Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 19:13 

Genner schreef:
#001 Special Topic in Calamity Physics - Marisha Pessl
#002 Bend It Like Beckham - Narinder Dhami

Bend It Like Beckham
Ik ben erin begonnen op de trein naar huis rond 15 uur en heb het rond 19 uur uitgelezen. Het is dan ook grote print en grote interlinie, maar toch leest het boek erg vlot. Alles blijft wel nogal oppervlakkig, er wordt heel snel over gebeurtenissen en gevoelens heen gegaan. Er zit niet echt diepgang in. Wel leuk als feelgoed-boek, maar toch niet één dat ik gauw zou kopen en herlezen.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 11:26 

Jaali schreef:
Zo, de 50 ga ik waarschijnlijk niet halen, maar ik heb mezelf echt voorgenomen om meer te lezen dan in 2010. Tot nu heb ik in 2011 gelezen:

001: Into The Wild - John Krakauer
    002: The Host - Stephanie Meyer
    003: The Chronicles Of Narnia: The Magicians Nephew - C.S. Lewis
    004: The Chronicles Of Narnia: The Lion, The Witch and the Wardrobe

Ha, die zijn allemaal van mij ^_^

Sorry I'm taking over your life.

*Ravenclaw*

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 12:09 

Jalf schreef:
1. The Hunger Games - Suzanne Collins - 2008 - (7)
2. Catching Fire - Suzanne Collins - 2009 - (6,7)
3. The Vampire Lestat - Anne Rice - 1985 - (8,5)
4. The Queen of the Damned - Anne Rice - 1988 - (7,9)

The Queen of the Damned
Het derde deel in The Vampire Cronicles. Anne Rice heeft zoals gewoonlijk weer heerlijk poetisch taalgebruik en is extreem gedetaileert met informatie. Het is wel even wennen aangezien pretty much elk hoofdstuk uit een ander oogpunt is geschreven, waardoor het soms lijkt alsof je twee verschillende verhalen door elkaar aan het lezen ben en je in het begin heel veel nieuwe Characters voor je voeten geworpen krijgt. Toch leest het echt heel fijn. <3 Ik vond persoonlijk IwtV en TVL wel beter. Nu ga ik gelijk Tale of the Body Thief bestellen.

Oh, trouwens ook het bewijs dat Stephenie Meyer niet echt origineel qua titels is... "The short second Life of Bree Tanner" lijkt wel verdacht veel op "The short happy Life of Baby Jenks and the Fang Gang" XD

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 22:33 

Lady Voldemort schreef:
Oké, mooi!

Mijn lijst bij deze:
1. Juliet Marillier - Hartenbloed.
2. Brothers Grimm - Grimms' fairy tales
3. Kelley Armstrong - Bezwering.
4. Raymond E. Feist - Elfensprook.
5. Danielle Trussoni - Het uur van de Engelen (bezig.)
6. Blake Charlton - De taal der spreuken.
7. Virginia Andrews - Ruby.
8. Tess Gerritsen - De chirurg.
9. Virginia Andrews - Ruby: parels in de mist.
10. Virginia Andrews - Ruby: alles wat schittert.
11. Tess Gerritsen - De leerling. (bezig)
12. Virginia Andrews - Ruby: verborgen juweel.
13. Terry Brooks - Dansen met de demon.
14. Virginia Andrews - Ruby: het gouden web.
15. Kylie Fitzpatrick - Het wandtapijt.
16. Simon Beckett - Het sanatorium.
17. Mike Shultz - Duivelswerk.
18. Markus Heitz - De dwergen (bezig)

Nummer 17, duivelswerk, heb ik net uitgelezen en ik vond het een prettig, leuk boek om te lezen. Het is spannend, je hebt een paar gevechten, wat romantiek en een vlotte schrijfstijl. Enige minpuntje is het einde, want dat komt iets te abrupt voor mijn smaak.

Nummer 18 wordt Markus Heitz, De dwergen.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 15:27 

Genner schreef:
#001 Special Topics in Calamity Physics - Marisha Pessl
#002 Bend It Like Beckham - Narinder Dhami
#003 A Clockwork Orange - Anthony Burgess

A Clockwork Orange
Dit boek was nogal... speciaal. De eerste paar bladzijden zijn een beetje moeilijk om doorheen te komen, maar tegelijk is het ook haast onmogelijk om dit boek weg te leggen. Sommige woorden snap je meteen, anderen snap je pas na ze in twee verschillende contexten te lezen. Het was een interessant boek, maar langer had het niet moeten zijn.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Laatst bijgewerkt door Genner op zo maart 06, 2011 21:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 16:21 

Ik ga voor de 25 boeken dit jaar. Ik kan me niet voorstellen dat ik er 50 haal xD 25 waarschijnlijk ook niet eens, maarja, wie niet waagt...

Citaat:
#1. De Geschiedenis van mijn Kaalheid - Marek van der Jagt
#2. Droom #9 - David Mitchell
#3. Muleum - Erlend Loe
#4. De Aeneis - Vergilius

#1. De Geschiedenis van mijn Kaalheid
Een boek gelezen voor literatuur. Hij is erg leuk. Ik hou wel van Arnon Grí¼nberg's schrijfstijl (Marek van der Jagt is z'n pseudoniem en de naam van de hoofdpersoon in het boek). Het is lekker gek, niet per se heel realistisch en toch blijf je lezen.

#2. Droom #9
Een verplicht boek op ons literatuurlijstje. Well, ik twijfel. Het grote plot is ruk, eigenlijk. Maar het is wel interessant geschreven. De wisseling van tijden (heden naar herinnering) en realiteit-droom houdt je wel aan het lezen. Toch kan het behoorlijk verwarrend zijn.

#3. Muleum
Een lame, zinloze titel, dat allereerst. Verder wel een grappig boek. Geen hoogstaande literatuur, vind ik, maar wel leuk en het leest als een trein. Na een tijdje begint Julie alleen wel te vervelen. Haar droge humor is in het begin heel grappig maar aan het einde wat boring.

#4. Aeneis
Okay, niet echt een boek, laat staan een nieuw boek xD Ik was er stiekem al in begonnen met Latijn door het te vertalen, maar we zijn nu de vertaling voor Literatuur aan het lezen. Complex taalgebruik (like duh), maar wel superintrigerend. Ik ben dol op het verhaal en kan niet wachten tot ik hem uit heb.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 9:48 

Citaat:
001: The Hunger Games - Suzanne Collins
002: Catching Fire - Suzanne Collins
003: Mockingjay - Suzanne Collins
004: Beauty: a retelling of Beauty and the Beast - Robin McKinley

005: From Notting Hill with love... actually - Ali McNamara
Dit boek gaat over Scarlett, een jonge vrouw die lichtelijk wordt geobserdeerd door films. Haar vader, verloofde en beste vriendin zijn het zo zat dat ze elke situatie maar vergelijkt met haar films, dat ze haar voor een maand naar Londen sturen, waar ze in Notting Hill op een huis van vrienden gaat passen. Daar gebeuren de meest onmogelijke dingen en passeren heel wat bekende filmscí¨nes de revue...

Ik moet toegeven dat ik het boek al wou lezen toen ik de titel had gelezen, die vond ik al briljant :') Maar het is ook echt een geweldig boek. Ik heb echt helemaal dubbel gelezen en op het einde had ik echt tranen in mijn ogen. Het is heel erg leuk omdat McNamara filmscí¨nes gebruikt die echt iedereen wel kent, o.a. uit Bridget Jones, Notting Hill en Love Actually. Verder wil ik er niet teveel over zeggen, het is gewoon een briljant boek ^^

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 19:05 

Shadowcat schreef:

1. Kushiel's Scion - Jacqueline Carey

2. Kushiel's Justice - Jacqueline Carey

Kushiel's Justice is net zo mooi als Kushiel's Scion, even spannend, even mooi beschreven en even aangrijpend. Ik raad iedereen aan de Kushiel Legacy te lezen.

greetzz
Shadowcat

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 16:42 

Citaat:
1. Het dagboek van Bridget Jones - Helen Fielding (1996)

1. Het dagboek van Bridget Jones - Helen Fielding, p.268

Het was alweer een paar jaar geleden dat ik dit boek had gelezen, dus vond ik het wel tijd om hem te herlezen. Hoewel ik uitslag krijg van mode-chicklits, vind ik de boeken van Louise Rennison en Helen Fielding ontzettend zalig om te lezen. Ik ben geen dertiger, rook niet en heb ook niet drie keer per week een kater, maar er is iets aan Bridget wat ik totaal begrijp. Hoogtepuntjes: wanneer Bridget haar moeder voorstelt lesbienne te worden, het huilen om de wc rol + reactie van de kunstenaar, de schreeuwende tv baas en de missverkiezing.
Heerlijk boek.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 9:57 

Pottergirl schreef:

#07 The Hunger Games: Catching Fire - Suzanne Collins
Tweede deel van de trilogie. Las ik even snel doorheen als deel 1 - deze heb ik in een dag uitgelezen :')

#08 The Hunger Games: Mockingjay - Suzanne Collins
En deel drie heb ik inmiddels ook uit. Gisteren in de trein heb ik de laatste bladzijdes er door gejaagd en nu ben ik in het zwarte gat gevallen dat ontstaat nadat je een serie uit hebt. Ik was niet helemaal tevreden met het einde, maar daarover schrijf ik wel in het daarvoor bestemde topic :') In ieder geval is de hele trilogie een aanrader voor iedereen die van spannende, makkelijk leesbare sci-fi houdt.

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 11:30 

Ik kan me eerlijk gezegd niet meer zo goed herinneren of ik ook nog andere boeken heb gelezen dit jaar. Ik lees trouwens alles in het engels.

#01 Animal Farm - George Orwell

Gebasseerd op de Russische revolutie en het regime van Stalin. Het is een satire die plaats vind op een boerderij. Ontzettend briljant en mooi geschreven. Er overkomt je een machteloosheid die je niet kan uiten en maakt je daardoor nogal kwaad. Prachtig, maar kort boek. Een 9.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

5e jaars

BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 19:32 

Yaraa schreef:
1. Hush, Hush - Becca Fitzpatrick [7.2]
2. The Perks Of Being A Wallflower - Stephen Chbosky [8.3]
3. Charlie St. Cloud - Ben Sherwood [6.7]
4. Wicked (SLECHT) - Gregory Maguire [7.4]
5. You Slay Me - Katie MacAlister [6.5]
6. De Kleur Van Toverij (Schijfwereld) - Terry Pratchett [6.8]
7. Uglies - Scott Westerfeld [7.4]
8. Paper Towns - J. Green [7.8]

Paper Towns;
Erg leuk boek. Het is makkelijk geschreven, het leest zo weg maar waar ik helemaal weg van was waren de aanwijzingen en de opdracht. Ik houd van wel van raadsel en dit boek gaat over een zoektocht naar een vroegere beste vriendin van de hoofdpersoen, die een intressante en vrije kijk heeft op de wereld. Echt een goed boek.

people are like slinkies; not really good for anything,
but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs.

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 11:30 

xDuffie schreef:
1. Sweep: omnibus - Cate Tiernan
2. De vliegeraar - Khaled Houssini
3. The Hollow - Jessica Verday

4. Last Sacrifice - Richelle Mead

Mixed feelings, anyone? Ik bedoel, ik lief deze boeken. En de mensen die mij kennen, weten hoe geobsedeerd ik ben door deze boeken... [/understatement] Maar dit was het laatste boek in de serie en ik heb er om die reden ook niet ten volle van kunnen genieten. Het verhaal was leuk, niet bijster onverwacht, maar leuk uitgeschreven. Wat er met Lissa gebeurde op het einde, had je allang kunnen zien aankomen, maar wie de moordenaar was dan weer niet.
Deze serie was echt prachtig en ik heb er nu al spijt van dat hij gedaan is. Maar aangezien er een spin-off komt, is het nog niet zó erg. I guess. ):

Ex hox momento pended aeternitas.
Aan dit ogenblik hangt de eeuwigheid.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 15:50 

Pottergirl schreef:

#09 A Million Little Pieces - James Frey (528 blz.)
Hef-tig. Sjongejonge. Ik kocht het boek bij de kringloop omdat ik de omslag zo mooi vond (sparkly!) en omdat er een recommendation van Bret Easton Ellis op stond, maar dit boek greep me echt bij de keel. Er zaten stukken in die ik gewoon niet durfde te lezen omdat ze zo erg waren - dat is me nog niet eerder overkomen. Kort gezegd: het is een waargebeurd verhaal (hoewel ik op internet las dat sommige scenes overdreven schijnen te zijn - daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen, zo heftig is het op sommige punten) over een jongeman van 23 die na 10 jaar drugs- en drankverslaving (ja, hij schijnt op zijn dertiende al verslaafd te zijn geweest) eindelijk naar rehab gaat. En het boek gaat dan over zijn leven en over zijn afkickpoging. Laat ik het zo zeggen: nu ik het gelezen heb snap ik dat Bret Easton Ellis dit boek fantastisch vind :') Not for the faint of heart.

Edit: En nu heb ik alweer een boek uit :') Ik lees blijkbaar toch sneller dan ik denk.

#010 Eten, Bidden, Beminnen - Elizabeth Gilbert (474 blz.)
Ik was benieuwd hoe dit boek me zou bevallen aangezien het opeens zo'n bestseller was vorig jaar. Meestal hou ik niet van dit soort boeken, maar de schrijfstijl van Gilbert beviel me wel. Ik denk wel dat het leuker was geweest in het Engels, voornamelijk vanwege een hoop taalgrappen die ik me nu zelf probeerde voor te stellen, maar de zelfspot en eerlijkheid waarmee ze schreef vond ik prettig. Het boek was me soms wel wat te zweverig, vooral het tweede en het derde gedeelte. Oftewel: het 'Eten'-gedeelte vond ik het leukst (:

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: za feb 26, 2011 17:05 

Duffie schreef:
1. Sweep: omnibus - Cate Tiernan
2. De vliegeraar - Khaled Houssini
3. The Hollow - Jessica Verday
4. Last Sacrifice - Richelle Mead

5. Elixer - Hilary Duff
Ik moet toegeven dat ik aan dit boek ben begonnen omdat ik vroeger een enorme fan was van Duff *wijst naar nickname* :') Het boek begon traag, maar in het midden had het me echt in zijn greep. Al kan ik niet anders dan het einde betreuren. Het lijkt wel alsof ze midden in het boek gewoon gestopt is, omdat ze niet meer wist wat ze moest schrijven of zo. Niet zo fijn. Ik kon me ook niet inleven in Clea, maar desalniettemin was het een redelijk boek. Als het einde iets anders was geweest, had ik ongetwijfeld "goed" gezegd, maar het einde maakt voor mij een boek. Ook stond de vertaling vol fouten, jammer maar helaas.

6. Robijnrood: Eindeloos verliefd - Kerstin Gier
HOOBAH! Ik ben zo blij dat ik me niet heb laten misleiden door die cover <3 (Die liet me eerst denken dat het eerder een boek was dat ik aan één van mijn jongere nichten zou geven!) Het boek is werkelijk geweldig. Het tijdreizen verveeld absoluut niet. Gier heeft veel onderzoek gedaan en dat blijkt ook in het boek. In een subtiele manier dan toch. Je hebt vaak van die boeken waarin de schrijvers het verleden romantiseren. Dat is hier absoluut niet het geval (dat zal ik zelf wel doen :')) en ik vind het gewoon super. Deze Duitse schrijfster ga ik op de voet volgen en ik kan al niet meer wachten totdat het volgende boek uitkomt!

Ex hox momento pended aeternitas.
Aan dit ogenblik hangt de eeuwigheid.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: