Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp

Professor

BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 14:42 

Ik wil jullie mening wel eens horen, wat vinden jullie nou echt een top-horror/thriller film waarbij je echt een lekker een avond kunt griezelen.

dus wat vinden jullie nou de engste film die je ooit heb gezien...
En:
*Wat is je favoriete moordenaar uit de film*

Ik heb al heel wat films gezien en weet nu wel goed welke film in dit genre past, na al die thriller/horror films schrik ik niet gauw meer. Zo nu en dan wel en zeker van de nieuwe.
Maar het genre klopt niet echt meer voor veel films, komt vast omdat die films al wat ouder zijn al hoeft dat niet de nieuwe hebben het ook. Maar je kunt ze beter spannend/eng noemen dan horror/thriller.

dit zijn de mijne...
Dit vind ik echte horror/thriller:
Freddy krueger films
The grudge 1,2
The ring 1,2
I am legend
the amityville horror
House of wax
Resident evil films (sommige *)
Alien en predator beide films, maar ook alien vs. predator 1,2
Carrie/christine (oudjes *)
The texas chainsaw massacare (maar 1 gezien)
Gothika *
IT
1408
white nois
Frankenfish > Heel wat verschillende doden en op manieren die je niet zo vaak ziet.
Silent hill
Jason x
Fragile -op zich best goed.
Doctor sleep
Hide and seek (2000)
The descent 1,2
Hostel 1
Poltergeist 1,2
Primeval
Dog soldiers

----
Das experiment*
8mm
Final destination 1,2,3,4
Hannibal films
Event horizon
The exorcist
Perfum: the story of a murderer*
American pshyco*
Saw 1,2,3,4,5,6

Ik kan er een paar vergeten zijn zoveel gezien.
De onderste zijn meer smerig/ranzig, en met * kan nog net hierbij horen.

Favoriete moordenaars:
Weet niet zeker of deze tellen *

Duivel natuurlijk (vele vormen in films)
Hannibal lector
Chucky
Freddy krueger
Kayako Saeki- geest (the grudge)
Uma thurman (kill bill)*
Aliens en predators
Riddick
Rambo*
Michael Myers
moordenaar van house of wax

Dit zijn ze zover maar vergeet er vast nog wel wat.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 0:11 

Sinds ik The Excorsist een jaar of vijf geleden na middernacht in het donker in mijn uppie heb gezien, denk ik dat ik nergens meer van griezel. Hoewel... Saw kwam af en toe nog wel lekker dichtbij. Ik weet niet of dat van de spanning kwam of van de ranzigheid. Moet overigens zeggen dat ik niet alle 7 delen even goed vond. Vooral de laatste viel wat tegen. Maar over het algemeen moet gezegd worden dat het totaalverhaal erg mooi was uitgewerkt.

Voor mij zijn films als The Excorsist, Saw, Hannibal trilogie, It en meer van dat soort films de betere. Ze komen vrij realistisch over. Op It na dan, maar ik adviseer je dan ook om die film niet aan 5-jarigen te laten zien. Zoals ik hem ooit dus zag. (De angsten van een kind zijn heel anders dan die van een volwassene; een spookclown is voor een kind zo niet nog enger dan een seriemoordenaar voor een volwassene).

Over het algemeen ben ik niet heel erg te spreken over de horrorfilms van tegenwoordig. Met films als I know what you did last summer en scream moet je niet bij mij aankomen. Het verhaal is te laf.

Daarom kijk ik dus liever naar de boekverfilmingen: Day of the Triffids, Village of the Damned, Rose Red, Carrie, 1408 (met alle 4 eindes), The Shining, Misery, Cujo en nog een heleboel andere films. Het heeft allemaal net dat beetje meer.

Overigens ben ik ook van mening dat veel originele films beter zijn dan de Amerikaanse remakes. Bijvoorbeeld een Ringu in plaats van The Ring. Maar daarnaast zijn er nog wel een heleboel.

Ik denk dat ik wel kan stellen dat ik aardig verpest ben met horror en thriller. Want mijn vader vond het ook altijd erg leuk, het is me sinds It met de paplepel ingegoten. Voor mijn twaalfde zag ik Silence of the Lambs al en dat werd mijn favoriete film. "I ate his liver with some fava-beans and a nice Chianti".

Ik kan niet zeggen welke film ik het engst vind. Heb wel een paar jaar lang een trauma gehad bij het zien van clowns. :mrgreen:

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 9:35 

@2daemon: dat is wel een heel groot lijstje, vind je niet? Kan je er niet gewoon een top 5 van kiezen? Het is nu overweldigend om op te reageren.

En "Perfume: the story of a murderer" is totaal geen horror of thriller. Het is een drama/fantasy. Je zit namelijk niet echt in suspense of angst.

The Ring is echt de ultieme horror film voor mij. Nou moet je mij daar echt niet mee in een kamer zetten, want dan ga ik echt als een 2-jarig kind krijsen. Die film heeft mij echt een trauma bezorgd.

Japanse horror en kinderen die moorden vind ik het engst dus. Voor mij is het bovennatuurlijke heel veel enger dan een man met een vleesmes, bijv.

Films als Saw en Hannibal vind ik enorm goed, maar het doet me niks. Het is niet eng.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 11:38 

Ik dacht dat Perfume erbij hoorde? Maar goed zo komt ie bij mij ieder geval over, hij is ook niet echt eng je ziet hij staat ook niet echt in de lijst. Ik vind hem meer smerig/ranzig.
En ook heel goed gemaakt je kunt m zeker bij fantasy plaatsen.

M’n lijst is niet zozeer een top van, maar meer welke echt goed eng zijn om te griezelen en bang te zijn. Maar als ik een kleine lijst zou maken zou dat nog wel lukken:
The grudge
The ring
1408
White noise
The decent
Hostel

Overigens nog een kleine update van recente:
-10.5 – een oudje eigenlijk vergelijk het met 2012 film
-The evil dead – Eindelijk een ander soort film, zo een had ik altijd al eens willen zien.
-Drag me to hell
-Dood eind – een NL film zeer zelden zoiets zie, en de enige goeie zover ik gezien heb.
-De lift – er zijn er 2 maar beide heel goed.
-Piranha 3D – een waar massa moord bloedbad kun je het beste omschrijven.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 12:34 

Nu ik White Noise zie staan moet ik even lachen. In groep 8 heb ik die dus met de klas gekeken, en ik vond hem eng! Nu vind ik hem dus helemaal niet eng, en moet ik alleen maar lachen, omdat ik het vroeger dus wel zo super eng vond.

Voor die tijd, als klein kind, keek ik ook altijd vrolijk mee als mijn ouders een horror film opzette. Nou, toen vond ik er dus helemaal niks aan, helemaal niet eng dus. Ik heb als klein kind wel eens voorspeld wat er ging gebeuren in een film, mn ouders keken me echt raar aan, omdat het helemaal klopte.

Nu hou ik dus helemaal niet van Horror films, ik kan er niet tegen haha! Maar ik vind thrillers wel heel leuk!

Ik ben helemaal gek van de Hannibal Lector trilogie, ik wil heel graag de boeken ook is een keer lezen. Met die serie begon het eigenlijk dat ik meer suspense films ging kijken.

Ook vond ik Freddy Krueger (sp?) ook heel leuk, terwijl dat toch een horrorgenre is. Ik vind ze niet allemaal even leuk, de eerste blijft het leukst. En Freddy vs Jason vond ik ook wel leuk om te zien.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 13:08 

Sjar schreef:
The Ring is echt de ultieme horror film voor mij. Nou moet je mij daar echt niet mee in een kamer zetten, want dan ga ik echt als een 2-jarig kind krijsen. Die film heeft mij echt een trauma bezorgd.

Japanse horror en kinderen die moorden vind ik het engst dus. Voor mij is het bovennatuurlijke heel veel enger dan een man met een vleesmes, bijv.

Ik heb echt precies hetzelfde! Bovennatuurlijke dingen zijn zo 'ongrijpbaar', ik denk dat ik het daarom enger vind. Een seriemoordenaar kan doodgaan of je kunt hem in de gevangenis stoppen maar geesten ed. niet, en je hebt nooit 100% garantie dat het niet bestaat zegmaar?

Ik heb ook een trauma aan The Ring, echt als ik alleen een plaatje of gifje ofzo zie ril ik al.

Verder vond ik ook heel erg eng:
- Identity
- Skeleton Key

En The Grudge heb ik half gezien in de bus naar Rome maar die was ook wel eng geloof ik (ik heb er een beetje doorheen geslapen maar ik schrok me wel rot van dat kind).

Van die 'gore' films als Saw, Final Destination en Texas Chainsaw Massacre doen me ook niet zoveel, op het moment zelf gruw ik er wel van maar zodra de film is afgelopen ben ik het alweer vergeten.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 19:10 

Ik herken het bovenstaande erg goed. Ook ik krijg sneller de kriebels van bovennatuurlijke dingen dan van iemand die met een bijl of iets dergelijks achter iemand anders aan gaat.
Bovennatuurlijke dingen worden altijd gebracht als iets waar je je gewoon niet tegen kunt wapenen. Het is de stille sluipmoordenaar die vaak geen gezicht heeft. Of zoiets als The Excorsist wanneer het om de duivel hemzelf gaat.

Zo te merken valt Hannibal Lecter hier erg in de smaak. Voor de mensen die de film(s) hebben gezien; de boeken zijn zeker aanraders. Wel rekening mee houdend dat Hannibal (het laatste deel) heel anders eindigt dan de film.
Maar wauw, ik heb die boeken ongeveer verslonden. Vooral Silence of the Lambs en Hannibal.
Ik vind het wel jammer dat The Rising of Hannibal Lecter zo moeilijk als film verkrijgbaar is. Hier heb ik namelijk al wel het boek van gelezen, maar de film nog steeds niet van gezien.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 19:27 

Ik vind de laatste film die je dan als eerste film moet zien, ''the rising of hannibal lector''. Niet de kracht en duivelsheid hebben als de andere films.
De jongen die erin speelt is wel goed dat niet maar hij heeft het niet, en de film ziet er ook goed uit. Maar is helaas niet de beste van de reeks, en de andere zijn beter.
Dat komt omdat Anthony Hopkins er niet in speelt, de man is een legende en zeker in deze films. Hij geeft de sfeer en de kracht en zoveel meer er aan.
Niet alleen ik vind dat me moeder is er ook fan van, en hoor het meer mensen zeggen.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 20:20 

Maar het is zo verschillend van elkaar, want The Rising gaat specifiek over de jeugd van Lecter en niet zozeer als Lecter de seriemoordenaar.
Daarnaast is Anthony Hopkins zeker een legende geworden. Dat merk je al wanneer je Red Dragon met de originele versie van 1976 (Manhunter) vergelijkt. Naar mijn idee is Red Dragon zoveel meer.
Wat dat betreft is het best wel jammer dat hij niet meer in zulke succes thrillerfilms heeft gespeeld.

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 20:43 

Het zijn idd twee hele verschillende films. Toch vond ik Gaspard ontzettend goed als Hannibal in de laatste film. Maar misschien was dat ook wel omdat het eyecandy is xD. Natuurlijk kan hij niet op tegen Hopkins.

Eigenlijk vind ik het interessanter om the Rising als laatste film te zien, aangezien je dan kan begrijpen waarom Hannibal zo is als hij is. Het heeft een groter effect in mijn ogen om de vragen pas erna beantwoord te krijgen. Anders ligt alles zo recht voor zijn raap.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 8:14 

Dan zeg ik toch echt Zwart Water, ik vond die film best creepy.

Spoiler:
Een Nederlands gezin verhuist naar België nadat moeder Christine (Hadewych Minis) haar ouderlijk huis heeft geërfd. De negenjarige dochter Lisa (Isabelle Stokkel) ontdekt een vreemd meisje, Karen (Charlotte Arnoldy), in de kelder van het huis. Karen vertelt haar dat ze de dode tweelingzus is van Christine, en beweert dat die haar destijds vermoord heeft. De ouders denken dat Lisa fantaseert. Karen blijkt echter wel bestaan te hebben. Christine wil er niet over praten maar vader Paul (Barry Atsma) gaat op onderzoek uit en het lijkt waar te zijn. Het meisje Karen zet Lisa aan tot het doden van haar konijn, en tot het openzetten van de gaskranen. Uiteindelijk vermoordt Lisa haar moeder door vergiftiging, en typt een tekst waardoor het zelfmoord lijkt. Paul komt er achter dat de vrouw Karen nog leeft, maar dat Christine haar destijds wel geprobeerd heeft te vermoorden. Paul komt er echter niet achter dat Lisa Christine heeft vermoord.

© Wikipediap

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 0:40 

Ik houd meer van klassieke horrors, zoals ''The Exorcist'', ''Poltergeist'', ''Carrie'' of Dracula films. De meeste horrors tegewoordig gaan over seriemoordernaars of zijn voornamelijk gore/slashers en daar heb ik gewoon niks mee. Ik vind ze allemaal op elkaar lijken en het boeit mij niet wat ik op het scherm zie. Waarschijnlijk houd ik gewoon meer van horror-onderwerpen (bovennatuurlijke verschijnselen, monsters, aliens) dan van enge dingen. Hoewel ik het geweldig vind om te zien hoe monsters vakkundig en/of creatief worden afgemaakt. Hoe origineler, hoe liever.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Keer terug naar Media
Ga naar: