Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 20:05 

Afbeelding

Welkom allen in dit True Blood topic. True Blood is een Amerikaans TV serie gebaseerd op de boeken van Charlaine Harris. Zij schreef de reeks 'Southern Vampires' over serveerster Sookie Stackhouse en haar Vampier lover Bill Compton.

De serie speelt zich af in het fictieve stadje Bon Temps in Louisiana. In Amerika zijn de vampieren net 'uit de kist' gekomen. Iedereen weet dat ze bestaan en ze strijden om dezelfde rechten in de maatschappij te krijgen als gewone stervelingen.

Hoofdpersoon is Sookie. Zij heeft een telepathische gave en is werkzaam als serveerster in de bar Merlotte's. Een 173 jaar oude vampier, genaamd Bill Compton (Stephen Moyer), oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht op haar uit, omdat Sookie zijn gedachten niet kan lezen. Dankzij de massaproductie van synthetisch bloed hebben vampiers niet langer het bloed van mensen nodig en begeven zij zich 's nachts in het openbaar. Omgeven door kleurrijke personages probeert Sookie te bewijzen dat mensen en vampiers niet alleen kunnen samenleven, maar ook ware liefde kunnen vinden. Het eerste seizoen kreeg lovende kritieken en won verschillende prijzen, waaronder een Golden Globe.

Doordat de serie uitgezonden wordt door een kabelzender wordt er veel meer sex en geweld in beeld gebracht. Ook vloeken bepaalde personages alsof het een lieve lust is. Dit geeft het geheel een lekker rauw tintje.

Vergelijk het niet met Twilight of Vampire Diaries. Dit is donkerder, geweldadiger en volwassener. Daarnaast is het heerlijk verslavend. De makers zijn steengoed in het creeí«ren van cliffhangers die je doen smachten naar de volgende episode.

Maar genoeg gepraat: foto's en video's!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vind jij van True Blood? Wie zijn je favoriete personages, en wat vond je de gaafste storyline. En misschien nog wel belangrijker: wat zijn de verwachtingen van seizoen 4!

Nieuws over seizoen 4 graag in spoilertags ;)

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 20:29 

Oooh True Blood! Love it! Ik heb S1 en een paar eps van S2 gekeken, maar ben toen gestopt. Volgens mij omdat ik het heel erg druk kreeg op school, maar ik wil eigenlijk wel weer verder kijken. Ik heb ook vier boeken in de kast staan (waarvan ik alleen de eerste heb gelezen XD Maar ik ben van plan binnenkort de rest te gaan lezen).

Ik vind het verhaal heel gaaf. Soms smerig (oké, héél erg smerig), maar de gore weerhoudt me niet om het te kijken, haha. Ik vind zelf Bill erg leuk, maar ik hoor van iedereen dat ze hem een douche vinden? En ik vond Jessica erg grappig.

Ik moet snel verder lezen/kijken :D /zet op to watch list.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 20:33 

Ik volg de uitzendingen op Canvas. Het was even wennen en de eerste afleveringen vond ik maar niks, maar ik had zoveel positieve verhalen gehoord dat ik besloot het toch een kans te geven. Vanaf de vierde aflevering was ik helemaal verslaafd.

Mijn favoriete personage is zonder twijfel Lafayette. Hij verveelt gewoon helemaal nooit. Hij heeft ook heel uiteenlopende verhaallijnen waardoor je echt wel ziet dat er een heel complex mens schuilgaat achter zijn faí§ade.

Jessica vind ik inderdaad ook wel grappig. In het begin vond ik haar vooral irritant, maar dat begint te minderen. Aan Bill begin ik me dan weer wat meer te ergeren. Hij is nogal saai de laatste tijd.

Jason is ook echt hilarisch. Hij is gewoon zo naí¯ef, hij zou alles geloven.

Sam vind ik soms nogal eentonig overkomen. Hetzelfde geldt voor Tara. Zij heeft dan wel al meer vooruitgang geboekt sinds het begint, maar dat gedoe met Maryanne en die kerel blijft maar aanslepen en ik snap niet dat ze er zo blind voor blijft.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 20:40 

Genner schreef:
Ik volg de uitzendingen op Canvas. Het was even wennen en de eerste afleveringen vond ik maar niks, maar ik had zoveel positieve verhalen gehoord dat ik besloot het toch een kans te geven. Vanaf de vierde aflevering was ik helemaal verslaafd.

Ik had dus hetzelfde. Behalve dat verslaafd gedeelte dan. xD Ik heb meer dan een jaar geleden een keer geprobeerd om de serie te kijken omdat ik geinteresseerd ben in vampires en de serie mij wel interessant leek. Ik heb toen de eerste twee afleveringen gezien en ik vond het helemaal niks. Een paar maand later heb ik het weer opgepakt met kijken omdat meer mensen er helemaal hyper over deden dus toen heb ik de eerste 5 afleveringen gezien, maar het kon me niet boeien. Misschien ga ik de serie weer opnieuw kijken omdat ik nu dus ook van Paulien hoor dat je er even in moet komen. Ik vind namelijk de episodes te lang duren. Een episode lijkt net een korte film. En ik vind nou ook niet dat er zoveel boeiende dingen gebeuren, maar dat komt misschien omdat ik alleen het begin heb gezien misschien wordt het later nog interessant.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 22:39 

Oh, ik hou van True Blood! Ik ben op dit moment de boeken aan het lezen, wat ook pretty awesome is xD

Mijn favo characters zijn Pam.. Ik hou van haar humor en haar doen en alles.. Ze is voor mij op en top vampire, en heeft (bijna) alles in controle..
Ook vind ik Jessica awesome, hoewel ze eigenlijk het tegenovergestelde is van Pam. Ze is lief en schattig en toevallig een vampire. Ik vind het trouwens wel kick-ass van haar dat ze echt een bitch kan zijn xD
Lafayette is natuurlijk een favoriet, hoewel hij later in de serie toch wat vreemder wordt..
En Eric is epicly awesome. Hij is gewoon sexy en manipulatief, maar stiekem is hij ook heel lief xD

Tara vind ik eigenlijk maar vreemd.. Ik ben ook blij dat ze in het boek niet zo'n grote rol heeft :')

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 12:26 

Hoe ver zijn jullie eigenlijk met de serie? Dan weet ik even wat ik wel en niet kan vertellen over de latere seizoenen.

Ik ben afgelopen zomer begonnen met True Blood. Een collega had een jaar daarvoor al tegen me gezegd dat het iets voor me zou zijn omdat ik Dexter ook ontiegelijk gaaf vond.
De serie heeft even tijd nodig om te groeien, maar daarna kijkt het als een trein. Ik weet nog dat ik het 's avonds altijd als beloning keek na een dag lang werken aan mijn scriptie.

Mijn favoriete personages zijn without a doubt Eric en Jessica. Ook vond ik Tara's creepy stalker erg leuk. *zegt verder niets hierover* ;)

Het leuke is dat de acteurs in de serie in het echt helemaal geen Cajun accent hebben. Zo komt de acteur die Bill Compton speelt uit Engeland, en komt Jason uit Nieuw Zeeland. Dat levert leuke effecten op in interviews.

Met dat Britse accent vind ik Stephen Moyer ook erg RAWR!!!

Oh en wisten jullie dat Alexander Skarsgard (Eric) in de videoclip van Lady GaGa zat?

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 15:00 

@BeeGee: wij kenden Jason dan ook vooral als Vinnie uit het Australische Home & Away. Dus van hem wist ik wel dat hij geen native speaker, om het maar zo te noemen, was. Het is inderdaad wel heel leuk om de acteurs uit hun rol te zien. Ik ken het Cajun accent niet in detail, maar ik vind wel dat ze het geloofwaardig doen.

Ik wist dat die kerel in Paparazzi Alexander Skarsgard heette, maar had de link niet gelegd met Eric omdat er heel veel tijd zit tussen die clip en het begin van True Blood hier op tv :')

De laatste die hier op tv was vrijdag was S02E03. Ik heb s2 en s3 op m'n computer staan en moet me echt inhouden om niet vooruit te kijken ^^

Ik ben zeker van plan de boeken nog te lezen. Ik heb al gezien dat ze in eerste persoon geschreven zijn en ik denk wel dat dat vreemd zal zijn om te lezen ^

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 11:09 

Ik ben net begonnen in het eerste deel van de boekenreeks. Enkele maanden geleden heb ik meegedaan aan een wedstrijd op Twitter waar je o.a. het boek, een fles Tru Blood en mooie dieprode nagellak mee kon winnen. Ik was een van de gelukkigen. De fles staat nu op mijn nachtkastje en het boek ligt er naast. Tot zo ver leest het leuk weg, veel herkenbare scenes.

Toen ik enkele maanden geleden in London was heb ik trouwens ook dit gekocht:

Afbeelding

Omdat ik wel van de grappige filmpjes ben, hier een amateurclipje van Alexander Skarsgard die een tribune vol woeste voetbalfans aanstuurt.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:29 

Ik heb tot nu toe de eerste aflevering gezien, maar ik ben er nog niet wild van. Toch wil ik de serie een kans geven (en ik heb de eerste 3 seizoenen gedownload, dus ik ga mijzelf hoe dan ook dwingen om te kijken :')), aangezien ik vampiers wel erg tof vind.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 11:31 

Lady Voldemort schreef:
Ik heb tot nu toe de eerste aflevering gezien, maar ik ben er nog niet wild van. Toch wil ik de serie een kans geven (en ik heb de eerste 3 seizoenen gedownload, dus ik ga mijzelf hoe dan ook dwingen om te kijken :')), aangezien ik vampiers wel erg tof vind.

Ik vind het over het algemeen altijd lastig om 'in' een nieuwe serie te komen. Het duurt bij mij altijd wel een paar episodes. Daar zijn natuurlijk uitzonderingen op. Maar vaak krijgt een verhaal pas na een paar afleveringen echt vorm. De echte verhaallijn van season 1 van True Blood laat ook een paar eps op zich wachten, maar je wordt wel beloond! :D

ARCH, ik heb zin in seizoen 4!! Ik heb net episode 1 weer gekeken. Leuk, maar de latere verhaallijnen zijn zoveel cooler! WEERWOLVEN <3

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 18:45 

Ik vond het een hele leuke serie. Het is zeker een van de meest 'geloofwaardige' vampierenseries en Sookie is gewoon echt geweldig. Ik hou van Anne Paquin, ze zet een typisch southern girl neer, vind ik. Nouja, buiten het feit dat ze stemmen kan horen, natuurlijk.

Maar seriously... moet het echt zo ranzig allemaal?
Spoiler:
Die dode Talbot all over the floor was echt gewoon goor. Niet echt geloofwaardig-goor, maar gewoon smerig. Waar zouden ze dat van maken?

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje kriebelig wordt van al die vampierseks.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik, zodra het nieuwe seizoen uitkomt, die iedere week braaf ga volgen net zoals ik heb gedaan met de eerste drie seizoenen. :P

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 10:34 

Ik schrok me echt dood toen ze de eerste vampier vermoordden. Ik was de stofwind van Buffy nog gewend. Bij True Blood is het toch wel iets anders. Visueel natuurlijk ook een stuk gaver. Ik zat bij de eerste toch wel even zo op m'n stoel: :shock: .

@Michelle: wat was je favoriete seizoen?

Spoiler:
Ooooh ik hoop zo dat Tommy niet dood is! :( Ik vond zijn inbreng wel erg leuk, het zorgde er in ieder geval voor dat Sam's storyline niet zo saai meer was.

En ik hoop voor seizoen 4 op meer Jessica. She kicks some serious ass!!

En yay, eerste season 4 teaser:

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 10:55 

Ik heb er veel over gehoord maar ik heb nog geen aflevering gezien of boek gelezen. Iets houd me tegen. Ik heb het idee dat het op the vampire diaries lijkt. die vond ik dus geen moer aan. Lijkt het op die serie of is het echt totaal anders?
Als het bijna hetzelfde is hoef ik de boeken en/of niet aan te schaffen.

Gryffindor Rule # 1: Be a hero

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 11:05 

!!!!!

Nee, het is heel anders! Oh alsjeblieft vergelijk het niet met Vampire Diaries! True Blood is veel rauwer en veel 'realistischer'. Minder tiener gezeik en meer actie om zo maar te zeggen.

Ik heb even een trailer voor je opgezocht die je een goed idee geeft van wat de serie is. Let niet op het Duits, ik kon niet een Engelse trailer vinden die beter was dan deze:

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 21:33 

Ik ben nu bezig aan het eerste seizoen , en ik vind het echt geweldig (ben aan de voorlaatste aflevering nu).
Het is gewoon veel minder cliché en veel rauwer dan ander serie's of films over vampier ( twilight (a)).

"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: