Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2011 16:32 

Hallo, :cool:

Ik weet niet of er hier hard-rockers of metalheads aanwezig zijn?
Nightwish is nl. een metalgroep. (Zachte metal weliswaar)

De band is opgestart geweest in 1996 (in Finland) , de 3 eerste leden waren Tuomas, Tarja en Emppu. Tarja was de zangeres, en de rest waren de muzikanten.
Er zijn nog enkele leden bijgekomen waaronder Marco en Julius.
De groep werd heel bekend en won verschijdene awards op het muziekgebied.

In 2005, besloot de zangeres Tarja, om te stoppen want ze had andere interesses. De band ging alleen verder, en speelde samen met enkele bands zoals Iron Maiden. Ze gingen de hele wereld rond.

In 2007 namen ze een nieuwe zangeres, 'Annette'.
Zij was geen operageschoolde zangeres zoals Tarja was, en (vind ik toch) geeft bijlange niet hetzelfde effect dan Tarja.

Dus nu luister ik enkel naar de oude cd's, niet naar de nieuwe.

Ze zijn vroegere jaren enkele keren in Belgiƫ geweest, en 2 jaren geleden hebben ze nog in Rotterdam opgetreden.

Foto's:

VROEGER met Tarja:Afbeelding

NU met Annette: Afbeelding

Ken jij de groep? Ben je fan? Ooit al eens een concert gezien?

Ik zoek medefans!

(Al deze info komt van de officiƫle site: http://www.nightwish.com)

x.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2011 19:27 

Een jaar of vijf, zes geleden was ik helemaal fan van Nightwish. Ik luisterde haast naar niets anders en was er echt hele dagen mee bezig - ik heb ook nog steeds een poster op mijn kamer. Ik kocht alle CDs, DVDs, band merchandise enz.

Ik vind Nightwish nog steeds goed, maar het is alweer tijden geleden dat ik er nog naar geluisterd heb. Ik check de site ook echt niet vaak meer, maar onlangs deed ik dat nog eens en toen zag ik dat het nieuwe album (of wat het ook is) op 2 december uitkomt. Ik denk dus wel dat ik het ga kopen, al is het uit vroegtijdige nostalgie.

Mijn favoriete album is Century Child, met Once als goeie tweede. Toch wou ik dat ze nog eens een album als Oceanborn zouden maken.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Angel of the Light

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 18:34 

Nightwish <3

Ergens in 2007 kreeg ik Ghost Love Score doorgestuurd van een mede-HPFer. Geweldig nummer, maar de eerste tijd deed ik er niet zoveel mee. En toen werd het voorjaar 2008, en stond ik voor ik het wist Dark Passion Play af te rekenen in de Mediamarkt. Zonder dat ik ook maar een ander nummer van Nightwish gehoord had. Daar kreeg ik bepaald geen spijt van; ik draaide de CD zo grijs dat ik de andere albums via iTunes heb aangeschaft.

Eigenlijk maakt het me ook niet zo veel uit of Tarja of Anette de nummers zingt. Ze hebben ieder hun eigen stemgeluid, en voor zover ik 15 maart 2009 in Ahoy zelf heb gezien, vond ik ook niet dat Anette de oude nummers om zeep hielp.

En nu zag ik net op facebook dat begin oktober de tickets in de verkoop gaan voor de Imaginaerum Europatour! Daar moet ik gewoon bij zijn, zoals het nu naar uitziet spelen ze in Nederland alleen in de HMH in Amsterdam. Aaaah, kan niet wachten!! *hyper*

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 19:41 

Ja, pure nostalgie...
Nightwish was voor mij eigenlijk de eerste metalband die ik ging luisteren en heeft daarom nog steeds een speciaal plekje in mijn hart. Ik ben ermee door mijn pubertijd en depressie gegaan en heb er ontzettend veel herinneringen aan. Helaas nooit live gezien en toen Tarja eruit werd geknikkerd was het voor mij voorbij. Ik heb serieus gejankt toen het officieel was. Ik heb samples geluisterd toen Anette er net in was en de eerste cd nog niet eens uit was en dat vond ik al niks, dus geen Nightwish meer voor mij. Hoewel ik The Islander wel mooi vind, maar dat komt doordat mijn ex besloot me voor het eerst te zoenen toen dat nummer op stond. En omdat Marco daarin zingt en niet Anette. xD

Toch zou ik misschien nog wel eens naar een concert willen, gewoon omdat ook de rest van de bandmembers nog speciaal voor me zijn. Eergisteren droomde ik nog spontaan over Tuomas. O_o

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 9:34 

Voor mij begon het alweer wat jaartjes geleden. Ik denk dat ik een jaar of veertien was toen ik Sleeping Sun voor het eerst hoorde. Het heeft toen nog wel even geduurd voor ik mijn eerste cd had. Ik weet zelfs niet eens de titel van het album. Volgens mij is het er ook een die niet heel veel meer verkocht wordt.
Veel later kocht ik Highest Hopes en leende ik End of an Era van de bibliotheek.
Op dat moment was ik enorm fan. Het is dat ik nu niet meer zoveel naar metal luister, maar waarschijnlijk schuilt er nog steeds een even groot fan in mij.
Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd hoe Annette het op dit moment doet of ze meer haar plek heeft gevonden. Dat vond ik in het begin toch wel een beetje tegenvallen. Toch maar tijd om weer eens wat op te zoeken.
In ieder geval zal het nummer Sleeping Sun altijd een speciaal plekje blijven houden. Al was het maar omdat het op het beste zelfgemaakte muziekbandje staat en dat werkelijk alle uithoeken van het land en zelfs verschillende andere landen heeft gezien. Grijs gedraaid in de auto!

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 9:37 

Wat vinden jullie van het nieuwe album? Ik vind het echt legen-wait for it...-dary! :D

Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 11:55 

Ik heb de nieuwe album nog niet beluisterd, maar dat zal ik binnenkort wel eens doen.

I love nightwish!
Mensen zien dit soort muziek echt niet in mij :D Maar toch vind ik het zalig. Het geeft mij een heel ander soort gevoel en ik ben mijn andere muziek een beetje beu omdat die altijd het zelfde is.
Nightwish heb ik ontdekt toen ik 13 was. Toen hoorde ik Nemo voor het eerst en dat is nu nog altijd mijn favoriet. Sinds kort heb ik laat ik zeggen herontdekt want toen mijn playlist verdwenen was ben ik het liedje uit het oog verloren maar nu staan ze weer voorop bij mijn favo artiesten.

Trouwens Nightwish verkiest liever de term symphonic-metal en daar kan ik ze geen ongelijk in geven.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 14:34 

Doen, het is echt erg goed! ^^

Het allereerste nummer van NW dat ik ooit hoorde was Sleeping Sun, want dat stond op mijn gekopiƫerde cassette (haha ik voel me OUD nu :D) van de Celtic Circle CD's. Helaas stond dat liedje er maar half op, dus ik sloeg het altijd over. Enkele jaren daarna hoorde ik Nemo op TMF en dacht ik meteen "WIE ZIJN DITTTT???" :D Ik heb nog drie weken obsessief naar TMF gekeken om te achterhalen wie de band was en de naam van dat nummer :D
Nu nog eens enkele jaren later heb ik ze twee kee live gezien (nu in april terug, whiiieee), ken al hun nummers vanbuiten en steun Anette :)

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 8:41 

Aisling schreef:
Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd hoe Annette het op dit moment doet of ze meer haar plek heeft gevonden. Dat vond ik in het begin toch wel een beetje tegenvallen. Toch maar tijd om weer eens wat op te zoeken.

Op het nieuwe album is het al stukken beter! Dat kan natuurlijk te verklaren zijn door het feit dart DPP geschreven is geweest voor Anette bij de band was, Het nieuwe album Imaginaerum is specifiek gebaseerd op haar stem. Ze doet het echt heel goed en doet in een aantal liedjes zelfs dingen die ik haar niet gauw zou nadoen :D

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 16:37 

Ik heb van het nieuwe album samples gehoord en was niet zo meteen fan. Ik weet niet waarom, maar het leek me meer van hetzelfde als DPP (en daar was ik ook al geen superfan van) en het sprak me gewoon niet erg aan.

Hun "oude" muziek vind ik nog steeds erg goed, maar van hun werk na "Once" kan ik toch niet meer zo genieten als van de rest. Ik weet niet eens of het met het vertrek van Tarja te maken heeft - dat denk ik eerlijk gezegd niet. Het lijkt gewoon alsof ze een andere weg zijn ingeslagen en ik die weg misschien een beetje ontgroeid ben.

Ik luister het ook niet zo vaak meer de laatste tijd, maar geniet er altijd nog enorm van. Alleen niet genoeg om hen live te gaan zien in april, ook al heb ik hen intussen al 2x live gezien.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 16:26 

Ik vind de sfeer van Imaginaerum wel nog goed. Het is inderdaad wel wat anders.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 16:41 

Gisteren heb ik voor Kerst Imaginaerum ook gekregen. Had hem eigenlijk al eerder, lang leve goede vriendinnen en internet. :mrgreen: Maar had nog niet meer geluisterd dan de eerste twee nummers.
Ik moet zeggen, Annette doet het heel erg goed. Ik mis misschien nog wel af en toe de hoogte die Tarja formidabel kon benutten. Maar dat neemt niet weg dat dit album erg goed is. Het is positief merkbaar dat het gebaseerd is op de stem van Annette en dat doet haar stem ook echt recht.
Heb al wel wat favorieten ontdekt. Ja, ben toch wel weer erg blij met dit nieuwe album. Iets met jeugdsentiment.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Keer terug naar Media
Ga naar: