Question 1. How would you like to be known in History?
a. The Wise
b. The Bold
c. The Great
d. The Good
Ik twijfelde tussen a en d, toch maar voor a gekozen. Omdat je met je wijsheid ook heel veel goede dingen kan doen. Daarnaast kan je misschien weer als inspiratie dienen voor anderen.
Question 2.You enter an enchanted garden. What would you be most curious to examine first?
Please select one of the options below
a. The silver leafed tree bearing golden apples
b. The fat red toadstools that appear to be talking to each other
c. The bubbling pool, in the depths of which something luminous is swirling
d. The statue of an old wizard with a strangely twinkling eye
Deze vond ik lastig. a viel snel af, maar de rest vind ik ongeveer even interessant, met een lichte voorkeur voor a en d. Uiteindelijk ben ik maar voor b gegaan, ik ben wel nieuwsgierig naar wat de padestoelen ze elkaar te vertellen zou hebben.
Question 3.A troll has gone berserk in the Headmaster's study at Hogwarts. It is about to smash, crush and tear several irreplaceable items and treasures, including a cure for dragon pox, which the Headmaster has nearly perfected; student records going back 1000 years and a mysterious handwritten book full of strange runes, believed to have belonged to Merlin. In which order would you rescue these objects from the troll's club, if you could?
Deze vond ik niet heel lastig, ik vond vooral belangrijk hoe onvervangbaar en nuttig de dingen waren. Ik heb gekozen voor deze volgorde:
1. Merlin's book
Onvervangbaar, want waarschijnlijk is er daar maar één van en de kennis die in het boek staat zou verloren kunnen gaan.
2. Dragon pox
Geen idee hoe moeilijk het te maken is, maar er kan vast wel een nieuw potje gemaakt worden. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel dragon pox voorkomt.
3. Student records
Van weinig waarde, zeker de oude cijfers niet, in het ergste geval moet je een examen of meerdere examens overnieuw maken.
Question 4.If you could have any power, which would you choose?
a. The Power to read minds
b. The power of invisibility
c. The power of superhuman strength
d. The power to speak to animals
e. The power to change the past
f. The power to change your appearance at will
A lijkt me redelijk angstaanjagend, omdat je dan ook dingen te weten komt die je eigenlijk niet wilt weten. B vind ik niet heel nuttig, behalve dan misschien in noodsituaties, maar ik ben geen Harry Potter, dus ik denk niet dat ik snel in deze situaties kom. C is ook niets voor mij, wordt je volgens mij niet gelukkiger van. Hetzelfde geld voor e, als ik iets zou moeten veranderen zou het de toekomst zijn en niet het verleden. F lijkt me alleen leuk voor een feestje.
Ik heb dus gekozen voor E, omdat het mij interessant lijkt wat ze te vertellen hebben. Eigenlijk dus dezelfde redenatie als bij vraag 2. Daarnaast hebben dieren soms betere zintuigen als mensen en ze kunnen op plekken komen waar geen mensen kunnen komen, dus het kan ook in noodgevallen nog van pas komen.
Question 5.A Muggle confronts you and says that they are sure you are a witch or wizard. Do you:
a. Ask what makes them think so?
b. Agree, and ask whether they'd like a free sample of a jinx?
c. Agree, and walk away, leaving them to wonder whether you are bluffing?
d. Tell them that you are worried about their mental health, and offer to call a doctor.
Ik ben geen goede bluffer, dus c viel sowieso al af voor mij, net als optie b, wat ook als bluffen kan worden gezien. Ik twijfelde nog tussen a en d, maar heb uiteindelijk voor a gekozen, omdat ze er toch geen bewijs voor hebben. Daarnaast, als ze wel bewijs hebben, dan weet ik de volgende keer hoe ik mijzelf niet meer prijs kan geven. Als ze geen bewijs geven is het probleem opgelost. Mijn echte oplossing zou zijn als het eerste het geval zou zijn om een vergeetspreuk te gebruiken.
Question 6.
Moon or stars?
Ik heb voor de sterren gekozen, puur op gevoel dat ik die interessanter vind.
Question 7. Heads or tails?
Deze vond ik misschien wel het lastigst, omdat het voor mij letterlijk bijna een coin flip was. Ik zat er zelfs over te denken om een muntje op te gooien en daar maar voor te gaan, maar dat vond ik te risky. Ik heb gekozen voor heads, omdat dat mij meer aansprak.