- Inderdaad, de vrachtwagen met vuilniszakken is een goede optie. En het lijkt me inderdaad niet toevallig dat Watson omver getikt wordt door die fietser. Verder waren er wel opeens heel veel mensen ter plekke, waaronder ambulancepersoneel - wat doen die daar zo snel?
- Molly heeft natuurlijk makkelijk voor een vervangend lichaam kunnen zorgen zodat de begrafenis in ieder geval gewoon door kon gaan.
- Verder zouden de drugs uit 2x02 ook een rol gespeeld kunnen hebben in wat John zag - omdat hij verwachtte Sherlock dood te zien, zag hij hem dood. Zoiets.
- Sherlock is vlak voor hij het dak van Barth's op gaat met een balletje bezig - hij gooit ermee tegen de muur en rolt ermee over de tafel. Ik las op Tumblr dat het in de binnenkant van je elleboog houden van zo'n soort balletje ervoor kan zorgen dat je geen polsslag meer kan voelen, terwijl je dus niet dood bent. Dit kan ook toegepast zijn zodat John inderdaad geen pols bij Sherlock voelde, waardoor hij deze als dood beschouwde.
- En verder denk ik dat Sherlock precies weet hoe hij zou moeten vallen om een val van die hoogte (iets dat niet dodelijk hoeft te zijn) te overleven.