QUESTION 1
Which of the following would you most hate people to call you?
1. Ordinary - gewoontjes
>>2. Ignorant - onwetend<<3. Cowardly - laf
4. Selfish - egoĂŻstisch
WANT: Iemand mag mij best gewoontjes noemen. Daarnaast, gewoon is zo relatief als het maar kan zijn. Wat de een gewoontjes vind, vind de ander speciaal. En vice versa. Dus tja.. als iemand mij laf noemt, een held op sokken. Dan zeg ik: ja en? Stating the obvious of captain obvious to the rescue eh? *schouder ophalen doet* En als iemand van mij zegt dat ik egoĂŻstisch ben. Dan zeg ik: ja en? Iedereen is tot in zoverre egocentrisch ingesteld, dat zoiets naar anderen kan overkomen alsof iemand egoĂŻstisch is. Maar dat kan dus ook gebaseerd zijn op een verkeerde voorstelling van zaken. En dus dito *schouder ophalen doet*
Gaat iemand zeggen van mij dat ik onwetend ben, dan kun je mij wel kwaad krijgen ja. Want daaruit vloeit meteen voort dat die ander zich verheven voelt boven mij. Zich qua bepaalde kennis/kunde zich superieur voelt aan mij. En dat mag zo'n iemand zich prima voelen. Maar voor hetzelfde geld heb ik wel het e.e.a. al gelezen over de desbetreffende kunde. En dan heb ik echt zoiets van: alles goed en wel, maar ga pas iemand onwetend noemen nadat ook gebleken is dat iemand er geen snars van begrijpt of er echt niets van af weet. En dus letterlijk onwetend is. Nee, ignorance is bliss luidt het spreekwoord. Dat blijkt maar weer. Dus daarom is dit mijn antwoord.
QUESTION 2
Once every century, the Flutterby bush produces flowers that adapt their scent to attract the unwary. If it lured you, it would smell of:
1. A crackling log fire - knisperend haardvuurtje
2. The sea - de zee
3. Fresh parchment - nieuw perkament4. Home - thuis
Tja.. suffe vraag, want mijn antwoord zou zijn: versgemaaid gras! En hoe ruikt thuis?
Hoe de zee ruikt of hoe een nieuw stuk papier ergo perkament ruikt daar kan ik nog wel in komen. Maar hoe een knisperend haardvuurtje zou moeten ruiken...
Zit dus te dubben tussen de zee en nieuw perkament... Waar is versgemaaid gras?!
Enfin...
WANT:Als ik ergens onoplettend rondloop en aan mij de vraag wordt gesteld welke geur mij zou doen weglokken van mijn huidige pad die ik bewandel dan kies ik toch echt voor de geur van vers perkament. Ik heb zelf geen geur verbonden aan thuis, daar heb ik veel meer een emotionele band mee dan iets anders. Dus zoiets zal niet de geur zijn die mij doet weglokken. De geur van een knisperend haardvuurtje zou mij evenmin weglokken. Simpelweg omdat zoiets als verbrand hout niet lekker ruikt.
Hou je over de zee en vers perkament. Als ik de geur van de zee ruik heb ik zoiets van: "hé, kennelijk ben ik in de buurt van de zee want ik ruik de zilte zee." "Interessant!" en vervolgens loop ik gewoon door, zonder mij er echt door van mijn pad te doen afleiden. En dan de geur van vers perkament. Dat doet mijn nieuwsgierigheid de overhand nemen waardoor ik erachter wil komen wat ik zou aantreffen als ik de geur zou volgen. En ja, dat doet mij wel van mijn pad af gaan. Maar meer dan alles zou dat gewoon de geur van versgemaaid gras zijn. Snap daarom dondersgoed waarom Hermione het in haar amortentia wil hebben.