Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Favoriete seizoen tot nu toe?
S1 0%  0%  [ 0 ]
S2 0%  0%  [ 0 ]
S3 0%  0%  [ 0 ]
S4 100%  100%  [ 4 ]
S5 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 4

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 2:54 

Afbeelding

Dexter Morgan (gespeeld door Michael C. Hall) is forensisch onderzoeker bij de politie in Miami. Hij verloor zijn ouders toen hij drie was en sleept een mysterieus trauma mee: hij is zelf een seriemoordenaar. Zijn adoptievader, politieman Harry Morgan, herkende Dexters psychopatische neigingen en leerde hem zijn onweerstaanbare drang om mensen te vermoorden te kanaliseren. Dexter mag enkel mensen vermoorden "Ëœdie het verdienen': seriemoordenaars die door de mazen van het net glippen en op vrije voeten rondlopen. Van Harry heeft Dexter geleerd hoe hij zich in het dagelijkse leven normaal moet gedragen.

Er zijn ondertussen reeds vijf seizoenen van deze spraakmakende serie, een zesde seizoen is in de maak!

Met: Michael Hall (Dexter Morgan), Julie Benz (Rita Bennett), Jennifer Carpenter (Debra Morgan), Erik King (Sergeant Doakes), James Remar (Harry Morgan), e.a.

Uitzendtijden

• Nederland zendt Dexter uit op Nederland 3. Nederland heeft S1 tot en met S5 uitgezonden.
  • Belgií« zendt Dexter (helaas) niet meer uit.
  • Amerika zendt Dexter uit via CBS, elke zondagavond. Wanneer het zesde seizoen van start gaat is nog niet bekend.

Spoilertags
We volgen dus het uitzendschema van Nederland. Alles wat nog niet in Nederland werd uitgezonden (lees: alles over seizoen 5), moet dus onder spoilertags. Denk hier aub aan!

Goed, een Dexter-topic mag niet ontbreken vind ik. Volgens mij zijn er ondertussen wel genoeg Dexterfans hier op HPF. Ik vind Dexter in ieder geval heel erg geweldig. Het heeft een tijdje geduurd totdat ik echt helemaal into Dexter was, maar sindsdien is het echt één van mijn favoriete serie's. Ik vind Jennifer Carpenter (Debra) overigens geweldig, dus verwacht maar veel gehype hier.

Verder wacht ik dus erg ongeduldig op het zesde seizoen. Ik ben erg benieuwd wat er nog allemaal te wachten staat. Seizoen drie vond ik overigens het minste seizoen tot nu toe. En ik ben er nog niet uit welke ik het beste vond, maar waarschijnlijk seizoen vier.

Shoot!

Laatst bijgewerkt door Enjolras op di mei 31, 2011 10:31, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 7:59 

Huge Dexter-fan meld zich aan!
Jeetje, wat heeft die serie me in mijn macht. De eerste vijf seizoenen heb ik een wervelwind uitgekeken. Dexter is voor mij een serie waarvan je als je begint met één aflevering te bekijken dat je wel MOET verder kijken tot je echt naar bed moet. :')
Het beste seizoen van deze vijf vond ik zeker seizoen vier.
De verhaallijn was geweldig, Dexter was helemaal terug in zijn oude patroon en wat was die nieuwe seriemoordenaar zo geniaal bedacht. <3
Mijn lievelingspersonages zijn overigens Dexter himself, Debra en Vince Masuka.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 12:32 

Groot Dexterfan meldt zich! Ik kijk het al vanaf het prille begin. Toen de serie begon zat ik namelijk voor een half jaar in Canada en kon ik het live kijken. Ik weet nog dat ik in de metro van New York zat en het hele metrostel was behangen met Dexter posters. Ik was zo gefascineerd door de posters dat ik bij terugkomst in Canada meteen ben gaan zoeken naar de serie. Gelukkig waren toen nog maar 2 eps uitgezonden.

Het leukste van Dexter vind ik het feit dat het rauwer en realistischer neergezet is dan de gemiddelde Amerikaanse serie. Mijn favoriete personage is denk ik Masuka, my God zijn humor is priceless! Ook vind ik de verhaallijnen van Quinn altijd erg leuk.

Tot nu toe heeft Seizoen 5 mij het meest gegrepen. Ik zat bijna iedere aflevering letterlijk met m'n handen voor mijn ogen. Ik heb zelfs enkele keren de aflevering stop moeten zetten omdat ik het te spannend vond.

Leuk Dexter filmpje:

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 14:25 

Nederland heeft op het moment seizoen 1 t/m 4 uitgezonden bij de VPRO op Nederland 3. Het is elke dag om 23.10 uur ongeveer, zal het precies posten als het weer komt. In mei wordt als het goed is seizoen 5 uitgezonden :)

Even geen tijd voor een uigebreidere reactie, maar die komt nog!

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 16:56 

Arianna schreef:
Nederland heeft op het moment seizoen 1 t/m 4 uitgezonden bij de VPRO op Nederland 3. Het is elke dag om 23.10 uur ongeveer, zal het precies posten als het weer komt. In mei wordt als het goed is seizoen 5 uitgezonden :)

Even geen tijd voor een uigebreidere reactie, maar die komt nog!

Gah. Jij zou het toevallig ook niet weten of het in Belgií« ooit terugkomt? :')

Ik vond deze serie echt súper. Jammer genoeg heb ik dus enkel het eerste seizoen gezien en dat was al jaren geleden. Ik weet nog dat ik Dexter als personage echt aanbad. Er is iets aan het leiden van twee levens dat me min of meer wel aanspreekt. En op zich is wat hij doet nog niet zo verkeerd. Criminelen vermoorden die aan hun lot hebben kunnen ontsnappen... Oké, moorden is nooit iets om goed te praten, maar als je dan toch een psychopaat bent, kan je het beter uiten op deze manier. Vind ik dan toch (of ik ben gewoon een te grote fan van deze serie om helder na te denken xD). Hoe dan ook, het blijft een geniale serie en ik geef VT4 nog ongeveer tot de zomer, voordat ik mijn ouders por om die serie voor me te financieren. (Je kan alleen maar proberen he, mensen xDD)

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 17:27 

Ik heb Dexter altijd al willen volgen, maar ben tot nu toe niet verder gekomen dan 1 of 2 afleveringen. Toen het in Nederland op tv kwam ben ik het ook vergeten te volgen. Maar misschien moet ik er binnenkort wat tijd voor vrij maken. Ik heb nog wel een klein vraagje voor de fans hier, is het een serie met echt een doorlopend verhaal of staat iedere aflevering op zich? Want over het algemeen heb ik snel genoeg van het laatste soort serie.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 18:50 

Chris Gamgee schreef:
Ik heb Dexter altijd al willen volgen, maar ben tot nu toe niet verder gekomen dan 1 of 2 afleveringen. Toen het in Nederland op tv kwam ben ik het ook vergeten te volgen. Maar misschien moet ik er binnenkort wat tijd voor vrij maken. Ik heb nog wel een klein vraagje voor de fans hier, is het een serie met echt een doorlopend verhaal of staat iedere aflevering op zich? Want over het algemeen heb ik snel genoeg van het laatste soort serie.

Dexter zit eigenlijk zo in elkaar: elk seizoen heeft één grote case die doorheen het hele seizoen loopt. Elke aflevering heeft vaak nog subcases van Dexter zelf (ook niet altijd, en sommige worden ook gewoon over meerdere eps gesplitst). Daarbij is het 'leven van Dexter' de volledige rode lijn over de serie. En Dexter is echt wel zo'n serie die perfect weet wat er wanneer is gebeurd en nog rekening houdt met bijv. zaken die reeds in twee seizoenen eerder zijn gebeurd. Which is pretty damn awesome.

Dus om kort op je vraag te antwoorden: het is een doorlopend verhaal, met per seizoen één grote case die wordt uitgewerkt.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 23:42 

Ik vind Dexter persoonlijk niet te volgen als je een ep gemist hebt xD Eentje is nog te overzien, maar het is dan wel een must hem terug te kijken. Ik deed dat soms, dan had ik woensdag gekeken, donderdag gemist en dan keek ik vrijdag wel gewoon. Want als je op NLse tv kijkt, dan zenden ze elke dag uit en kun je af en toe wat missen. Het fijne is wel dat ze rechten heb heb 24 uur online te zetten :) Dus je kunt hem de dag nadat hij uitgezonden is nog terugkijken.

De Nederlandse website is hier te vinden. Ik raad aan geen reacties te lezen, daardoor werd ik keihard gespoild in seizoen 1 over de Ice Truck Killer :S

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 10:49 

Love it! Ik heb ook vanaf de eerste episode tot aan het einde van het laatste seizoen in spanning gekeken. Het einde van elke episode had wel iets waardoor ik eigenlijk meteen de volgende wilde zien.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 18:26 

Ooh, beetje laat. Maar momenteel zendt de VPRO elke avond rond 23u Dexter seizoen 5 uit op Nederland 3. Het precieze uitzendschema vind je hier. Daarna is elke ep twee dagen terug te kijken via uitzendinggemist.nl.

Well, ik ben dus volop aan het kijken en nu bij 5x08. AND I LOVE IT. Omg.
Spoiler:
Okee, Lumen is de meest bizarre naam ever, maar iemand wees me erop dat het natuurlijk een soort van symbool staat voor Dexters licht in het duister. Dus okee, vooruit.

Well. Ik vind het echt awful voor Debra dat LaGuerta die Santa Muerta-nacthclub-doden op haar afschuift. Ben wel benieuwd hoe dat verder gaat. LaGuerta is echt een bitch, maar ik vind haar wel een fijn personage, dus ik hoop wel dat ze blijft. Vind het nog altijd wel random dat ze ineens met Angel ging trouwen tho.

Ik mis Rita, maar opzich was ze wel zeurderig. Maar ze paste bij Dexter en dat was fijn. Maargoed, nu eindigt hij vast met Lumen en heeft hij iemand die hem helemaal kent. Ze was ook lief met Harrison. Ik krijg ook steeds meer het idee dat Debra er ooit achter gaat komen hoe Dexter is.. Vooral nadat ze Fuentes heeft neergeschoten en daar happy om is.

Quinn.. Ik weet het niet. Ik hoop echt dat hij niks ontdekt over Dexter, want dan moet hij dood and that will be a shame. Ik weet niet wat ik van Quinn/Debra vindt..

En season 6 komt over vier maanden ofzo uit geloof ik. Ik weet dus niet wanneer hij dan in Nederland uitkomt, dat horen we vanzelf wel weer. Iedereen is extreem gefocust op Debra/Dexter next season natuurlijk, omdat ze net gescheiden zijn. Hopelijk zijn ze dan nog zo briljant en zie je er on screen niks van. Vind het wel sneu.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 8:51 

En ze zijn officieel begonnen met filmen, dus even het topicje omhoog kicken. Het duurt waarschijnlijk wel nog een tijdje vooraleer S6 van start gaat (zijn er al geruchten over release dates? Ik dacht niet). Onder de spoilertag in in ieder geval twee foto's van op de set. Nothing spoilery eigenlijk, maar voor alle zekerheid toch even onder de tag.

Verder ga ik ook geen spoilers lezen ofzo. Dit zijn foto's die ik toevallig tegenkwam. Ik ga denk ik wel de trailer/promo's kijken als die uitkomen, maar dat zal het dan ook zijn, gok ik.

AARGH. Ik ben wel SUPERbenieuwd naar S6. :'D

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

JENNIFER <33

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:05 

Oh that's got to be awkward voor de acteurs XD
Ik hoop dat seizoen 6 net zo spannend wordt als seizoen 5. Toen zat ik bijna iedere episode met een kussen voor mijn gezicht.

Ik hoop eigenlijk ook dat iemand van de vaste kern er eindelijk eens achterkomt wat Dexter is. Of dat hij nu echt gepakt wordt.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:19 

BeeGee Kenobi schreef:
Oh that's got to be awkward voor de acteurs XD

Bedoel je tussen Jennifer en Michael? Want inderdaad, moet volgens mij nogal vreemd zijn om nu weer samen op de set te staan ofzo. xD Hopelijk zijn ze zegmaar wel nog goede vrienden ofzo. Al gok ik op het begin toch op een eigenaardig sfeertje.

Citaat:
Ik hoop eigenlijk ook dat iemand van de vaste kern er eindelijk eens achterkomt wat Dexter is. Of dat hij nu echt gepakt wordt.

Ik hoop vooral dat Debra erachter komt. Ik dacht dat ze er in S5 al zou achter gekomen, maar blijkbaar dus niet. (Maar omg dat moment in de finale like wtf!) Volgens mij gaan ze echt wel focussen nu op Debra/Dexter dit seizoen. Of dat hooooooop ik echt. (En stiekem ben ik ook echt benieuwd hoeveel seizoenen ze besluiten om in totaal te maken - want ik vind het al heel straf dat ze elk seizoen verrassend en vernieuwend en van zo'n hoog niveau hebben kunnen houden).

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:23 

Ik denk dat ze dit keer net als met het vorige seizoen tot op het laatst wachten met de mededeling of dit wel of niet het laatste seizoen is. Dat houdt de spanning er namelijk optimaal in. Vorig jaar gingen er veel geruchten dat seizoen 5 de laatste zou zijn, maar twee weken voor het einde kwam toch de bevestiging dat er een nieuw seizoen zou komen.

Er zijn ook al promo's voor season 6, ik ga ze ff zoeken.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:26 

BeeGee Kenobi schreef:
Ik denk dat ze dit keer net als met het vorige seizoen tot op het laatst wachten met de mededeling of dit wel of niet het laatste seizoen is. Dat houdt de spanning er namelijk optimaal in. Vorig jaar gingen er veel geruchten dat seizoen 5 de laatste zou zijn, maar twee weken voor het einde kwam toch de bevestiging dat er een nieuw seizoen zou komen.

Er zijn ook al promo's voor season 6, ik ga ze ff zoeken.

Jaa, ergens vind ik het inderdaad een versterkende spanningsfactor dat je helemaal niet weet tot hoeveel seizoenen ze kunnen/willen/zullen gaan. In hoeverre ze dat zelf natuurlijk wel weten ofzo :'). Stel je voor dat dit het laatste is, zonder dat we dat eigenlijk beseffen. Klinkt een beetje gek, in de zin van wel heel cool en spannend.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: