Olivier schreef:
Ik vind het ook een beetje onzin dat het wel een wedstrijd lijkt te zijn om zoveel mogelijk vrienden te hebben. Mijn zusje heeft er meer dan 700 volgens mij, en ik vraag me af hoevaak ze die mensen spreekt XD Of dat nou echt "vrienden" zijn?
Dit is een opmerking die ik vaak hoor, vooral ivm Facebook en die ik ergens wel terecht vind. Natuurlijk spreek je het merendeel van die mensen helemaal niet zo vaak. Ik weet nu niet vanbuiten hoeveel vrienden ik heb op Facebook, maar natuurlijk zie ik de meesten van hen nooit in het dagelijkse leven.
Daar zijn die sociale media volgens mij ook niet voor. Het gaat niet om contact houden met mensen die je vaak spreekt of ziet buiten dat medium om. Natuurlijk is de kans groot dat zij ook je vriend zijn daar, maar die media gaan om meer dan dat. Het is ook handig om contact te houden met mensen uit het lager, nog eens foto's te zien, zien waar ze mee bezig zijn. Dat vind ik altijd wel interessant. Het is ook heel handig om contact te houden met studiegenoten. Je kan vragen gaan stellen, elkaar snel bereiken, contact leggen met mensen met wie je geen les hebt maar die wel tips kunnen geven of aan wie jij tips kan geven. Die mensen zie ik dan misschien niet vaak en ook nooit buiten school (omdat de meesten ook ver weg wonen), maar toch vind ik het leuk en handig om ze op Facebook te hebben.