Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

2e jaars

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:20 

Jemig, wat een vraag eigenlijk. Ik denk dat ik zonder hulp, suske en wiske , donald duck begon te lezen. Ook wel sprookjes, Volgens mij kwam dat zelfs misschien nog iets eerder.
Ik weet het eigenlijk niet precies.
Wel weet ik, dat het in groep 4 begon....

Maar in groep 6/7 begon ik pas "echt" te lezen.
Veel fantasie boeken, "Vampier in de school, griezelbus ect."

De hp boeken , kwamen pas in het eerste jaar van de middelbare school uit.

" Tom Riddle" 

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 21:39 

Lily_flower schreef:

Bij mijn begon het als ik het me goed herinner bij een boek van Virginia Andrews: Bloemen op Zolder en de boeken die daar bij horen, ze staan ook nog steeds in mijn boekenkast en ik lees ze nog wel is over.
.

Wat grappig, bij mij ook! Ik las Bloemen op Zolder voor het eerst toen ik 9 was. Wellicht iets te zware lectuur voor mijn leeftijd want ik kon het verhaal maar niet loslaten. :oops: Maar ik lees hem zeker 2 keer per jaar. Ik heb sowieso bijna alles van Virginia Andrews. Al ben ik vooral fan van de oudere series; Dawn, Hemel zonder Engelen, Mijn Lieve Audrina. Al het nieuwe spul vind ik maar niets.

Sirius: "The ones who love you, never really leave you."

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 14:27 

Nou, ik las al voordat ik écht kon lezen. Dan zat ik zogenaamd in mijn boekjes te lezen en dan verzon ik zelf hele verhalen. Ik vond boeken vroeger heeeerlijk! Ik dwong iedereen om mij voor te lezen, ik sleepte ze overal mee naartoe en eigenlijk is dat nooit opgehouden. Het leukste vind ik nog wel dat ik daardoor erg snel ben overgestapt op volwassen boeken. Mijn moeder moest zelfs uitzondering vragen bij de bibliotheek, omdat ik zowat alle kinderboeken al gelezen had :') en daarom kreeg ik een speciaal pasje, zodat ik volwassen boeken kon lenen, haha.

Ik heb zelf ook al een aardige collectie opgebouwd (mijn boekenkast is mijn grote trots <3 met zo'n trapje en bomvol) en er komen steeds meer boeken bij. Ik hou eigenlijk niet op met lezen en elk moment dat het kan, lees ik wel. Ik heb ook eigenlijk standaard een boek bij mij, maakt niet uit waar ik heen ga :') het voelt veilig en fijn, haha.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 14:35 

Oeh, een boekenkast met trapje! Dat is ook echt mijn grote droom, haha.

Mijn eerste gelezen boek... Ik heb echt geen flauw idee :') ik weet wel dat ik vroeger altijd werd voorgelezen uit Jip & Janneke en Pluk & de Petteflat enzovoorts. Elke week ging ik samen met mijn moeder en met mijn oma naar de bibliotheek om nieuwe boeken uit te kiezen. Ik denk dat de boeken van Carry Slee (o.a. Ridder Schijtebroek) & Jaques Vriens (o.a. Meester Jaap) de eerste boeken waren die ik echt zelf heb gelezen. Daar kwam al heel snel Harry Potter bij en daarna is mijn liefde voor lezen alleen maar gegroeid en gegroeid tot op het punt dat ik van mezelf geen boeken meer mag kopen, omdat ik er simpelweg geen plaats meer voor heb.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 20:49 

Doxy schreef:
Lily_flower schreef:
Wat grappig, bij mij ook! Ik las Bloemen op Zolder voor het eerst toen ik 9 was. Wellicht iets te zware lectuur voor mijn leeftijd want ik kon het verhaal maar niet loslaten. :oops: Maar ik lees hem zeker 2 keer per jaar. Ik heb sowieso bijna alles van Virginia Andrews. Al ben ik vooral fan van de oudere series; Dawn, Hemel zonder Engelen, Mijn Lieve Audrina. Al het nieuwe spul vind ik maar niets.

Ik heb alle boeken van Virginia Andrews gelezen maar de enige die in mijn kast staan zijn de omnibus van bloemen op zolder, de omnibus van Heaven en de eerste drie boeken van Ruby, de rest vond ik wel goed maar niet goed genoeg voor in mijn kast :P hahah

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 21:48 

Nou, het begon met Dikkie Dik. Die las ik niet zelf (ik was 3), maar werd me voorgelezen, elke avond weer, tot ik ze uit m'n hoofd kende en naar de plaatjes kon kijken en de tekst erbij op kon dreunen zonder te kunnen lezen xD

Daarna was het Jip&Janneke; ik had zo'n heel heel dik boek met 365 voorleesverhaaltjes. Die ken ik ook nog heel goed xD

En daarna was een Pinkeltje. Ik weet bij god niet meer hoe het deel heette, maar ik herinner me een spannende scí¨ne met een brandende boshut waarvan ik eiste dat hij altijd heel erg vaak werd voorgelezen!

En het eerste boek dat ik zelf las was Harry Potter. Meteen verkocht!

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 13:57 

woow, mijn allereerste zelf gelezen boek? dat is toch wel zo'n tijd geleden. Wat ik me kan herinneren is dat ik eerst altijd werd voorgelezen uit het 4 Seizoenenboek van Disney iedere avond een ander verhaaltje gekoppeld aan het seizoen, de maand en de datum van die dag.

Daarna heb ik als eerste Loes heeft een Poes en dat soort dingetjes gelezen, veel plaatjes en weinig tekst om op die manier te leren lezen, verschrikkelijk vond ik dat, daarom in groep 4 met het Avi-niveau-klasje naar de Bibliotheek geweest en de eerste echte boeken waar ik toen van heb genoten moeten toch wel die van Carry Slee zijn om het mee af te wisselen was ik gek op de Olijke Tweeling en ik kan me vaag iets herinneren over opzoek naar Dolfijnen.

Toen kwam ik in groep 7 in aanraking met Harry Potter en ben ik dat vooral gaan volgen en lezen. Daarna kwam eigenlijk vanzelfsprekend Twilight en daarnaast ben ik ook helemaal verslaafd aan de boeken van Mel Wallis de Vries & de IT Girl van de schrijfster van Gossip Girl.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 17:08 

Lady Voldemort schreef:
Ik heb ook eigenlijk standaard een boek bij mij, maakt niet uit waar ik heen ga :') het voelt veilig en fijn, haha.

Vind ik ook! Tegewoordig is het helaas vaak een studieboek, maar het voelt heel fijn en vertrouwd om iets bij te hebben. Ook als je even moet wachten op de bus ofzo.

Toen ik begon te leren lezen in groep drie, merkte ik al direct dat ik het superleuk vond. Al die verhalen die ik toen las gingen altijd over een bos, voor een onduidelijke reden. Ik zat toen al helemaal in het verhaal.
Mijn favoriete boeken toen ik klein was: Nijntje, De liefste poes van de wereld, De laatste vogel (Paul v. Loon), Pien en het Spook, Jip en Janneke. We hadden thuis geen Disneyboeken en geen Pinkeltje. Ik heb wel eens Disneyboeken ingekeken en het trok me niet zo.
Vanaf mijn negende ging ik veel griezelboeken lezen en zelf verhalen schrijven. Mijn favorieten: De zwarte rugtas, Roald Dahl (vooral De GVR), De griezelklas, De griezelbus, alles van het Griezelgenootschap, boeken over magische werelden. Op een gegeven moment kwamen er boeken van Carry Slee enzo, maar die vond ik niet zo leuk. Ondertussen was ik ook al dol geworden op Harry Potter en later Darren Shan.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 18:03 

Kirsten schreef:
Reflex schreef:
Ik weet wel dat ik gek was van de boeken van 'Ponyclub de Bokkensprong' en 'Romana en Ragebol'.

Van die boeken was ik ook echt helemaal gek vroeger!! En stiekem lees ik ze af en toe nog wel eens, gewoon voor de jeugdsentiment :)

Maar ik begon denk ik met die disneyboekjes. Wij waren thuis lid van de Disney Club en daar kregen we altijd boekjes van. Daarna begon ik een beetje met de kinderboekn en dergelijke. Mijn liefde voor lezen is ook al erg vroeg begonnen dus.
Altijd nam ik wel een stuk of 5 boeken mee van de bieb, en die had ik ook al best snel weer uit :D

Ik ben ook begonnen met die disney boekjes, Ik ben mijn ouders er zoo dankbaar voor :p, en volgens mij heb ik ponyclub de bokkensprong met mijn zwemdiploma a gekregen. Toen ik eenmaal beter kon lezen ging ik over op harry potter, darren Shan, Carry slee, en boeken van francine Oomen (hoe overleef ik en Lena lijstje) Toen heb ik dus onze hele schoolbieb uitgelezen en daarna ben ik naar de bieb in ons buurdorp gegaan (bloemen op zolder, enz). Nu zit ik bij een megabieb in de stad met een leuke afdeling voor jeudfantasy (Eragon, Hongerspelen, de geheimen van de onsterfelijke nicolas Flamel, Gone) XD

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 23:22 

Ik speelde vroeger liever buiten dan dat ik ging lezen maar toen was ik ook nog wel erg jong. Ja ik groeide op met die standaard Maan roos vis boekjes, en ik ging wel geregeld naar de bibliotheek om een documentatie boekje of een ander makkelijk boekje te lezen maar echt mijn liefde voor lezen kwam nadat ik toch wel Harry Potter en de steen der wijzen had gelezen. Daarna verslond ik vrijwel elke boek in te bibliotheek ( en nu werk ik er ;) :nerd: ). Ik heb nog steeds een liefde voor boeken en lees dus erg graag met Harry Potter als absolute favoriet natuurlijk. :D

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2011 12:05 

Ik ben begonnen met het lezen van die kinderboekjes voor het niveau van groep 3. Die las ik altijd heel graag! Ook ik was lid van de Disney Club en heb al die boekjes meerdere keren gelezen.

Maar de eerste echte boeken die ik ben gaan lezen waren volgens mij van de Olijke Tweeling. Ik heb ze echt bijna allemaal gelezen. Daarnaast las ik ook boeken van Paul van Loon en Jacques Vriens. Oh en Roald Dahl natuurlijk, daar was ik echt dol op! Daarna kwam mijn Harry Potter fase en ben ik nog veel meer fantasie boeken gaan lezen.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2011 14:27 

Ik hield vroeger als klein kind echt van boeken, vond het geweldig om voorgelezen te worden. Later toen ik zelf ging lezen, begon ik met Floortje. Dat vond ik gewoon geweldig! En het was leuk, want de schrijver woonde in Spijkenisse, en die boeken speelde zich daar ook af, en daar woon ik vlakbij. Dus dat vond ik toch wel speciaal. (a)

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: di apr 19, 2011 13:58 

Ik hield eigenlijk al heel vroeg van lezen, maar wat nou het allereerste boek was dat ik zelf heb gelezen, dat weet ik niet. Ik verwacht Flaporen (dat vond ik echt een mooi boek en dat is me altijd bijgebleven) De Olijke Tweeling van Arja Peeters, De Vijf van Enid Blyton en Tante Ada's Erfenis.
Daarna werd het Carry Slee en Francine Oomen, maar daar ben ik allang weer vanaf. Nu lees ik horror/fantasy over het algemeen, en ik houd ook van de boeken van Jane Austen! :)

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 10:43 

Mijn eerste liefde voor boeken kwam, net als velen hier zo te lezen, bij Annie M.G. Schmidt, Pinkeltje, De Vijf en Roald Dahl, rond mijn 6e-7e geloof ik, maar pin me er niet op vast. Daarna ben ik zo'n beetje alle jeugdboeken in mijn bibliotheek wel afgegaan :P

Toen kwam op de middelbare literatuur, waarbij bij mij op school zo'n irritante definitie van literatuur bestond, dat ik eigenlijk compleet ben afgeknapt op lezen en overgegaan ben op de computergames. Nu ik niet langer verplicht word boeken te lezen, hou ik weer van boeken (misschien zelfs nog wel meer dan eerst) en lees ik nu alsnog de boeken die volgens mijn docenten Nederlands en Engels "echte" literatuur waren, maar dan zonder dwang.

Iets van de laatste anderhalf jaar bij mij is de voorliefde voor mooie boeken, m.n. van de uitgever The Folio Society. Aangezien dat een dure hobby is, koop ik er niet erg veel boeken though :P

Zonder zoeken zonder vragen
Eindelijk voor altijd rusten

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 19:57 

Ik zou echt niet meer weten wat me 1e boek was, maar het zal vast wel met de klassiekers zijn geweest en Disney zoals iedereen.
Toendertijd speelde ik ook nog heel veel buiten, en daarnaast las ik veel (of keek plaatjes voor ik echt van lezen ging genieten).
Die klassiekers en Disney blijven iedergeval bij je, ik loop weleens over een markt of rommelmarkt. En dan zie ik die kinderboekjes herken ze meteen en kan zo me favorieten eruit halen.
Je zag me niet veel anders doen toen, of ik was buiten of ik zat in de boeken (of met speelgoed te spelen)

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Keer terug naar Media
Ga naar: