Geplaatst: vr jan 20, 2012 19:52
Okay en hier komt mijn verslag weer. Ik had gisteravond geen zin om het helemaal uit te typen. xD
Aflevering 3 Geen Toneel
Opdracht 1: PimPamPet Opvallend dat Marit aangeeft niet van water te houden. Dit kan natuurlijk, maar het komt nu wel mooi uit. Daarbij stak Hadewych meteen haar hand op. Toen gevraagd werd wie er goed is ontcijferen. Opzich zou je bij ontcijferen niet meteen denken aan handschrift ontcijferen, maar zou je toch eerder denken aan cijfertjes. Dan ligt Maarten meer voor de hand, maar de groep gaat uiteindelijk toch voor Marit en Hadewych. Bij de eerste groep was het opvallend dat Frits te groot op zijn bord schreef en daarom het woord "sporters" er niet op paste. Goed dat Anne-Marie dus wel begreep dat het sporters moest zijn. Ik kan me voorstellen dat het verwarrend was. Ik vond daarbij ook wel opvallend dat Liesbeth een heel lang woord uitkoos (= Europese steden) en daarom het hele woord ook niet op kan schrijven. Het lijkt mij toch logisch dat de mensen in de boot/raft niet veel tijd hebben om het woord goed te lezen. Dat was dus ook niet echt een slimme zet. Daarbij was het ook raar dat William zijn bord niet goed omhoog hield. Het kan zijn dat Anne-Marie gewoon zijn bord niet zag, maar het kan natuurlijk ook dat William gemold heeft hierbij. De keren dat hij in beeld was had hij zijn bord niet goed vast. Tim was bij de eerste groep de schrijver. Het was wel duidelijk dat hij dingen niet goed opgeschreven heeft. Voornamelijk als je Frits' handschrift vergelijkt de tweede keer. Dat was opzich ook wel een mollenstreek. Bij de tweede groep waren er minder opvallende dingen. Ik snap opzich Maarten's redenering wel dat je beter twee goede woorden kunt hebben dan vijf goedkope woorden. Daarbij heb je inderdaad Frits en Liesbeth in de boot die ook niet bepaald de domste zijn. Ook verdacht deze opdracht waren Hadewych en Marit. Het feit dat ze bijvoorbeeld het woord Moskou niet zagen. Dat is wel heel raar. Voornamelijk omdat ze na konden gaan dat het een Europese stad moest zijn. Hetzelfde geldt ook voor Michael Phelps, maar ik vind bij hem minder raar dat ze hem niet kennen. De tweede ronde ging wel goed, maar die konden ze ook minder goed verkloten omdat Frits gewoon alles goed op heeft geschreven.
Opdracht 2: Jokers vs. Enveloppen Ik vond deze opdracht zo vaag. Ze hadden meteen bij William al kunnen zien dat je twee jokers kon krijgen. En alleen Frits, Tim en Marit begrijpen het aan het einde. Zijn de mensen dan zo dom? Als mol zijnde zou ik eerst voor de enveloppe gaan en daarna de twee jokers nemen. Zo laat je in ieder geval zien dat je goed gewild bent, maar dat je uiteindelijk toch de twee jokers pakt. Niemand zal dat raar vinden. Ik geloof namelijk niet dat de mol de enveloppe uiteindelijk zou pakken. Dus in dat opzich zijn William, Tim en Marit in deze opdracht het minst verdacht. Want waarom zou je voor de enveloppe gaan als je twee jokers kunt krijgen? Een mol zou dat niet doen. Na deze opdracht "verkoopt" William zijn informatie aan Frits voor een joker en Frits doet dat. Ik vond dat nogal raar aangezien je meer hebt aan een joker dan aan een vraag bij de test die je pas in aflevering 4 krijgt. Sowieso was het later ook raar dat Frits zijn joker aan Tim wil geven. Ook raar dat Tim dit afwijst. Is hij dan zo zeker van zijn zaak? Het is best wel stom om een joker die je aangeboden krijgt af te wijzen.
Opdracht 3: Rondleiding door Reykjavik Dit was opzich wel een hele makkelijke opdracht. De vragen voor Marit en Maarten waren makkelijk en de groep hoefde ook niks te doen. Wel opvallend dat Maarten de persoon was die kwam met het idee dat er eigenlijk vier eilanden zijn aangezien IJsland ook een eiland is. Voornamelijk omdat het uiteindelijk goed bleek te zijn. Het feit dat Marit met die gekke, maar goede, idee mee gaat geeft in principe ook al aan dat ze niet de mol is. Dit was namelijk een goed moment om te mollen, maar ze ging makkelijk met hem mee. Daarbij deed Marit sowieso wel haar best om de vragen goed te doen. Zoals met de bus en de tuba enzo. Bij de groep vond ik het opvallend dat William de enige was die alles opschreef. Dat getuigd wel van het feit dat hij een goede kandidaat is. Het lijkt me toch dat je als groep niet zomaar een rondleiding krijgt, maar dat er meer bij komt kijken. Dat was in het verleden wel zo als ze een rondleiding kregen. Dat iedereen een geheime opdracht had tijdens de rondleiding of dat ze later elkaars informatie door moeten geven en Maarten en Marit de vragen moeten beantwoorden. Ook opvallend was dat Anne-Marie de enige is die vraagt of er een tijdslimiet bij zit. Dit hoeft opzich niks te betekenen, maar het is wel opvallend dat de andere mensen gewoon eigenlijk helemaal niet goed mee doen. Uiteindelijk zijn het Tim en William die de opdracht willen verpesten om naar binnen te gaan, maar doordat Hadewych en voornamelijk Anne-Marie hier tegen zijn wordt de opdracht gehaald.
De Test Tim > Frits, Liesbeth en Anne-Marie. (Opvallend aangezien hij in de vorige aflevering juist tegen Dio zei dat hij niet voor Anne-Marie moest gaan aangezien zij het niet was. Dio was volluit op Anne-Marie gegaan en lag er uit, Tim wist dit en gaat uiteindelijk nog voor Anne-Marie) Anne-Marie > William William > Niet specifiek één persoon, maar groepje. Hadewych > William Frits > Anne-Marie en Liesbeth Liesbeth > Zegt dat ze voor Frits gaat, maar in beeld zie je dat ze klikt voor een vrouwelijke mol. Maarten > Hij spreidt, want hij verdenkt meerdere mensen.
Jammer dat Maarten uiteindelijk weg gaat. Aan de ene kant goed, want ik vond hem ergens wel verdacht worden. Nu kan ik met zekerheid weer iemand van mijn "mwoah" lijst halen.
Mijn verdenkingen Liesbeth - Ik probeer elke aflevering "schoon" te beginnen, want ik wil niet in een tunnelvisie terecht komen. Dat ik nu opeens alles wat zij doet verdacht ga vinden. Dat wil ik voorkomen. Het enige verdachte wat ze in de afgelopen aflevering gedaan is, is door voor een lang woord te gaan bij de PimPamPet en door een joker te pakken. Opzich dus niet hele erge dingen, maar een mol kan niet 24/7 in elke opdracht even actief zijn. Ze blijft nog wel op mijn lijstje staan, omdat het ergens ook wel een gevoel heb dat zij het is. William - Doet ook wel opvallende dingen, maar is in sommige dingen too obvious. Ik kan niet echt hoogte van hem krijgen, omdat hij soms juist wel heel erg actief mee doet. Zoals meeschrijven in het boekje e.d. Maar vervolgens verpest hij weer bijna de opdracht door naar binnen te gaan. Ik blijf hem minder verdacht vinden omdat hij voor het geld is gegaan terwijl hij twee jokers kon pakken. Een mol doet dit niet. Hadewych - Ze komt niet zo vaak in beeld. Ze valt niet echt op bij de opdrachten. Het enige opvallende wat ze deed was dat ze bij de eerste opdracht sommige woorden niet zag terwijl ze nogal obvious waren, maar ja dat kan ook aan Marit gelegen hebben. Ze doet voor zover ik kan zien in andere opdrachten wel goed mee. Ik vind haar nu dus niet echt verdacht. Het kan natuurlijk wel zijn dat zij een mol is die bewust op de achtergrond blijft. Ik blijf haar dus wel in de gaten houden ook al verdenk ik haar (nog) niet. Anne-Marie - Ook haar verdenk ik niet. Ze had als mol net kunnen doen of ze het woord "sporters" van Frits niet had kunnen lezen, of dat ze "Euro steden" niet had begrepen, maar die begreep ze wel. Daarbij is mede door haar de derde opdracht bij de toren gelukt aangezien zij duidelijk aangaf dat niemand naar binnen mocht. Ook niet iets wat een mol zou doen. Tim - Hij is soms gewoon too obvious, maar ik vind hem dus wel verdacht. Hij doet ook zoveel rare dingen. Hij mengt zich met iedereen en heeft met iedereen goed contact en dat is een goede positie voor een mol. Hij is ook 'arrogant' in het spel aangezien hij net doet of hij al weet wie de mol is. Zoals vorige week met Dio en hij slaat de joker af. Al is dat opzich niet echt een mollenstreek, want als mol wil je juist denk ik jokers hebben. Daarbij is hij niet echt goed bezig met de boot opdracht aangezien hij slecht de woorden schrijft zodat Hadewych en Marit het niet kunnen lezen. En hij verpest bijna de derde opdracht om graag naar binnen te willen. Het enige goede wat hij gedaan heeft is door het geld te pakken terwijl hij wist dat hij twee jokers kon krijgen. Hij had dit ook besproken met Frits, dus opzich is dat wel een rare move. Niet iets wat een mol zou doen. Frits - Ook hij doet veel rare en verdachte dingen. Al vind ik hem wel een stuk minder verdacht door het feit dat hij de woorden gewoon goed geschreven heeft in de boot. Als mol zijnde had je dit makkelijk kunnen verkloten. Hij heeft de twee jokers gepakt, dus dat is iets wat een mol zou doen, maar opzich is het ook wel iets wat een kandidaat zou doen. Het is alleen raar dat hij dus zijn jokers weg geeft. Dat zou ik niet snel doen als kandidaat. Marit - Ze heeft niet echt haar best gedaan bij de eerste opdracht met het ontcijferen. Er stonden namen op die zij (en Hadewych) hadden kunnen weten. Dat was opvallend. Al is zij wel voor het geld gegaan in de tweede opdracht en niet voor de jokers en heeft ze goed en duidelijk mee gedaan in de derde opdracht. Ik kan me herinneren dat ze de vorige aflevering ook al duidelijk was met de portofoon. Ze wou deze keer namelijk ook dat Tim haar na moest praten zodat de groep ook meteen wist wat ze zei. Door haar is de boodschap over de toren overgekomen omdat ze duidelijk was en wou dat Tim haar herhaalde.
Verdenkingen Aflevering 1 > Liesbeth, Frits (William) Aflevering 2 > Liesbeth (Frits),(Tim) Aflevering 3 > Liesbeth (Frits), (Tim)