Ik hou eigenlijk altijd wel van een goeie comic book verfilming. Ik ben nooit zo'n stripboekliefhebber geweest, maar dat is meer omdat ik er niet mee ben opgevoed. Ik hou wel van dat hele superheldenuniversum dat Marvel gecreëerd heeft. Met name Iron Man vind ik tof, en aangezien hij tot The Avengers behoort en Captain America ook, leek het me wel tof om deze film te gaan zien.
Het is geen slechte film. Hij is vermakelijk en Chris Hemsworth is mooi om naar te kijken en Hugo Weaving is altijd fijn als bad guy. Maar ik heb me ZO zitten ergeren het Gary Stu-gehalte van Captain America/Steve Rogers oO Hij deed gewoon NIETS fout! Hij werd uitgekozen omdat hij een goed mens was, hij gaf om anderen, offert zichzelf op, is hartstikke aardig en na zijn transformatie ook nog eens superheet. Ik heb echt de hele film zitten wachten op de onthulling van zijn zwakke punt, maar het kwam gewoon niet. Dus dat vond ik echt ontzettend jammer.
Red Skull was ook wel erg typisch. Zo typisch dat hij misschien wel een cliché genoemd kan worden. Duitser, maar wel een Amerikaanse acteur dus een Amerikaanse acteur met een Duits accent, geen greintje goedheid te bekennen, verbitterde man die de wereld wil overheersen. Hij had zelfs een draaiende stoel, het enige wat nog miste was een aaibare kat. Het scheelt dat Hugo Weaving zo'n goeie acteur is, maar anders was dit echt een lachertje geweest.
Anyway - vermakelijke film, maar wat mij betreft véél te zwart-wit. Er had zo ontzettend veel meer uit gehaald kunnen worden dat het een beetje jammer is dat dit het eindresultaat is geworden.