Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

3e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 12:10 

Zvatochna schreef:

04. De Geheimen van de Onsterfelijke Nicolas Flamel - De Magiër - Michael Scott ****
Leuk vervolg op het eerste deel waarin magie nog meer voorkomt. De veranderingen en gevoelens die Sophie en Josh ervaren komen goed tot zijn recht. Het is weer maar een klein boek, maar er word veel in beschreven. Ook komt in dit boek Perenelle veel meer voor, wat ik stiekem wel leuk vind. Je krijgt meer over de geschiedenis van Nicolas en Perenelle te weten en over de vijanden en vrienden die zij over de tijd hebben gemaakt.

Volgende boek op mijn lijstje om te lezen: Lilith van Christoph Marzi. Het vervolg van Lycidas, maar die heb ik vorig jaar al gelezen. En Ravenstorm - De Vlucht van de Slaaf, van Bernhard Hennen.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 14:53 

Mijn eerste post in het topic *yay*
Ik ga net zo als vorig jaar voor de 50 boeken. Het is me vorig jaar gelukt, hopelijk dit jaar weer!
Ik ken mezelf, en zal dus waarschijnlijk niet zo vaak posten in het topic, maar je kan altijd m'n progress bijhouden op mijn Goodreads account!

Mijn gelezen boeken schreef:
  1. Awakened by P.C. Cast & Kristin Cast **
  2. Heist Society by Ally Carter *****
  3. Let it Snow by John Green, Maureen Johnson & Lauren Myracle****

Awakened
Het achtste deel van de House of Night serie. Meh, het boek is gewoon slecht, hoewel het wel vermakelijk is. Ik weet gewoon dat dit niet de beste boeken zijn, maar ik lees ze toch allemaal xD Ik wil gewoon weten hoe het afloopt. De serie is leuk, maar zo slecht. Als je je hebt geergerd aan Twilight, begin dan niet in deze serie xD

Heist Society
Dit is in tegenstelling tot Awakened wél een awesome boek. Het gaat over een meisje, Katarina, die komt uit een gezin van museumdieven. Zij wil eigenlijk een gewoon leven leiden, maar in het begin van het boek kom je er achter dat het niet gaat. Er ontstaat een probleem en ze heeft 2 weken om een onmogelijke opdracht uit te voeren.

Let it Snow
Dit boek heeft bijna een jaar in mijn boekenkast gelegen, omdat ik het rond kerst wou lezen. Het zijn namelijk drie korte verhalen (in totaal 350 pagina's), die zich afspeelt met kerst. De verhalen zijn allemaal aan elkaar gelinkt, maar gaan over verschillende personen. De schrijvers hebben het onderling erg goed uitgewerkt en het was echt een leuk boek om te lezen rond kerst (hoewel ik het pas 10 januari heb uitgelezen).

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 13:23 

Nog nooit heb ik in dit topic gepost, maar ik ben van plan meer te gaan lezen. Het bijhouden van de boeken lijkt me ook leuk en handig, so here goes.

1. Wintergirls - Laura Halse Anderson. *****
Ik heb dit boek in het Engels gelezen. Het gaat over een meisje, Lia, met een eetstoornis. Haar voormalig beste vriendin Cassie, die aan boulimia leed, overlijdt en Lia's anorexia verergert na hulp te hebben gehad. In Wintergirls volg je Lia's leven en hoe zij met Cassie's dood omgaat. Dit boek is ideaal voor mensen die niet goed snappen hoe een eetstoornis in elkaar steekt. De gedachten, acties, leugens en zelf-haat wordt met een opvallende schrijfstijl prachtig beschreven. Ik kon mij heel erg relateren aan dit boek, en heb zelfs bijna in tranen gezeten. Vijf sterren dus. Wel moet ik erbij zeggen dat Wintergirls, ondanks zijn goede einde, heel erg triggering kan zijn voor mensen met een eetstoornis.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 8:58 

Chambers schreef:
ik zou dit jaar minstens 10 boeken willen lezen, waaronder de engelse versie's van harry potter die als het goed is binnenkort kan bestellen.

Citaat:
1. Harry Potter en de gevangene van azkaban- j.k. Rowling
2. Nachtlicht- Terri Blackstock

nachlicht:
mijn moeder heeft me maandag dat boek gegeven omdat ik me dood verveelde. eerst wilde in helemaal niks van het boek weten. er stond roman op de voorkant van het boek en normaal lees ik geen romans. maar eenmaal begonnen in het boek kon ik hem niet meer wegleggen. uiteindelijk heb ik het boek in 2 dagen uitgelezen. elke keer gebeurde er weer iets spannends waardoor ik door moest blijven lezen.

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 10:17 

Citaat:
1. De Dirty Secrets Club - Meg Gardiner
2. De Honger Spelen - Suzanne Collins

De Honger Spelen - Suzanne Collins
Net als Catie vond ik dat ik ze onderhand wel eens moest gaan lezen nu de film zo dichtbij komt. Omdat mijn studie helemaal Engels is, vond ik het wel fijn om eens een makkelijk boek gewoon in het Nederlands te lezen. Misschien had ik hem toch liever in het Engels gelezen, omdat ik ze ook gekocht heb en liever boeken in de originele taal heb, maargoed.
Het was fijn lezen en ik had hem binnen 3 dagen uit. Het is een makkelijk boek en het duurt niet lang voor het verhaal op gang komt, gelukkig maar want dat is vaak mijn struikelblok :')

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 14:34 

Lily_flower schreef:

Nouveau Riche - Daisy Goodwin ***
Bruid gezocht - Olivia Parker ***
Het winterpaleis van John Boyne *****
Kathleen Woodiwiss - Als rozen weer bloeien ***
De verborgen universiteit - Natalie Koch *****

De verborgen universiteit - Natalie Koch
Wauw! wat een heerlijk boek was dit. Enkele mensen vergelijken dit met HP en niet op een goede manier, meer als een goedkoop aftreksel ervan, daar ben ik het absoluut niet over eens, natuurlijk zijn er raak vlakken maar wat wil je als het over magie etc. gaat?
Het verhaal gaat over Alexa Westerhof die een semester aan een universiteit in London gaat studeren maar daar komt ze er al snel achter dat er iets niet klopt, uiteindelijk komt ze erachter dat ze over toverkrachten beschikt, zo treed ze binnen in een geheim genootschap die overdag gewone en 's avonds magische colleges volgt, op de helft van het boek beginnen er vreemde dingen te gebeuren, mensen over de hele wereld komen in een vreemde coma te liggen en niemand weet wat er aan de hand is. Hoe dat in elkaar steekt zal ik niet vertellen want daar draait heel het boek om. Verder lees je in het boek ook over haar vader, die ze nooit heeft gekend en die ze het haar hele leven kwalijk heeft genomen dat die haar moeder zwanger heeft gemaakt en nooit meer iets van zich heeft laten horen, op de universiteit komt ze erachter dat hij 2 maanden na haar geboorte dood is gegaan en daar zie je haar ook mee worstelen, in de proloog krijg je een licht idee wat er met hem is gebeurt maar niemand wil het haar vertellen, dus daar kom je in dit boek niet achter, die word een trilogie dus ik kan niet wachten op het vervolg!!

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 14:54 

#1. Alice in Wonderland - Lewis Carroll (EN)

Tja, iedereen kent het verhaal wel, ik nu ook. :') Ik heb er eigenlijk maar één woord voor en dat is overrated. Ik snap wel dat dit in die tijd als baanbrekend ofzo werd beschouwd en natuurlijk is het geweldig voor kinderen, maar ik snap de huidige hype onder mensen van mijn leeftijd niet zo. Ik verwachtte een langer verhaal, met wat meer samenhang misschien. De fantasie valt niets over te zeggen, daar kun je wel lekker in los gaan, maar al met al vond ik het toch best matig. Ik heb de film met Depp gezien en verwachtte misschien ook daarom in het boek de 'visuele pracht' terug te vinden (al vond ik de film verder ook niks), maar dat was niet het geval. Jammer maar helaas. In ieder geval weer een boek op m'n lijst voor school.
En omdat de versie van mijn boek ook Through The Looking Glass bevat, moet ik die nog van mezelf lezen, terwijl ik daar eigenlijk al tegenop zie. :')

