Geplaatst: vr jul 26, 2013 0:38
*steekt hand op*
Ik vind deze discussie een beetje gek, want the Hunger Games, Harry Pitter en Twilight behoren tot dezelfde genre, toch? Dan is het toch logisch dat er wel eens mensen zouden kunnen zijn die 2 of zelfs 3 van dat lijstje tegenlijk leuk vinden? Ik ben begonnen met Harry Potter, en vond dat heel leuk. Daarna heb ik de Hunger Games gelezen en ik ben daar nu ook fan van. Aan Twilight ben ik (nog) niet begonnen dus daar kan ik niets over zeggen. En nee, ik ben geen vijand van mezelf.
En nee, mijn leven bestaat ook niet alleen uit Harry Potter. Ik bedoel, 7 boeken met gemiddeld 500 pagina's kan je niet de hele tijd opnieuw lezen totdat je ze uit je hoofd kent. Op een gegeven moment vond ik dat herlezen ook een beetje saai worden, dus ik ging op zoek naar een nieuw fandom voor erbij. En dan kan het wel eens zo zijn dat je van twee verschillende dingen fan bent. Het verhaal der verhalen. Nee dat is té overdreven. Ik bedoel, verhalen moeten toch voortkomen en oprijzen uit andere verhalen? Rowling heeft kobolden echt niet zelf verzonnen, hoor. Misschien dat ze in Goudgrijp werken wel maar die wezens bestonden al láng voor Harry Potter. Magie, toverdranken en dat soort dingen heeft Rowling hier en daar wat aangedikt, maar is nog altijd niet verzonnen door haar. Élk verhaal, élk verhaal, heeft goed en kwaad. De truc is om er medestanders bij te verzinnen, achtergrond, goede personages, goede storyline, enz. Dus misschien heb ik het verkeerd begrepen maar verhaal der verhalen, nee.
Ten derde zeg je, lordmystery, heel vaak "er zijn velen met mij". Maar je zegt gewoon zoiets als "er zullen geen betere boeken zijn dan Harry Potter, en er zijn velen met mij". Maar het maakt vrij weinig tot niets uit hoeveel mensen er met jou zijn, hoeveel HP fans er zijn enz. Het maakt geen verschil, het is alleen dat sommige mensen vinden dat die groepen (HG, HP en Twilight in dit geval) zich tegen elkaar op moeten zetten en dan gaat het om de argumenten.
Ik dacht serieus bij het begin van Harry Potter "Wat is dit een slecht boek." Maar als je ongeveer bij hoofdstuk 3 bent wordt het echt goed! En dat je, lordmystery, hebt geprobeerd Twilight en de Hunger Games te lezen, maar er niet goed doorheen komt, bewijst dat je er je best niet echt voor doet, vind ik. Nou zijn er mensen die in dit topic hebben gepost dat ze bij hoofdstuk 4 zijn gestopt, en welk hoofdstuk was dat bij jou, om nou niet een hele onnodige alinea te schrijven?
Ik wil gewoon duidelijk maken dat je moet leren respecteren. En ik ben deze discussie al eens met je aangegaan en ik hoop dat die boodschap nog duidelijk is. En nee je hoeft niet te reageren (mag wel) want ik schrijf gewoon wat ik denk en het kan best zijn dat er een paar fouten in zitten. Ow nou moet ik voor het Omber-spel het aantal woorden gaan tellen. Lettercount.