Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

1e jaars

BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 22:36 

Shadowcat schreef:
1. Kushiel's Scion - Jacqueline Carey
2. Kushiel's Justice - Jacqueline Carey
3. Kushiel's Mercy - Jacqueline Carey
4. Mistborn ; The Final Empire - Brandon Sanderson
5. De Grote Legende ; Het lied van de onsterfelijke - W.J. Maryson
6. De Kronieken van de Xandim ; Erfenis - Maggie Furey
7. Naamah's Kiss - Jacqueline Carey
8. The Da Vinci Code - Dan Brown
9. Mistborn ; The Well of Ascension - Brandon Sanderson
10. Mistborn ; The Hero of Ages - Brandon Sanderson
11. Naamah's Curse - Jacqueline Carey
12. Wit als sneeuw, rood als bloed - Tanith Lee
13. De Hongerspelen - Suzanne Collins
14. De Naam van de Wind - Patrick Rothfuss
15. The Wise Man's Fear - Patrick Rothfuss
16. Stravaganza ; Stad van Maskers - Mary Hoffman
17. Stravaganza ; Stad van Sterren - Mary Hoffman
18. Stravaganza ; Stad van Bloemen - Mary Hoffman
19. Stravaganza ; Stad van Geheimen - Mary Hoffman

Stad van Geheimen is het vierde deel van de Stravaganza reeks en voor mij tot nu toe het spannendste. Hier kan ik dezelfde uitleg geven als de eerste drie delen: spanning, avontuur, verraad, intrige en liefde.

greetzz
Shadowcat

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 19:36 

Marrymuis schreef:
1. Hersenschimmen - Bernlef
2. Voor jou - Cecelia Ahern
3. Die Verwandlung - Franz Kafka
4. Schitterend blauw - Martin Bril
5. Haantjes - Kluun
6. La classe de neige - Emmanuel Carrère
7. Les jeux sont faits - Jean-Paul Sartre
8. Sonny boy - Annejet van der Zijl
9. Max Havelaar - Multatuli
10. Het boek van morgen - Cecelia Ahern
11. Het leed dat liefde heet - Martin Bril
12. Klunen - Kluun
13. Harry Potter en de geheime kamer - J.K. Rowling
14. Jongensjaren - Martin Bril
15. Twee vrouwen - Harry Mulisch
16. The tales of Beedle the Bard - J.K. Rowling

15. Twee Vrouwen - Harry Mulisch
Ik had niet verwacht dat ik dit boek leuk zou vinden, maar het tegendeel bleek waar. Ik had nog nooit eerder iets van Mulisch gelezen, maar had nooit veel met hem als persoon. Het boek bleek me echter wel te boeien en binnen een paar daagjes had ik het uit. Boek één voor Nederlands dit jaar is binnen.

Dit schattige kleine boekje had ik al een hele tijd liggen, maar ik had hem nog steeds niet helemaal gelezen. Nu ik een week naar een camping ging kwam ik dit dunne boekje tegen en dacht ik, die kan best nog bij mijn tas in (twee vrouwen was ook al niet zo dik). Ik heb een aantal keren hardop moeten lachen om kleine dingetjes, zoals ik van Rowling gewend ben. Leuk boekje om even in een uurtje uit te lezen.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 9:20 

Shadowcat schreef:
20. Stravaganza ; Stad van Schepen - Mary Hoffman

Stad van Schepen is het vijfde deel van de Stravaganza reeks. Het is helemaal anders dan de eerste vier delen. Het is een mooi boek en ik kan niet wachten tot het zesde deel uit komt.

greetzz
Shadowcat

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 12:47 

Pottergirl schreef:
#001 Everything Is Illuminated - Jonathan Safran Foer (288 blz.) - EN
#002 Calvin & Hobbes: Thereby Hangs A Tale - Bill Waterson (128 blz.) - EN
#003 Jean-Michel Basquiat - Leonhard Emmerling (96 blz.) - NL
#004 God Is Gek - Kluun (59 blz.) - NL
#005 The Hunger Games - Suzanne Collins (464 blz.) - EN

#006 The Hunger Games: Catching Fire - Suzanne Collins (480 blz.) - EN
#007 The Hunger Games: Mockingjay - Suzanne Collins (448 blz.) - EN
#008 A Million Little Pieces - James Frey (528 blz.) - EN
#009 Eten, Bidden, Beminnen - Elizabeth Gilbert (474 blz.) - NL
#010 Lolita - Vladimir Nabokov (320 blz.) - EN

#011 Colonel Barker's Monstrous Regiment - Rose Collis (320 blz.) - EN
#012 From Hell (Vanuit De Hel) Part 1 - Alan Moore & Eddie Campbell (195 blz.) - NL
#013 Vol Hoofd: Autistische Notities - Peter Boer (128 blz.) - NL
#014 Maus - Art Spiegelman (296 blz.) - NL
#015 The Wild Things - Dave Eggers (288 blz.) - EN

#016 Dune - Frank Herbert (604 blz.) - EN
#017 In The Shadow Of No Towers - Art Spiegelman (100 blz.) - EN
#018 Kafka Voor Beginners - Robert Crumb & David Mairowitz (175 blz.) - NL
#019 The Great Gatsby - F. Scott Fitzgerald (192 blz.) - EN
#020 De Aanslag - Harry Mulisch (246 blz.) - NL

#021 Brave New World - Aldous Huxley (288 blz.) - EN
#022 Moab Is My Washpot - Stephen Fry (448 blz.) - EN
#023 Blankets - Craig Thompson (592 blz.) - EN
#024 Dune Messiah - Frank Herbert (224 blz.) - EN
#025 Zwerftocht Met Korilu - Thea Beckman (138 blz.) - NL

#026 Een Bodemloos Bestaan - Dash Shaw (720 blz.) - NL
#027 The Men Who Stare At Goats - Jon Ronson (240 blz.) - EN
#028 Loopgravenoorlog - Jacques Tardi (126 blz.) - NL
#029 Children Of Dune - Frank Herbert (408 blz.) - EN.
#030 A Game of Thrones - George R. R. Martin (864 blz.) - EN

#031 A Clash of Kings - George R. R. Martin (1009 blz.) - EN
Ik heb een uitgebreide review geschreven en die in het GoT-topic gepost dus ik ga dat hier niet allemaal herhalen :') Maar laat ik het hier op houden: IK WIL NU DEEL DRIE LEZEN. En iedereen moet deze serie lezen. Nu.

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 19:38 

Euhm...
Wat heb ik al allemaal gelezen.

1) Evermore (Supergoeie boeken, dit is deel 1 van de 4, alle 4 zijn ze al uit in het Nederlands en mensen die van Twilight houden zullen deze boeken ook leuk vinden.)

2) Fallen (Ook heel leuke Fantasyboeken)

3) Alle boeken van de Vampire Diaries, ik had al enkele delen gelezen maar had er nog 2 te lezen)

4) Davinci Code van Dan Brown

5) De Delta-Deceptie van Dan Brown

En nog enkele andere maar ik kan niet meteen op de namen komen.

x.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 0:42 

Sweet Hermione schreef:

12. Lolita – Vladimir Nobokov, p.365
Deze man weet hoe hij zinnen moet formuleren. Eerst voelde ik mij totaal geintimideerd omdat ik het idee kreeg dat ik nooit zo goed als hij zou kunnen schrijven (wat natuurlijk ook waar is). Maar oh my, zijn beheersing van taal is zo prachtig, het is net alsof je poëzie en proza tegelijk leest.
En dan het verhaal. Ja, het onderwerp is controversieel, en ja, ik weet dat het verkeerd is, maar is het ooit menselijker, sluimender en beter gebracht dan Nobokov het doet? Humbert is een man die zeker midden dertig is als hij Lolita ontmoet, de twaalfjarige verwaande dochter van de vrouw die heimelijk verliefd op hem is. Maar wie is Lolita? De schrijver toont je alle kanten van Humbert en Lolita, waardoor het boek een bepaalde verfijndheid toont van de menselijke aard. Is Humbert een monster of een verliefde dwaas? Hoe ver mag je gaan om iemand bij je te laten?
In het bijgevoegde hoofdstuk vertelde schrijver hoe hij bij het verhaal kwam. Hij een krantenberichtje over een wetenschapper die een aapje in een kooi liet tekenen. Het aapje tekende de tralies.

13. Harry, A History – Melissa Anelli, p.368
Yes, dit boek heb ik hier gewonnen en ik ben er zo blij mee. Ik heb het boek in drie dagen uitgelezen. Ik wilde er graag langer over doen, maar het werkte erg verslavend.
In dit boek verteld Anelli hoe zij webmistress van de Leaky Cauldron werd, hoe ze stotterend Rowling ontmoette (maar wel met Emerson, beheerder van Mugglenet, haar voor urenlang interviewde), hoe ze leed onder haar baas bij MTV Networks. En bovendien gaat dit boek vooral over de Harry Potter gekte. Ik ken mijn wizard rock bands, ik weet wat fanfiction is en ja, ik hoor over conferenties maar dit boek zat alsnog vol met verrassingen. Ooit gehoord van de ‘’shipping wars’’? Of de vrouw die haar missie zag als het verbieden van de Potter boeken? Maar het mooiste aan het boek vond ik de persoonlijke stukken over Anelli zelf en haar ontmoetingen met Rowling. Ik vond ze zo leuk dat ik niet verder wil spoileren.

14. U Zult Versteld Staan Van Onze Beweeglijkheid – Dave Eggers, p.405
Ik kom er net achter dat Eggers ‘’The Wild Things’’ heeft geschreven en nu ben ik in enorme verwarring. Ik heb alleen die film gezien maar die was zo geniaal. Ik denk behoorlijk anders over dit boek. Het probleem met dit boek is dat ik niet kan zeggen of ik het goed vond of niet, want de voors en tegens zijn wat mij betreft even zwaar. Ik vond het boek goed want het plot is interessant: twee vrienden trekken de wereld in om geld te geven aan armen, nadat hun beste vriend is overleden. Het gaat echter moeilijker dan ze dachten. Wat ook goed is, is dat het avontuurlijk is en er behoorlijk goede psychologische en moralistische overpeinzingen van de hoofdpersoon in zitten. Het nadeel aan dit boek is dat de dialogen om te janken zo slecht zijn en dat er veel in wordt gevloekt. Het andere nadeel is dat het einde vreselijk is, maar misschien hoort het er ook wel bij. Tenslotte is het soms een beetje chaotisch. In het boek hebben de jongens ook constant haast en dat werkte mij op m’n zenuwen. Is het goed, is het slecht, you decide.

15. Lies of Silence – Brian Moore, p.194
Dit is een politieke thriller over Noord-Ierland. Hotelmanager Dillon besluit met zijn minnares weg te gaan, maar juist die nacht klopt de IRA aan. Dillon en zijn vrouw moeten meespelen in het spel van de religieuze knokploeg/beweging. Het probleem met dit boek was dat ik totaal niks voelde voor de characters. Ik vond Dillon onsympathiek, de minnares naïef en zijn vrouw ergelijk. De laatste vijftig pagina’s waren ook niet interessant en ik heb het gevoel dat de schrijver zoveel mogelijkheden niet heeft benut. Opeens komt er ook een subplot om de hoek die niet echt iets toevoegd. Het leuke was wel dat ik een beter beeld heb van hoe het eraan toegaat in de achterstandswijken van Noord-Ierland. Ik vond het einde wel goed en de eerste tachtig pagina’s zijn erg spannend.

16. Iedere dag vrij – Bob Crébas, p.235
De bedenker van Marktplaats.nl, Het Goed en Brennels heeft een autobiografie geschreven en dat heeft hij goed gedaan. Vooral het eerste gedeelte (het niet-zakelijke deel) is ontzettend sappig en vlot geschreven. Het technische deel erna gaat soms iets te lang door op feitjes en details, wat het boek een beetje langzaam maakt. Ik wilde het boek echter blijven lezen en had het in twee middagen uit. Erg leuk.

17. Harry Potter and the Philosopher’s Stone – J.K. Rowling, p.236
Ik kan niet geloven hoe sne alles gaat in dit boek! De hele confrontatie met Vollebol is amper drie pagina’s. Maar verder – dit is zo ontzettend schattig en lief, ik wil het bijna knuffelen. Er zitten ook een hoop onvergetelijke quotes in. Het viel mij deze keer op dat Hermione eigelijk niet erg dapper was – ze staat vaak te gillen en weigert bijvoorbeeld om als eerste het open luik in te gaan. In Deathly Hallows zou ze dat waarschijnlijk wel hebben gedaan. Sowieso kan je wel zien dat veel personages een flinke ontwikkeling meemaken door de boeken. Ik moest erg lachen om het wizard duel idee van Draco (dat was ik bijna vergeten) en ik was zoals altijd weer tot tranen geroerd door de Mirror of Erised.

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 12:30 

Wauw, ik wou dat ik de tijd ergens vandaan kon halen om 50 boeken per jaar te lezen. Ik lees meestal alleen voor school. Binnenkort toch eens een overzichtje maken van wat ik heb gelezen dit jaar, misschien is het wel meer dan ik denk.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 15:44 

Ik zet mijn doel dit jaar op vijfentwintig boeken. net als vorig jaar. Toen haalde ik er twintig. (: Het topic heet dan wel ''50 boeken per jaar 2011'', maar je mag echt wel je eigen regels bedenken als je dat wilt!

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 10:28 

Shadowcat schreef:
20. Stravaganza ; Stad van Schepen - Mary Hoffman
21. Age of Five ; Priestess of the White - Trudi Canavan

Priestess of the White is een heel mooi boek. Ik heb het in het engels gelezen. Het komt heel snel op gang. In het begin is er weinig actie maar toch is het een mooi verhaal. Het is het eerste deel van een trilogie.
Trudi Canavan is een erg goeie schrijfster. Ik heb enkele jaren geleden haar andere trilogie 'De Zwarte Magiër' gelezen.

Ik heb het gevoel dat mijn doel om 50 boeken te lezen een beetje te hoog gegrepen was :D . Ik heb nog vier maanden om 29 boeken te lezen en dat gaat volgens mij niet lukken. Ik ben benieuwd hoever ik wel ga raken. Ik hoop nog minstens tien boeken te kunnen uitlezen voor het einde van het jaar. Misschien vijftien.

greetzz
Shadowcat

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 13:47 

Genner schreef:
#001 2006 Special Topics in Calamity Physics - Marisha Pessl
#002 2002 Bend It Like Beckham - Narinder Dhami
#003 1962 A Clockwork Orange - Anthony Burgess
#004 2007 Hoe Starbucks Mijn Redding Werd - Michael Gates Gill
#005 2009 Borderliner - Caroline Kraus
#006 1937 Of Mice and Men - John Steinbeck
#007 2009 An Education - Lynn Barber
#008 2002 Middlesex - Jeffrey Eugenides
#009 1970 The Bluest Eye - Toni Morrison
#010 2008 Poe. A Life Cut Short - Peter Ackroyd
#011 2008 Het Ei van Salaí - Monaldi en Sorti
#012 2006 Pretty Little Liars: Never Trust a Pretty Girl with an Ugly Secret - Sara Shepard
#013 2010 Nanny slaat terug - Nicola Kraus & Emma McLaughlin
#014 1963 De Glazen Stolp - Sylvia Plath
#015 2009 Dit Is van Mij - Saskia de Coster
#016 2009 Lokvrouw - Marianne en Theo Hoogstraaten
#017 2002 The Lovely Bones - Alice Sebold
#018 2008 In de hel van Opus Dei - Véronique Duborgel

#019 1997 Paus Johanna - Donna Woolfolk Cross
#020 1865 Alice's Adventures in Wonderland - Lewis Carroll

Paus Johanna
Ik weet niet goed wat ik van dit boek moet vinden. Het bied een schat aan informatie over het dagelijkse leven in de middeleeuwen, specifiek in de negende eeuw, maar toch werd ik niet helemaal meegesleept. Het helpt niet dat de haast 500 pagina's haast integraal het standpunt van één persoon bieden - een persoon die ik zelf nogal in herhaling vind vallen. Sommige stukken hadden echt korter gekund. Bovendien probeerde de auteur net iets te hard iets te bewijzen en het romantische liefdesverhaal dat erbij gesleurd werd was overbodig.

Alice's Adventures in Wonderland
Ik had het dus nog nooit gelezen (enkel gezien), maar toch - wat een heerlijk verhaal. Compleet absurd met soms toch onverwachte wijsheid, heerlijke personages en een volledig gebrek aan logica. Briljant.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 9:42 

Marrymuis schreef:
5. Haantjes - Kluun
12. Klunen - Kluun
17. Flikken anders bekeken - Ianka Fleerackers

Flikken anders bekeken - Ianka Fleerackers
Ik ben een enorme flikkenfan en dit boekje geeft je een leuk kijkje achter de schermen. Ik was aan het begin van de vakantie in Antwerpen en heb daar alle boekhandels gezocht naar het boek. Pas in de laatste Standaard boekhandel kreeg ik te horen dat ze hem in Antwerpen niet hadden, maar in Gent was nog wel een exemplaar. Fijn, tijd om naar Gent te gaan was er niet meer. Bij thuiskomst heb ik toen een tweedehands exemplaar besteld bij Bol.com (een nieuw exemplaar hadden ze niet). Ik vond het super om alle achtergrond dingetjes over de serie te lezen en ben heel blij dat ik hem uiteindelijk toch besteld heb.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2011 12:02 

Changetje schreef:

Ik doe alleen even de laatste drie. :)

Zwaar Verliefd! - Chantal van Gastel
Wat een vreselijk boek. XD Gekregen van de vriendin van m'n broer en gelezen, omdat ik niks anders had te lezen. Het is een redelijk slap verhaaltje over een dierenarts die wil afvallen voor een man. Er zaten een hoop dierenarts-scènes in die me totaal niet boeiden en ik ergerde me constant aan de hoofdpersoon. Ik vond alleen haar love interest wel leuk. :') Oftewel: niet echt een aanrader.

A Study in Scarlet - Sir Arthur Conan Doyle
Vooral gekocht omdat Pottergirl en Neville zeiden dat het het waard was. And it was! :) Loved this. Het leest heel makkelijk, helemaal niet alsof het in de 19e eeuw is geschreven. Bovendien zag ik Sherlock en Holmes voor me als de acteurs uit de moderne serie, dus dat maakte het nog leuker. :') Nu wil ik de andere boeken ook lezen, haha.

Gone - Micheal Grant
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vond het concept van dit boek heel interessant (iedereen vanaf 15 jaar verdwijnen, de kinderen blijven over en moeten het zelf redden) en het was behoorlijk spannend. Sommige stukken waren echt heel goed, bij andere hoofdstukken had ik mijn vraagtekens. De sfeer doet me heel erg denken aan de 'The Hunger Games' (en ook wel een beetje LOST/Heroes). Een paar personages waren echt knettergek en sommige stukken echt zeer gruwelijk. .____. Ik weet niet of de andere delen ook ga lezen, want voor nu heb ik mijn dosis horror wel weer gehad.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2011 23:55 

Sweet Hermione schreef:

18. Zonder Mary - Cynthia Rylant, p.84
Dit is een boek in de Octopus serie, een verzameling van boeken voor tieners. Ik heb vroeger veel boeken van deze serie gelezen en ze waren allemaal schitterend. Toch duurde het jaren voordat ik deze van mijn boekenplank pakte, want ik was bang dat ik er inmiddels te oud voor was geworden. Niet is minder waar. Dit boek gaat over Ob en Mary, een oud echtpaar die Summer hebben geadopteerd toen ze al oud waren. Mary is overleden en Ob weet zich geen raad meer zonder haar. Summer vreest dat hij niet meer verder wilt leven. Dan komt de eigenaardige Cletus om de hoek, die meent dat hij een vrouw kent die contact kan leggen met Mary's geest. Hoe het boek verder verloopt of eindigt zeg ik niet, want je moet het zelf meemaken. Dit boek is qua stijl te vergelijken met een fiml als Lost In Translation - een kleine periode in het leven van een meisje wordt omschreven. Zonder grote gebeurtenissen en veel spektakel, maar gewoon, zoals het leven gaat. Ik vond het boek zo oprecht dat ik voor de helft van het verhaal moest huilen. En dan de symboliek van de windwijzers. Mijn hemel, wat is dit boek mooi.

19. Pride and Prejudice - Jane Austen, p.309
Een lastig boek om te lezen als Engels niet je eerste taal is. Mijn vocabulaire is duidelijk nog niet goed genoeg om Austen's werk volledig te begrijpen... Het verhaal gaat over Elizabeth, die samen met haar vier zussen en ouders op een landgoed woont. Het is de bedoeling dat alle zussen trouwen met rijke mannen, zodat ze een veilige toekomst hebben. Elizabeth ontmoet de arrogante Mr. Darcy, waarmee ze al gauw elke keer ruzie heeft. Ze vind hem de meest verschrikkelijke man op aarde, of laat ze zich te veel leiden door haar verwachtingen van hem? Ondertussen hebben Mr. Bingley en Lizzy's geliefde zus Jane alle hoop op een toekomst samen, maar ook dit wordt gedwarsboomt. En wat dan te denken van benjamin Lydia, de meest schaamteloze flirt in de omgeving? Zal zij wel goed terecht komen? Al met al, het verhaal doet denken als een ouderwetse soap - families die met elkaar zijn verweven, intriges, voorspoed en ongeluk, liefde en geld. Wat mij betreft waren ze goed uitgewerkt, met een paar flinke plottwisten hier en daar. Alleen het gedeelte over Lydia's vergissing had echt iets korter gemogen. Het was ook lastig om alle namen en verbanden te onthouden. Tenslotte is Lizzy een geweldige main character - ze zegt en denkt vrijwel alles wat de lezer ook zal denken en zou willen doen. Toch een knappe prestatie.

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 10:11 

Marrymuis schreef:
5. Haantjes - Kluun
12. Klunen - Kluun
17. Flikken anders bekeken - Ianka Fleerackers
18. Door dik en dun - Lucy Diamond

Door dik en dun - Lucy Diamond
Ach ja. Gewoon een leuk vrouwen boekje. Op sommige momenten was het enorm voorspelbaar, zoals gewoonlijk bij dit soort boeken. Het stoorde me zoals gewoonlijk niet echt. Ik had al een tijdje geen echte chicklit meer gelezen en na een aantal serieuze boeken heb ik altijd wel zin in een weglezertje zoals dit boek. Ergens zat er ook nog wel een mooie boodschap in het boek. Wel ergerde ik me aan het feit dat er een hele hoop typfoutjes in deze vertaling leken te zitten. Beetje jammer.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 20:00 

Pottergirl schreef:
#001 Everything Is Illuminated - Jonathan Safran Foer (288 blz.) - EN
#002 Calvin & Hobbes: Thereby Hangs A Tale - Bill Waterson (128 blz.) - EN
#003 Jean-Michel Basquiat - Leonhard Emmerling (96 blz.) - NL
#004 God Is Gek - Kluun (59 blz.) - NL
#005 The Hunger Games - Suzanne Collins (464 blz.) - EN

#006 The Hunger Games: Catching Fire - Suzanne Collins (480 blz.) - EN
#007 The Hunger Games: Mockingjay - Suzanne Collins (448 blz.) - EN
#008 A Million Little Pieces - James Frey (528 blz.) - EN
#009 Eten, Bidden, Beminnen - Elizabeth Gilbert (474 blz.) - NL
#010 Lolita - Vladimir Nabokov (320 blz.) - EN

#011 Colonel Barker's Monstrous Regiment - Rose Collis (320 blz.) - EN
#012 From Hell (Vanuit De Hel) Part 1 - Alan Moore & Eddie Campbell (195 blz.) - NL
#013 Vol Hoofd: Autistische Notities - Peter Boer (128 blz.) - NL
#014 Maus - Art Spiegelman (296 blz.) - NL
#015 The Wild Things - Dave Eggers (288 blz.) - EN

#016 Dune - Frank Herbert (604 blz.) - EN
#017 In The Shadow Of No Towers - Art Spiegelman (100 blz.) - EN
#018 Kafka Voor Beginners - Robert Crumb & David Mairowitz (175 blz.) - NL
#019 The Great Gatsby - F. Scott Fitzgerald (192 blz.) - EN
#020 De Aanslag - Harry Mulisch (246 blz.) - NL

#021 Brave New World - Aldous Huxley (288 blz.) - EN
#022 Moab Is My Washpot - Stephen Fry (448 blz.) - EN
#023 Blankets - Craig Thompson (592 blz.) - EN
#024 Dune Messiah - Frank Herbert (224 blz.) - EN
#025 Zwerftocht Met Korilu - Thea Beckman (138 blz.) - NL

#026 Een Bodemloos Bestaan - Dash Shaw (720 blz.) - NL
#027 The Men Who Stare At Goats - Jon Ronson (240 blz.) - EN
#028 Loopgravenoorlog - Jacques Tardi (126 blz.) - NL
#029 Children Of Dune - Frank Herbert (408 blz.) - EN.
#030 A Game of Thrones - George R. R. Martin (864 blz.) - EN

#031 A Clash of Kings - George R. R. Martin (1009 blz.) - EN

#032 A Storm of Swords - George R. R. Martin (1216 blz.) - EN
Deel drie uit de serie en ik denk tot nu toe mijn favoriete deel. Ik wilde gewoon maar blijven doorlezen en er zitten echt belachelijk veel WTF-momenten in waarbij duidelijk wordt hoe slim GRRM schrijft. De personages zijn ook bijna allemaal even interessant omdat niemand echt typisch goed of slecht is.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: