Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Anne-Marie is de Mol! Cijfer?
1 0%  0%  [ 0 ]
2 0%  0%  [ 0 ]
3 17%  17%  [ 1 ]
4 0%  0%  [ 0 ]
5 0%  0%  [ 0 ]
6 0%  0%  [ 0 ]
7 50%  50%  [ 3 ]
8 17%  17%  [ 1 ]
9 17%  17%  [ 1 ]
10 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 6

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 22:20 

Dat was weer een toffe aflevering, ook al waren de opdrachten imo weinig vernieuwend. Ik vind deze groep wel heel erg leuk, er zitten veel verschillende persoonlijkheden in die zich allemaal wel duidelijk laten zien tot nu toe (alleen Hadewych vind ik tot nu toe een beetje wegvallen).

Mijn verdenkingen van vorige week, die overigens vooral op gevoel waren, zijn gedeeltelijk overeind gebleven. Marit ben ik nu vooral gaan zien als een van de meest gemotiveerde kandidaten in plaats van een verdachte, maar dat kan natuurlijk een masker zijn. Ze heeft volgens mij tot nu toe wel veel goeie dingen gedaan - zo was ze bijvoorbeeld héél duidelijk bij zowel de rooksignalenopdracht als met de portofoon in de auto-opdracht. Dus ik verdenk haar op dit moment niet meer.

Maarten daarentegen staat nog steeds hoog op mijn lijstje. Hij werd gekozen als degene die de groep het meest vertrouwt, en hij beheert de pot. Dat is natuurlijk een enorme luxepositie voor een Mol. Hij is lekker aan het socializen maar ondertussen was hij heel onduidelijk en tijdrovend bezig op de trap (de vraag naar zijn Olympische tijd was duidelijk en hij deed daar heel moeilijk over) en raadde hij (samen met Anne-Marie) het woord niet (hoewel dat ook vrijwel onmogelijk was, tbh). Daarentegen had hij wel goed gegokt met de rookopdracht, waardoor er toch 2500 euro in de pot is gekomen. Dat kan natuurlijk een tactiek zijn om zijn onverdachte positie te verstevigen, wat hij zich in principe zou kunnen veroorloven als hij de Mol is: tot nu toe is er weinig geld binnen gebracht (2500 euro, maar wel pas aan het eind van de 2e aflevering wanneer er al veel meer geld verdiend had kunnen worden).

Wat mij verder opviel was dat William vrij duidelijk aan het Mollen was - ik vond dat gesprekje tussen William en Maarten in de bus heel grappig XD Volgens mij is William gewoon een hele slimme, doortrapte kandidaat die graag wil winnen. Maar dat kan nog veranderen, hij zou ook een hele goeie Mol kunnen zijn. Op dit moment verdenk ik hem in ieder geval nog niet genoeg.

Tim en Dio was ook een team from hell trouwens, vooral bij die rooksignalen. Ik had het idee dat Tim Dio maar een beetje zijn gang liet gaan, ook al had hij prima in de gaten dat Dio geen flauw idee had wat hij aan het doen was. Da's makkelijk Mollen natuurlijk. Het verbaasde me ook niet dat Dio eruit ging - hij bleef steeds zeggen dat hij het niet snapte en zijn houding stond me ook niet echt aan (de trap niet op willen omdat hij niet van traplopen houdt, dat soort dingen horen wat mij betreft niet bij een fijne WIDM-kandidaat). Hij was wel grappig af en toe, maar ik vind het prima dat hij eruit ligt, hij begon me namelijk al behoorlijk op de zenuwen te werken. Als hij verder dan de 4e aflevering was gekomen, had ik hem nog wel willen verdenken onder het mom van 'dit is een act', maar ik ben blij dat hij weg is.

Aflevering 1: Marit (Maarten)
Aflevering 2: Maarten (Tim)

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 23:04 

Ik vond de aflevering qua opdrachten nogal tegenvallen (vond ze allemaal nogal vrij inspiratieloos), maar ik vind dat de groep ze steeds weer interessant maakt. In die zin dat ik de groep echt gewoon leuk vind. Heel divers en ook heel onvoorspelbaar. Vind ik op zich wel een fijn gegeven. Want ik weet nog dat ik het vorig jaar een heel stuk mindere groep vond, waardoor het hele seizoen imo een beetje haperde. Maargoed.

Ik vind het een beetje moeilijk om te zien waar er geMold is in deze aflevering. Die rooksignalen kan je an sich wel Mollen, maar uiteindelijk blijft de kans dat er geld in de pot komt, afhankelijk van wat Maarten zei. Bij de trappenopdracht was nog het simpelst te Mollen, al denk ik dat iedereen daar wel zoiets had van 'laat ik er maar net ééntje afdoen' ofzo. Mgoed. Ik denk dat je als Mol bij die opdracht al gelijk kan achterblijven van zodra dat je weet dat het een beetje misgaat.

Ik vind nu wel andere mensen verdacht dan de vorige aflevering. Ik heb besloten toch maar weer persoon per persoon te gaan bespreken.

• Tim: Ik vind hem op zich wel verdacht. Er was iemand in deze aflevering die zei (ik geloof dat het Maarten was) dat hij zo'n karakter heeft om uiteindelijk een Mol te blijken te zijn. Nogal mensenschuw, ik vond dat vooral duidelijk in deze aflevering. Hij bleef erg op de achtergrond had ik het gevoel. Hij zou best wel eens de Mol kunnen zijn (en dan heeft ie Dio er maar lekker uitgeknikkerd).
  • Anne-Marie: First of all: ik vind haar geweldig leuk :'). Ik hoop dat zij er nog lang in blijft. Ik denk echter niet dat ik haar helemaal verdacht vind. Ik weet niet, iets zegt me dat ze gewoon een fijne kandidate is en ik vind het ook vreemd dat zij één van de hoofdverdachten is binnen de groep. Ik zie het niet.
  • Marit: Ja, ik volg Janneke en mijn mening over Marit schaaf ik helemaal bij. Deze aflevering kwam ze er toch wel als enthousiaste kandidate uit. Wat ik me nu afvraag: wordt de Mol op de hoogte gebracht op een bepaalde manier van de keuze van Maarten bij de rooksignalen opdracht? Of is dat niet mogelijk? Want in dat geval kan ze net wel heel erg haar best doen als ze bijv. weet dat Maarten denkt dat de opdracht net niet zou lukken. Misschien vergezocht, maar laat het me als een algemene vraag stellen: in hoeverre wordt de Mol ingelicht tijdens het verloop van één specifieke opdracht? Lijkt me sowieso lastig in dit geval, maar dus als algemene vraag. Desalniettemin verdenk ik haar voorlopig niet meer. Ik vind het ook echt een fijne kandidate. En ik vind ze nog steeds een blonde Idina Menzel.
  • Hadewych: Van haar krijg ik nauwelijks hoogte en ik weet niet of dat goed of niet goed is. Ik vergeet soms dat zij ook aanwezig is. Ik heb haar eigenlijk niet echt foute dingen zien doen, hoewel bij de trappenopdracht wel als één van de laatste overbleef. Weet niet of je dat als Mol zou willen, maar ik vind het wel opmerkelijk dat net die persoon die ik het minst-aanwezig vind in de groep, naar boven gaat op de trap. Enfin. Ik weet het niet zo goed. Ik zou haar een vreemde Mol vinden, denk ik.
  • Maarten: Ik weet niet wat het is, maar hij komt me net niet snugger over. Terwijl veel mensen zeggen dat hij een wiskundeknobbel is. Ik zou het wel een hele speciale Mol vinden, waardoor ik 'm wel verdacht vind. Ik krijg van hem een heel erge 'ik houd me op de achtergrond en ben weinig fanatiek'-vibe. Ik weet het niet zo goed.
  • William: Irritanten kerel, sorry xD. Maar op zich daardoor wel een hippe kandidaat, want dat maakt het spel net wel interessant. Als Mol is het dan weer te opvallend. Maar dat heb ik dan ook weer elk jaar, dat ik denk 'nee, die is te opvallend aan het Mollen, die zal het wel niet zijn'. Ergens is dat ook gewoon een tactiek en er zal toch wel ooit ééns niet een 'underdogMol' geweest zijn, right? Maar voorlopig verdenk ik hem niet.
  • Frits: Sjaaaaa. Ik denk gewoon dat Frits in de finale terrecht komt en dat de productie hem nu alvast een beetje extra in de verf zet. Om dat naar het einde toe weer wat te temperen. Ik weet niet. Hij zou best de Mol kunnen zijn, en een goede ook. Ik heb een beetje het gevoel dat hij in de lijn licht van Mollen à la Patrick en Jon. En dat houdt me een beetje tegen. Ook al is dat een zwak argument. Ergens wil ik hem niet verdenken, dat is het gewoon.
  • Liesbeth: Ook van haar krijg ik geen hoogte, maar ik vind haar wel een stuk verdachter dan de meeste kandidaten. Gevoelsmatig dan. Ik kan verder weinig dingen roepen die ze expliciet fout heeft gedaan.

Hmmm. Dat wordt dan zoiets, denk ik:

AFLEVERING 1: Marit (William (Liesbeth))
AFLEVERING 2: Tim (Liesbeth (Maarten))

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 14:34 

Nog niet gereageerd hier. Ik vond de vorige aflevering leuk, al waren de opdrachten zoals Niels al zegt niet heel erg bijzonder. De eerste opdracht was heel lastig, omdat er vele foutjes gemaakt konden worden. Ik snap sowieso niet dat daar niet iemand op het idee te komen om gewoon door te tellen tot het eind. Want ze konden toch al lang zien dat ze veel te kort kwamen? Daarom denk ik dat de mol daar het slimst aan deed om aan het einde te zitten. Bij die opdracht kwam de scene van Liesbeth met Art die naar beneden kwam om te zeggen dat de opdracht niet geslaagd was heel erg geacteerd over. Al kan het ook gewoon betekenen dat

Bij de tweede opdracht vind ik het lastig om mollenacties te vinden, omdat ik niet zeker weet of de mol door heeft gekregen op één of andere manier wat de beslissing van Maarten was. Enige fout die ik heb kunnen ontdekken is Tim die verwarring schopte over de code. En Dio ook, maar die ligt eruit.

Ik kreeg juist het gevoel dat Tim er juist echt veel aan deed om Dio erin te houden. Zo'n iemand die er weinig van snapt wil je er als mol ook inhouden, omdat zo jezelf minder verdacht te houden.

Ik heb nog steeds geen goed idee wie de mol is, maar op basis van de eerste twee afleveringen zou ik dit gokken:
Citaat:
#2. Liesbeth (Tim (Hadewych))
#1. Liesbeth Staats (Tim Kamps (Maarten van der Weijden)

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 19:29 

Ik ben het eens dat vooralsnog de opdrachten erg tegenvallen. Die opdracht met die trap was bij een prachtige waterval, maar die kon je niet eens zien toen ze op die trap stonden, dus ze hadden bij wijze van spreken iedere willekeurige trap in het hele land kunnen gebruiken. De auto-opdracht was op zich wel leuk verzonnen, maar voor mn gevoel werkte het toch niet helemaal op beeld. De seinopdracht had ook beter in elkaar moeten zitten. De kans dat het zou mislukken was zo groot, dat Maarten dat wel goed moest raden.

Ik ben trouwens benieuwd naar de volgende aflevering, want in de trailer kwam er iemand aanlopen die zo onherkenbaar mogelijk was gemaakt (met een gekke outfit en een zonnebril) en ik ben toch wel heel erg benieuwd wie dat is. Dat moet toch haast wel een bekend iemand zijn.

Kandidaten
Dio: De kandidaten die ik het irritantst vond, zijn er nu uit! Dus dat komt mooi uit. Bovendien verdacht ik Dio toch niet echt.
Maarten: Ik vind hem nog steeds totaal niet verdacht. Okey, hij wist z'n Olympische tijd niet meer, terwijl ik denk dat hij dat echt wel wist. Maar voor de rest doet hij alles gewoon heel goed. Bovendien was die trapopdracht toch gedoemd te mislukken.
William: Vind ik ook echt totaal niet verdacht, die is veel te veel bezig met opvallend Mollen. Ik geloof echt niet dat hij de Mol is.
Marit: De Mol kon wel raden dat Maarten zou gokken dat het niet zou lukken, dus bij de seinopdracht was het misschien wel heel slim om alles heel duidelijk te doen. Vooral Marit deed dat. Maar goed, een fanatieke kandidaat zou ook heel erg zijn best doen. In de auto deed ze goed haar best om ervoor te zorgen dat Dio geen domme fouten maakte, en bij de trap wilde ze zelf al vrij snel achterblijven. Lijken me beide dingen die een Mol niet zo snel doet.
Hadewych: Ze kwam bijna helemaal bovenaan de trap uit. Ze deed niet echt heel verdacht, maar het is natuurlijk wel een goede positie als mol. In de auto liep ze even te kutten met de porto. En met het seinen stond ze vooral kou te lijden achter William. Ze zou best de Mol kunnen zijn. Probleem is gewoon nog steeds dat we haar te weinig zien om haar echt te verdenken.
Anne-Marie: Haar verdenk ik nog wel een beetje. Bij de trapopdracht werkte ze goed mee, maar goed, ze hoeft bijvoorbeeld maar te liegen over die piercings en de hele opdracht is al mislukt. In de auto deed ze niets geks, en toen ze het woord moest raden begon zij met "VI", wat goed was. Wist ze vrij zeker dat ze toch niet achter het hele woord zouden komen? Of is ze geen Mol en deed ze gewoon haar best? Bij het seinen stond ze onderaan, waardoor ze weinig invloed had op de opdracht.
Tim: Ik heb nog steeds zo'n gut feeling bij hem dat hij het wel eens zou kunnen zijn. Maar er is niet echt aanleiding toe. Hij blijft vrij ver onderaan de trap achter. In de auto heb ik hem niets raars zien doen, behalve dat hij tegen Hadewych heel duidelijk bleef roepen dat ze niet de verkeerde knopjes op de porto moest indrukken. Bij het seinen deed hij vrij weinig om Dio te stoppen.
Liesbeth: Ik ben het met enkele kandidaten eens dat zij best wel verdacht is. Zij had natuurlijk de porto bij de trap, waardoor ze de opdracht het meest onder controle had. In de auto's viel ze me niet echt op, en bij het seinen werd ze veel te goed in de gaten gehouden door Marit om eventueel te kunnen Mollen.
Frits: Nog steeds vind ik hem behoorlijk verdacht. Ik zou hem een leuke, maar ook een vrij opvallende Mol vinden. Beetje type Yvon Jaspers. Hij maakte er nogal een punt van dat Maarten zijn tijd niet wist, wat ik ook als Mol zou doen. Hij zat bovenaan de berg onder het mom van "het moet maar dan" maar volgens mij vond hij dat prima. Bij het seinen stond hij op het eind en had hij nog weinig invloed op de opdracht.

Ik ben er nog steeds niet uit. Mgoed, ik maak maar een keuze:

Aflevering 1: Frits (Liesbeth (Anne-Marie/Tim))
Aflevering 2: Frits (Liesbeth (Tim))

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 19:41 

Meh, met HPF WIDM en deze WIDM tegelijk, heb ik tot nu toe niet echt super gelet op deze WIDM xD

Dus tja, mijn verdenkingen..

Aflevering 1: Liesbeth (Dio (William))
Aflevering 2: Liesbeth (Tim (William))

Ik verdenk Tim nu toch ook wel. Ik vond het namelijk vooral vreemd dat hij Dio zo liet stuntelen, en dan achteraf klagen. Meh, ik weet het allemaal niet, en ik ben bang dat ik nu al in een tunnel zit :')

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2012 0:44 

Aww, Maarten. Jammer. Ben ik trouwens de enige die het niet vreemd vindt dat hij zijn tijd niet wist? Misschien omdat ik zelf zwem. Je weet je tijd wel in seconden en aangezien hij superlange afstanden zwemt weet hij heus wel zijn uren en minuten, maar de seconden en honderdsten doen er echt niet toe. Het is ook al drie jaar geleden. Het was overigens 6 heb ik opgezocht.

Ik vind de opdrachten vreemd. Sommige zijn echt sowieso gedoemd te mislukken, anderen zijn echt te makkelijk.. Zoals nu met die toren. Dat was toch simpel? Tim en William zaten even te kloten, maar de meesten bleven buiten staan. Hoppaaa.
Ik vond het overigens heeeel raar dat zoveel mensen voor de joker kozen met die opdracht.. Want je kreeg duidelijk twee jokers. En als je niet twee jokers kreeg, 1000 euro in de pot is ook niet mis. Als Mol kies je natuurlijk niet voor de envelop, waardoor Tim heel erg daalt op mijn lijstje. Marit en William vind ik sowieso niet verdacht.
Ik was heel even bang dat William eruit ging door het muziekje enzo oO Ik zou hem echt missen. Ik hoop dat hij er nog lang inblijft.

Aflevering 1: Anne-Marie (Liesbeth)
Aflevering 2: Liesbeth (Tim (Hadewych))
Aflevering 3: Liesbeth (Hadewych)

Ben trouwens wel benieuwd naar het drama met Frits oO

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2012 11:32 

Goed, Maarten eruit. Ik vond 'm een minder leuke/boeiende kandidaat (hoewel ik hem daardoor net wel een beetje verdacht vond). Ik vond het opnieuw niet zo'n fantastische opdrachten, maar ah. Ik vind de groep wel nog steeds interessant.

Ik heb geen zin om persoon per persoon te overlopen. Dus ik doe maar even kort een lijstje. Ik vind Tim, ondanks dat hij de enveloppe pakte in plaats van de joker, best wel verdacht. Op zich zijn dat soort opdrachten altijd wel dubbel. Als kandidaat heb je het meeste baat bij de joker, maar wil natuurlijk ook geld in de pot. Dan speelt ook weer het feit dat, als je de enveloppe pakt, je sowieso op een trapje lager bij Molverdenkingen komt te staan (want welke Mol zou nu voor de enveloppe gaan?) - en ergens wil je als kandidaat natuurlijk wel verdacht blijven. Maargoed. Het is wel opmerkelijk dan dat William, Tim en Marit een enveloppe pakten. Marit an sich begrijp ik nog, door haar redenen. William is mijn insziens een heel actieve kandidaat die koste wat het kost wil winnen. Tim.. Dat vind ik een lastig geval.

En ik vond het ook zo vreemd toen Frits zo maar even zijn jokers ging verspelen, nog voor de test er was. Dan héb je er twee.. Enfin ja.

AFLEVERING 3: Tim (Liesbeth (Hadewych))

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2012 19:52 

Okay en hier komt mijn verslag weer. Ik had gisteravond geen zin om het helemaal uit te typen. xD

Aflevering 3
Geen Toneel

Opdracht 1: PimPamPet
Opvallend dat Marit aangeeft niet van water te houden. Dit kan natuurlijk, maar het komt nu wel mooi uit. Daarbij stak Hadewych meteen haar hand op. Toen gevraagd werd wie er goed is ontcijferen. Opzich zou je bij ontcijferen niet meteen denken aan handschrift ontcijferen, maar zou je toch eerder denken aan cijfertjes. Dan ligt Maarten meer voor de hand, maar de groep gaat uiteindelijk toch voor Marit en Hadewych.
Bij de eerste groep was het opvallend dat Frits te groot op zijn bord schreef en daarom het woord "sporters" er niet op paste. Goed dat Anne-Marie dus wel begreep dat het sporters moest zijn. Ik kan me voorstellen dat het verwarrend was. Ik vond daarbij ook wel opvallend dat Liesbeth een heel lang woord uitkoos (= Europese steden) en daarom het hele woord ook niet op kan schrijven. Het lijkt mij toch logisch dat de mensen in de boot/raft niet veel tijd hebben om het woord goed te lezen. Dat was dus ook niet echt een slimme zet. Daarbij was het ook raar dat William zijn bord niet goed omhoog hield. Het kan zijn dat Anne-Marie gewoon zijn bord niet zag, maar het kan natuurlijk ook dat William gemold heeft hierbij. De keren dat hij in beeld was had hij zijn bord niet goed vast.
Tim was bij de eerste groep de schrijver. Het was wel duidelijk dat hij dingen niet goed opgeschreven heeft. Voornamelijk als je Frits' handschrift vergelijkt de tweede keer. Dat was opzich ook wel een mollenstreek.
Bij de tweede groep waren er minder opvallende dingen. Ik snap opzich Maarten's redenering wel dat je beter twee goede woorden kunt hebben dan vijf goedkope woorden. Daarbij heb je inderdaad Frits en Liesbeth in de boot die ook niet bepaald de domste zijn.
Ook verdacht deze opdracht waren Hadewych en Marit. Het feit dat ze bijvoorbeeld het woord Moskou niet zagen. Dat is wel heel raar. Voornamelijk omdat ze na konden gaan dat het een Europese stad moest zijn. Hetzelfde geldt ook voor Michael Phelps, maar ik vind bij hem minder raar dat ze hem niet kennen. De tweede ronde ging wel goed, maar die konden ze ook minder goed verkloten omdat Frits gewoon alles goed op heeft geschreven.

Opdracht 2: Jokers vs. Enveloppen
Ik vond deze opdracht zo vaag. Ze hadden meteen bij William al kunnen zien dat je twee jokers kon krijgen. En alleen Frits, Tim en Marit begrijpen het aan het einde. Zijn de mensen dan zo dom? Als mol zijnde zou ik eerst voor de enveloppe gaan en daarna de twee jokers nemen. Zo laat je in ieder geval zien dat je goed gewild bent, maar dat je uiteindelijk toch de twee jokers pakt. Niemand zal dat raar vinden. Ik geloof namelijk niet dat de mol de enveloppe uiteindelijk zou pakken. Dus in dat opzich zijn William, Tim en Marit in deze opdracht het minst verdacht. Want waarom zou je voor de enveloppe gaan als je twee jokers kunt krijgen? Een mol zou dat niet doen.
Na deze opdracht "verkoopt" William zijn informatie aan Frits voor een joker en Frits doet dat. Ik vond dat nogal raar aangezien je meer hebt aan een joker dan aan een vraag bij de test die je pas in aflevering 4 krijgt. Sowieso was het later ook raar dat Frits zijn joker aan Tim wil geven. Ook raar dat Tim dit afwijst. Is hij dan zo zeker van zijn zaak? Het is best wel stom om een joker die je aangeboden krijgt af te wijzen.

Opdracht 3: Rondleiding door Reykjavik
Dit was opzich wel een hele makkelijke opdracht. De vragen voor Marit en Maarten waren makkelijk en de groep hoefde ook niks te doen. Wel opvallend dat Maarten de persoon was die kwam met het idee dat er eigenlijk vier eilanden zijn aangezien IJsland ook een eiland is. Voornamelijk omdat het uiteindelijk goed bleek te zijn. Het feit dat Marit met die gekke, maar goede, idee mee gaat geeft in principe ook al aan dat ze niet de mol is. Dit was namelijk een goed moment om te mollen, maar ze ging makkelijk met hem mee. Daarbij deed Marit sowieso wel haar best om de vragen goed te doen. Zoals met de bus en de tuba enzo.
Bij de groep vond ik het opvallend dat William de enige was die alles opschreef. Dat getuigd wel van het feit dat hij een goede kandidaat is. Het lijkt me toch dat je als groep niet zomaar een rondleiding krijgt, maar dat er meer bij komt kijken. Dat was in het verleden wel zo als ze een rondleiding kregen. Dat iedereen een geheime opdracht had tijdens de rondleiding of dat ze later elkaars informatie door moeten geven en Maarten en Marit de vragen moeten beantwoorden. Ook opvallend was dat Anne-Marie de enige is die vraagt of er een tijdslimiet bij zit. Dit hoeft opzich niks te betekenen, maar het is wel opvallend dat de andere mensen gewoon eigenlijk helemaal niet goed mee doen.
Uiteindelijk zijn het Tim en William die de opdracht willen verpesten om naar binnen te gaan, maar doordat Hadewych en voornamelijk Anne-Marie hier tegen zijn wordt de opdracht gehaald.

De Test
Tim > Frits, Liesbeth en Anne-Marie. (Opvallend aangezien hij in de vorige aflevering juist tegen Dio zei dat hij niet voor Anne-Marie moest gaan aangezien zij het niet was. Dio was volluit op Anne-Marie gegaan en lag er uit, Tim wist dit en gaat uiteindelijk nog voor Anne-Marie)
Anne-Marie > William
William > Niet specifiek één persoon, maar groepje.
Hadewych > William
Frits > Anne-Marie en Liesbeth
Liesbeth > Zegt dat ze voor Frits gaat, maar in beeld zie je dat ze klikt voor een vrouwelijke mol.
Maarten > Hij spreidt, want hij verdenkt meerdere mensen.

Jammer dat Maarten uiteindelijk weg gaat. Aan de ene kant goed, want ik vond hem ergens wel verdacht worden. Nu kan ik met zekerheid weer iemand van mijn "mwoah" lijst halen.

Mijn verdenkingen
Liesbeth - Ik probeer elke aflevering "schoon" te beginnen, want ik wil niet in een tunnelvisie terecht komen. Dat ik nu opeens alles wat zij doet verdacht ga vinden. Dat wil ik voorkomen. Het enige verdachte wat ze in de afgelopen aflevering gedaan is, is door voor een lang woord te gaan bij de PimPamPet en door een joker te pakken. Opzich dus niet hele erge dingen, maar een mol kan niet 24/7 in elke opdracht even actief zijn. Ze blijft nog wel op mijn lijstje staan, omdat het ergens ook wel een gevoel heb dat zij het is.
William - Doet ook wel opvallende dingen, maar is in sommige dingen too obvious. Ik kan niet echt hoogte van hem krijgen, omdat hij soms juist wel heel erg actief mee doet. Zoals meeschrijven in het boekje e.d. Maar vervolgens verpest hij weer bijna de opdracht door naar binnen te gaan. Ik blijf hem minder verdacht vinden omdat hij voor het geld is gegaan terwijl hij twee jokers kon pakken. Een mol doet dit niet.
Hadewych - Ze komt niet zo vaak in beeld. Ze valt niet echt op bij de opdrachten. Het enige opvallende wat ze deed was dat ze bij de eerste opdracht sommige woorden niet zag terwijl ze nogal obvious waren, maar ja dat kan ook aan Marit gelegen hebben. Ze doet voor zover ik kan zien in andere opdrachten wel goed mee. Ik vind haar nu dus niet echt verdacht. Het kan natuurlijk wel zijn dat zij een mol is die bewust op de achtergrond blijft. Ik blijf haar dus wel in de gaten houden ook al verdenk ik haar (nog) niet.
Anne-Marie - Ook haar verdenk ik niet. Ze had als mol net kunnen doen of ze het woord "sporters" van Frits niet had kunnen lezen, of dat ze "Euro steden" niet had begrepen, maar die begreep ze wel. Daarbij is mede door haar de derde opdracht bij de toren gelukt aangezien zij duidelijk aangaf dat niemand naar binnen mocht. Ook niet iets wat een mol zou doen.
Tim - Hij is soms gewoon too obvious, maar ik vind hem dus wel verdacht. Hij doet ook zoveel rare dingen. Hij mengt zich met iedereen en heeft met iedereen goed contact en dat is een goede positie voor een mol. Hij is ook 'arrogant' in het spel aangezien hij net doet of hij al weet wie de mol is. Zoals vorige week met Dio en hij slaat de joker af. Al is dat opzich niet echt een mollenstreek, want als mol wil je juist denk ik jokers hebben. Daarbij is hij niet echt goed bezig met de boot opdracht aangezien hij slecht de woorden schrijft zodat Hadewych en Marit het niet kunnen lezen. En hij verpest bijna de derde opdracht om graag naar binnen te willen. Het enige goede wat hij gedaan heeft is door het geld te pakken terwijl hij wist dat hij twee jokers kon krijgen. Hij had dit ook besproken met Frits, dus opzich is dat wel een rare move. Niet iets wat een mol zou doen.
Frits - Ook hij doet veel rare en verdachte dingen. Al vind ik hem wel een stuk minder verdacht door het feit dat hij de woorden gewoon goed geschreven heeft in de boot. Als mol zijnde had je dit makkelijk kunnen verkloten. Hij heeft de twee jokers gepakt, dus dat is iets wat een mol zou doen, maar opzich is het ook wel iets wat een kandidaat zou doen. Het is alleen raar dat hij dus zijn jokers weg geeft. Dat zou ik niet snel doen als kandidaat.
Marit - Ze heeft niet echt haar best gedaan bij de eerste opdracht met het ontcijferen. Er stonden namen op die zij (en Hadewych) hadden kunnen weten. Dat was opvallend. Al is zij wel voor het geld gegaan in de tweede opdracht en niet voor de jokers en heeft ze goed en duidelijk mee gedaan in de derde opdracht. Ik kan me herinneren dat ze de vorige aflevering ook al duidelijk was met de portofoon. Ze wou deze keer namelijk ook dat Tim haar na moest praten zodat de groep ook meteen wist wat ze zei. Door haar is de boodschap over de toren overgekomen omdat ze duidelijk was en wou dat Tim haar herhaalde.

Verdenkingen
Aflevering 1 > Liesbeth, Frits (William)
Aflevering 2 > Liesbeth (Frits),(Tim)
Aflevering 3 > Liesbeth (Frits), (Tim)

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 18:32 

Heeft verder niemand aflevering 3 gezien? Ik mis veel verdenkingen eigenlijk [a] En ik ben benieuwd wat jullie denken, ik ben best wel clueless. Hm.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 20:20 

Ik ben ook best clueless hoor.. En ik zit een beetje in een tunnel, dus daar ga ik nu even uit.. Denk ik.. Nah, ik zit lekker droog in m'n tunnel [a]

Aflevering 1: Liesbeth (Dio (William))
Aflevering 2: Liesbeth (Tim (William))
Aflevering 3: Liesbeth (Tim (William))

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 20:24 

Jazeker, ik heb het gezien. xD Alleen geen tijd gehad om terug te kijken, dus ik had nog geen postje getypt. Maar goed, maar even uit m'n hoofd dan.

De eerste opdracht vond ik wel goed gedaan. Er werd flink gekut met de borden en in de boot ging ook niet alles lekker. Ik vond het alleen een beetje een duffe taak voor de 2 dames die de code moesten ontcijferen. Het jokerspel was weinig origineel maar wel interessant. Want pak je als Mol het geld of de joker? In principe zou je als Mol nooit zo makkelijk geld pakken. Maar ja, als dat tot gevolg heeft dat je voor de rest van het spel minder verdacht bent, dan misschien wel? De rondleiding-opdracht vond ik echt bagger. Er zat geen enkele clue in, behalve dat ze dus niet de toren op moesten. De rondleiding had geen enkele reden. Ik was er dus van overtuigd dat die vrouw in dat rode pakje die de rondleiding gaf, iemand was die we zouden moeten kennen. Met dat hoedje en die zonnebril, leek wel heel erg op een vermomming. Maar goed, ik kwam laatst langs een youtube-filmpje waaruit blijkt dat die vrouw dus echt bestaat en echt rondleidingen geeft in Reykjavik.

Maarten: Totaal niet erg dat hij eruit ging, vond hem maar saai. Wel een beetje onhandig dat er tot nu toe alleen maar mensen zijn uitgegaan die ik niet verdacht vond.
Hadewych: Ze is nog steeds zo weinig in beeld, ik kan me zo gauw niks herinneren van haar. Dus nog niet verdacht.
Marit: Was prima bezig op die toren, dus dat pleit wel voor haar. Bij t ontcijferen viel t ook wel mee.
William: pakte de envelop. Verdacht of niet verdacht? Ik weet het niet. Ik weet het sowieso niet meer bij William. Ik verdenk hem niet, maar ik ga wel steeds meer twijfelen of ik hem misschien toch moet gaan verdenken.
Anne-Marie: Zij was degene die in de boot volgens mij best goed bezig was. Dus ik schuif haar een plaatsje naar beneden.
Tim: Nog steeds heb ik dat gut feeling bij hem. Ook wou hij best meegaan de toren op. Hij zou het best kunnen zijn.
Liesbeth: Ook haar vind ik nog steeds verdacht. "Europese steden" was echt een onhandige keuze. Voor de rest kan ik me even niks herinneren, maar ze blijft verdacht.
Frits: Ik heb bij Frits hetzelfde gevoel dat ik bij Arjen had in het jaar dat Kim de Mol bleek te zijn. Ik zette hem elke week op 1 als meest verdacht, maar elke keer met tegenzin omdat m'n gevoel toch wat anders zei. Maar toch heb ik ook geen beter idee. En het lijkt me wel lachen als Frits de Mol is, dus hij blijft nog maar even op 1. Vanavond ga ik echt proberen zo neutraal mogelijk te kijken naar de aflevering en eens een goede conclusie te trekken.

Aflevering 1: Frits (Liesbeth (Anne-Marie/Tim))
Aflevering 2: Frits (Liesbeth (Tim))
Aflevering 3: Frits (Liesbeth (Tim))

---

En de polluitslag:

Aflevering 3: Wie is... de Mol?
William Spaaij 25% (2 stemmen)
Liesbeth Staats 25% (2 stemmen)
Tim Kamps 25% (2 stemmen)
Frits Huffnagel 13% (1 stem)
Hadewych Minis 13% (1 stem)
Marit van Bohemen 0% (0 stemmen)
Anne-Marie Jung 0% (0 stemmen)

Totaal aantal stemmen : 8

Veel plezier allemaal zometeen!

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 20:26 

Vorige week had ik geen tijd voor een uitgebreide reactie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me bij het clueless groepje voeg XD Ik heb echt geen flauw idee meer. Hopelijk heb ik na vanavond weer een beetje helderheid...

Aflevering 1: Marit (Maarten)
Aflevering 2: Maarten (Tim)
Aflevering 3: Tim (Marit)

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 20:30 

Nog net op tijd/net te laat. Ik zit ook in het clueless groepje. Ik weiger Frits en William te verdenken, al doen ze beiden wel gekke dingen.

Maar dit zijn mijn verdenkingen:

Citaat:
#3. Liesbeth (Tim (Anne-Marie))
#2. Liesbeth (Tim (Hadewych))
#1. Liesbeth Staats (Tim Kamps (Maarten van der Weijden)

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 21:56 

Aflevering 4

Opdracht 1: Loodsen en een tandem

Frits en Liesbeth waren eerst. Het is wel heel toevallig dat Liesbeth meteen naar de middelste wil en dat die loods toevallig ook nog van haar is ook. Ik weet niet hoe dit een mollenstreek is maar dat viel wel op. Daarbij is ook nog heel toevallig de tweede loods waar ze naar toe gaan de loods die bij Frits hoort. Wel goed dat Frits bij zijn punt bleef, want Marit en Anne-Marie dachten dat het bij William hoorde. Zij probeerden Frits dus op het verkeerde been te zetten. Daarbij was sowieso Marit heel erg aan het mollen deze opdracht. Door steeds een lege loods in te rijden en naar Art toe te gaan. Ook al was dat opzich nog wel goed bedacht aangezien ze wisten wie op de eindpunt moesten staan, plus ze wisten meteen dat Frits goed stond. Al was het wel tijdverspilling om helemaal naar de laatste loods te gaan. Ook was het opvallend dat Marit steeds het tegenovergestelde deed wat Anne-Marie zei. Daarbij was het van Marit ook dom m naar Frits te gaan omdat ze wist dat hij goed stond. En aangezien er steeds iemand moet veranderen was het nogal een domme zet die tijd oplevert. Ook opvallend is dat Tim zogenaamd de hele opdracht niet meegekregen heeft en uiteindelijk ook niet gefietst heeft toen hij achterop zat bij William.

Opdracht 2: Snorkelen en ouders

Opvallend dat Marit niet warm wil kleden. Het is namelijk altijd goed voor een mol om een sleutelpositie te hebben in een spel. Het lijkt mij namelijk logisch dat iedereen met dit weer warm wil kleden, dus het is raar dat zij het risico neemt. Daarbij gaf ze eerder ook al aan dat ze niet van water houdt, dus misschien was het ook wel voorkennis. Want het kwam dus wel goed uit dat ze niet mee kon doen.
Anne-Marie en Hadewych deden bij deze opdracht goed mee. Marit gaf dit aan, maar dat konden wij als kijker ook gewoon zien. Niks verdachts dus. Liesbeth en Tim leken de enige te zijn die zo last hadden van de stroming. Daarbij waren ze inderdaad niet duidelijk. Ik weet niet of zij wisten dat ze een microfoontje hadden zodat Marit ze kon horen. Het kwam in ieder geval zo over dat ze het niet wisten, al lijkt mij het raar dat ze dat niet door hadden. Voornamelijk omdat ze wisten dat Marit apart zat.
William en Frits deden ook niet echt hun best had ik het idee. Ze hebben dus een foto gemist en Frits heeft de laatste foto gemist. Dat kwam wel goed uit qua mollenstreek omdat ze foto 5 moesten doen en ze dus dachten dat het Frits was. Daarbij zeiden William en Frits allebei heel duidelijk dat ze zeker wisten dat zij goed zaten terwijl dat niet zo was. Kwam dus wel goed uit voor de mol dat ze de foto gemist hadden.

Test

William - Hij wil als eerste en dat is wel opvallend. Zijn verdenkingen zijn nog hetzelfde. (Frits)
Tim - Niet goed voorbereid. Hij heeft veel vragen gegokt.
Hadewych - Ze had een goed gevoel over de test.
Liesbeth - Ze verdenkt Frits minder.
Frits - Zijn mollen zijn niet veranderd. Hij zet geen jokers in.
Anne-Marie - Tim + Liesbeth
Marit - Ze heeft het idee dat ze in een tunnelvisie zit, maar dat ze wel goed zit.

Opdracht 3: Onderhandelingen

Okay hier is dus zo overduidelijk gemold. Hadewych en Anne-Marie hebben dus op groen gestemd omdat zij de enige waren die tot het einde nog tegen de executies waren. Volgens de gesprekjes waren Frits en Tim dus voor de executie en hebben rood gestemd. Liesbeth zou na het gesprek met Frits ook rood stemmen omdat ze erachter kwam dat de mol rood zou stemmen als iedereen groen zou doen. Ik denk dus dat het bij Liesbeth verkeerd is gegaan. Dat zij uiteindelijk voor groen is gegaan in plaats van rood. Iets wat dus de mol zou doen, want nu is de pot leeg. Het is of Liesbeth of Tim of Frits die het gedaan hebben. Want ik geloof wel dat Hadewych en Anne-Marie echt op groen gestemd hebben. Dit was dus echt wel een mollenstreek.

Wel mooi dat iedereen er nog in zit trouwens. xD Alleen houdt dit dus in dat Art wist wie er dus sowieso eruit zou gaan? Want ik neem aan dat het niet toeval is dat de persoon met een rood scherm over blijft. Houdt dit dus ook indirect in dat William en/of Marit de mol niet is? Want een van hun zou toch echt naar huis moeten als de meeste mensen voor rood hadden gekozen.

Mijn verdenkingen

Hadewych - Heb ik nog niks verdachts zien doen. Ze doet altijd actief mee met de opdrachten. Is gewoon een goede kandidaat. Ik verdenk haar niet.
Anne-Marie - Ik heb bij haar altijd het idee dat zij juist de persoon is die er voor zorgt dat opdrachten lukken en het geld binnen haalt. Zij is juist een persoon die iedereen motiveert om de opdrachten goed te doen. Daarom snap ik ook niet waarom kandidaten haar verdacht vinden. Ik vind haar samen met Hadewych de minst verdachte persoon.
Tim - Is hij inderdaad een mol die de kandidaat speelt of een kandidaat die de mol speelt zoals Anne-Marie dat al zei. Ik vind hem heel verwarrend. Hij doet dingen die wel verdacht en raar zijn, maar soms doet hij ook wel weer goed mee. Het is raar dat hij zich meteen aanbied bij de test terwijl hij zich niet goed voorbereid heeft. Daarbij geeft hij aan dat hij bijna alles gegokt heeft en is toch door. Is dit een mollenstreek of is dit geluk? Hij heeft bij de eerste opdracht niet goed meegedaan omdat hij de opdracht niet meegekregen heeft. En bij de laatste opdracht is hij dus een van de drie personen die dus voor het groene kaartje gegaan is in plaats van de rode. Dat maakt hem dus wel verdacht.
Frits - Ik weet nog niet wat ik van em moet denken. Het is een beetje hetzelfde als met Tim. Is hij gewoon een kandidaat die de mol speelt of de mol die een kandidaat speelt. Hij doet ook gewoon veel rare dingen. Zoals dat hij bij de tweede opdracht de foto mist zodat ze aan het einde de volgorde verkeerd hebben. Dat is een mollenstreek om te doen. Voornamelijk omdat hij zo zijn eigen foto kon doen en het is natuurlijk overtuigend voor Marit dat je kan zeggen dat je zeker weet dat je op de goede plek ligt terwijl dat eigenlijk niet zo is. Daarbij is hij ook samen met Tim en Liesbeth een van de drie mensen die dus waarschijnlijk groen gestemd heeft in plaats van rood.
Liesbeth - In de eerste opdracht was ze niet zo opvallend aangezien ze meteen in het begin al afviel en voor de rest niet veel gedaan heeft. Opzich zou een mol dat niet doen. Een mol zou in deze opdracht meer te werk gaan zoals Marit heeft gedaan. In de tweede opdracht had ze het gedoe met haar bril en daarbij waren Tim en Liesbeth niet zo duidelijk tegenover Marit. Dat is opzich ook wel mollerig. In de derde opdracht is zij dus een van de drie mensen die dus voor groen is gegaan terwijl ze rood had moeten kiezen. Dat is een mollenstreek.
Marit - Ze was heel erg mollerig in de eerste opdracht. Met het tijdrekken op de tandem door naar loodsen te gaan die leeg waren en naar loodsen te gaan waar je al geweest bent zodat iemand die goed staat dus indirect fout gaat staan. In de tweede opdracht had ze een sleutelpositie wat ook goed is voor de mol. Voornamelijk omdat niemand het haar kwalijk neemt dat ze het fout had. Al zat ze bij de test wel bij de laatste twee, dus misschien was ze anders wel naar huis gegaan. Dat weet je niet. De kans dat zij een kandidaat is is opzich groter dan de andere vijf kandidaten. Wat ik overigens ook opvallend vind van Marit is dat zij altijd de persoon is die het hardst reageert op Art. Als ze bijvoorbeeld in shock is of blij is. Ze zegt altijd wel iets. Zoals "Dat meen je niet!", "Echt waar?" etc. Dit kan ook gewoon haar persoonlijkheid zijn, maar het was wel iets wat me opviel. Ik weet dus niet echt wat ik van haar moet denken, want ze heeft verdachte dingen gedaan, maar ze heeft ook wel vaak goed geholpen bij de opdrachten. Ik houd haar wel in de gaten.
William - Net zoals Marit is de kans dat hij dus een kandidaat is ook groter dan de andere vijf kandidaten. Aangezien hij dus 50/50 kans had om naar huis te gaan. William vond ik niet echt opvallend in de eerste twee opdrachten. Hij was de persoon die in ieder geval nog naar de laatste foto ging terwijl Frits door zwom. Ik vind hem meer een fanatieke kandidaat eigenlijk. Ik zie hem niet echt als mol nog.

Ik ga denk ik nog voor Liesbeth. Het is toch nog een gevoel dat ik haar de mol vind. Daarbij kan het zijn dat de mol misschien in de eerste opdrachten niet echt zwaar gemold heeft omdat hij/zij wist dat de derde opdracht eraan zat te komen. Ik vind namelijk door de derde opdracht Liesbeth wel zwaar verdacht worden.

Verdenkingen
Aflevering 1 > Liesbeth, Frits (William)
Aflevering 2 > Liesbeth (Frits),(Tim)
Aflevering 3 > Liesbeth (Frits), (Tim)
Aflevering 4 > Liesbeth (Marit, Tim)

Edit: ZOMG hij gaf aan dat mijn post "ongeldig" was. Ik schrok al. Ik dacht dat de hele lap tekst weg was, maar gelukkig is hij er nog.

Ik was vergeten om te zeggen dat de Mol ook rare tweets heeft geplaatst:
Donderdag wordt een nieuw hoofdstuk aan de Koude Oorlog toegevoegd. #widm
22 januari om 12.48 uur

2821210014362222347123643583. Wie zien het goed? #widm
23 januari om 10.47 uur
Deze vond ik raar, want waar staan deze cijfers voor?

Staan jullie hersenen aan? Je hebt ze nodig zometeen! #widm
Vandaag tijdens de uitzending. Rond de tijd dat de test bezig was. Deze vind ik ook raar. Bedoeld hij/zij hier de onderhandelingen mee?

De mol heeft meer tweets geplaatst, maar die gaan gewoon over de aflevering zelf. Ik vond deze misschien het meest opvallend.

Ik ben overigens ook benieuwd naar welke warme bestemming ze gaan. Ik dacht Amerika omdat het vaak terug kwam in deze aflevering. Al zagen de beelden van de volgende aflevering er niet uit of ze naar Amerika gingen. Is het al bekend waar ze naar toe gaan?

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 22:38 

Ik heb het tijdens mijn avondeten deze keer live op avro.nl gekeken :'). Wat een geniale aflevering. Vooral die laatste opdracht met onderhandelingen natuurlijk. Ik vond overigens ook die foto-opdracht wel fijn. En ofwel ben ik gewoon te vermoeid, of ik ben officieel het grootste watje ooit, maar ik kreeg zowaar tranen in mijn ogen bij die 'reddingsactie van Tim om Liesbeth te helpen' zegmaar. Enfin xD.

Geen zin om alles te overlopen. Maar dus wel vreemd vind ik dat je automatisch Marit en William minder gaat verdenken/zou gaan verdenken, omdat zij dus kans maakten om eruit te vliegen. Toch? Dat kan ik nog niet zo goed plaatsen, stiekem. Maargoed.

Ik vind Anne-Marie haar opmerkingen trouwens doorgaans briljant, dat terzijde. Dat "Kleine Frits in een jurkje", of "Belangrijke gebeurtenissen: de zeedieren komen aan land." Geweldig mens :').

Ik zit momenteel echt heel erg op Liesbeth of Tim. Ik vind beiden heel erg verdacht, maar deze keer ga ik voor Liesbeth. En ik vrees dat ik daar bij ga blijven. Ik vertik het nog steeds om Frits te verdenken.

AFLEVERING 3: Tim (Liesbeth (Hadewych))
AFLEVERING 4: Liesbeth (Tim)

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: