Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 17:08 

Citaat:
1. One Day - David Nicholls
2. Ik hou van New York - Lindsey Kelk

One Day
Ik vind de film een pareltje, dus het boek wilde ik graag lezen. Soms vind ik passages echt minder interessant en dat is jammer, maar het is gewoon een mooi verhaal. Het is fijn beschreven allemaal. Je begrijpt de personages wel beter nog dan in de film.

Ik hou van New York
Haha, lekker onrealistisch dit xD Maar het is fijn om te lezen. Ik ben benieuwd naar de vervolgdelen, die heb ik al gehaald dus die ga ik ook lekker lezen.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 23:19 

Hmm. Ik weet nog niet hoeveel boeken ik wil lezen. Ik ga gewoon bijhouden wat ik lees. (:

Citaat:
001. De Hemel van Hollywood - Leon de Winter *** **
002. De Ontsnapping - Heleen van Rooyen ** ***
003. Te Snel - Caja Cazemier ** ***
004. Meryem - Karin Hilterman *** **

De Hemel van Hollywood
Goh. Ik heb eigenlijk nog altijd geen idee hoe het boek nu afliep. Het einde was gewoon zo vaag. Ik heb geen idee wie nu wat gedaan heeft. Of ja, voor een deel wel, maar een aantal andere stukken vond ik zwaar onduidelijk. Het boek interesseerde me ook niet al te erg, maar ik kan heel slecht een boek wegleggen. Tja. Vreemd boek. Een beetje maf.

De Ontsnapping
Dit was een reread. Heb het jaren geleden eens gekocht en ik weet weer waarom ik het lang niet gelezen heb. Het is gewoon zo'n boek. Tja. Wel een beetje typisch Heleen van Rooyen denk ik xD Er zit wel een mooi verhaal achter, maar buh. Ja. Het is een beetje veel. Of zo?

Te snel
Ook een reread. Het is een kinderboek en ik heb het gelezen toen ik een jaar of 13 was denk ik. Het was echt zo'n tussendoor boek, want ik had het zo uit. Maar ik vind het af en toe wel leuk om boeken van 'vroeger' te lezen. Maar dit boek vond ik toen ook al niet zo noemenswaardig, hoewel het hele 'rouw' gedeelte in een boek me doorgaans wel aanspreekt.

Meryem
Nog een reread en ook dit was een boek van toen ik een jaar of 13 was. Ja, ik vond dit boek toen heel interessant, voornamelijk omdat het een andere cultuur beschrijft. Ik vond het nog steeds wel vermakelijk om te lezen en omdat het voor een jongere doelgroep is leest het ook snel weg.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 13:12 

Pottergirl schreef:

04 Douglas Adams - Mostly Harmless (230 blz.) [EN] *****
Ennnn door dit deel uitgelezen te hebben heb ik officieel de vijfdelige Hitchhiker-trilogie afgesloten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste hoofdstukken een beetje als een anticlimax heb ervaren, maar misschien moet ik het nog even tot me door laten dringen (ik heb het boek letterlijk tien minuten geleden uitgelezen haha). Maar vooral de eerste helft van het boek vond ik heel erg leuk en het is altijd interessant om te lezen over parallelle werelden.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 18:45 

Citaat:

Holes - Louis Sachar
Vroeger kon ik nooit door dit boek heenkomen, maar omdat ik vorig jaar de film had gezien en die wel leuk vond, besloot ik nog een poging te wagen. Dit keer had ik hem zo uit. :) Leuk kinderboek met toch nog wat diepgang. Vond vooral de flashbacks erg leuk om te lezen.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 20:30 

Lily_flower schreef:
Nouveau Riche - Daisy Goodwin ***
Bruid gezocht - Olivia Parker ***
Het winterpaleis van John Boyne *****
Kathleen Woodiwiss - Als rozen weer bloeien ***
De verborgen universiteit - Natalie Koch *****
Kristin Hannah - De Wintertuin *****
Lucia St. Clair Robson - Naduah *****

Lucia St. Clair Robson - Naduah
Is een waargebeurd verhaal (feit en fictie verweven) over het blanke meisje Cynthia Ann Parker (indianennaam: Naduah) die op haar negende werd ontvoert door de Comanche indianen, in het begin is ze heel bang maar uiteindelijk maakt ze vrienden en begint ze de leefwijze van de indianen te begrijpen en te respecteren, ze groeit uiteindelijk op als een echte comanche indiaan.. ze trouwt uiteindelijk ook met een van de opperhoofden en krijgt kinderen met hem, dit alles speelt zich af in de tijd dat de blanken de leefwijze van de indianen beginnen te bedreigen en gevechten breken uit en je leest hoe uiteindelijk de laatste indiaan zijn wapens neerlegt en zich terugtrekt in een reservaat.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 04, 2012 18:25 

Citaat:
Januari
#001 Harry: A History - Melissa Anelli
#002 Diary of a Wimpy Vampire - Tim Collins
#003 Bright Lights, Big Ass - Jen Lancaster

Februari
#004 Veronika Besluit Te Sterven - Paulo Coelho

Bright Lights, Big Ass
Ik heb dit boek gekozen vanwege het hoge chicklit-gehalte - zo leek het toch. Ik las het dan ook tijdens de examens, als ontspanning. Maar eigenlijk heb ik spijt van de aankoop (gelukkig heb ik er niet voor betaald), want ik vond hem echt niet goed. Persoonlijk vind ik de auteur echt onuitstaanbaar. Ze heeft heel specifieke ideeën over bepaalde zaken zoals politiek, muziek, prioriteiten in het leven, etc. - maar de manier waarop zij de hare overbrengt komt erop neer dat iedereen die het niet met haar eens is maar moet stoppen met zeiken. Ze herhaalt zichzelf ook ontzettend vaak en vindt zichzelf zo enorm interessant, terwijl ze dus helemaal niets beleeft. Nee, dit lees ik geen tweede keer.

Veronika Besluit Te Sterven
Mijn eerste van de veelgeprezen Paulo Coelho en ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ook hier lijkt de auteur zichzelf zodanig interessant te vinden dat hij een hoofdstuk wijdt aan een compleet overbodige cameo van zichzelf. Het geheel is ook enorm ongeloofwaardig en dan irriteert het dat Coelho dit voorstelt als de werking van elk psychiatrisch ziekenhuis. Hij heeft duidelijk onverwerkte wraakgevoelens die nogal kinderachtig overkomen. Nee, ik ben niet onder de indruk.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 13:50 

Pottergirl schreef:

05 Emma Donoghue - Room (400 blz.) [EN] *****
Wow. Dit vond ik echt een heftig boek. De plot is heftig, maar ik vond voornamelijk dat de manier waarop het geschreven is (vanuit het perspectief van een 5-jarig jongetje) het boek een hele dramatische draai geven. Omdat hij wel gesprekken tussen volwassenen hoort snap je als lezer vaak wel wat er aan de hand is, ook al snapt hij het zelf misschien niet helemaal. Ik vond het laatste gedeelte met name heel erg goed, omdat het boek daarmee op een prachtige manier wordt afgerond. Een aanrader.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 14:32 

Citaat:
1. The Hunger Games - Suzanne Collins
2. Catching Fire - Suzanne Collins
3. Mockingjay - Suzanne Collins
4. Utopia - Thomas More

4. Utopia - Thomas More
Ik ben echt... net klaar XD dit was een verplichte read voor Literature2 en dat heb ik gemerkt. Het wilde niet lukken. Het is wel een goed verhaal, het beschrijft niet alleen een 'perfect' systeem, maar geeft je ook inzicht in hoe mensen daar over denken. Het is interessant om te lezen hoe een systeem 'perfect' kan zijn en als je erover na gaat denken dan kan je echt gaan discussieren. Want wanneer is het 'perfect'? Hoe dan ook, ik ben blij dat ik dit heb gelezen, want nu ben er ik ervan af [A]

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 16:28 

Citaat:
1. De Dirty Secrets Club - Meg Gardiner
2. De Honger Spelen - Suzanne Collins
3. Vlammen - Suzanne Collins
4. Spotgaai - Suzanne Collins

Spotgaai - Suzanne Collins
Ik heb hem eigenlijk al een tijdje uit maar vergeten te posten. Ik vond het einde echt heel stom, of nouja, het was naar mijn idee een beetje een anticlimax in de zin van dat ik er meer van had verwacht. Het was opzich een goed einde en ik vond de epiloog ook wel leuk, maar het was gewoon heel anders dan ik hed verwacht. Opzich is een verrassing niet erg, maar ik was het er gewoon niet mee eens XD Maar dat betekent niet dat het geen leuk boek was, want dat was het zeker wel.

Profiel  

Zielig Dichtertje

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 17:50 

1. Verlaten (Florence Seyvos) *****
2. Ooggetuigen (Carry Slee) *****
3. Ik wil een man die toveren kan (Holly Shumas) *****

4. Boek der Zielen (Glenn Cooper) *****

------

Boek der Zielen
Heerlijk boek. In het begin had ik er wat moeite mee. Maar eenmaal hoofdstuk 2 voorbij wou ik gewoon weten hoe het eindigde.
Ik vond de speurtocht erg leuk en de stukken uit de middeleeuwen tussendoor waren ook goed. Eerst vond ik ze een beetje storend, maar daarna niet meer.
Het hoofdpersonage vind ik op sommige vlakken wel een ongelooflijke klier, maar hij had toch zijn charmes.
Ik denk dat ik zijn andere boeken ook ga lezen.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 9:30 

Pottergirl schreef:
01 Neil Gaiman - Neverwhere (400 blz.) [EN] *****
02 Douglas Adams - Life, The Universe And Everything (199 blz.) [EN] *****
03 Douglas Adams - So Long, And Thanks For All The Fish (166 blz.) [EN] *****

06 Stieg Larsson - The Girl with the Dragon Tattoo (644 blz.) [EN] *****
Mijn ouders keken in de kerstvakantie de Zweedse verfilming van de trilogie en dat wekte mijn interesse. Ik wilde wel eerst de boeken lezen voordat ik ook aandachtig een verfilming ging kijken, dus ik heb het eerste deel in handen zien te krijgen dankzij de kringloopwinkel <3 En ik heb het echt razendsnel uitgelezen - het las als een trein en ik vond het heel erg spannend. Lisbeth Salander is binnen hele korte tijd een van mijn favoriete fictionele karakters ooit geworden en ik ben nu heel erg nieuwsgierig naar het tweede en derde deel (: Aanrader!

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2012 2:39 

Lily_flower schreef:
Lily_flower schreef:
Tamara McKinley - Kind van de Oceaan *****

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2012 10:12 

Pottergirl schreef:

07 John Green - Looking For Alaska (272 blz.) [EN] *****
Ehm. Als je nog van plan bent om dit boek te gaan lezen, be prepared to have your heart broken. Ik had het eerlijk gezegd niet helemaal zien aankomen maar ik zat de laatste helft praktisch constant met tranen in mijn ogen. Dat betekent overigens niet dat je dit boek vooral links moet laten liggen - ga het juist lezen. Het is heel erg goed, ontzettend grappig, lekker eigengereid en ik kon me ook best wel herkennen in de hoofdpersoon. Echt een aanrader als je van coming of age young adult novels houdt.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2012 14:10 

Lily_flower schreef:
Tamara McKinsley - Kind van de Oceaan ****

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 21:53 

Pottergirl schreef:
07 John Green - Looking For Alaska (272 blz.) [EN] *****

08 Chuck Palahniuk - Pygmy (256 blz.) [EN] *****
Als ik heel eerlijk ben zag ik er al een tijdje tegenop dit boek te lezen omdat ik eens de eerste pagina had gelezen en ik erachter was gekomen dat het hele boek geschreven was in een raar, gebroken soort Engels. Maar na me daar overheen gezet te hebben ben ik er toch vrij snel doorheen gekomen, met name vanwege de interessante plot. Het is geen boek voor mensen die niet van expliciet geweld houden, want er zitten een aantal vrij schokkende scènes in. Doordat je je heel erg moet concentreren op de manier waarop het boek geschreven is komen die momenten des te harder aan. Het is wel een aanrader voor mensen die kritische boeken lezen - dit boek is één groot satirisch commentaar op de huidige Amerikaanse samenleving.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: