat ze echt van ons willen. Ze hebben ook niet gezegd dat we het niet beiden kunnen doen." Reageert Jay nogal gepikeerd op Ryan. "Ik blijf erbij dat we best samen blijven." Dat lijkt tenminste toch ook de meerderheid van de groep te willen.

Ondertussen lopen er al een aantal mensen naar buiten, en lijkt de meerderheid van de groep toch eerder voor het eerst naar het Louvre te kiezen. Jay zucht. Als ze geen beslissing zouden nemen, zouden ze gewoon hier op de luchthaven blijven vast zitten en nooit ergens te geraken.
"Mij goed dat we dan eerst naar het Louvre gaan. Zolang we daarna maar ook naar de Notre Dame gaan. Anders zitten we hier morgen nog als we gaan blijven discussiëren." Hij kijkt eventjes om zich heen naar de mensen die nog in zijn buurt staan. "Kan iedereen zich daar dan in vinden? Dan kunnen we tenminste vertrekken." Zegt hij. Jackson is het blijven staan beu en voegt daad bij woord. Hij loopt de vertrekhal uit.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: