Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 16:29 

En het is vandaag officieel bekend gemaakt. JK Rowling komt met een nieuw boek!
Het boek heeft nog geen titel (of het is iig nog niet bekend), maar het is een boek voor volwassenen.
JK Rowling: "Although I’ve enjoyed writing it every bit as much, my next book will be very different to the Harry Potter series, which has been published so brilliantly by Bloomsbury and my other publishers around the world. The freedom to explore new territory is a gift that Harry’s success has brought me, and with that new territory it seemed a logical progression to have a new publisher. I am delighted to have a second publishing home in Little, Brown, and a publishing team that will be a great partner in this new phase of my writing life."

Je kan het nieuwsbericht hier

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 18:50 

Ooh, ik vind dit zulk leuk nieuws. Ik ben zo benieuwd hoe Jo schrijft als het niet over HP gaat. Ik vraag me af of het serieuze literatuur is wat ze heeft geschreven, of meer een thriller, of iets er tussenin. Of we parallellen of verwijzingen kunnen ontdekken naar HP of dat ze dat toch maar achterwege heeft gelaten. Voor hetzelfde geld vinden we het allemaal een heel slecht boek, dat kan ook nog. Ik denk ook dat Jo hier heel nerveus over is, want als het boek slecht ontvangen wordt, dan gaat iedereen roepen dat ze gewoon mazzel heeft gehad met het idee voor HP en zo. Nou ja, nu is het een kwestie van afwachten tot de releasedatum, ik ben benieuwd!

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 18:57 

Aan de ene kant ben ik benieuwd naar haar nieuwe boek, aan de andere kant voelde ik ook teleurstelling toen ik las dat het niks met HP te maken heeft, als het boek me aanspreekt zal ik het wel zeker lezen. En verder mijn vingers gekruist houden dat we ooit nog een HP boek krijgen ;)

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 18:59 

ik vind het ook jammer dat het niks met harry potter te maken had maar aan de andere kant, ze is een schrijver en schrijft niet alleen hp boeken (zoals we nu zien).

and nobody else

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2012 20:37 

Dennis Krauwel schreef:
Ooh, ik vind dit zulk leuk nieuws. Ik ben zo benieuwd hoe Jo schrijft als het niet over HP gaat. Ik vraag me af of het serieuze literatuur is wat ze heeft geschreven, of meer een thriller, of iets er tussenin. Of we parallellen of verwijzingen kunnen ontdekken naar HP of dat ze dat toch maar achterwege heeft gelaten. Voor hetzelfde geld vinden we het allemaal een heel slecht boek, dat kan ook nog. Ik denk ook dat Jo hier heel nerveus over is, want als het boek slecht ontvangen wordt, dan gaat iedereen roepen dat ze gewoon mazzel heeft gehad met het idee voor HP en zo. Nou ja, nu is het een kwestie van afwachten tot de releasedatum, ik ben benieuwd!

Zo'n beetje alles wat Dennis hierboven zegt :').

Ik ben echt wel heel benieuwd. En ik ben echt superblij met het nieuws. Ik ben nu vooral erg nieuwsgierig naar het genre/de plotlijn. Sowieso zal ik het boek wel kopen. Of het dan meevalt, dat zien we wel. Het lijkt me stug dat het gaat tegenvallen. Het zal sowieso ANDERS zijn, maar JKR heeft wel bewezen dat ze een verdomd goeie schrijfster is. Naast de hele plotlijn van HP enzo en heel het fandom-gebeuren errond heeft ze, naar mijn mening, een hele leuke/toegankelijke en mooie schrijfstijl. Vooral daarom ben ik benieuwd, om die schrijfstijl eens in een ander-dan-HP-jasje te zien

GEWELDIG nieuws, dat zeker!

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 16:29 

Ik had voor een volgende boek alleszins niet verwacht dat het ook maar iets met Harry Potter te maken zou hebben, dus op dat gebied ben ik helemaal niet teleurgesteld. JK Rowling had wel duidelijk gemaakt dat ze eerst andere dingen wilde doen voor ze zich nog eens op de HP-wereld stortte.

Zoals anderen ben ik ook heel benieuwd naar het genre van het boek. Ze zal sowieso kritiek krijgen, dat is onvermijdelijk, maar ik denk niet dat het slecht kan zijn. Ze heeft zich voor mij al bewezen. Ik ben zeker van plan het boek te kopen bij de release.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2012 21:49 

Ik had ook niet verwacht dat het een volgende Harry Potter boek zou zijn. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar het boek. Al iets bekend over de releasedate? Dan kan ik het boek gelijk preordenen :D.

Profiel  

Wanted: Dead or Alive

BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 15:14 

Het plot van het nieuwe boek is zojuist bekend gemaakt =D 27 september komt The Casual Vacancy uit.

Spoiler:
"When Barry Fairweather dies unexpectedly in his early forties, the little town of Pagford is left in shock.

Pagford is, seemingly, an English idyll, with a cobbled market square and an ancient abbey, but what lies behind the pretty façade is a town at war.

Rich at war with poor, teenagers at war with their parents, wives at war with their husbands, teachers at war with their pupils…Pagford is not what it first seems.

And the empty seat left by Barry on the parish council soon becomes the catalyst for the biggest war the town has yet seen. Who will triumph in an election fraught with passion, duplicity and unexpected revelations?"

Bron

Never give up on the things that make you smile

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 15:27 

Extreem vette plot. En wat snel. Ik dacht dat er wel wat jaartjes overheen zou gaan gezien het toch al weer lang geleden is dat het laatste boek van J.K. Rowling uit is gekomen.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2012 15:46 

Ik ga het boek wel een kans geven maar de beschrijving spreekt me niet echt aan, maar we zullen zien!

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 23, 2012 9:34 

Jeej! Hij komt uit op mijn verjaardag! Ik ben erg benieuwd. Ik hoop echt voor haar dat het een beetje aanslaat, anders zal men waarschijnlijk gaan vinden dat Harry Potter een gelukstreffer was.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 03, 2012 15:12 

De cover is er!!!
Afbeelding

Het boek telt 512 pagina's en de cover is gemaakt door Mario J. Pulice.

Thoughts??

De synopsis is ook een beetje veranderd. Barry Fairweather is nu Barry Fairbrother..

Citaat:
When Barry Fairbrother dies in his early forties, the town of Pagford is left in shock.

Pagford is, seemingly, an English idyll, with a cobbled market square and an ancient abbey, but what lies behind the pretty façade is a town at war.

Rich at war with poor, teenagers at war with their parents, wives at war with their husbands, teachers at war with their pupils…Pagford is not what it first seems.

And the empty seat left by Barry on the parish council soon becomes the catalyst for the biggest war the town has yet seen. Who will triumph in an election fraught with passion, duplicity, and unexpected revelations?

A big novel about a small town, The Casual Vacancy is J. K. Rowling’s first novel for adults. It is the work of a storyteller like no other.

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 17:23 

Volgens Nu.nl komt de Nederlandse vertaling, getiteld "Een goede raad", op 17 oktober dit jaar uit. Ook is blijkbaar de website http://www.deterugkeervanjkrowling.nl/ in het leven geroepen, waar er wort afgeteld naar de release.

Ik moet zeggen, ik vind de Nederlandse titel echt dodelijk saai klinken. Ligt dat aan mij?

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 21:06 

Oh leuk, een dubbele betekenis xD (Raad als in advies, en raad als in gemeenteraad)

Als ik de synopsis zo lees, past het wel. Het is idd wel een beetje saai en het klinkt als een klein kinderboek, maar we zullen zien [a]

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 21:14 

Oh, zo had ik er niet eens over nagedacht trouwens! Dan vind ik het alweer een stukje leuker, ik houd wel van dubbelzinnigheden.

Wie zou trouwens de vertaling maken? Vast niet weer Wiebe Buddingh'...

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: