Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 21, 2011 18:20 

Het Jason Mraz Topic

Afbeelding

Omdat we bij het Luister-topic veel uitwijden over Jason,
en er inmiddels vele Mraz-fans zijn opgestaan: hier het eigen topic over onze Mr. A-Z.

Biografie
Jason Thomas Mraz werd geboren op 23 juni 1977 in Mechanicsville, Virginia.
Na de middelbare school studeerde hij kort Musical Theater in New York, waarna hij naar San Diego verhuisde. Hij ontmoette de percussionist Toca Rivera in een coffee shop genaamd Java Joe's.
Ze begonnen te spelen - Jason met akoestisch gitaar, Toca met zijn djembe op verschillende locaties, zoekend een luisterend publiek en producer voor Jason's eerste album.
Dat lukte: in 2002 kwam zijn eerste album ''Waiting For My Rocket To Come'' uit.
Zijn eerste single ''The Remedy'' was een groot succes in Amerika, en werd een klein hitje in Nederland. In Amerika volgden ''Curbside Prophet'' en ''You And I Both'', maar in onze lage landen kwamen er geen singles meer.

Het tweede album ''Mr. A-Z'' volgde, en werd bejubeld in de Verenigde Staten, Azií« en Australií«. Hij tourde onder andere met Jewel en Alanis Morissette, en stond zelfs in het voorprogramma van Bob Dylan en voor de Rolling Stones.
In 2006 trad hij veel op in verschillende landen, waaronder Ierland en Groot Brittanií«, om in het najaar een break te nemen van enkele maanden.
In 2007 bracht hij ''The Beauty In Ugly uit'', voor de Amerikaanse serie ''Ugly Betty'', in de Nederlandse versie ''Lotte'' (Net 5).
Begin 2008 bracht Jason zijn nieuwe plaat ''We Sing. We Dance. We Steal Things'' uit, met als eerste single een nieuwe versie van ''I'm Yours'', die de top40 al vlug haalde. Dit album staat vol met gevarieerde nummers over onderwerpen als scheiding, liefde en de wereld.

Facts
* Jason was op zijn 23ste (2001) kort getrouwd met een vrouw genaamd Sheridan.
Ze zijn gescheiden, maar nog steeds goede vrienden.
* Eén van Jason's grote hobby/'s is surfen, een typische sport in het zonnige San Diego.
* Jason's sterrenbeeld is Kreeft (gevoelig, fantasierijk, trouw) en zijn Chinese sterrenbeeld is de Slang (discreet, goede intuí¯tie, overmoedig en charmant).
* Misschien vermoedde je het al, maar zangeres Tristan Prettyman van ''Shy That Way''
heeft inderdaad een relatie gehad met hem gehad (Fleur, bedankt voor de info).
* Zijn lievelingskleur is groen.
* Het eerste nummer dat hij maakte was ''Spinning''.
* Jason heeft een relatie met Tristan Prettyman, met wie hij ondertussen verloofd is

Waar je dit topic zoal voor kunt gebruiken?
* Het delen van je eigen hersenspinsels over Jason
* Het tonen van leuke filmpjes / artikelen / interviews / plaatjes
* Je favoriete Jason nummers als tips geven
* Jason Mraz nieuwtjes
* En verder alle interessante / leuke / onzinnige / grappige info over Jason.

Websites
*Official Jason Website (met weblog)

*Official Mraz Forum - Right Kind Of Phrase
*MySpace
*Wikipedia
*Tracklist

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 11:19 

De beste man verdient toch wel een post in zijn topic, ook al heb ik al een eeuwigheid niet meer fatsoenlijk naar z'n muziek geluisterd :') Er klopt ook iets niet in het rijtje 'Facts', trouwens: hij heeft geen relatie met Colbie Caillat (volgens mij ook nooit gehad), maar is verloofd met Tristan Prettyman. Hij heeft gezegd dat ze pas gaan trouwen als het homohuwelijk toegestaan is in de Verenigde Staten.

Misschien moet ik toch maar weer eens een Jason-liedje aanzetten, haha.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:03 

Ik heb hetzelfde. Ik was in het verleden echt helemaal obsessief fan van hem en ik vind hem nu ook nog steeds heel goed maar ik luister er toch echt minder naar. Hij heeft gewoon zulke goede liedjes. Hij moet nodig weer een nieuwe album uitbrengen en naar Nederland komen. Ik wil hem weer een keer zien.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 18:12 

I join the club. Echt een jaar, anderhalf jaar geleden was ik helemaal gek van Jason Mraz <3. Ik luisterde heel vaak naar hem en had nog een CD van hem gekocht toen die uitkwam (ik kocht toen heel sporadisch CD's). En ik ben ook nog een keer naar zijn concert gegaan.
Ik wil ook een nieuwe album van hem. @@

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 18:19 

Grote Jason fan hier! Ik had hem een beetje via het forum leren kennen, maar toen ging ik er helemaal zelf op in! Hij heeft zo'n leuke liedjes, die dan weer uniek zijn. Jammer genoeg heb ik geen CD van hem. Ik zou me die dringend eens moeten aanschaffen..
Ik weet niet of mensen die kennen maar hij heeft een liedje gecovert en zo de wereld in gestuurd. Het heet 'Freedom Song', het mag dan wel een cover zijn maar het is een van mijn favorieten!
Verder vind ik dat hij een zeer succesvolle zanger is. En erg grappig ook! (Twitter & Facebook)

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 13:52 

Ik was echt een huge ass Jason fan. Helemaal Mrazmerized. Nu merk ik toch, net als velen, dat ik er minder naar luister. Af en toe heb ik nog een Mraz oprisping. Dan luister ik een week lang alleen maar Mraz todat iedereen in mijn omgeving er gek van wordt en dan zakt het weer iets.
Overigens vind ik eigenlijk alle covers van nummers van Jason slechter dan het origineel. Zo nu ook weer die cover van de broer van Ben Saunders: You And I Both. Jason moet dat nummer zingen, anders vind ik er niks aan.

Het leukste aan Mraz zijn de live optredens die hij heeft. Hij is zo geweldig op dat podium en zo lekker op z'n gemak. Heerlijk om naar te kijken en luisteren. Wel jammer dat mijn eerste Mraz concert pas in 2009 was. Net toen hij bekend begon te worden. Ik kende Mraz al sinds 2006 ofzo, maar toen was ik nog 15 en te onzeker om alleen naar een concert te gaan. Vind het nog steeds erg jammer dat ik nooit een concert van Jason met alleen gitaar heb meegemaakt. Als ik opnames van Rotown of Paradiso terugkijk doet dat toch wel een beetje pijn.

Stiekem hoop ik overigens dat Jason een beetje teruggaat naar zijn Mr.A-Z/ Waiting For My Rocket To Come tijd ipv dat hij zijn WSWDWST lijn doorzet. Dat vond ik ook een leuk album hoor, maar ik mis nummers als Geek In The Pink, Bella Luna en 0% interest...

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 05, 2011 0:01 

Ik ben behoorlijk geobsedeerd geweest door Jason, maar de muziek die hij tegewoordig maakt spreekt mij niet meer aan, net als Jaali dat heeft. Maar ik vind het niet erg om af te wachten totdat hij weer iets gaan maken wat ik wí¨l mooi vind. Ik ben geduldig.
Ik luister nog steeds naar zijn muziek. Ik heb er veel herrinderingen aan en de meeste ken ik zo door-en-door dat het me rustig maakt. Ik luister dan voornamelijk zijn eerste album en nog een paar obscure live-nummers, zoals God Rest in Reason, Hope For The Flowers, Dreamlife of Rand McNelly, Strange, etc.

Ik kan wel zeggen dat Jason Mraz een grote invloed heeft gehad op mijn leven. Ik ben geí¯nspireerd geraakt op allerlei vlakken - van een beschilderd t-shirt waarop ik mijn favoriete Jason-nummers heb uigebeeld, tot eigen gedichten, tot wijsheden en visies op Het Leven.
Ik ben dan ook zes keer naar een concert van hem geweest en heb hem zelfs een keer ontmoet. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat dit tijdperk één van de meest gelukkige perioden uit mijn leven is geweest.

Als hij nog eens een fatsoenlijker album uitbrengt dan WSWDWST...

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Keer terug naar Media
Ga naar: