Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 23:40 

Citaat:
#001 Source Code (2011) *****
#002 Cowboys & Aliens (2011) *****
#003 Crazy, Stupid, Love. (2011) *****
#004 Midnight In Paris (2011) *****
#005 One Day (2011) *****

#006 Paul (2011) *****

Paul
Deze film heb ik destijds in de bioscoop willen zien, maar dat is er toen op de een of andere manier niet meer van gekomen. Dus hoog tijd dat ik 'm alsnog ging kijken.
Aangezien dit een film is van het duo Nick Frost en Simon Pegg had ik al zo het gevoel dat ik het in ieder geval een hele grappige film zou vinden, en ik had gelijk. Ik moet Shaun of the Dead nog steeds zien, maar ik ga er vanuit dat deze film zo naast Shaun en Hot Fuzz past. Het is echt mijn soort humor, maar volgens mij is het wel specifiek - ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit echt te flauw vinden :')
Anyway - naast Pegg & Frost heeft deze film meer factoren die ervoor zorgen dat ik 'm heel erg leuk vond: aliens, general sci-fi geekery (Comic-Con!), Jason Bateman, Kristen Wiig en een stemrol van Seth Rogen.
Aanrader voor geeks die van science-fiction houden en mensen die een Brits gevoel voor humor hebben.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2012 23:41 

Lily_flower schreef:
001. The boy in the striped pyjamas ***
002. My sisters keeper ****
003. De gelukkige huisvrouw *****
004. Fast Five *****
005. Saving Private Ryan ***
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****
011. Schindler's List *****

Schindler's List:
Ik vond deze film echt heel goed! Ik hou zowiezo heel erg van geschiedenis en deze film gaat over een Duitse man die 1100 Joden heeft gered door ze in zijn fabriek te laten werken en ze op die manier te beschermen.. Hij was goed 'bevriend' met vele SS'ers en op die manier kreeg hij het voor elkaar, wat ik vooral heel mooi vond is dat je in de extra's de echte Joodse mensen kunt zien die het hebben meegemaakt.. Ik vind het steeds weer erg als ik naar zo'n film kijk, hoor je weer dat de Nazi's kleine kindjes bij hun benen pakte en ze met hun hoofd tegen de muur aan sloegen, elke keer vraag ik me zelf weer af, hoe hebben ze dit voor zichzelf kunnen rechtvaardigen? Al met al een prachtige film die indruk heeft achter gelaten.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 17:16 

Ik ga weer een poging wagen. Meestal vergeet ik de helft op te schrijven :P Schuingedrukt had ik al eens gezien.

Citaat:

Crazy, Stupid, Love
Deze vond ik dus best wel tegenvallen.. Ik vond hem niet zo goed als ik had verwacht. Hij was wel leuk en fijn om te kijken, maar ik vond het verhaal niet zo briljant als ik had gedacht. Dat was wel jammer. Maar het blijft een leuke film.

Terug Naar De Kust
Films als deze bewijzen dus weer dat ik echt veel te veel boeken lezen. En voornamelijk thrillers. Ik had gewoon binnen no time door wie erachter zat xD En ik keek hem met meerdere mensen en ik was dus de enige die het aan zag komen. Volgens mij wel een goede film, maar ik heb het boek niet gelezen. En ik zag de clue dus echt al heel snel. Maar dat ligt vast aan mij.

Tangled
Ik houd zoooo van Rapunzel. Ik vind haar briljant en grappig. Flynn is by far één van de coolste Disney'prinsen' die er is. En Pascal is cuteee. Ja. Ik vind deze film gewoon fijn. Ook omdat Gothel een freaky slechterik is, omdat ze zo lief doet. Ze is niet standaard evil.

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 17:17 

Citaat:
01. The Hangover Part 2 (2011)
02. Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)
03. Magnolia (1999)
04. True Grit (2010)
05. Boogie Nights (2007)
06. The Quiet American (2002)
07. Out Of Africa (1985)

The Quiet American
Boekverfilming. De film gaat over een uitgebluste Britse journalist die verslag doet van de oorlog in Vietnam voordat de Amerikanen zich ermee gingen bemoeien. Thomas Fowler, de journalist dus, heeft geen idealen en enthousiasme meer en heeft een minnares waarmee hij graag mee wil trouwen ware het niet dat hij al getrouwd is en zijn vrouw een scheiding weigert omwille van haar geloof. Dan komt er een Amerikaan in het verhaal voor die zegt dat hij vanwege humanitaire motieven in Vietnam is maar in werkelijkheid aanslagen organiseert. Wat de film vooral mooi maakt is de hopeloosheid die het uitstraalt. In Vietnam zijn meer bommen gedropt dan WOI en WOII bij elkaar en alhoewel dit nog maar het begin is, is er geen redden meer aan. Pyle (die Amerikaan) is heel erg idealistisch en gelooft werkelijk dat hij voor een goede zaak vecht maar de kijker die de geschiedenis kent weet wel beter.

Out In Africa
Ook dit is een boekverfilming. Ik heb het boek gelezen en vond het prachtig. Het gaat over een vrouwelijke plantagehouder die een koffieplantage bezit in Kenia van de jaren 1910s-1930s. Eigenlijk is het boek een ode aan Afrika wat in die tijd nog niet volledig bedolven was onder spoorwegen, fabrieken, uitbuiters en andere Westerse rotzooi. Het boek richt zich op de Afrikaanse natuur, de gewoontes van de stammen die op het land leven, de plantage en de liefdesrelatie tussen het hoofdpersonage en Finch-Hatton (Britse avonturier).
Nu had ik bedacht dat ik deze film wel leuk zou vinden. Leuke cast (Meryl Streep, Robert Redford), goede regisseur (Sidney Pollack) en veel oscars. Helaas. De film richt zich alleen op de liefdesrelatie waarbij het de Afrikaanse schoonheid ernstig tekort doet. De film sleept zich 2,5 uur uiterst traag voort waarbij er nauwelijk wat gebeurt (lees: oorspronkelijke echtgenote trekt zich niks van hoofdpersonage aan, hoofdpersonage voelt zich langzaam aangetrokken tot Finch-Hatton, clichebeelden... klaar). In het boek staat zoveel meer waar helemaal niks mee gedaan wordt. Daarnaast acteert Streep slecht met een gemaakt Duits accent (dat voor Deens door moet gaan maar gezien Denemarken zo'n klein land is vind Hollywood Duits ook goed). Het boek begint overigens met de beroemde woorden: I had a farm in Afrika at the foot of de Ngong Hills. Deze zin wordt in de eerste 5 minuten zeker 5x gezegd met een stem die voor melodramatisch moet doorgaan.
Erg goedkoop, maar de massa heeft het wel geslikt.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 21:30 

Citaat:

7. Monte Carlo
Mmm ja, ik wilde wat tijd verspillen en dat heb ik denk ook wel gedaan XD Ik moet bekennen dat ik een paar stukjes gemist heb. Het is een typische film, typische verhaallijn dus eigenlijk verbaasd niets je mee. Dit doen we niet over XD

8. Limitless
Deze film wilde ik al een langere tijd zien:D Het verhaal sprak me aan en de film was geen tegenvaller. De beelden zijn goed gedaan, vooral als hij een new-drug in heeft genomen. And he has pretty blue eyes. Ik vond het einde leuk, hij heeft het spelletje goed gespeeld.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2012 0:30 

Lily_flower schreef:
004. Fast Five *****
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****
012. Avatar ****

Een hele leuke film, ik kijk eigenlijk nooit dit soort film omdat het totaal niet mijn type film is maar hij was vandaag op tv en omdat iedereen altijd zei dat het zo'n mooie film was heb ik hem gekeken.. En ik moet zeggen dat ik niet teleurgesteld was, het was een mooie film, sommige zeggen dat het een standaard verhaal was maar aangezien ik nooit dit soort films kijk viel mij dat niet op.. Wat vooral indruk op mijn maakte was dat als er ooit zo'n wereld ontdekt zou worden, er precies zo gereageerd zou worden. We zouden ze willen onderzoeken, we zouden ze aan ons willen onderwerpen (etc.) want hé, wij zijn mensen, niemand is superieur aan ons! Al met al een hele mooie film maar ik denk niet dat ik hem nog een keer zou kijken.

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2012 11:16 

Citaat:
#1. Avatar

In de bioscoop in 3D was ie echt magisch, op een kleine crap tv nog steeds een geweldige film, maar het 3D-effect maakte hem wel zoals ie behoort te zijn. Al met al vind ik de verhaallijn super, omdat het echt een blikopener is. Het menselijk ras zal altijd vreselijke dingen blijven doen als ze er zelf beter op worden, vooral als het om geld draait. En het is echt mijn genre, ik vind het een combo tussen sci-fi en fantasy. Die grens is normaal vrij makkelijk te trekken, maar omdat hier vergevorderde wetenschap en robotmachines gecombineerd worden met de planeet Pandora en een ras dat een en al fantasy uitstraalt vind ik het een beetje een combinatie. Ideaal. Verder vind ik het enige minpuntje eraan dat ie wat te lang duurt.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2012 21:48 

Van de plusjes even sterretjes gemaakt. En ook toegevoegd welke in in de bioscoop heb gezien. Vooral voor mezelf, dat laatste.

Citaat:
#001. 2011 Le Gamin au Vélo (dir. Jean-Pierre & Luc Dardenne) *****
#002. 2007 Heima (dir. Dean DeBlois) [DOCU] *****
#003. 2006 The Pervert's Guide to Cinema (dir. Sophie Fiennes) [DOCU] *****
#004. 2011 Hugo (dir. Martin Scorsese) [CINE] *****
#005. 2009 Sherlock Holmes (dir. Guy Ritchie) *****
#006. 2002 The Century of the Self (part 3) (dir. Adam Curtis) [DOCU] *****
#007. 2011 Sherlock Holmes: A Game of Shadows (dir. Guy Ritchie) [CINE] *****
#008. 2011 50/50 (dir. Jonathan Levine) *****
#009. 2004 Millions (dir. Danny Boyle) *****
#010. 1961 SÃ¥som i en Spegel (dir. Ingmar Bergman) [CINE] *****

#011. 2011 Shame (dir. Steve McQueen) [CINE] *****
#012. 2010 Submarine (dir. Richard Ayoade) *****
#013. 1990 Edward Scissorhands (dir. Tim Burton) [CINE] *****

Shame vond ik echt héél goed. Heel bijzonder ook. Michael Fassbender acteert heel sterk, alsook Carrey Mulligan. De film kent een heel specifiek, traag tempo. Maar helemaal niet vervelend, integendeel. Cinematografisch ook een heel interessante film, daar er heel veel lange shots/plan sequences inzitten - wat het allemaal heel realistisch en geloofwaardig maakt. Ik zou zeggen: gaan kijken. De moeite waard. (Wel NC-17, just saying ;)).

Met Edward Scissorhands heb ik zo'n klassiekertje weggestreept. Ik had 'm ooit al eens half gezien denk ik zo, toen ik een jaar of vijf was. Maar echt veel herinnerde ik me er niet meer van, dus het was nodig deze eens te 'rewatchen' en eigenlijk echt voor de eerste keer te kijken. Ik vond 'm best bijzonder. Veel kleurrijker dan ik had verwacht. Wel één van mijn favoriete Depp-rollen, moet ik toegeven. Edward is gewoon schattig en dat is grotendeels dankzij Depp. Hele fijne Burton, heel apart.

(En ja, ik vind het ook verschrikkelijk dat de enige film in bovenstaande lijstje met slechts twee sterren een Bergman-film is, maar het zij zo. Ik kom er hoogstwaarschijnlijk later, na een rewacht, op terug. Het werk van Bergman is me nu nog gewoon te weinig bekend om de hele film te plaatsen. Er zit gewoon veel meer in dan ik er na de eerste visie heb uitgehaald. Vooral de thematiek is een beetje aan mij voorbijgegaan. Wel heerlijke beelden voor '61.)

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 16:53 

Mrs. Golden schreef:
Citaat:
#1. Avatar

In de bioscoop in 3D was ie echt magisch, op een kleine crap tv nog steeds een geweldige film, maar het 3D-effect maakte hem wel zoals ie behoort te zijn. Al met al vind ik de verhaallijn super, omdat het echt een blikopener is. Het menselijk ras zal altijd vreselijke dingen blijven doen als ze er zelf beter op worden, vooral als het om geld draait. En het is echt mijn genre, ik vind het een combo tussen sci-fi en fantasy. Die grens is normaal vrij makkelijk te trekken, maar omdat hier vergevorderde wetenschap en robotmachines gecombineerd worden met de planeet Pandora en een ras dat een en al fantasy uitstraalt vind ik het een beetje een combinatie. Ideaal. Verder vind ik het enige minpuntje eraan dat ie wat te lang duurt.

Ik vond de film juist slecht maar ik moet er wel bij vermelden dat ik de 3d versie niet gezien hebben. De cinematografie was bijzonder en ik kan makkelijk geloven dat zoiets in combinatie met 3D een hype wordt.

Het verhaal slaat uiteraard nergens op. Het thema is flinterdun en er zijn zat films die de hebzucht en egoïsme van de mens veel beter tot uitdrukking kunnen laten brengen. Pandora kun je moeilijk een buitenaards ras noemen. Ze hebben misschien een blauwe huidskleur en zijn iets langer maar afgezien daarvan gedragen ze zich net zo als native stammen in het regenwoud. Zelfs de dieren daar lijken op de dieren die wij op aarde kennen of gekend hebben.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 12:58 

Lily_flower schreef:
004. Fast Five *****
006. The Hangover I ***
007. The Hangover II **
008. The Help ****
009. Kill Speed ***
010. The Way Back ****
012. Avatar ****
013. The Sweetest Thing ****

The Sweetest Thing:
Dit is denk ik toch wel een van mijn favoriete comedies, ik hou eigenlijk niet zo van dit soort films maar deze vind ik geweldig!! Ik lig helemaal dubbel om de platte humor en het liedje kan ik helemaal meezingen (your to big to fit in here :razz:) .. ik kan niet goed uitleggen waarom hij zo geweldig is maar ik vind dat iedereen hem een keer gezien moet hebben!

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 13:52 

Citaat:

Toy Story 1 + 2
Ik heb deze dan ook eindelijk gezien. Ik heb Toy Story 3 al gezien toen hij uitkwam. Ik vond het echt hele leuke films. Net zoals eigenlijk alle Pixar films die ik gezien heb. Deel 3 is eigenlijk nog veel zieliger als je deel 2 hebt gezien. Aangezien voornamelijk deel 2 gaat over "wat als Andy ouder wordt en niet meer met ons wil spelen".

Byôsuku 5 senchimêtoru
Deze film wou ik ook al een tijdje zien, maar ben er nooit aan toegekomen. Opzich vond ik dit wel een leuke film al vond ik hem ergens ook wel vaag. Ik vond dat alles zo snel ging eigenlijk. De film duurde maar een uur en daardoor waren sommgie dingen niet echt helemaal uitgewerkt.

The Girl With The Dragon Tattoo
Ik heb deze dus gezien nadat ik de Zweedse versie gezien heb. Opzich zijn er heel veel overeenkomsten, maar ook wel wat verschillen tussen de twee films. Je kan ze dus wel allebei gaan kijken. Deze film ziet er opzich mooier uit, maar dat zal ook voornamelijk door het budget komen en het feit dat Amerikaanse films daardoor soms iets meer shiny zijn dan Europese films. Wel raar vond ik dat veel acteurs een (nep) Zweeds accent hadden, maar Daniel Craig bleef gewoon Brits praten. En het accent die Mara had vond ik zelf heel irritant, maar iedereen vind haar geweldig dus blijkbaar ben ik de enige die Rapace beter vind dan Mara.

A Cinderella Story: Once Upon A Song)
Ik heb eerst deze film gekeken omdat ik gewoon naar een hersenloze film wou gaan kijken. Opzich vond ik het concept gewoon een kruizing tussen Camp Rock en Another Cinderella Story, maar het was wel een leuke film. Nu ik alle drie de versies gekeken heb (A Cinderella Story, Another Cinderella Story en A Cinderella Story: Once Upon A Song) dan vind ik deze stiefmoeder en familie wel het leukst. Daarna ben ik de eerste originele film gaan kijken met Hilary Duff omdat ik die ook nog nooit gezien had. Opzich is de eerste de beste qua verhaallijn. Al zijn het alle drie de films van die hersenloze meidenfilms waar je vooral niet teveel bij na moet denken. xD

Anastasia
Vorig jaar heb ik heel veel Disney films gekeken omdat ik die nog nooit eerder gezien had. Dit jaar wil ik ook weer een reeks gaan kijken. Nu weet ik dat Anastasia geen Disney film is, maar het lijkt er wel veel op. Ik vind Anastasia als character heel erg hip. Ik vond het een leuke film. Ik kan me inderdaad voorstellen dat mensen denken dat dit een Disney film is.

Freaky Friday
Deze film had ik ook nog niet eerder gezien. Ik had niet verwacht dat ik deze film zo leuk zou vinden. Aangezien ik veel van dit soort films gezien heb en ik o.a. films zoals The Change-Up gewoon heel flauw vond. Maar deze film was behoorlijke realistisch, behalve het feit dan dat het compleet onrealistisch is dat je van lichaam kunt veranderen. Daarom kwam de film goed over. Plus ik vind Lindsay Lohan hier nog hip. xD

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 23:13 

Citaat:
#001 Source Code (2011) *****
#002 Cowboys & Aliens (2011) *****
#003 Crazy, Stupid, Love. (2011) *****
#004 Midnight In Paris (2011) *****
#005 One Day (2011) *****
#006 Paul (2011) *****

#007 bioscoop War Horse (2011) *****
#008 Different For Girls (1996) *****

War Horse
Ik wil dit jaar elke film die bij de Oscars is genomineerd voor Best Picture gezien hebben voor de Oscars daadwerkelijk plaatsvinden, dus deze film stond sowieso hoog op mijn lijst. Daar kwam nog bij dat zowel Benedict Cumberbatch als Tom Hiddleston in deze film spelen, oftewel extra redenen voor mij om 'm te gaan zien. Ik moet zeggen dat ik enigszins teleurgesteld was met het resultaat. Ik vond 'm op sommige momenten echt veel te sentimenteel en op andere momenten had het wat mij betreft juist veel dieper mogen gaan. Cumberbatch en Hiddleston, hoewel ze relatief kleine rollen hadden, maakten overigens een hoop goed, en de paarden waren geweldig.

Different For Girls
Mijn interesse werd in eerste instantie gewekt door een hoofdrol voor Rupert Graves, en toen ik daarna zag waar het over ging (de relatie tussen twee voormalige beste vrienden die elkaar jaren niet gezien hebben, waarvan de een geen idee heeft wat hij met z'n leven wil en de ander net een jaar geleden voor een sex change heeft gekozen) was ik over de streep. Het was een fijne film, ik vond de manier waarop met de materie werd omgegaan heel menselijk en eerlijk. Ik snap overigens niet zo goed waarom deze film als een romantic comedy wordt aangeprezen, want hoewel de film zeker grappige momenten bevat zou ik 'm eigenlijk als een romantisch drama duiden.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 04, 2012 18:18 

Genner schreef:
Januari
#001 2011 Sherlock Holmes: A Game of Shadows ****

#002 2011 A Dangerous Method **

A Dangerous Method
Ik was heel teleurgesteld in deze film. Ik had er gewoon iets helemaal anders van verwacht en had ook meer van het verhaal verwacht. Er zat geen echte verhaallijn in en het einde kwam heel abrupt. Ik kan een film wel appreciëren als die iets anders is dan de doorsnee film, maar dit leek me gewoon te doelloos voor woorden. Bij bepaalde scènes had ik ook heel erg het gevoel dat ze enkel gedraaid werden om een aantal mensen wat Oscarnomaties op te leveren. Keira Knightley was ook echt niet goed in 'A Dangerous Method'.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 13:05 

Citaat:

Freddy vs. Jason
Vermakelijk met wat vriendinnen, maar niet echt een hoogvlieger xD Ik vond Freddy hier helemaal niet leuk. Ik vond hem niet meer mysterieus of eng, alleen maar een soort mislukte komediant. Jammer. En met Jason heb ik sowieso weinig, want ik heb nooit Friday the 13th gezien. Maar goed, de film is te doen.

Sword of the Stranger
Eigenlijk heb ik me hier heel erg mee vermaakt. Dat had ik niet verwacht. Ik had gewoon zin in een anime en ik koos deze uit. But I really liked it. Het gaat over Kotaro, een klein jongetje met zijn hondje. Chinese Ming-soldaten zitten achter hem aan, maar ook Samoerai en hij komt een man tegen die hem gaat helpen enzo. En zijn hondje raakt gewond. En... gewoon xD I liked it.

Poltergeist

Heb ik in het ''Welke film heb je het laatst gezien-''topic verteld. Fijne film, heel vermakelijk.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 22:38 

Citaat:
001. The Ugly Truth *****
002. Phileine zegt Sorry *****
003. Midnight in Paris *****
004. Puss in Boots *****
005. La Vie en Rose *****
006. Made of Honor *****
007. Big Fish *****
008. Whip It *****

007. Big Fish
Interessante film. Dit is geen standaard film (hello, Tim Burton!) en dat vind ik hier ook prettig aan. Het idee van de sprookjes die toch min of meer echt waren vond ik mooi. Er speelt een heel scala prettige acteurs in deze film. Gewoon een goede film. Mooie beelden. Een beetje bizar af en toe misschien, maar ook regelmatig erg grappig.

008. Whip It
Ellen Page speelt zulke rollen helemaal prima wat mij betreft. Leuke film en het rolschaatsen gedoe is eens wat minder standaard dan bijvoorbeeld dansen of iets dergelijks. Prima film.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: