Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 8:13 

Afbeelding

Welkom in het discussietopic over YGTH!

Hier kun je discussiëren over welke kant het uit moet gaan met de RPG. Maar ook laten weten wanneer je afwezig bent vanwege vakantie bijv.

Docenten:
Bezweringen/Charms: dhr. Banning/Flitwick
Transfiguratie/Transfiguration: mevr. Anderling/Mc Gonagall
Geschiedenis/History of Magic: dhr. Kist/Binns
Toverdranken/Potions: dhr Sneep / Snape
Kruidenkunde / Herbology: mevr. Stronk / Sprout
Verweer tegen de Zwarte Kunsten / Defence against the Dark Arts: dhr. Krinkel / Quirrel
Astronomie / Astronomy: mevr. Sinistra
Vliegles / Flying lessons: mevr. Hooch

Dat is ook meteen de reden waarom ik de poll heb gestart in het sollicitatietopic. Ik heb er namelijk voor gekozen om de RPG af te laten spelen te tijde van boek 1. Waarom? Zodat je alle docenten zoals naar voren kwamen in de Steen der Wijzen terug vind bij het desbetreffende vak. Dat is namelijk mijn vraag aan jullie: is het leuker om de bestaande docenten daarvoor te nemen en zo ja: moet je daar ook op kunnen solliciteren? Of moet je zelf gewoon een eigen docent naar voren kunnen schuiven bij het solliciteren?

Roosters:

Griffoendor

Afbeelding

Ravenklauw

Afbeelding

Huffelpuf

Afbeelding

Zwadderich

Afbeelding

En wat is nu een YGTH RPG zonder schoolrooster? Ik ben dus zo vrij geweest om de eerstejaarsvakken in een rooster te stoppen. En dat een beetje te husselen, dat de ene keer Griffoendor samen met Huffelpuf les heeft. En een andere keer met Zwadderich bijv. Wat vinden jullie van deze opzetjes?

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 16:11 

Best wel leuk, is er alleen niet veel te veel open? En de docent zou door iedereen mogen worden gebruikt, anders moet jij de rollen van de docenten spelen.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 16:17 

Op zich zitten er idd te veel open plekken in. Het is ook maar een ideetje. Want dat is sowieso een beetje waar ik nu mee zit met deze RPG. Hoe ga je het een beetje leuk invullen? Of zullen we het hele verhaal gewoon het verhaal laten en zien wat er van komt? Kortom: geen vast script, gewoon improviseren.

Tis te lang geleden dat ik mij niet kan herinneren hoe het er ook al weer aan toe ging bij YGTH op HPF1. Want straks is wel duidelijk hoeveel RPG'ers er per afdeling zijn (zodra er genoeg sollicitaties zijn) Maar dan? Hoe zorg je ervoor dat YGTH van start gaat? Dat is de reden waarom ik hiermee ben gekomen. Maar ik sta open voor opmerkingen en suggesties, dus kom maar op! :)

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 16:23 

Oké, your the boss! :lol:

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 21:53 

Als ik dan al iets hierover te zeggen heb (ik heb gesolliciteerd, dus ik mag mijn mening geven x'D), vind ik de roosters er goed uitzien. Er zijn veel vrije uren, dat klopt, maar dat kan juist voor leuke verhalen in de RPG zorgen. Telkens alles met lessen vormen wordt ook statig, denk ik. Het leukste komt voor uit de tussenuren, denk ik. (: Wel vind ik dat lessen erbij horen, dus de roosters moeten blijven! *yay*
Leraren zou ik eerst nog niet open gooien ... Te zien aan het aantal sollicitaties dat er nu binnen is. Kijk eerst maar hoeveel mensen geinteresseerd zijn in de RPG en hoeveel studenten we hebben. Er kunnen altijd nog docenten bij, dunkt me.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 7:29 

Dat is ook weer zo. De momenten tussen de lessen zullen het leukste zijn ja. En dan vormen de lessen telkens zo een afwisseling. Leek mij wel zo leuk handvat waarin het verhaal zich kan ontvouwen zeg maar ;) Maar zoals ik al zei: kom vooral met ideeën/opmerkingen. Want ik sta open voor aanvullingen zodat de RPG naar wens kan verlopen!

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 8:57 

En wat is eigenlijk het doel van de RPG, we moeten toch naar iets werken lijkt me. ;)

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 10:08 

Citaat:
- Joanna Martin / V / Debbert aka Lana :)

Debbert is een heel ander persoon hier op HPF... Lana heette vroeger Snow White Queen op HPF ;).

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 10:24 

Lacrimosa schreef:
Citaat:

Debbert is een heel ander persoon hier op HPF... Lana heette vroeger Snow White Queen op HPF ;).

Hmm, dan heb ik dat verkeerd onthouden :S Aangepast (a)

Vanaf maandag zit ik weer een weekje bij mijn ouders. Zonder internet. Dus vanaf 16 augustus ben ik weer online. Dan weet iedereen die tussen maandag en volgende week maandag solliciteert waarom het zo lang duurt voordat er een antwoord komt ;)

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 10:51 

Lacrimosa schreef:
Citaat:

Bea, ik haalde jou aan het begin ook door de war met Deb xD

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 11:36 

Lana's echte naam begint met Deb, vandaar de verwisseling waarschijnlijk ;). En Lana en ik zijn misschien wel stiekem dezelfde persoon :').

Ik wou nog even iets zeggen over het aantal spelers: ik weet niet of het haalbaar is om voor elke afdeling vier mensen te vinden. Persoonlijk ben ik al blij als er al twee mede-Gryfjes bijkomen. Dit vooral te wijten aan het feit dat de RPG-sector niet meer zo actief is al vroeger en het vakantie is, maar we zullen de 16de afwachten? (:

@ Robin

Scholen-RPG's staan meestal bekend als de RPG's waar je heel veel vrijheid hebt. De lessen en bovenal de lesvrije momenten zijn het belangrijkste in deze RPG's en liefdes, vriendschappen en rivaliteit zijn meestal de belangrijkste ingrediënten. Om het wat spannender te maken, kan je altijd situaties voorstellen en bespreken in dit topic. Bijvoorbeeld: nachtelijke wandelingen, er is iets vreemd aan de hand in het bos, etc.

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 15:37 

Lacrimosa schreef:
En Lana en ik zijn misschien wel stiekem dezelfde persoon :').

Zou je wel willen he, Smeagol! @@

Ja, Debbert is iemand totaal anders xO

@Robin: inderdaad. Just go with the flow :') Er gebeuren sowieso hippe dingen! ^^

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 15:58 

@Robin: En als je toch in je hoofd ergens naar toe wilt werken: ze werken zich een weg naar het einde van hun schooltijd op Hogwarts! (:

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 9:30 

Bedankt iedereen, en ik snap het ondertussen. :lol:

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 21:20 

Misschien dat deze RPG wel van start gaat terwijl ik op reis ben, dus ik laat het alvast even weten: vanaf morgen tot 25 augustus ben ik op reis naar Italië :'). Maar eventueel kan ik er misschien wel voor zorgen dat Noah als het ware 'te laat op Hogwarts aankomt' (past wel in zijn Muggleborn-stijl zijn enzo vind ik). Dus als ik wat te laat in de RPG kom, dan verzin ik misschien wel een verhaaltje rond ofzo.

Veel plezier in ieder geval als ie werkelijk al start dan :'D.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: