Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Queen of Babylon

BerichtGeplaatst: za jul 14, 2012 20:31 

Haha, erg, ik heb hier zelf eigenlijk nog nooit gereageerd.

Ik ben iemand die helemaal weg is van musical. Ik beschouw het stiekem als Ă©Ă©n van mijn belangrijkste vrijetijdsbestedingen en het is zowat het enige waarvoor ik bereid ben veel geld te geven. Liever een musical dan een concert, om het maar zo te zeggen.

Mijn lijstje is niet zĂł indrukwekkend als dat van sommige anderen. Maar ik ben blij dat, sinds ik mijn eigen inkomen heb, ik toch al regelmatiger dan Ă©Ă©n keer per jaar een musical bezoek.

De allereerste musical die ik ooit gezien heb, was Peter Pan (2000). Ik herinner me enkel bij vlagen enkele dingen. Maar mijn interesse is eigenlijk pas echt aangewakkerd toen ik in de dansschool waar ik vroeger in zat zelf jaarlijks meedeed aan een musical.

Anypooh, mijn lijstje:

LIVE
Peter Pan (Vlaanderen, 2000)
Sneeuwwitje (Vlaanderen, 2005)
Dracula (Vlaanderen, 2006)
Beauty And The Beast (Vlaanderen, 2007)
Oliver! (Vlaanderen, 2011) 2x
Les Misérables (London, 2011)
Wicked (London, 2011)
Anatevka/Fiddler On The Roof (Vlaanderen, 2012)
Miss Saigon (Nederland, 2012)

TV/DVD
3 Musketiers (NL, 2003)
Cats (UK, 1998)
Daens (BE, 2008)
De Drie Biggetjes (BE, 2003)
De Kleine Zeemeermin (BE, 2004)
Doornroosje (BE, 2002)
Pinokkio (BE, 2000)
Pinokkio (BE, 2006)

Verder zou ik heel erg graag zeker ooit eens willen zien, in willekeurige volgorde (live dan, welteverstaan): Ghost, The Lion King, Jekyll & Hyde, Daens, My Fair Lady, Cats, Aïda, Evita, Elisabeth, Mary Poppins. En ja, ik besef dat de meeste producties net passé zijn en het nog een eeuwigheid zal duren eer ze terugkomen, als ze al terugkomen.

De laatste musical die ik gezien heb, twee weken geleden, was Miss Saigon.
Ik vond het ondanks het cliché van onmogelijke liefde wel een mooi verhaal, een mooie productie. Lekker dramatisch. En drama is hip. Hier en daar ook wel de nodige humor om de zware lijn even te doorbreken. Ik zat ook op een ideale plek, pal in het midden en redelijk vooraan en dat helpt wel om echt in het verhaal meegezogen te worden.
Een beetje jammer vond ik dat ik soms niet zo goed kon verstaan wat Kim (Laiying Wang) zong. Ik dacht even dat het misschien lag aan de NL’se accenten (tja, Belg :/), maar bij andere personen had ik dat probleem niet.
Helaas is het nu net afgelopen want ik had er mijn hand niet voor omgedraaid om nog een keer te gaan.

Verder ga ik over twee weken naar The Little Mermaid. Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Uiteraard is dat verhaal welbekend. Ik hoorde hier en daar wat negatieve meningen erover, maar ik heb niet durven doorvragen uit schrik voor “spoilers”.
Spoiler:
Al vind ik die onderwaterpruik, als daar niets aan veranderd is, wel op niet veel trekken.

En Soldaat Van Oranje is verlengd tot oktober, las ik recent. Misschien wil ik daar ook nog wel heen. Maar het is zo ver weg en moeilijk bereikbaar :/ Dilemma's.

Ik ben ook vrij kieskeurig in welke musicals ik wil zien. Ik heb een voorliefde voor zware, dramatische, realistische thema’s enerzijds, voor magische thema’s anderzijds. Voor klassiekers die ik nog niet gezien heb, zou ik vrijwel meteen een kaartje kopen. Ik ben nog nooit gaan kijken naar een op en top swingende feel good-musical. Het trekt me niet zo aan? Verder geen problemen mee, hoor. Maar ik heb wel een beetje moeite met de hype die zich de laatste jaren aan het ontwikkelen is: we nemen een bepaalde (ooit) succesvolle artiest of band, gebruiken al hun beste nummers en we breien daar een verhaaltje rond. Naar dergelijke musicals wil ik eigenlijk uit principe niet gaan kijken. Het voelt niet “origineel”, of zo. Ik kan het niet anders omschrijven. Ik verwacht van musicals dat ze eigen, authentieke muziek/liedjes hebben. Dat je, als je een lied hoort, kan zeggen: “He, dat komt uit die musical!” en niet andersom: “Is dat niet een liedje van Queen?” om maar een voorbeeld te geven. Ik weet niet of iemand anders dit ook zo ervaart, of het helemaal anders ziet.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2012 15:13 

Schop topic omhoog! :wizard:
Ik had al een keertje gereageerd met mijn lijstje, maar hier komen nog een paar bijwerkingen:
-Beauty and the beast
-Footloose
-Grease
-We will rock you
-Doe Maar
*nieuw:-The Phantom of the Opera (Her Majesty's, London)
*nieuw:-Les Miserables (Queen's, London)

Sinds de laatste keer dat ik gereageerd heb, zo'n anderhalf jaar geleden, ben ik 2x naar Londen geweest. Mijn nieuwe traditie is, elke keer in Londen naar een musical! :) Dus, de eerste keer ben ik naar The Phantom geweest. Die was zooo ontzettend gaaf! Ik had John Owen-Jones als The Phantom en Sofia Escobar als Christine. My god, die mensen zijn echt goed. Ik heb de hele tijd genoten!
Afgelopen januari ging ik weer naar Londen. Deze keer ben ik naar Les Mis gegaan! Dit was zo'n indrukwekkend verhaal met fantastische muziek! Volgens mij had ik Ramin Karimloo als Jean Valjean en Fra Fee als Marius, which was totally awesome! Duuss.. een aanrader allebei! :wizard:

Wishlist:
London:
-Wicked, We Will Rock You, The Lion King, Mamma Mia
Nederland:
-Annie, Sister Act

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2012 18:16 

Even een klein update. Paars stonden nog niet in het vorige lijstje

- Anatevka
- Annie
- Aspects Of Love
- Avenue Q (In New York)

- Bubbling Brown Sugar
- Cabaret
- Chess
- Crazy Shopping
- Doe Maar
- Evita
- Fame (Door Albert)
- Fame (Door Joop)
- Footloose
- The Full Monty
- Grease
- Hair (Engels)
- Hair (Nederlands)
- Hairspray
- Highschool Musical
- De Jantjes
- Jesus Christ Superstar (Engelstalig)
- Jesus Christ Superstar (Franstalig) (2 keer)
- Jesus Christ Superstar (Nederlands)
- Joseph and the amazing Technicolour Dreamcoat (In London)
- Joseph and the amazing Technicolour Dreamcoat (2 keer)
- Kruistocht in Spijkerbroek
- Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?
- Legally Blonde
- Love me just a little bit more
- Love me Tender
- Mamma Mia (2 keer)
- Mary Poppins
- My Fair Lady
- Otje
- Passion
- The Phantom of the Opera (In London)
- Pinoccio
- Pippi Langkous
- Potted Potter (In New York)
- Rats
- Rembrandt
- Ren Lenny Ren
- Romeo en Julia (8 keer)
- Route 66
- Sneeuwwitje
- Soldaat van Oranje
- Sweet Charity
- Tommy
- De Trullenhoedster
- Tyl Uylenspiegel
- Urinetown
- Wat zien ik?
- Wicked (In London)
- Yab Yum
- Zorro

De beste dingen wat ik de afgelopen tijd heb gezien zijn toch wel Aspects of Love, Avenue Q, Potted Potter en Wicked. Aspects vooral vanwege de muziek en de ijzersterke stemmen (Het verhaal is echt heel weird.), Avenue Q en Potted Potter vanwege de humor. To be fair... Ik vond Potted Potter vele malen beter dan A Very Potter musical/sequel. Avenue Q wilde ik al tijden zien, dus toen ik in NYC was, ben ik gelijk geweest. Wicked heeft gewoon prachtige muziek en die dames in London waren zo onmenselijk goed.

Yab Yum is opzich ook wel een leuke, maar vooral vanwege het visuele spektakel dat het is. Het verhaal is flinterdun, maar de zang is heel goed.

Eigenlijk wil ik nog heel graag Sister act, De kleine zeemeermin en Shrek zien. :)

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2013 18:27 

Cho. schreef:
Schop topic omhoog! :wizard:
Ik had al een keertje gereageerd met mijn lijstje, maar hier komen nog een paar bijwerkingen:
-Beauty and the beast
-Footloose
-Grease
-We will rock you
-Doe Maar
*nieuw:-The Phantom of the Opera (Her Majesty's, London)
*nieuw:-Les Miserables (Queen's, London)

Sinds de laatste keer dat ik gereageerd heb, zo'n anderhalf jaar geleden, ben ik 2x naar Londen geweest. Mijn nieuwe traditie is, elke keer in Londen naar een musical! :) Dus, de eerste keer ben ik naar The Phantom geweest. Die was zooo ontzettend gaaf! Ik had John Owen-Jones als The Phantom en Sofia Escobar als Christine. My god, die mensen zijn echt goed. Ik heb de hele tijd genoten!
Afgelopen januari ging ik weer naar Londen. Deze keer ben ik naar Les Mis gegaan! Dit was zo'n indrukwekkend verhaal met fantastische muziek! Volgens mij had ik Ramin Karimloo als Jean Valjean en Fra Fee als Marius, which was totally awesome! Duuss.. een aanrader allebei! :wizard:

Wishlist:
London:
-Wicked, We Will Rock You, The Lion King, Mamma Mia
Nederland:
-Annie, Sister Act

Nieuw nieuw!
Vorige week ben ik naar The Lion King geweest in London, which was totally awesome! Ik vond hem als stuk op zich ontzettend gaaf, vooral de maskers en het decor, en hij was meesterlijk grappig. Ik vond hem in vergelijking met andere musicals alleen wat tegen vallen, in vergelijking met Les Mis en The Phantom, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat het Disney is, wat bedoeld is voor kinderen. Maar goed, het was zeer leuk en zeker een aanrader! Tip: ben je als student in Londen, ga dan gewoon langs alle theaters en vraag aan de kassa's of je korting kan krijgen voor kaartjes (wel je studentenkaart meenemen). Wij hebben heel veel korting gekregen bij The Lion King en ik hoorde dat het ook bij The Phantom kan!

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2013 20:01 

Mijn lijstje (schuin is nieuw sinds de vorige keer):
Anatevka
Crazy Shopping
Doe Maar! 2x
Di-rect doet Tommy
Footloose
Grease (Spaans, Sevilla)
Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat 2x
Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen, Meneer?
Kruistocht in Spijkerbroek
Love Me Just A Little Bit More
Mamma Mia!
Mary Poppins
Next to Normal
Parade (Engels, Londen)
Petticoat 2x
Ramses
Soldaat van Oranje 2x
Tarzan
Urinetown
Wicked
Zorro

Ik ga binnenkort nog naar Yab Yum, want mijn tante doet het licht en is extreem enthousiast over de voorstelling. En ik ga naar Peter Pan: The Never Ending Story, waar ik echt heeeeel veel zin in heb. Ik hoop dat ik niks vergeet nu in mijn lijstje, want ik ben er nooit heel goed in :')

Zorro vond ik fantastisch, Wicked vond ik erg tof. Grease in het Spaans was moeilijk, maar wel leuk :)

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Keer terug naar Media
Ga naar: