Nathalie. schreef:
Er is tegenwoordig overigens een homokoppel in Grey's (Arizona en Callie) en die vind ik echt fantastisch!! Ze zijn gay en komen er voor uit, Callie heeft problemen gehad met acceptatie en haar familie ook, maar het is niet zo dat ze niks anders doen dan elkaar aflebberen of over niks anders praten dan hun gay-zijn. Ik ga neit zeggen dat hun homoseksualiteit geen issue is, maar ze hebben verder gewoon een normale relatie met ups en downs..
Vind je het dan een probleem dat er in Glee wel meer een issue van wordt gemaakt dan in Grey's Anatomy? Zo ja, waarom vind je dat? Want zo te horen zijn er ook bij dat koppel issues geweest.
Ik ben best wel benieuwd...
Zelf vind ik het niet verbazingwekkend dat de nadruk bij Glee inderdaad ligt op homo-acceptatie, omdat het ook tieners moeten voorstellen en die worstelen sowieso al met een hoop. Ik kan mij voorstellen dat als je volwassen ben, en je hebt je leven redelijk op de rit, en je wordt opeens verliefd op iemand van het geslacht waar je meestal niet op valt, dat je dan schrikt en wel even een identiteits-probleem voelt. Maar als tiener worstel je meestal met veel meer dan alleen je geaardheid... en bij Glee gaat het daar ook om. Ik bedoel - Kurt is gay, maar daarnaast gaat het ook over zijn relatie met zijn vader en dat hij vaak gepest wordt.Citaat:
mijn punt is ik heb niks tegen homoseksualiteit en niks tegen homoseksualiteit op tv/radio whatevs, maar over het algemeen is het naar mijn idee niet zo dat ze het tonen om te zorgen voor meer acceptatie o.i.d. maar gewoon om kijkers te trekken. Van die dingen als zoenende homo's dan denk ik moet dat nou echt mensen? Tuurlijk zoenen zij ook, maar wat is de toegevoegde waarde van in elke gay-scene zoenende menschen?

(geldt overigens niet zo zeer voor Glee, maar voor andere shows)
Ik denk precies op die reden - mensen denken ''moet dat nou echt?'' Veel mensen vinden het nog steeds ''vies'' en ''onjuist'' om twee homo's te zien zoenen - en dan vooral jongens. Ik denk dat Glee dat juist wilt doorbreken - ook om het in een ultieme romantische en respectvolle setting te zetten, zodat mensen zien dat twee homoseksuele jongens die elkaar echt leuk vinden, ook zoenen en dat dat niks vies aan is. En dat het normaal is, vooral dat het normaal is. Want in veel tvseries wordt een hoop gezoend door de hetero koppels. Maar homo's zoenen in een ''normale'' serie, dat is nog steeds een issue. Ik kan mij herrinderen dat er een keer een topic over was bij Shownieuws (ja, dat kijk ik als ik thuis ben, ik kom ervoor uit xD) dat er een gay-zoen was geweest bij GTST... en die serie heeft een meer schokkende dingen laten zien dan zoenende homo's.