Chris Gamgee schreef:
2daemon schreef:
Ik heb er zin in ga er zeker naar kijken.
Heb er een aantal nog niet gezien, aangezien ze hier nog niet uit zijn in de bios.
Goed dat ze ''War horse'' en ''The help'' uitkiezen, vooral die laatste omdat er dan tenminste gekleurde mensen in speelden, hoorde er al commotie om omdat er alleen blanke films waren.
Ik had de lijst eens bekijken wie de ''host'' zijn en presenteren, enkele namen komen wel erg vaak voor door de jaren? Hoe zit dat, en is het niet eerlijk om telkens een van de vele celebs te kiezen zodat iedereen een kans krijgt.
Sorry, maar waarom zou het goed zijn om films uit te zoeken omdat er donkere mensen in spelen? Positieve discriminatie is ook discriminatie. Het lijkt me dat je vooral films uitzoekt omdat ze goed zijn, onafhankelijk van de huidskleur van de acteurs.
Precies ja daar gaat het om, maar er wordt nou eenmaal commotie om gemaakt. Maar als iets positiefs ook al disciminatie is dan blijft het doorgaan, is dat ook zo als de donkere mensen die commotie maken, dan kom je toch nergens?
Ik zeg niet dat het goed of slecht is, want ik doe er zelf niet aan. Maar het moet wel eerlijk gedaan worden.
Als ik de ''The help'' zou uitkiezen, zou het om de film, verhaal en de acteurs en dergelijke gaan, niet om de huidskleur zelf.
Ik dacht dat we al best ver waren dat ze zulk gedrag achterwegen zouden laten, blijkbaar niet terwijl donkere mensen er nog zo voor strijden.