Tanzwut en Lacrimas Profundere heb ik ook gezien, tja, je merkte inderdaad dat het de Elf was en dan voornamelijk vanwege het publiek. Jong en oud staat daar, mensen die de band helemaal niet kennen en dan wil zo'n band dat iederene staat mee te juichen. Ja dat is best faal dan... Tanzwut daarentegen trok meer en enthousiaster publiek, heb er zelf ook nog wat staan springen.
Een greep uit mijn lijstje trouwens (inclusief bands op festivals):
Spoiler:
Placebo Finntroll x3 Eluveitie x3 Amorphis Arkona x2 Alestorm Heidevolk Foreigner Scorpions Sonata Arctica x3 Cradle of Filth Lacuna Coil Moonspell Slayer Tarja Saxon Iced Earth Slash Paradise Lost Amon Amarth Korpiklaani x4 ofzo Rob Zombie Epica x5 ofzo Corvus Corax Scrum Omnia x te vaak Rapalje Kiss Aerosmith Judas Priest Valravn x2 Corvus Corax Tanzwut
Ik ben nog nooit naar een concert geweest. Dat komt voornamelijk omdat ik dat niet heel erg boeiend vind/vond. Natuurlijk zou ik veel mensen wel eens live willen horen, maar ik had er nooit een behoorlijk groot geldbedrag voor over, omdat ik ook gewoon lekker een CD'tje op kon zetten.
Echter nu heb ik gewoon een vaste baan en heb ik aan het eind van de maand een lekker salaris. Dus ik kan me nu wel wat duurdere ''uitjes'' veroorloven. Daarom neem ik 19 maart mijn vader mee naar Bryan Adams. Ik heb er echt super veel zin in. We hebben net de kaartjes aangeschaft. Mijn vader heeft het wel even voorgeschoten, omdat ik eind deze maand pas mijn eerste salaris krijg. Maar dan betaal ik hem gewoon terug ^^ Ik heb gezegd dat hij dan de drankjes mag betalen op de dag zelf haha.
In het jaar 2002 zag ik de film Spirit: Stallion of the Cimarron en ik werd meteen verslingerd aan de liedjes (een bekende is Here I am). Dankzij mij zijn deze liedjes dan ook allemaal bekend in mijn gezin xD Iedereen kan de nummers zo goed als helemaal meezingen haha. Maar goed. Nu zijn we 9 jaar verder en ik ken nu de meeste van zijn nummers and I still love it <3
(Ik zou eerst ook naar het Royal Beach Concert gaan met mijn vader, maar dat ging niet door T_T)
_________________ Hard work never killed anybody, but why take a chance?
@Jessica: Dat is echt zo zonde als een concert niet door gaat. Zit je je er zo op te verheugen. Had ik destijds met de theatershow van Herman Finkers. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik enorm baalde. Kortom, extra veel plezier bij Bryan Adams!
Zo, ik zit ondertussen niet echt stil. Sinds de laatste keer nog een concert van Scrum meegemaakt. Was gaaf, werd meteen herkend door de zanger die lachend naar me wees terwijl hij het eerste nummer inzette. Heb er wel een eind voor moeten reizen, het regende een deel van de middag, maar ach, het was gaaf om eerste rij te staan en alles mee te krijgen.
Niet veel later de musical over Pink Floyd gezien, waar de zanger van Scrum de hoofdrol vertolkte. Was ook een waar spektakel. Alles was enorm groot aangepakt, waardoor het meer een musical in concertvorm werd.
En natuurlijk net als een aantal Lacrimas Profundere en Tanzwut gezien. Het eerste was wel aardig, maar een beetje teveel van hetzelfde. Het feit dat de zanger drugs had gebruikt, maakte het niet beter. Ach, het was wel leuk om de tijd tot Tanzwut te doden. Het was goed weer en we hadden een plek op de eerste rij (goh, daar ben ik toch wel heel vaak te vinden).
Ik ben speciaal naar de EFF-Arcen te gaan om Tanzwut te zien. Het is de afsplitsingsband van Corvus Corax en zouden deze keer voor het eerst weer Middeleeuws spelen. Geweldig! Een mengeling van voor mij bekende en onbekende nummers. Vond het super dat ze Saltatio Mortis en Palästinalied hebben gespeeld. Maar ik geef Vivian zeker gelijk dat Teufel wat afwezig leek tijdens de nummers. Maar ja, ik kan wel zeggen dat ik dat ook weer heb meegemaakt. Zit er nu over te om in december weer te gaan wanneer ze de rock metal versie spelen in Amsterdam.
-------------
En toen het grote verhaal. Ben vrijdag en gisteren bij de Dubliners geweest. Dat waren voor mij de derde en vierde keer. Maar ik had het geluk dat ik er niet ver voor hoefde te reizen en met een ticket voor rij 4 en een ongeplaceerde kaart... Vul zelf maar in. Het waren twee geweldige shows. Compleet verschillende sferen. Steenwijk was wat dat betreft wel gezelliger en uitbundiger dan Groningen. Geweldige nummers, zelfs voor mij onbekende nummers, ook al ben ik al 14 jaar fan. Dat was ook wel heel apart. In ieder geval vroeg ik de merchandise verkoper of ze nog zouden signeren, maar dat was niet het geval. Alleen wist hij wel een weg achterom, dus ik mocht me na de show bij hem melden.
Haha, vrijdag dus ruim een uur met de Dubliners gekletst. Voornamelijk met John en hij nodigde me uit om zaterdag weer backstage te komen. Ja, en dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen. Zeker omdat Eamonn en Patsy al weg waren. Gisteren herkende de merch verkoper me direct, begroette me hartelijk en vertelde me dat hij me wel weer naar achteren wilde leidden na de show. Was weer geweldig, kreeg nu ook de kans om Eamonn en Patsy te zien. Dit is zoiets als een kind in een snoepwinkel. Je weet niet waar je moet kijken en alles is gaaf. Hopelijk is de man van de merch er volgend jaar weer!!
_________________ Folge deinem Herzen oder meinem Rat.
CeltAnn, Rapalje, Scrum, Myles Brothers; Keltisch Midzomer Festival (8, 9 & 10 juli 2011)
Stenny Poëtree - Dreamharps (Mijdrecht) (24 juli 2001)
Leaf - Summerdarkness (30 juli 2011)
Corvus Corax, Amma, Euzen, Faun, Irfan, Iliana, Omnia, Kelten zonder Grenzen, Ömdulo, Vic Anselmo; Castlefest 2011 (4-7 augustus 2011)
Delain, Appelpop 2011
Tanzwut, Lacrima Profundere; Elf Fantasy Fair 2011
Bats in the Belfry - OJC Solution (Hillegom) (7-10-2011)
Scrum, Iliana; G&F beurs (Rijswijk) (29-10-2011)
Amma, Muziekbibliotheek (Utrecht) (3-11-2011)
Faun; Tivoli Oudegracht (Utrecht) (6 - 11 - 2011)
Scrum; Theater aan de Slinger (Houten) (12-11-2011)
??? Keltisch Midwinter Festival (Bad Nieuweschans) (17/18-12-2011)
Tanzwut; Melkweg (Amsterdam) (28-12-2011)
Within Temptation - Vredenburg (Utrecht) (7-03-2012)
Gothic en Fantasybeurs (17/18-03-2012)
Nightwish - HMH (Amsterdam) (13-4-2012)
Of mijn lijstje breidt zich ineens in rap tempo uit xD.
Bats in the Belfry was een schattig eerste concert van een zeer kleine band, met zeer getalenteerde muzikanten. Alle bandleden konden redelijk goed omgaan met het (helaas nog wat kleine aantal) publiek, en speelden moeiteloos een hele setlist weg. Super gezellig, na ieder nummer zeer terecht uitgebreid applaus, geweldige harmonie.. Vooral als de zangeres samen met de achtergrondzangeres samen zong, de tranen stonden me in de ogen. Een werkpuntje is in mijn ogen dat ze nog iets vaker zelf teksten mogen schrijven in plaats van bestaande gedichten op muziek zetten, en iets minder stemtruucjes. Maar veelbelovend! Maar wat wil je ook, als alle bandleden minstens 2 instrumenten kunnen spelen EN ofwel conservatorium doen, ofwel op de Havo voor Muziek en Dans hebben gezeten?
Gothic en Fantasybeurs is vaste prik voor mij, maar dit keer toch heel anders vanwege de afwezigheid van Omnia. Gelukkig kwamen in plaats daarvan twee bands die ik in de festivals ervóór erg leuk was gaan vinden, dus was het meer de vraag welke dag ik ging, dan *of* ik ging. Uiteindelijk werd het toch zondag (handiger voor Aisling, + alleen op die dag zou Scrum er ook bij zijn). Daar heb ik totaal geen spijt van gehad. Sowieso duurde het naar mijn smaak veel te lang voor Iliana weer in Nederland was, dus ik hoop heel stiekem dat ze naar het Keltisch Midwinter Festival komen.
We werden wakkergeschud met Scrum, dat een lekker stevige show neerzette. Skottie was zoals altijd heel energiek, maar ondanks dat het echt niet aan zijn prestaties af te zien was, leek hij een beetje ziek ofzo. Aangezien hij er aardig bezweet uitzag. Maar ze waren lekker bezig ^^.
Iliana was de volgende band die op het programma stond. Een echt feestje, compleet met publiek dat ging dansen, ondanks dat er aan het begin wat weinig mensen stonden. Iedere keer dat ik ze opnieuw zie zijn ze zo gegroeid.. Nog meer op elkaar ingespeeld, nog betere performance. En het wordt nog leuker als je een aantal bandleden danwel vóór, danwel na het optreden kan spreken. Zulke lieve mensen .
Het laatste optreden was opnieuw Scrum. ENERGIE! 's Morgens bouwden ze al een aardig feestje, maar nu vloog het dak er bijna letterlijk af. Fijne wisselwerking tussen publiek en band, heerlijke nummers (voorals als Fields of Athenry voorbij komt als duet, zonder dat dat nummer uberhaupt op de setlist stond). Minpuntje was wel dat het grotendeels dezelfde nummers waren, en het publiek wel erg wild was, maar Skottie zorgde ervoor dat het niet uit de hand liep. Wist ik eerst nog niet zeker of ik wel binnenkort opnieuw naar Scrum zou, nu ben ik 100% zeker dat ik gek zou zijn om deze kans te laten liggen.
Komt nog - Faun; ze spelen niet vaak in Nederland maar zijn goed en er komen veel mensen. Scrum; op festivals en beurzen erg goed, maar ben nu heel benieuwd naar de manier waarop ze in theater performen. KMF; bracht me vorig jaar op het spoor van Iliana, wat zouden ze dit jaar te bieden hebben? Tanzwut (misschien vanwege dat ik mogelijk weg ben): in Arcen kon ik ze maar moeilijk een kans geven, vanwege het vele lopen, de band die er nog voor speelde en het wat minder fijne publiek, ik wil weten hoe ze zijn wanneer ze voor echte fans spelen. Within Temptation: wordt wel een keer hoog tijd om deze band te zien die ik al zo lang beluister. Nightwish: yay ik heb een kaartje . G&F beurs; Nog even afwachten, maar ik vind Irfan wel goed. Even afwachten wat er ookalweer nog meer op de dag van Irfan speelt.
Conclusie: hoezo ik houd nogal van bands / festivals? xD En dan nog maar te zwijgen over Castlefest en Keltisch Midzomer, dat ik volgend jaar wss ook niet ga missen en Omnia, waar ik vast ook nog wel een paar optredens van bij zal wonen. En als een ander schattig beginnend bandje genaamd Twibv zich voor het eerst laat zien, ga ik daar zeker ook naar kijken (ze speelden al 1x als achtergrond muziek op een kunstgallerij, maar dat is toch anders).
Update 13/11/2011: Faun is inmiddels achter de rug! Het voorprogramma van Faun, Trobar de Morte, begon al indrukwekkend, waardoor ik al veel te lang gestaan had toen de band waarvoor ik erbij was begon. Spectaculaire lichtshow, geweldige nummers, maar het was een beetje overvol. De delen die ik gezien heb logen er zeker niet om, qua performance. Volgende keer weer .
Gisteren was het de beurt aan Scrum om een feestje te bouwen op het podium. Ik heb nog geen band ontmoet aan wie je dat beter kan overlaten dan hen. Geheel in de stijl van een schotse pub, inclusief tap en bardame, werd een show weggegeven waar het hele publiek van uit zijn dak ging. A night at the pub is zo anders dan de festivals, waar ik ze van ken, maar tegelijkertijd zo veel meer een show..Een fles whiskey werd door de band zelf aan de eerste (eigenlijk: tweede, maar die rij zou *onder* het podium zijn.. niet slim) rij gegeven, met een flinke hoeveelheid kleine plastic glaasjes. Of ze een glaasje wilden en de fles dan door gaven aan de mensen naast of achter zich, wat ze zich geen tweede keer lieten zeggen.
De muziek was zo veel gevarieerder dan op festivals. Acoustisch, nog meer meerstemmig, een vrouwenstem en een piano bij een enkel nummer. Voor de pauze bestond de drums uit weinig meer dan twee smalle kistjes en een tambourijn, maar voor het geluid deed het absoluut niets af. Gelukkig ontbrak ook de gebruikelijke power niet, en kreeg Scrum heel de zaal zo ver om mee te zingen en klappen, terwijl het publiek op voorhand toch echt niet overkwam als typische feestbeesten. Applaus na applaus klonk tijdens de laatste nummers, waarbij geen mens meer bleef zitten. Het dak ging eraf, de mensen werden weggeblazen en de bandleden genoten, overduidelijk. Op naar de eerstvolgende gelegenheid om een flink feestje te vieren .
_________________ Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?
Yay, ben afgelopen weekend weer naar een concert geweest.. WIZARD ROCK FTW! Dit keer waren het geen Amerikaanse wrock bands, maar Britse wrock bands. Ik moet eerlijk toegeven dat de Amerikaanse veel beter zijn, maar er zijn ook een paar hele goede Britse bands. Zo heb ik RiddleTM gezien (youtube 'For Jo RiddleTM' maar!!!), The Pumpkin Pasties (haar muziek is AWESOME!), Romilda Vane and the Chocolate Cauldrons, The Lost Diadems, Wrock Leviosa en Siriusly Hazza P (Hoewel de naam een beetje meh is, zijn zij echt super awesome!).
Al met al was dit echt geweldig. Het is meer de sfeer dan de muziek dat het bijzonder maakt, maar elke band heeft wel zo'n nummer die echt super leuk is.
Stenny Poëtree - Dreamharps (Mijdrecht) (24 juli 2001)
Leaf - Summerdarkness (30 juli 2011)
Corvus Corax, Amma, Euzen, Faun, Irfan, Iliana, Omnia, Kelten zonder Grenzen, Ömdulo, Vic Anselmo; Castlefest 2011 (4-7 augustus 2011)
Delain, Appelpop 2011
Tanzwut, Lacrima Profundere; Elf Fantasy Fair 2011
Bats in the Belfry - OJC Solution (Hillegom) (7-10-2011)
Scrum, Iliana; G&F beurs (Rijswijk) (29-10-2011)
Amma, Muziekbibliotheek (Utrecht) (3-11-2011)
Faun; Tivoli Oudegracht (Utrecht) (6 - 11 - 2011)
Scrum; Theater aan de Slinger (Houten) (12-11-2011)
Midwinterfair; Kelten zonder Grenzen & Rapalje (Archeon) (17/18-12-2011)
Tanzwut; Melkweg (Amsterdam) (28-12-2011)
Anúna; Theater de Lampegiet (Veenendaal) (10-01-2012)
Omnia; Bibelot (Dordrecht) (13-01-2012)
Omnia; Tivoli (Utrecht) (19-01-2012)
Scrum; theater Flint (Amersfoort) (27-01-2012)
Omnia; Hedon (Zwolle) (9-02-2912)
Rapalje; CC van Beresteyn (Veendam) (18-02-2012)
Phantasium - Kelten zonder Grenzen; Rapalje (Eindhoven) (26-02-2012)
Within Temptation - Vredenburg (Utrecht) (7-03-2012)
Omnia Poëtree - Dreamharps (Mijdrecht) (8-04-2012)
Nightwish - HMH (Amsterdam) (13-4-2012)
Omnia; Theater de Meenthe (Steenwijk) (27-04-2012)
Ik ben -hoe kon het ook anders- naar de midwinterfair geweest, waar de Kelten zonder Grenzen en Rapalje de tent onveilig maakten. Het dak ging eraf! Maar waar ik nu helemaal hyper voor ben is Tanzwut . Duurt niet lang meer tot de 28ste!!
-na Tanzwut, Anuna en Omnia-
Lieve help, ik ben ook niet een klein beetje concertverslaafd! Hmm, misschien is het toch maar beter als er hooguit nog 1 of 2 optredens bij komen voor de komende maanden. Maar het was elke cent meer dan waard.
Tanzwut was nog beter dan ik me had kunnen voorstellen, zo ontzettend veel power en goede nummers. Anúna was dan juist weer heel rustig, maar supermooi met alle meerstemmigheid.
Utrecht en Zwolle waren zeker nice! Van Utrecht was de magie toch duidelijk minder dan Bibelot helaas, maar Zwolle zal me nog heel lang gaan heugen. Met dank aan twee goede vrienden die Omnia overhaalden om na afloop een verjaardagsliedje voor me te zingen. Beter kon niet.
Scrum, dat tussendoor kwam, wist me opnieuw te verpletteren met een grandioos concert! Het heet dan wel een theatershow, maar waar de eerste helft zo rustig mogelijk werd gehouden, brak er de tweede helft een ongelofelijk festival-achtig feest los! Het zat er al vanaf het begin aan te komen, dus des te beter dat dat ook goed kwam!
Rapalje daarentegen - tsja.. Leuk concert, maar het enthousiasme vanuit het publiek viel me enigszins tegen.
Bats in the Belfry valt helaas af, ik had graag gewild maar om prive-omstandigheden hebben ze hun optreden gecancelled. Ik hoop dat ze later dit jaar een nieuwe kans krijgen.
Poëtree komt er nu dan weer nieuw bij, omdat dat nog maar net bekend is. Hopelijk komen er nog nieuwe nummers voorbij, ik ben echt benieuwd of er nog iets in de planning zit.
Maar straks eerst Phantasium en anderhalve week later Within Temptation. Ik kan niet wachten om de band waar mijn muzieksmaak door begon te veranderen, ben al zo lang fan van ze ^^.
Oef, wat zal ik daarna in een gat vallen.. Een podiumcadeaukaart nog die ik kan besteden en daarna is het over en uit tot Castlefest. Meh.. Ik wil er nog niet aan denken.
Phantasium: Rapalje en de Kelten zonder Grenzen waren zeker nice ^^. Bij de Kelten was het toch wat veel van het goede om na de workshop balfolk nog voor het podium te blijven hangen, maar bij Rapalje was dat juist wel de moeite meer dan waard. Mooie setlist, fijn publiek, alleen niet zo fijne sfeer in het gebouw zelf. Alles was redelijk donker en het geluid was gewoon niet zo goed. Bij verrassing nog wel Sassenachs ontdekt, dat ergens op Tanzwut lijkt. In de gaten houden maar, kijken of die nog ergens spelen waar ik heen ga.
Ik geloof dat ik 100x kan beloven om niks meer af te spreken. Maar hoe een nieuw Rapalje optreden, Harmony Glen en Faerydae dan in mijn agenda zijn beland is een compleet raadsel. Hoewel, CD presentaties missen is toch wel enigszins zonde, en als je Faerydae gratis mag zien, why not? Misschien komt er zelfs nog een dagje Teylingerfest bij, ligt er een beetje aan of Bats in the Belfry er ook gaat spelen. En dan misschien een stukje Summer Darkness meepakken, in het weekend geheel kostenloos, onder voorbehoud dat er minstens 1 leuke band speelt.
Daarna zal het weer even rustig aan worden tot aan Castlefest, zoals het er nu naar uitziet. Moet ik natuurlijk niet te hard zeggen, want ik ken mezelf. Gelukkig komen er al veel fijne bands op Castlefest: Omnia, Corvus Corax, Berlinskibeat, Faun, Shantalla, Euzen, Irfan, Rabastan.. Natuurlijk nog veel meer, maar dit zijn toch zeker de bands die ik niet wil missen als de programmering het enigszins toelaat. Misschien nog een 'voorafje' met het openingsconcert, bestaande uit Stella Mare en Wardruna. Maar dat weet ik echt nog niet. Zo heel erg indrukwekkend vond ik Wardruna niet echt, te oordelen naar youtubefilmpjes. Dat wordt van podium naar podium vliegen xD en om negen dagen na aankomst in Utrecht de koffers te pakken voor..
Summerbreeze. Duitsland. Nog nooit geprobeerd, nooit gepland en als ik er in mijn eentje heen zou, had ik het ook nooit gedaan. Maar als Corvus Corax en Tanzwut er optreden, en als bonus Epica, Lacuna Coil en Mono Inc. er ook staan is het onvermijdelijk om er een keer heen te gaan. En als Within Temptation er dan later ook nog voor bevestigd wordt, spring je (of ik iig) al helemaal een gat in de lucht, ondanks dat alleen CC en Tanzwut al voldoende was. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen, omdat er toch ook wel wat bands zullen staan die naar mijn smaak iets te heavy zijn, en je met een busreis heen en terug (met de trein betaal je minstens het dubbele) het niet voor het zeggen hebt welke muziek uit de speakers komt. En toch.. Ik heb er zo veel zin in!!
Achja, zo ver is het nog lang niet. Eerst Harmony Glen, Rapalje, Poëtree en Nightwish, whaa, dat is echt allemaal binnen 1 maand tijd. Jemig XD. Mijn weekends raken wel aardig vol zo.
Edit: bah, heb ik weer. Krijg ik een mailtje dat Poetree verplaatst wordt. Zeven april wordt hem ook niet dus dan maar 26 mei (er werden drie keuzedagen aangegeven). Heb ik iets om naar uit te kijken zullen we maar zeggen.
Harmony Glen was gelukkig wel super goed! Een weekendje Groningen is al fijn, maar gezellig met een klein publiek in een zaaltje gaan luisteren naar zo'n goede band <3. De stem van Nienke -de zangeres- maakt het grootste verschil met al die andere bandjes.
Volgende concert: Rapalje en dan is het daarna alweer tijd voor NIGHTWISH!
Laatst bijgewerkt door Vivian op ma maart 26, 2012 9:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik ben afgelopen maandag voor het eerst naar een concert geweest. En wel van mijn favoriete zanger Bryan Adams. Ik vond het echt suuuuper gaaf. Het concert was in Ahoy, wat gelukkig niet zo ver voor mij is, maar zelfs als ik lang had moeten reizen, was het het waard geweest. De muziek was awesome. Volgens mij las ik wat kritiek op sites over het feit dat hij veel hits uit de jaren 80 en 90 zong. Maar die vind ik juist het leukst, dus ik was er blij mee. Was echt wel een show. En de gitarist was ook suuuuper goed en die man kon ook echt een show neerzetten. Het was gewoon heel leuk en gezellig en ik vind het leuk om hem eens in het echt gezien en vooral gehoord te hebben. Yup I'm happy ^^
_________________ Hard work never killed anybody, but why take a chance?
Ik ben eigenlijk naar nog niet zo veel concerten geweest, maar ik ben wel geweest naar: Anouk (Gelredome, volgens mij 2008) Sara Bareilles en Maroon 5 (HMH, 28 feb, 2011) Acda en de Munnik (lang geleden) Gezien op festivals: Keane, van Velzen, Nick en Simon (...), Alain Clark, Stereo, Waylon, Caro Emerald, Di-rect
Het gaafste vond ik zelf Anouk, Maroon 5 (waar ik al heel lang fan van ben! ), Keane en Di-rect.
Verder zou ik nog graag willen zien: Jamie Cullum, Jason Mraz, Blof, James Morrison, Juanes, Mika, Pink, RHCP.
Update: Inmiddels heb ik vorig jaar op Parkpop Jamie Cullum gezien. Het was geweldig! Hij speelde goed, maakte plezier op het podium en zong alles fantastisch zuiver. Verder ben ik vorige week maandag naar Hot Chelle Rae geweest. Ook dit concert was fantastisch! Ze waren heel enthousiast en speelden geweldig. Ryan (de zanger) zong alles prachtig en de band speelde super! Dit jaar ga ik sowieso nog naar Doe Maar. Hier ben ik echt zeer benieuwd naar. Het is muziek waarmee ik ben opgegroeid doordat mijn ouders hier fan van waren. We gaan dan ook met het hele gezin!
_________________ Proud to be a Hufflepuff!^^ We are the Harry Potter generation!
Dit jaar ga ik sowieso nog naar Doe Maar. Hier ben ik echt zeer benieuwd naar. Het is muziek waarmee ik ben opgegroeid doordat mijn ouders hier fan van waren. We gaan dan ook met het hele gezin!
Oooh Doe Maar! Dat lijkt me echt tof, mijn broer was/is daar groot fan van, dus ik heb het wel mee gekregen~ Zijn er nog kaarten? Misschien ga ik mijn broer mee slepen~
Rapalje was erg leuk! Beetje plakkerige vloer, maar folkbands zouden veel vaker in clubsetting moeten spelen. Het klonk en zag eruit als het oude vertrouwde Rapalje dat *wel* met hun aandacht bij de zaal en de performance was ^^ en de setlist werkte goed. Straks even een edit voor Nightwish, want dat gaat een heel verhaal worden .
OMG, dit topic is nog even perfect om even heen hard te stuiteren, maarre...
IK GA IN SEPTEMBER NAAR LADY GAGA!!! <3333 Ik ben nog nooit bij zo'n mega concert geweest, dus ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat worden! Zo veel zin in!
Ik heb hiervoor alleen nog maar Acda en de Munnick, De Dijk, Van Dik Hout en Kirsten live gezien (Ik ben persoonlijk meer van de musicals dan de concerten) dus dat gaat waarschijnlijk een hele ervaring worden.
Ik ben mijn lijstje dus echt helemaal kwijt XD Maar even een globaal lijstje.
Marco Borsato (2004)
Intwine (2004 of 2005)
Nightwish (2x)
The All American Rejects (2008 of 2009)
Triggerfinger (Parkpop)
De Staat (Parkpop)
Guus Meeuwis (Parkpop)
30 Seconds to Mars (2x)
En in September ga ik naar... NICKELBACK <3333 Ik ben zó blij dat ze eindelijk were in NL zijn en dat we kaartjes hebben kunnen krijgen. (Kaartverkoop begon 's ochtends, 's middags was 't uitverkocht) En er zijn mensen die roepen dat ze slechte muziek maken, maar ik ben gewoon heel erg blij dat ik deze band mag meemaken. Ik hoop echt dat het geweldig wordt, maar het duurt nog wel even voordat het September is [A]
Ik ben op 18 maart naar Laura Marling geweest in de grote zaal van Paradiso. Het was stampvol en toen ik en mijn vriendin binnen kwamen was ze al begonnen! We waren echter precies op tijd, dat zagen we dus niet aankomen. Laura Marling is mijn lievelingszangeres en het was de tweede keer dat ik haar live zag. Ik vond dit concert minder leuk dan het vorige omdat we op een balkon stonden en omdat het zo druk was. Ook omdat Laura halverwege een aantal nummers akoestisch ging doen, wat bij veel zangeressen leuk en origineel zou zijn maar dat waren juist de nummers waarbij de muziek een grote rol speelde, dus dat vond ik enorm zonde. Wat ik wel goed vond was het groot respect van het publiek voor Laura en de band - als ze speelden was het muisstil en dat vond ik echt fijn. Ik hoopte dat ze The Beast zou spelen maar dat deed ze niet. Ze sloot af met ''I Speak Because I Can'', wat ook 1 van mijn favorieten is en ik kreeg er kippevel van, dus dat maakte het weer goed. Het mooiste nummer van de avond was ''Salinas'', dat zong ze echt geweldig.
Ik ben voor de rest naar weinig concerten geweest. Er zijn veel concerten waar ik heen wilde, maar niemand had het geld ervoor over en de meeste muzikanten waren niet algemeen bekend, dus tja. Deze muzikanten waren Rufus Wainwright, Elbow en Ben Folds.