Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 12:17 

@ Sophie: Ik heb Memoirs of a Geisha ook geprobeerd maar ik vond het zo zielig dat ik ben afgehaakt...

Ik lees nu:

So long, and thanks for all the fish
Ik denk dat ik deel 1 en 2 tot nu toe het leukste vond. Dit deel is niet slecht, maar het boeit me minder dan de voorgaande delen. Het is ook onhandig dat ik de epiloog van deel 3 niet heb gelezen omdat ik dacht dat het niet nodig was... dat was het dus wel. :/
When Nietschze wept
Ik vind het zo'n allemachtig langdradig boek dat ik er al maanden over doe. Naar mijn idee had de helft van het boek eruit gemoeten.
The Picture of Dorian Gray
De eerste paar hoofdstukken vond ik fantastisch maar nu ik bij een romance zit ben ik bang dat het bergafwaards gaat omdat het zo zoetsappig is. Maar ik houd goede moed want ik vind het concept erg gaaf.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 18:43 

Na The Hunger Games ben ik nu mijn achterstand met de Aspe boeken aan het wegwerken. Nog een half boek en ik heb alle 28 of 29 delen gelezen. Ik zou alleen even niet meer weten welk deel ik nu lees.

Nu ik de delen door elkaar lees (29, 27, 28) is het me opgevallen dat er wat foutjes in de verhaallijn zitten. Dat is wel jammer, maar ach, de boeken zijn verder erg leuk geschreven.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 21:41 

Ik ben nu twee boeken aan het lezen.

Richard Dawkins - The Selfish Gene: Populair wetenschappelijk boek over hoe egoĂŻsme en altruĂŻsme (en dan niet vanuit morele zin) een rol spelen in evolutie. Heel interessant, het is allemaal wat wetenschappelijker dan in zijn latere boeken maar dat vind ik niet erg.

Stephen Fry - Moab is my Washpot
Autobiografie van de jeugd van Stephen Fry. Dit boek heb ik alleen maar gekocht omdat het goedkoop was en er goede verhalen over heb gehoord. Tot nu toe vind ik het verrassend goed, Fry heeft een zeer aangename schrijfstijl.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2012 23:14 

Ik ben nu THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER van STEPHEN CHBOSKY aan het lezen. Tot nu toe vind ik het dan ook absoluut geweldig. Ik ben net niet halfweg. Het is een heel dubbel gevoel - langs de ene kant ben ik erg nieuwsgierig naar wat er nog gaat gebeuren, want je weet wel dat er nog een dipje moet komen. Ook de schrijfstijl zorgt ervoor dat ik heel erg betrokken ben bij het verhaal en het hoofdpersonage. Langs de andere kant wil ik het boek "koesteren" en niet té snel uit hebben. Ik heb het gevoel dat dit zo'n boek is dat ik nog zal gaan herlezen, wat ik niet vaak doe. Een boek dat me zal bijblijven en dat moeilijk te evenaren zal zijn. Het soort boek dat zo goed is dat het volgende dat je leest zo ontzettend middelmatig lijkt.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 16:18 

Ik lees nu Jane Eyre, The Exorcist, The Casual Vacancy en Taltos (Anne Rice).
Jane Eyre is echt fantastisch. The Exorcist is een boek die ik niet meer 's nachts in bed durf te lezen. The Casual Vacancy is mwah - ik houd van het politieke aspect maar ik vind dat er wel erg veel personages in zitten. Taltos ben ik net in begonnen, maar het zal wel weer een goed boek worden. Ik geloof wel dat het deel 3 is in de serie van de Mayfair heksen en ik heb deel 1 en deel 7 ofzo gelezen, dus dat is jammer. Maar ik verwacht dat ik het wel zal begrijpen.

Als ik klaar ben met Jane Eyre (ik moet nog 20 pagina's) ga ik weer een klassieker lezen, misschien The Master and Margarita, Dracula of Wurthering Heights. Of ik ga The Left Hand of Darkness of Rosemary's Baby kopen.

Tussendoor ben ik ook nog bezig met het herlezen van de sage van Darren Shan - binnekort ga ik beginnen aan deel drie.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2013 10:07 

Jane Eyre? Die heb ik lang geleden gelezen. Is een mooi maar droevig verhaal. Hoe vindt jij het?

Zelf lees ik nu De rekening van Lee Child. Als lid van een oud legeronderdeel gaat Reacher op zoek naar de moordenaar van een dienstkameraad van hem. Zijn oude dienstmakkers helpen hem daarbij. Heerlijke thriller.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2013 20:39 

Nu ik midzomermoord uit heb gelezen, ben ik begonnen in een engels boek: 'Birdsong' van Sebastian Faulks. Best vel al een oud boek, maar hij krijgt goede commentaren. Ik ben nog helemaal niet ver, maar ik vind hem tot nu toe lang niet slecht. ;)

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 2:02 

Thea schreef:
Jane Eyre? Die heb ik lang geleden gelezen. Is een mooi maar droevig verhaal. Hoe vindt jij het?

Fantastisch, dus. Ik vind Jane helemaal geweldig. Soms wel behoorlijk direct en bot, en daar komt ze meestal goed mee weg - dat vind ik wel een beetje jammer.
Ik vind het heel interessant om te lezen over iemand die letterlijk niemand heeft om op terug te vallen. Ik moet nog tien pagina's of wat, maar ik denk dat ik het einde nu wel kan voorspellen. Ik denk niet dat ik het ermee ''eens'' ben maar ze heeft niet echt betere opties... Ik kijk ernaar uit om het uit te lezen maar ergens wil ik niet dat het over is. Het is gewoon heerlijk om te lezen voor mij.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 13:33 

Sweet Hermione schreef:
Thea schreef:

Fantastisch, dus. Ik vind Jane helemaal geweldig. Soms wel behoorlijk direct en bot, en daar komt ze meestal goed mee weg - dat vind ik wel een beetje jammer.
Ik vind het heel interessant om te lezen over iemand die letterlijk niemand heeft om op terug te vallen. Ik moet nog tien pagina's of wat, maar ik denk dat ik het einde nu wel kan voorspellen. Ik denk niet dat ik het ermee ''eens'' ben maar ze heeft niet echt betere opties... Ik kijk ernaar uit om het uit te lezen maar ergens wil ik niet dat het over is. Het is gewoon heerlijk om te lezen voor mij.

Mag ik je Sacagawea aanraden? Dat gaat over een indiaanse vrouw die met een expeditie meegaat. Ze heeft een vreselijke man, maar de Engelse expeditieleiders behandelen haar goed. Ze staat symbool voor de vrouwenemancipatie in America. Ik heb het boek al diverse keren gelezen, het blijft mooi. Kijk hier maar eens voor een beschrijving: http://www.dizzie.nl/boeken.showBoek.php?id=10040

Zelf lees ik op dit moment: De rekening van Lee Child. Dit is een spannend, goed geschreven thriller.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 13:36 

Ik lees nu 'White Teeth' van Zadie Smith. Ik las een paar weken geleden een interview met haar in Humo en werd zo nieuwsgierig naar haar debuut. Toen ik de omschrijving las, had ik niet echt het idee dat ik het boek graag zou lezen aangezien het niet mijn stijl is. Ik ben er toch in begonnen en werd bij de eerste pagina's al helemaal meegesleept. Ik zit nu iets over de helft.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 10:52 

Ik ben aan een nieuw boek begonnen: Niets te verliezen van Lee Child. Ook dit is weer een Jack Reacher boek.

Spoiler:
Wanneer hij te voet van het woestijnstadje Hope naar Despair in het hete Colorado reist, wordt Reacher aan de gemeentegrens aangehouden en teruggestuurd. Volgens de plaatselijke politie zijn landlopers niet welkom in Despair.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 9:15 

Ik heb net een paar boeken van The vampire diaries gelezen, ben opnieuw begonnen in the hobbit.
Maar momenteel ben ik begonnen aan Game of thrones.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 13:55 

2daemon schreef:
Ik heb net een paar boeken van The vampire diaries gelezen, ben opnieuw begonnen in the hobbit.
Maar momenteel ben ik begonnen aan Game of thrones.

WOW, The Hobbit heb ik al eens gelezen, maar Game of Thrones niet. Zal eens gauw bij de bieb kijken of ze daar ook zijn. The Vampire Diaries hebben we van seizoen 1 alle dvd's.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2013 13:30 

Opt dit moment lees ik Tegenspel van Lee Child.

Spoiler:
Jack Reacher is opnieuw onderweg, ditmaal naar Langley, om het nieuwe hoofd van zijn oude afdeling te ontmoeten. Onderweg struikelt hij in Nebraska over een lokaal drama: een familie met een transportbedrijf houdt de omwonende boerengezinnen in een stalen greep van angst. Reacher besluit in te grijpen op zijn eigen onnavolgbare wijze.
Vijftiende deel in de thrillerserie over Jack Reacher, avonturier en voormalig agent van de Amerikaanse militaire politie. Een door de gebeurtenissen in '61 uur' nogal gehavende Reacher raakt op doorreis naar Virginia in een motel in een afgelegen gehucht in Nebraska verzeild. Hij helpt een dronken dokter een door haar man mishandelde vrouw op te lappen. De vrouw wordt stelselmatig mishandeld en Reacher vraagt zich af waarom er niemand ingrijpt en iedereen zo bang is voor haar man Seth Duncan. Hij besluit de man op te zoeken en is al gauw tot zijn nek toe verwikkeld in lokale problemen waarin de mannen uit de Duncan-familie, die een transportbedrijf runnen en de hele omgeving tiranniseren, een centrale rol spelen. Spannende, sfeervolle en keiharde actiethriller waarin stijl, dialogen, plot en karakterisering zoals altijd op hoog niveau staan.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 8:05 

Ik ben net aan boek 3 bezig van Game of thrones ze zijn goed, maar er gaan er wel veel dood zeg.
En the hobbit voor de 2x gelezen.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: