Een of ander persoontje hierboven heeft mij een sort of gedwongen tot het lezen van de boeken. Maar achteraf ben ik best wel blij dat hij dat gedaan heeft, want het heeft me weer aan het lezen gekregen.
Het begin van het eerste boek vond ik tegenvallen. Toch had ik maar 20 bladzijdes nodig om in het verhaal te raken. Dat maakte eigenlijk ook al dat ik het zeer aangenaam lezen vond. Vooral het idee tot aan de Hongerspelen zelf. De onwetendheid en de angst.
Maar ook ik ben van mening dat personage erg oppervlakkig blijven. Meer dan een beetje informatie wordt er eigenlijk niet gegeven. Zo keek ik dus enorm op van Haymitch, toen ik hem in de film zag. In mijn ogen was hij een logge man van een jaar of 45-50. Kun je nagaan...
De Hongerspelen zelf vond ik erg mooi omschreven. Luguber. Ok. Maar behalve dat een goede manier om eens naar de wereld om ons heen te kijken. Want zijn wij op onze manier niet op dezelfde manier bezig af en toe.
In ieder geval moet me wel van het hart dat ik het boek erg voorspelbaar vond. Het feit dat Katniss en Peeta eerst samen mogen overleven en dan later alsnog niet...