Profiel  

Zielig Dichtertje

BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 17:10 

1. Verlaten (Florence Seyvos) *****

2. Ooggetuigen (Carry Slee) *****
3. Ik wil een man die toveren kan (Holly Shumas) *****

------

Ooggetuigen
Dat was nog eens een fijn boek om te lezen. Het heeft net geen 5 sterren gehaald omdat het einde er ineens was.
Ik had moeite met het boek weg te leggen.
Het was leuk om alles vanuit vijf verschillende perspectieven te lezen en volgen. In het begin was het telkens wel kijken wie wie was. Maar dat werd al snel duidelijk.
Het was ook overduidelijk met welk geheim de conciërge leefde, maar dat drukte de pret niet.

Ik wil een man die toveren kan.
Wel dat is de Nederlandse titel. De Engelse is Five Things I con't Live Without. Ik koos het boek enkel om de titel. Dus op dat vlak viel het wat tegen, maar het was toch een leuk boek om te lezen. Het duurde wel even voor ik met het verhaal mee was. Ook leuk om personages te introduceren via hun internet profiel.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 20:44 

Wauw, alweer een boek uit, dat ging snel. xD

Citaat:

Room - Emma Donoghue
Iemand raadde dit boek aan op Livejournal, dus toen ik hem voor heel goedkoop zag liggen, heb ik hem meegenomen. :) Het is geschreven vanuit het perspectief van een vijfjarig jongetje, die samen met zijn moeder in een gesloten kamer leeft. Het taalgebruik is soms hier en daar wat raar met gebroken zinnen, maar dat stoorde me niet echt. Het las echt als een trein, heb hem ook in 3 dagen uitgelezen. Ik vond het een heel mooi, maar vooral aangrijpend boek. Ik kan er niet teveel over zeggen, want dan zou ik het plot verklappen, maar het is zeker een aanrader als je van psychologische thrillers houdt. :)

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 14:03 

Citaat:
1. De Dirty Secrets Club - Meg Gardiner
2. De Honger Spelen - Suzanne Collins
3. Vlammen - Suzanne Collins

Vlammen - Suzanne Collins
En deel 2 is ook uit :') Deze duurde iets langer, mede omdat ik veel moest leren, maar hij is nu dan toch eindelijk uit. Het einde was ontzettend spannend waardoor ik heel moeilijk kon stoppen om te eten en naar de wc kon gaan tussendoor. Ik vond het net zo goed als het eerste deel denk ik, maar wel een stuk verwarrender soms.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 16:16 

Lily_flower schreef:
Nouveau Riche - Daisy Goodwin ***
Bruid gezocht - Olivia Parker ***
Het winterpaleis van John Boyne *****
Kathleen Woodiwiss - Als rozen weer bloeien ***
De verborgen universiteit - Natalie Koch *****
Kristin Hannah - De Wintertuin *****

Kristin Hannah - De Wintertuin
Ik vond dit zo'n ongelofelijk mooi boek! op het einde heb ik echt zowat zitten huilen omdat het zo zielig was :cry: Het gaat over twee zussen die al hun hele leven maar één ding willen, en dat is de liefde van hun moeder.. Ze doen er alles voor om haar goedkeuring te krijgen maar moeders schijnt niet van haar dochters te houden en wijst ze steeds af, al hun vader dood gaat vraagt hij hun nog een keer naar het sprookje van hun moeder te luisteren.. uiteindelijk komt heel het verleden van de moeder naar boven en snap je ook waarom dat ze altijd zo koud en harteloos reageerde. Echt een aanrader!

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 23:43 

Pottergirl schreef:
01 Neil Gaiman - Neverwhere (400 blz.) [EN] *****
02 Douglas Adams - Life, The Universe And Everything (199 blz.) [EN] *****

03 Douglas Adams - So Long, And Thanks For All The Fish (166 blz.) [EN] *****
Deel vier van de vijfdelige serie. Ik vond deze leuker dan het vorige deel, waarschijnlijk voornamelijk omdat er dit keer een stukje romance bij kwam kijken. Dat leest toch wat sneller weg in mijn geval. Maar goed - gewoon een klassieke Douglas Adams. Heel erg grappig. On to deel 5!

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2012 21:38 

Citaat:

Mark Haddon - The Curious Incident of the Dog in the Night Time
Ik weet niet zo goed wat ik van het boek moet vinden. Het boek is vanuit het perspectief van een autistisch (volgens mij heeft hij Asperger) jongen geschreven. Hij gaat op zoek naar de moordenaar van een poedel, maar dit zet zijn leven meer op zijn kop dan dat hij had verwacht/gehoopt.

Ik vond het beeld dat geschetst wat cliché, al was het voor syndroom van Asperger wat aan de zware kant. Ik denk dat ik het beter had gevonden als het vanuit twee kanten was beschreven, bijvoorbeeld ook door de vader/moeder van Christopher. Buiten dat was het wel helder beschreven, vond het ook leuk dat er echt wat wiskunde/natuurkunde op een begrijpelijke manier werd uitgelegd.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 12:58 

Mijn gelezen boeken schreef:
  1. Awakened by P.C. Cast & Kristin Cast **
  2. Heist Society by Ally Carter *****
  3. Let it Snow by John Green, Maureen Johnson & Lauren Myracle****
  4. The Fault in our Stars by John Green*****
  5. Can't Get There From Here by Todd Strasser****
  6. Trapped by Michael Northrop*****

The Fault in our Stars
Yay, nieuw boek van John Green! Wat een heerlijk boek. Niet dat alles wat in het boek gebeurd leuk is, maar wat een verhaal zeg! Het boek gaat over een meisje, Hazel, die kanker heeft. Bij haar supportgroep ontmoet ze een jongen, Augustus, en samen met die jongen gaat ze uiteindelijk naar Amsterdam. Omdat John 2 maanden in Amsterdam gewoond heeft, zijn de Amsterdam-ervaringen authentiek, wat ik altijd fijn vind xD. Een emotioneel verhaal, met humor en het is gewoon een boek dat je niet weg kan leggen!

Can't Get There From Here
Todd Strasser is ook een van mijn favoriete schrijvers. Zijn boeken gaan altijd over iets wat je hoopt dat jou niet overkomt. Dit boek gaat over een groep dakloze kinderen in New York, en dan vooral over het meisje 'Maybe'. Geweldig boek die ik ook in één dag heb uitgelezen (ook al is hij niet dik ;))

Trapped
En nog een boek dat ik niet weg kon leggen. Trapped gaat over 7 jongeren, die door een sneeuwstorm worden opgesloten in hun school. Klinkt allemaal leuk, maar al snel valt het stroom uit en is er geen warmte en licht meer. Het is dus overleven op school, terwijl ze niet weten wanneer ze er weg kunnen komen.

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

3e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 17:03 

Citaat:

05. Lilith - Christoph Marzi *****
Het vervolg van Lycidas, maar die heb ik vorig jaar al gelezen. Geweldig boek wel weer. Christoph heeft een hele eigen manier van schrijven, met zinnen en woorden die soms een beetje moeilijk lopen, maar wel erg mooi zijn. Als je het hebt over fantasy, dan is dit echt het toppunt. Ontzettend veel goden en wezens komen in dit boek naar voren. Soms een beetje lastig omdat er niet veel uitleg bij komt, terwijl andere dingen juist tot in de puntjes uitgelegd worden, maar echt weer helemaal zoals je kan verwachten :]

06. Ravenstorm - De Vlucht van de Slaaf - Bernhard Hennen ****
In het begin had ik een beetje moeite met dit verhaal. Het woestijn-gedoe heeft mij nooit heel erg geïnteresseerd maar achteraf was het zeker de moeite waard om te lezen. Dit verhaal gaat echt heel erg over de personages en niet zozeer over de plaatsen en zo. Het is echt wat de titel al zegt; de vlucht van de slaaf. Misschien een beetje langdradig, maar tegelijkertijd krijg je echt hele gedetailleerde informatie.

Ik ben nu bezig met deel 2 van Ravenstorm, namelijk Het Spel van de Raven en tot nu toe bevalt mij dat boek erg goed. Ook heb ik Eragon en Brisingr van Christopher Paolini gekocht en daar ga ik binnenkort ook in beginnen :]

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: