Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 31  Volgende

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 14:08 

Aisling schreef:
Dat zou dan om en nabij wel kunnen kloppen, dat ze een week de tijd nemen om een dag binnen te laten komen. Er zijn nu nog ongeveer 5 weken over. Mm, dat klopt dus ook niet helemaal.

Ze laten nu ook steeds meer mensen binnen. Ze zijn met een klein aantal begonnen en het aantal welkomstmails die ze per dag versturen worden steeds groter. Het klopt dus wel dat iedereen voor oktober binnen is. Het suckt alleen wel als je laat aangemeld hebt want dan is de kans inderdaad dat je nog langer moet wachten.

En Pottermore moet het doen! Ik was bezig met mijn potion en nu doet hij het niet meer #pouts.

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 20:01 

Ben ik de enige die echt moet wachten tot Oktober? :O :?: :oops:

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 12:45 

Mijn Pottermore doet het opeens, zonder dat ik een mail heb gekregen of dat Insider is geupdate. :')

Vanavond maar eens beter kijken. (Moet nu eigenlijk werken), maar het lijkt erop dat ze zo weer mails gaan verzenden.

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 13:10 

Kim schreef:
Ben ik de enige die echt moet wachten tot Oktober? :O :?: :oops:

Neen. Zoals je wel kan zien in het username-topic zijn er van de 49 mensen die daarin staan nog maar 17 binnen, en zijn er dus nog 32 aan het wachten.
Dat wil dus zeggen dat er zo'n kleine 1/3 van onze leden binnen is. Dus nog zo'n 66% van de vroeggeregistreerden van HPF wachten op hun mail.

En waarschijnlijk zijn er nog meer mensen op HPF die niet binnen zijn en waarvan we het niet weten omdat hun username niet in de usernamelijst staat.

Conclusie: je bent láng niet de enige.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 13:54 

Ik heb net m'n mail gehad en ben op dag 2 geregistreerd.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 14:12 

Om even in te haken op wat Lana zei: het is best eens interessant om er statistisch naar te kijken. (Waarschijnlijk ben ik de enige die dat interessant vindt, maar goed xD.) Want hier op het forum zijn dus 18 mensen van de 49 inmiddels binnen. Er vanuit gaande dat een paar mensen ook nog binnen zijn maar hier niet hebben gepost, laten we zeggen dat er 20-25 van de 50 HPF'ers erin kunnen. Dat is 40-50%. En dat terwijl Pottermore beweert dat er inmiddels net iets meer dan 100.000 leden toe zijn geladen, wat 10% is van de miljoen mensen die de magical quill gevonden hebben.

Dus het komt er op neer dat we hier op HPF een veel hoger rendement halen dan de early access-leden in het algemeen. xD Wij zijn met een veel groter deel dan dat je statistisch zou verwachten binnen, mits de mensen die toegelaten worden elke keer willekeurig gekozen zouden worden. Conclusie: het is niet willekeurig. Toeval is uitgesloten bij zo'n groot verschil. Dus dan zijn er een aantal mogelijke oorzaken. Ten eerste kunnen de mensen van Pottermore een voorkeur hebben voor HPF'ers, maar dat lijkt me sterk. xD Ten tweede zou het ook kunnen dat Nederlanders en Belgen een voorkeur genieten, maar daar zie ik geen reden toe. En de laatste mogelijke reden die ik kan bedenken, is dat het toch uitmaakt op welke dag je je geregistreerd is. Het leeuwendeel van de HPF'ers hebben de magical quill op dag 1 of 2 gevonden. Nu weet ik dat er ook mensen van latere dagen al binnen zijn, maar blijkbaar is de kans dus groter dat je eerder wordt toegelaten als je op een van de eerdere dagen de magical quill hebt gevonden.

Tot zover mijn relaas. xD

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 14:33 

Dennis Krauwel schreef:
Om even in te haken op wat Lana zei: het is best eens interessant om er statistisch naar te kijken. (Waarschijnlijk ben ik de enige die dat interessant vindt, maar goed xD.) Want hier op het forum zijn dus 18 mensen van de 49 inmiddels binnen. Er vanuit gaande dat een paar mensen ook nog binnen zijn maar hier niet hebben gepost, laten we zeggen dat er 20-25 van de 50 HPF'ers erin kunnen. Dat is 40-50%. En dat terwijl Pottermore beweert dat er inmiddels net iets meer dan 100.000 leden toe zijn geladen, wat 10% is van de miljoen mensen die de magical quill gevonden hebben.

Dus het komt er op neer dat we hier op HPF een veel hoger rendement halen dan de early access-leden in het algemeen. xD Wij zijn met een veel groter deel dan dat je statistisch zou verwachten binnen, mits de mensen die toegelaten worden elke keer willekeurig gekozen zouden worden. Conclusie: het is niet willekeurig. Toeval is uitgesloten bij zo'n groot verschil. Dus dan zijn er een aantal mogelijke oorzaken. Ten eerste kunnen de mensen van Pottermore een voorkeur hebben voor HPF'ers, maar dat lijkt me sterk. xD Ten tweede zou het ook kunnen dat Nederlanders en Belgen een voorkeur genieten, maar daar zie ik geen reden toe. En de laatste mogelijke reden die ik kan bedenken, is dat het toch uitmaakt op welke dag je je geregistreerd is. Het leeuwendeel van de HPF'ers hebben de magical quill op dag 1 of 2 gevonden. Nu weet ik dat er ook mensen van latere dagen al binnen zijn, maar blijkbaar is de kans dus groter dat je eerder wordt toegelaten als je op een van de eerdere dagen de magical quill hebt gevonden.

Toeval kan nog steeds wel, maar de kans is gewoon heel klein [/muggenziften]. Maar dat laatste klopt volgens mij gewoon, dat de welcome mails op volgorde toegestuurd worden. Want alles wijst hierop, volgens mij wordt zelfs rekening gehouden met de tijd op een dag dat je geregistreerd bent. Alleen op de eerste dag zijn er volgens mij mensen van andere dagen toegelaten.

Profiel  

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 14:34 

Dennis Krauwel schreef:

Ik vind statistiek ook wel interessant, hoor. Ik deed dat ook graag tijdens mijn studie :')
En ja, ik veronderstel wel dat je gelijk hebt, statistisch gezien. Dus ik hoop dat ik dan ten laatste 23 september een mail krijg. En niet 30 september pas of zo, want ik vrees dat ik dan gewoon niet binnen kan op Pottermore, gezien de massale toestroom die ik vanaf oktober verwacht... xO

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 15:54 

Het gaat ook allemaal op volgorde. Ik heb het even bekeken en het is gewoon zo dat je binnen gelaten word wanneer je aangemeld hebt. Als je dus laat op dag 7 aangemeld hebt dan kom je pas als laatste binnen. Volgens mij zijn er helemaal geen mensen van dag 5 oid binnen. Alleen mensen van dag 1 en 2. Want het klopt ook precies. Mensen die ik ken die zich snel aangemeld hebben op 31 juli hebben ook op dag 1 of 2 al een welkomstmail gekregen. Ik heb, omdat ik een tweede account aan heb gemaakt omdat ik mijn eerste registratiemail nooit gekregen heb, later mijn account aangemaakt en ik kwam ook een week later binnen. Het klopt dus. Aangezien je in het topic van clues ook kunt zien dat mensen zoals Chris, Bernou en Paulien redelijk snel aan hebben gemeld op dag 2 dus die hebben (of zullen snel) de mail krijgen.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 18:13 

En op de dag dat je het het minst verwacht, krijg je je welkoms-email! : D Ik ben trouwens halverwege dag 2 geregistreerd, dus ik ben er nu inderdaad van overtuigd dat het toch op volgorde gaat (m.u.v. de mensen die Pottermore in een andere taal dan het Engels testen natuurlijk.).

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 19:20 

San Riddle schreef:
En op de dag dat je het het minst verwacht, krijg je je welkoms-email! : D Ik ben trouwens halverwege dag 2 geregistreerd, dus ik ben er nu inderdaad van overtuigd dat het toch op volgorde gaat (m.u.v. de mensen die Pottermore in een andere taal dan het Engels testen natuurlijk.).
OH YEAH! Ik ook! En ook midden dag 2, dus het gaat dan wel op volgorde inderdaad!

OMFG! I'M IN! Ik heb zoveel zin om te beginnen! yay! Ik weet wat ik de komende uren ga doen! haha

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 21:25 

Ik zat net te kijken naar mijn storyline-dingetje op Pottermore, waar je ook al je friends kunt zien, en ik snap niet hoe sommige mensen ineens zoveel punten hebben =O HRH/Joost, jij hebt er nu iets van 249, maar hoe heb je dat zo snel gedaan? Ik vind dat ik al te vaak potions maak (it drives my friends insane, dus dat zegt al genoeg XD), maar ik heb er 'pas' 141!

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 21:45 

Bernou schreef:
San Riddle schreef:
OH YEAH! Ik ook! En ook midden dag 2, dus het gaat dan wel op volgorde inderdaad!

OMFG! I'M IN! Ik heb zoveel zin om te beginnen! yay! Ik weet wat ik de komende uren ga doen! haha

Als dit klopt, dan móet ik toch wel ergens bij de volgende lichting zitten. Ik was er voor mijn gevoel toch vrij snel bij op de tweede dag...

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 21:59 

Skywalker schreef:
en ik snap niet hoe sommige mensen ineens zoveel punten hebben =O HRH/Joost, jij hebt er nu iets van 249, maar hoe heb je dat zo snel gedaan?

Das het geheim van de smid ;) Gewoon wanneer je deel 1 af hebt en hij aangeeft: wacht 80/95 minuten en kom daarna terug om te kijken, de klok op jouw computer 80/95 minuten vooruit zetten. Klik vervolgens op done en maak deel 2 af. Et voila: 5 punten in 5 minuten tijd. Cheaten? Zo kun je het noemen. Gebruik maken van het systeem? Absoluut (a) Tot het moment dat ze nu eindelijk eens de tijd koppelen aan de klok van de server kun je hier gewoon gebruik van maken.

Methode 2: gewoon niets doen, 1 punt pakken. Rinse en repeat.

Tot ze nu eindelijk eens differientiatie aanbrengen qua moeilijkheidsgraad qua potions blijf je dit houden. Want dan kun je zeggen: cure of boils, 1 pnt en je hoeft 10 min te wachten. Antidote to Common Poisons, 2pnt en je hoeft 20 min te wachten. etc etc naargelang de moeilijkheidsgraad oploopt. Het is dat duelleren eruit ligt, maar daar heb je het nog eenvoudiger. Dus er valt zeker wel het e.e.a. te verbeteren. Maar ho maar om fatsoenlijk feedback te kunnen doorgeven. Onderaan de pagina bij help > other > need more help? kun je telkens een bericht van 360 tekens max achterlaten. Enfin, tot die tijd: mooi gebruik maken van het feit dat het kan is mijn mening.

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 23:46 

Harry, Ron & Hermione schreef:
Skywalker schreef:
en ik snap niet hoe sommige mensen ineens zoveel punten hebben =O HRH/Joost, jij hebt er nu iets van 249, maar hoe heb je dat zo snel gedaan?

Das het geheim van de smid ;) Gewoon wanneer je deel 1 af hebt en hij aangeeft: wacht 80/95 minuten en kom daarna terug om te kijken, de klok op jouw computer 80/95 minuten vooruit zetten. Klik vervolgens op done en maak deel 2 af. Et voila: 5 punten in 5 minuten tijd. Cheaten? Zo kun je het noemen. Gebruik maken van het systeem? Absoluut (a) Tot het moment dat ze nu eindelijk eens de tijd koppelen aan de klok van de server kun je hier gewoon gebruik van maken.

Methode 2: gewoon niets doen, 1 punt pakken. Rinse en repeat.

Tot ze nu eindelijk eens differientiatie aanbrengen qua moeilijkheidsgraad qua potions blijf je dit houden. Want dan kun je zeggen: cure of boils, 1 pnt en je hoeft 10 min te wachten. Antidote to Common Poisons, 2pnt en je hoeft 20 min te wachten. etc etc naargelang de moeilijkheidsgraad oploopt. Het is dat duelleren eruit ligt, maar daar heb je het nog eenvoudiger. Dus er valt zeker wel het e.e.a. te verbeteren. Maar ho maar om fatsoenlijk feedback te kunnen doorgeven. Onderaan de pagina bij help > other > need more help? kun je telkens een bericht van 360 tekens max achterlaten. Enfin, tot die tijd: mooi gebruik maken van het feit dat het kan is mijn mening.

Ah, dus toch! Ik zag ergens op tumblr dat er een truc was om de wachttijd te omzeilen, maar ik wuifde het weg met een "ik doe het gewoon eerlijk"-gedachte. Tja, ik vind het hele tijd-verandering-kunstje niet zo fair, moet ik zeggen. Uit principe zal ik het dus ook gewoon niet doen.

I know, ik ben te moreel voor deze wereld D:

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 463 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 31  Volgende

Keer terug naar Pottermore
Ga naar: