Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 17:24 

Bespreek hier enkele artiesten en hun muziek.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 20:50 

Hm. Onbeschaamd je eigen muzikanten promoten dus. (yay!)

Afbeelding

Een artiest waar jullie waarschijnlijk niet zo veel van weten is Jason Reeves. Jason is een amerikaanse singer songwriter uit Iowa, waarna hij rond z'n 20e naar California is verhuisd om daar een demotje op te nemen. Vlak nadat hij aankwam werd hij voorgesteld aan Colbie Caillat. De twee klikten muziekaal gelijk en schreven samen eigenlijk heel Colbie's eerste album: Coco. In het nummer Realize is Jason ook te horen als tweede stem.

Jason heeft meerde albums zelf uitgebracht. De meesten hiervan zijn alleen online te verkrijgen. Zijn album The Magnificent Adventures of Heartache stond negen maanden #1 in de Itunes lijst voor Folkmuziek.

Alle zelfstandig uitgebrachte albums:
- Makeshift Aircraft (2003)
- The Nervous Mind of Love (2004)
- Hearts Are Magnets (EP) (2006)
- The Magnificent Adventures of Heartache (And Other Frightening Tales...) (2007)

In 2008 werd Jason een platencontract aangeboden door Warner Bros. Records. Zij brachten The Magnificent Adventures of Heartache opnieuw uit met 4 tracks geremixed.

Na zijn platencontract bracht Jason nog twee CD's uit:
- Patience For The Waiting (Special Edition Acoustic EP) (2009)
- "Helium Hearts" (Single) (2010)

De Helium Hearts single hoort bij Jason's nieuwe album 'The Lovesick' dat ergens in 2011 uit gaat komen.

Jason schreef behalve aan Colbie's eerste album nog veel meer. Zo is het nummer 'Terrified' dat in Amerika ineens bekend werd door het optreden van Didi Benami bij American Idol geschreven door Jason en Kara Dioguardi. Ook schreef hij mee aan 'The Middle' van Demi Lovato's eerste album.

-------

Zelf vind ik Jason's nummers echt prachtig. Vooral zijn teksten zijn echt heel erg mooi. In het begin leek mij alles een beetje hetzelfde, maar als je iets langer (en beter) luistert dan vertelt ieder nummer toch zijn eigen verhaal en heeft zijn eigen gevoel. Het gevoel dat Jason Reeves in zijn nummers weet te leggen vind ik ook erg mooi.

Als jullie geí¯nteresseerd zijn kun je al zijn nummers gratis in hoge kwaliteit beluisteren op http://www.jasonreeves.com

Ik zal ook maar even een lijstje maken van nummers die ik zelf echt mooi vind:
- Helium Hearts (de single)
- Careless
- Wishing Weed
- Skydive

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Keer terug naar Media
Ga naar: