Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

1e jaars

BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 13:25 

Citaat:
1. Harry Potter en de gevangene van azkaban- j.k. Rowling
2. Nachtlicht- Terri Blackstock
3. De eeuwige havik David Gemmell

De eeuwige havik:
ik heb dit boek bij de bieb geleend en kwam er thuis pas achter dat dit het tweede deel van een serie was. Toch ben ik hem maar gewoon gaan lezen. Het boek is zonder het lezen van het eerste deel goed te lezen. Er stonden wel een aantal typfouten in het boek. Verder vond ik het zelf niet echt een boeiend boek. Ik vond het verhaal wel beetje verwarrend (de verhaallijn).

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 16:26 

Pottergirl schreef:
01 Neil Gaiman - Neverwhere (400 blz.) [EN] *****
02 Douglas Adams - Life, The Universe And Everything (199 blz.) [EN] *****
03 Douglas Adams - So Long, And Thanks For All The Fish (166 blz.) [EN] *****
04 Douglas Adams - Mostly Harmless (230 blz.) [EN] *****
05 Emma Donoghue - Room (400 blz.) [EN] *****
06 Stieg Larsson - The Girl with the Dragon Tattoo (644 blz.) [EN] *****
07 John Green - Looking For Alaska (272 blz.) [EN] *****
08 Chuck Palahniuk - Pygmy (256 blz.) [EN] *****

09 Kazuo Ishiguro - Never Let Me Go (304 blz.) [EN] *****
Dit boek stond al een hele tijd op mijn lijstje en ik ben blij dat ik 'm eindelijk heb gelezen. Ik moet zeggen dat de hoge verwachtingen die ik had niet helemaal waargemaakt zijn - ik vond af en toe de manier van schrijven wat irritant omdat er nogal veel heen en weer gesprongen wordt in de tijd en de ik-persoon veel dingen herhaalt, maar daar wende ik op een gegeven moment wel aan. De plot is goed en ik vond het prettig dat je niet vanaf het begin alles weet, maar eigenlijk gaandeweg het verhaal pas begint te snappen wat er precies aan de hand is - precies zoals de hoofdpersonen, eigenlijk.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 10:59 

Ik houd vanaf het begin van het jaar al heel netjes mijn lijstje bij en nu kom ik er tot mijn schrik achter dat ik hier nog nooit gepost had! Dus voìla:

Citaat:
001: Breakfast at Darcy's - Ali McNamara (437 blz.) [EN] *****
002: Villa Serena - Marion Pauw (191 blz.) [NL] *****
003: Huiver - Meggie Stiefvater (332 blz.) [NL] *****
004: De rode vlieger - Ellen Tijsinger (133 blz.) [NL] *****
005: Bitterzoet - Simone de Jong (127 blz.) [NL] *****
006: Fluister - Meggie Stiefvater (319 blz.) [NL] *****
007: Verstrikt - Mel Wallis de Vries (224 blz.) [NL] *****
008: Cloaked - Alex Flinn (341 blz.) [EN] *****
009: Al is de leugen nog zo snel - Sara Shepard (271 blz.) [NL] *****
010: Blauw - Joyce Pool (143 blz.) [NL] *****
011: Dr. Jekyll and Mr. Hyde - R. L. Stevenson (57 blz.) [EN] *****
012: Als flamingo's op het schoolplein staan - Wendy Wunder (309 blz.) [NL] *****
013: Voor een verloren soldaat - Rudy van Dantzig (255 blz.) [NL] *****
014: Isabelle - Tessa de Loo (127 blz.) [NL] *****
015: Papertowns - John Green (305 blz.) [NL] *****

001: Breakfast at Darcy's - Ali McNamara (437 blz.) [EN] *****
Sinds ik From Notting Hill van Ali McNamara echt verslonden heb, moest ik haar nieuwe boek zo snel mogelijk lezen. Het boek is totaal anders dan FNHWLA, maar net zo leuk. Natuurlijk is het voorspelbaar, maar naast de zware boeken voor school vond ik dit heerlijk om bij weg te dromen. Daarnaast vind ik Ali's schrijfstijl gewoon echt heel grappig. Ze maakt soms opmerkingen waarbij ik echt hardop moet lachen.

002: Villa Serena - Marion Pauw (191 blz.) [NL] *****
Je zou haast denken dat dit een boekenweekgeschenk o.i.d is, want het boekje is zo dun! Maar voor 3 euro kon ik hem niet laten liggen [a] Lekker thrillertje dat snel wegleest. Het plot klinkt heel interessant, helaas is de ontknoping wat onrealistisch en realisme vind ik toch altijd wel belangrijk in een boek.

003: Huiver - Meggie Stiefvater (332 blz.) [NL] *****
De meiden uit mijn stageklas (13/14 jaar) vonden deze serie 'de nieuwe Twilight' en nieuwsgierig als ik ben, heb dezelfde middag gelijk het eerste deel bij de bibliotheek gehaald. Ik vind de boeken van Meggie Stiefvater altijd heel matig... Er gebeurt te weinig om je echt te boeien, maar op de een of andere manier wil je toch verder lezen. Heel apart. Dit boek zit een beetje op hetzelfde niveau als Twiligt, zowel qua plot (alleen is de jongen nu een wolf i.p.v een vampier) als qua schrijfstijl. En toch is het vermakelijk [a]

004: De rode vlieger - Ellen Tijsinger (133 blz.) [NL] *****
Jeugdboek dat ik heb gelezen omdat ik het op stage met de klas heb behandeld. Het gaat over een meisjes wiens opa dement wordt. Eigenlijk een soort Hersenschimmen voor de jongere jeugd dus. Interessant verhaal dat soms best heftig kan zijn.

005: Bitterzoet - Simone de Jong (127 blz.) [NL] *****
Weer een boekje over de gevaren van het internet.. Een jongen neemt wraak op het meisje dat hem dumpte door haar persoonlijke gegevens in te vullen op internet. Hij denkt dat hij er veel geld mee gaat verdienen, maar eigenlijk brengt hij ze allebei in de problemen. Het plot stelt niet veel voor en de problemen zijn ook snel weer over. Hier had veel meer mee gedaan kunnen worden. Wel is het interessant dat dit boek zich eens afspeelt op een hogeschool i.p.v een middelbare school. Aan de andere kant denk ik niet dat een jongen op een hogeschool zo'n kinderachtige actie zou ondernemen.

006: Fluister - Meggie Stiefvater (319 blz.) [NL] *****
Deel twee uit de serie alweer. Stiefvater had me dus toch zover dat ik verder wilde lezen. Ook dit deel leest lekker weg en heeft nog een interessante twist, dus dat is fijn. Verder is het eigenlijk geen bijzonder leesvoer.

007: Verstrikt - Mel Wallis de Vries (224 blz.) [NL] *****
Sinds ik Mel Wallis de Vries heb ontmoet, ben ik echt die hard fan van deze vrouw. Al haar boeken zijn goed leesbaar voor zowel jongeren als volwassenen. Ook hier heeft ze weer een prachtig stukje neergezet. Een onderdeel van het boek gaat over een meisje dat in coma ligt en zelfs dat weet Mel zo te schrijven dat je gefascineerd bent. Heel knap en ik wil zeker de rest van haar boeken ook nog lezen.

008: Cloaked - Alex Flinn (341 blz.) [EN] *****
Naast Beastly (retelling van Beauty and the Beast) en A Kiss in Time (retelling van Sleeping Beauty) heeft Flinn Cloaked geschreven. Ik dacht in de eerste instantie dat dit een retelling van Roodkapje zou zijn, maar dit was niet het geval. In dit boek zijn eigenlijk heel veel verschillende en vooral onbekende sprookjes samengeraapt en vermengt met elkaar. Het boek leest als een trein, elk hoofdstuk gebeurt er wat en Flinn heeft een hele vermakelijke schrijfstijl. Dit boek zal ik zeker nog vaker lezen.

009: Al is de leugen nog zo snel - Sara Shepard (271 blz.) [NL] *****
Alweer deel zes uit de Pretty Little Liars serie en eigenlijk ook het eerste deel dat ik niet goed vond. Er gebeurt niet genoeg om de lezer tevreden te houden. Natuurlijk is A nog steeds bezig met het blackmailen van de meisjes, maar verder is er niet echt een noemenswaardige gebeurtenis die plaatsvind in dit boek. Zonde, want tot nu toe was ik altijd groot fan van de PLL-boeken.

010: Blauw - Joyce Pool (143 blz.) [NL] *****
Ook dit boek heb ik gelezen voor stage. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er vrij weinig aan vond en dit kwam vooral omdat het onderwerp mij niet aansprak. Het gaat over een Turks meisje dat samen met haar familie Nederland uitgezet wordt. Per hoofdstuk lees je een stukje geschiedenis van het meisje en je leest over haar klasgenoten die haar in Turkije willen opsporen. Ik had nog enige hoop dat de schrijfster hier iets van zou weten te maken, maar ook dat viel tegen. Onorigineel, voorspelbaar en de schrijfstijl is ook niet om naar huis te schrijven.

011: Dr. Jekyll and Mr. Hyde - R. L. Stevenson (57 blz.) [EN] *****
Ik schaam me er bijna voor dat ik deze classic een onvoldoende geef, maar ik had er zoveel meer van verwacht. Ik vond het verhaal zelfs een beetje braafjes en de schrijfstijl vond ik ook niet zo ontzettend indrukwekkend. Ik denk dat het status van het boek het een beetje voor me verpest heeft, hoe raar dat ook mag klinken. Wel ben ik blij dat ik hem eindelijk heb gelezen; eindelijk een classic die ik van mijn to-read-lijstje mag strepen (:

012: Als flamingo's op het schoolplein staan - Wendy Wunder (309 blz.) [NL] *****
Ik had eigenlijk weinig verwachtingen toen ik aan dit boek begon. Er zijn al redelijk wat boeken met hetzelfde onderwerp: tienermeisjes met een ernstige ziekte die op het punt staan om dood te gaan, maar toch nog zoveel mogelijk willen doen/zien/bereiken. Door de hoofdpersoon werd dit boek enigszins gered. En ook vond ik het leuk dat er zoveel Disney in terug kwam. I'm a sucker for Disney en ik wil dan ook graag alles over het werken achter de schermen weten, dus dat was een leuk extraatje. Verder waren de gebeurtenissen natuurlijk heel erg voorspelbaar evenals het einde.

013: Voor een verloren soldaat - Rudy van Dantzig (255 blz.) [NL] *****
Dit boek werd mij en mijn klasgenoten aangeraden door de docent Jeugdliteratuur. Het gaat over een twaalfjarig jongetje dat tijdens de Tweede Wereldoorlog door zijn ouders naar Friesland wordt gestuurd om daar bij boeren te gaan wonen. Het jongetje wordt verliefd op een soldaat die daar in de omgeving op zijn post staat. Het verhaal is erg mooi, maar het is jammer dat er heel erg veel aandacht werd besteed aan alles eromheen. Sommige pagina's bestaan alleen maar uit omschrijvingen over de natuur om hem heen en dat werd ik na een tijdje wel zat. Ook is het een beetje ongeloofwaardig dat een jongetje van twaalf bepaalde handelingen uitvoert met de soldaat. Ik bedoel - hij is twáálf. Maargoed, het verhaal is (auto?)biografisch, dus ik zal het maar niet in twijfel trekken.

014: Isabelle - Tessa de Loo (127 blz.) [NL] *****
Na het zien van de film afgelopen herfst wilde ik ook heel graag het boek lezen. Het boek vind ik misschien nog wel beter dan de film al vind ik het ook hier heel erg jammer dat het zo'n dun boekje is. Als ze wat meer de tijd had genomen om dingen te omschrijven, had ik het misschien nog wel een beter boek gevonden. Toch vind ik dit een topper van Nederlandse bodem en ik zal het ook zeker mijn toekomstige leerlingen aan bevelen.

015: Papertowns - John Green (305 blz.) [NL] *****
Ah, John Green. Sinds het lezen van Looking for Alaska ben ik een groot fan van deze man. Ook Papertowns is weer een heerlijk boek met heerlijke hoofdpersonen. Het enige wat mij een beetje tegenviel was de ontknoping van het mysterie, maar als ik er over nadenk is dit eigenlijk ook wel een logische verklaring. Het is in ieder geval duidelijk te merken dat John Green goed over zijn acties nadenkt voordat hij schrijft (: Daarnaast heeft hij altijd van die heerlijke quotes.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 13:03 

Citaat:

En Dan Nog Iets - Paulien Cornelisse
Tweede boekje over taal van Cornelisse, in een dag uitgelezen. Ik kan er niet veel over zeggen, behalve dat het een grappig boekje is over taalkwesties waar je eigenlijk nooit over nadenkt, maar die wel heel erg waar zijn. :')

Extremely Loud & Incredibly Close - Jonathan Safran Foer
Een van mijn lievelingsboeken. De film komt volgende week uit, dus had ik zin om hem nog een keer te lezen. En nu weet ik weer precies waarom dit mijn favoriete boek is, want hij was nog steeds even mooi en indrukwekkend als de eerste keer. De verhaallijnen - die in het begin niks met elkaar te maken lijken te hebben - komen aan het einde perfect samen. Ik vind vooral de verhaallijn van Oskar's (de hoofdpersoon) grootouders echt prachtig. Niet alleen het verhaal zelf, maar ook de schrijfstijl. Beide grootouders schrijven brieven naar Oskar en zijn vader en hun schrijfstijl is voor een groot deel bepalend voor de emoties in hun brieven. Ook ik vind het erg knap hoe Foer met een aantal passages vanuit het oogpunt andere personages laat zien welke autisitische trekjes Oskar heeft. Ja, voor mij is Foer echt een van de beste schrijvers van dit moment. Ben erg benieuwd naar de film, maar niks kan het boek toppen.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 13:48 

Lily_flower schreef:
01. Nouveau Riche - Daisy Goodwin ***
02. Bruid gezocht - Olivia Parker ***
03. Het winterpaleis van John Boyne *****
04. Als rozen weer bloeien - Kathleen Woodiwiss ***
05. De verborgen universiteit - Natalie Koch *****
06. De Wintertuin - Kristin Hannah *****
07. Naduah - Lucia St. Clair Robson *****
08. Kind van de Oceaan - Tamara McKinsley ****
09. Harry Potter en de Orde van de Feniks - JK Rowling ***** (Reread)

Harry Potter:
Een keer in de zoveel tijd lees ik de boeken over en ze blijven ook gewoon zo mooi! Ben nu bezig met de Halfbloed Prins :D

Profiel  

Zielig Dichtertje

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 17:52 

1. Verlaten (Florence Seyvos) *****
2. Ooggetuigen (Carry Slee) *****
3. Ik wil een man die toveren kan (Holly Shumas) *****
4. Boek der Zielen (Glenn Cooper) *****

5. De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween (Jonas Jonasson) *****
6. De Grote Wereld (Arthur Japin) *****

------
De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween
Weer een boek gekozen op titel. Misschien toch maar eens mee ophouden. Want hoewel de twee boeken die ik volledig op titel koos niet tegenvielen, waren het ook niet echt hoogvliegers voor me.
Het was best een grappig boek en de manier waarop de oude man alles bezag was zeker leuk, maar soms vond ik het allemaal een beetje langdradig en het leek ergens wel te veel van hetzelfde.

De Grote Wereld
Op zich geen slecht boekje, maar ook niet geweldig. Het is wel leuk om het eens gelezen te hebben, maar ik was blij dat het inderdaad maar een kort boek was.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 19:13 

Lily_flower schreef:
01. Nouveau Riche - Daisy Goodwin ***
02. Bruid gezocht - Olivia Parker ***
03. Het winterpaleis van John Boyne *****
04. Als rozen weer bloeien - Kathleen Woodiwiss ***
05. De verborgen universiteit - Natalie Koch *****
06. De Wintertuin - Kristin Hannah *****
07. Naduah - Lucia St. Clair Robson *****
08. Kind van de Oceaan - Tamara McKinsley ****
09. Harry Potter en de Orde van de Feniks - JK Rowling ***** (Reread)
10. Harry Potter en de Halfbloed Prins - JK Rowling ***** (Reread)

Harry Potter en de Halfbloed Prins:
Ook dit boek heb ik weer herlezen, vooral het einde van dit boek vind ik heel mooi.. Ik kan me wel elke keer weer gruwelijk ergeren aan Hermelien die het niet kan verkroppen dat Harry beter is dan haar met Toverdranken door het boek en zelfs op het einde nog een keer 'ik zei het je toch' moest zeggen. Maar goed, het boek blijft mooi!

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2012 11:48 

Citaat:

Ik ga 'm editten als ik meer tijd heb.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 16:35 

Citaat:
Januari
#001 Harry: A History - Melissa Anelli
#002 Diary of a Wimpy Vampire - Tim Collins
#003 Bright Lights, Big Ass - Jen Lancaster

Februari
#004 Veronika Besluit Te Sterven - Paulo Coelho

Maart
#005 Island - Jane Rogers

Island
Wow. Ik ben zeker onder de indruk van dit boek. Het duurde een tijdje voor ik in het verhaal kon komen, maar op een gegeven moment heb ik het gewoon in één ruk uitgelezen. Dit is geen aangenaam boek om te lezen, maar het is zeker de moeite waard. Ik vind het alleen jammer dat we geen dieper inzicht kregen in de moeder van Nikki - en Nikki zelf.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 18:14 

Ik wil dit jaar minstens 50 nieuwe boeken lezen, en minstens 75 in totaal. :) Ik werk met een sterrensysteem, waarbij 1 ster 'didn't like it' is, 2 sterren 'meh', 3 sterren 'liked it', 4 sterren 'really really liked it' en 5 'OMGWTFBBQ AMAZING!1!!' is.

Overigens zijn de pagina nummers die ik opgeef niet altijd helemaal correct, aangezien ik tegenwoordig de meeste boeken in e-book vorm lees. Als ik geen eigen fysiek exemplaar heb heb ik de pagina nummers dus van het internet geplukt. (Eigenlijk wilde ik het in woorden doen, want dat is een veel nauwere benadering van 'hoe dik' een boek is, maar dat is van lang niet alle boeken op het internet te vinden, dus tja.) Anyway, ik wil gewoon een ~approximatie hebben van hoeveel pagina's en hoeveel boeken ik ongeveer lees, dus vandaar. :')

Rereads zijn schuingedrukt.

Citaat:
001. Sara Zarr - Story of a Girl (2007) [192 blz.] *****
002. John Green - The Fault in Our Stars (2012) [318 blz.] *****
003. Brandon Sanderson - The Way of Kings (2010) [1007 blz.] *****
004. John Green - The Fault in Our Stars (2012) [318 blz.] *****
005. Laurie Halse Anderson - Wintergirls (2009) [291 blz.)] *****
006. Michael Cunningham - A Home at the End of the World (1990) [344 blz.] *****
007. George R.R. Martin - A Clash of Kings (1998) [768 blz.] *****
008. Christine de Pisan - Het Boek van de Stad der Vrouwen/Le Livre de la Cité des Dames (1405) [258 blz.] *****
009. Madame de Lafayette - The Princess of Cleves/La Princesse de Clèves (1678) [204 blz.] *****
010. George R.R. Martin - A Storm of Swords (2000) [973 blz.] *****
011. Aphra Behn - Oroonoko (1688) [144 blz.] *****
012. Annette von Droste-Hülshoff - The Jew's Beech Tree/Die Judenbuche (1842) [71 blz.] *****

Aantal nieuwe boeken gelezen: 9/50.
Totaal aantal boeken gelezen: 12/75.
Totaal aantal pagina's gelezen: 4888.

Ik ga nu even niet van alle boeken een lange review geven [/lui], dus ik houd ik het bij een korte overview. Favorieten van dit jaar zijn tot nu toe Wintergirls (al vond ik het einde een beetje jammer, want ik had zo graag meer van Lia's 'beter worden' gezien i.p.v. alleen haar neerwaartse spiraal), The Fault in Our Stars (die met het herlezen helaas wel een deel van zijn glans verloor - de eerste keer dat ik 'm las was ik te druk bezig met mijn ogen uithuilen om kritisch te zijn en had ik 'm dus 5 sterren gegeven, maar met het herlezen... nou ja, 4 sterren dus) en A Clash of Kings en A Storm of Swords van George R.R. Martin.

En ik weet dat als je naar (het einde van) mijn lijst kijkt dat het lijkt alsof ik oude boeken haat, haha, maar dat komt ook door de invloed van de tijd waarin ze geschreven zijn - bijv. Christine de Pisans Boek van de Stad der Vrouwen was zijn tijd ver vooruit en wordt gezien als een van de eerste feministische werken (en is alleen daarom al interessant om te lezen), maar staan ook veel dingen in waar de meeste moderne feministen het niet meer mee eens zouden zijn. Plus ik vond De Pisans obsessie met kuisheid nogal problematisch. ._. Zo'n zelfde iets met Oroonoko, dat voor die tijd erg positief was over zwarte mensen (of nou ja, specifiek 1 zwarte man, Oroonoko dus, omdat in het boek wel aangegeven wordt dat de rest al 'minder' is), maar dat was wel zeer gebaseerd op westerse normen: Oroonoko was bijv. zo geweldig juist omdat hij zich westers gedroeg, er (afgezien van zijn huidskleur) westers uitzag, etc. Dus ja, oudere boeken + oudere normen en waarden = problematische boeken = boeken waar ik dus geen vijf sterren aan ga geven.

were mine.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 09, 2012 23:17 

Citaat:
001. De Hemel van Hollywood - Leon de Winter *** **
002. De Ontsnapping - Heleen van Rooyen ** ***
003. Te Snel - Caja Cazemier ** ***
004. Meryem - Karin Hilterman *** **
005. Mannen Die Vrouwen Haten - Stieg Larson *** **

006. De Vrouw Die Met Vuur Speelde - Stieg Larson *** **
007. Gerechtigheid - Stieg Larson **** *
008. Pijnstillers - Carry Slee ** ***
009. Ik dacht het niet! - Emily Giffin * ****
010. Zeven Zonnige Dagen - Chris Manby ** ***

Millenium Trilogie
Fijne boeken. De eerste 100 pagina's van het eerste boek moest ik even doorkomen, maar daarna heb ik ze echt weg gelezen. Lisbeth is een interessant personage. Spannende boeken met heerlijke raadsels daarin. (:

Pijnstillers
Een reread, maar ik vond dit altijd een van de betere boeken van Carry Slee. Het was even een snel boek tussendoor, omdat ik wel wilde lezen, maar eigenlijk niet heel veel tijd had. :')

Ik dacht het niet!
Wat een geneuzel. Echt een saai boek. Ik heb 'm uitgelezen, maar het is niet een boek dat ik zo snel nog eens zou lezen. :')

Zeven Zonnige Dagen
Goh ja. Voorspelbaar. Maar wel vermakelijk opzich. Al was het soms wat langdradig. Ik heb dan ook stukjes niet helemaal goed gelezen. Ook niet echt een boek dat ik zo weer zou lezen.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2012 9:40 

Citaat:

John Green - Paper Towns
Omdat ik nergens een Engelse versie kon vinden zonder hem te kopen, heb ik de Nederlandse uitgave gelezen - in drie dagen welteverstaan. Ook in de Nederlandse versie was het taalgebruik erg mooi en ik vond het een prachtig boek met fijne, grappige, leuke personages. Ik ben stiekem dol op hoofdpersonages als Quentin en zijn gedachten waren heerlijk om te lezen. Eigenlijk vond ik de zoektocht naar Margo eigenlijk veel interessanter dan de uiteindelijke ontknoping. Ik vind die papieren steden echt mateloos fascinerend en een geweldig concept om een boek over te schrijven. Ja, heel fijn boek, ben blij dat ik hem gelezen heb, ook omdat ik veel inspiratie voor mijn eigen boek kreeg tijdens het lezen. :) Ga binnenkort beginnen met 'Negentien keer Katherine'. Ben benieuwd!

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 18:39 

Pottergirl schreef:
01 Neil Gaiman - Neverwhere (400 blz.) [EN] *****
02 Douglas Adams - Life, The Universe And Everything (199 blz.) [EN] *****
03 Douglas Adams - So Long, And Thanks For All The Fish (166 blz.) [EN] *****
04 Douglas Adams - Mostly Harmless (230 blz.) [EN] *****
05 Emma Donoghue - Room (400 blz.) [EN] *****
06 Stieg Larsson - The Girl with the Dragon Tattoo (644 blz.) [EN] *****
07 John Green - Looking For Alaska (272 blz.) [EN] *****
08 Chuck Palahniuk - Pygmy (256 blz.) [EN] *****
09 Kazuo Ishiguro - Never Let Me Go (304 blz.) [EN] *****

10 Markus Zusak - The Book Thief (553 blz.) [EN] *****
Wauw. Dit is vanaf nu een van mijn favoriete boeken, zo goed is het. Ik weet zeker dat ik het nog meerdere malen zal herlezen in de toekomst. Het gebeurt niet snel dat een boek mij tot tranen weet te roeren (op de een of andere manier zijn films daar een stuk beter in) maar a;lsdjf;laksjdf ik heb echt zitten janken bij dit boek. De schrijfstijl is ge-wel-dig, ik hou van de manier waarop Zusak metaforen en originele bijvoeglijke naamwoorden gebruikt. Hoewel het proza is leest het op sommige momenten net als poëzie. De stukken die door Max gemaakt/geschreven zijn, vond ik echt fantastisch. Dit is een aanrader. Een hele dikke aanrader.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 21:36 

Citaat:
Januari
#001 Harry: A History - Melissa Anelli
#002 Diary of a Wimpy Vampire - Tim Collins
#003 Bright Lights, Big Ass - Jen Lancaster

Februari
#004 Veronika Besluit Te Sterven - Paulo Coelho

Maart
#005 Island - Jane Rogers
#006 Super Sad True Love Story - Gary Shteyngart

Super Sad True Love Story
Dit is een enorme tegenvaller en allesbehalve een aanrader. Dit boek speelt zich af in de (nabije?) toekomst, in een wereld waarin niemand nog leest en privacy een herinnering aan een ver verleden is. Iedereen heeft een äppärät bij zich met daarin allerlei persoonlijke informatie die andere mensen met hun äppäräti kunnen aflezen - van de details over je gezondheid tussen het geld op je bankrekening, je persoonlijkheidsscore en je fuckability. Het hoofdpersonage is de 39-jarige Lenny Abramov die voor Post Human Services werkt en onsterfelijkheid verkoopt. Op zakenreis in de Rome wordt hij verliefd op de 24-jarige Eunice Park en hij wordt helemaal verliefd op haar.
Dit klinkt allemaal wel goed, maar de uitwerking is echt bagger. Noch Lenny noch Eunice zijn personages met wie ik kan meeleven en Lenny lijkt verdacht veel op een fictieve versie van de schrijver. Ik vind dat er ook veel te veel nadruk wordt gelegd op het verschil tussen immigranten en natives, tussen 'whites' en 'Korean people', tussen Russische joden en Koreaanse christenen. Het toekomstbeeld is ook compleet belachelijk en komt duidelijk van iemand die de verandering die internet brengt niet kan relativeren.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 0:10 

Citaat:

The Great Gatsby, p. 144
Eindtwintiger Nick verhuist naar een mooi pand, naast een gigantische villa. Zijn buurman, ene meneer Gatsby. Zijn huis is altijd the place to be, want hij geeft het ene naar het andere feest, hoewel hij zelf niet drinkt en niet veel om de feesten lijkt te geven. Nicks nichtje Daisy en haar man Tom komen ook in aanraking met Gatsby, wat desastreuze gevolgen zal hebben.
The Great Gatsby is een boek waar weinig mensen in mijn omgeving echt iets mee hebben. De meest gehoorde kreten zijn saai, onbegrijpelijk, niet bijzonder. Ik ben het hier niet mee eens. Deze novelle is misschien niet direct te doorgronden, maar dat hoeft van mij ook niet. Het thema is ongelukkig zijn terwijl je alles hebt, een onderwerp dat mij aanspreekt. De sfeer van het boek raakte mij direct, de scènes waren prachtig beeldend en het einde past goed bij het boek. Het nadeel was wel dat ik de ontknoping van Gatsby een teleurstelling vond.

Een kerstvertelling, p. 124
Scrooge is een changerijnige vrek die zelfs met kerstmis zich niet beter weet te gedragen. Op een kerstnacht wordt hij opgeschrikt door een geest, die hem wilt inspireren om beter te leven.
Dit boek is zijn goede reputatie absoluut waard. De kerstsfeer, de dialogen, de drama en af en toe droge humor - echt een fijn boek. Een echt sprookje.

Het tweede dagboek van Bridget Jones, p. 320
In dit tweede boek over Bridget Jones heeft ze eindelijk de knappe, rijke mensenrechten advocaat Mark Darcy aan de haak geslapen, maar een relatie behouden is moeilijker dan ze dacht. Jude wilt gaan trouwen met Ranzige Richard, waar Shazzer zo haar eigen ideeën over heeft, en een trip naar het buitenland zorgt ervoor dat Bridget bij haar return to the UK in het middelpunt van de aandacht staat van een grote groep media gekken. Paddo's, kleurenconsulenten en homo erotische gedichten erbij en je hebt Bridget Jones 2.
Ik vind Bridget Jones echt geweldig. Het is gewoon verbluffend hoeveel ik van haar in mijzelf herken hoewel ik geen alcholistische, schoorsteenrokende journaliste ben in mijn dertiger jaren.

Charms for the Easy Life, p. 254
Aan het begin van de twintigste eeuw leven drie generaties vrouwen met elkaar in één huis - grootmoeder is de eigenaardige vrouw die zichzelf tot dokter heeft omhoog gewerkt, moeder is de emotionele, romantische ziel met een oogverblindend uiterlijk en kleindochter is een peinzend, studerend wezen dat alles gade slaat wat haar familie in huis uitspookt.
Ik kwam dit boek, net als veel van mijn boeken, toevallig tegen in de tweedehands winkel. Ik kende het niet, ik wist niet wat ik moest verwachten maar ik wilde het graag weten. Het bleek een voorrecht te zijn om dit boek te mogen lezen. Het begin komt een beetje traag op gang, maar na een paar hoofdstukken was ik in het boek opgezogen. De personages zijn ontzettend goed uitgewerkt, de schrijfstijl is zeer prettig en het einde was fijn en gaf me echt het gevoel dat het verhaal klaar was. Ik wil eigelijk niet verklappen wat er allemaal in het boek gebeurd, want ik vond het zelf prettig om niets van te voren te weten.

Life, The Universe and Everything, p. 199
Deel drie in The Hitchhikers Guide To The Galaxy.
Arthur Dent, Fort Prefect, Trillian, Zaphod Breeblebox en Slartbartifast reizen verder door het universum. In dit deel komen ze op een oneindig feest waar Thor Trillian versiert, wordt Arthur bedreigd door het wezen dat hij steeds onbewust vermoordde, raakt Zaphod weer eens zoek en kom je meer te weten over de planeet Krikkit.
Tja. Ik heb nog steeds moeite met deze serie. Ik weet dat iedereen het geniaal vind, maar ik voel het niet zo. Een paar keer per deel moet ik hardop flink lachen, maar niet constant. Sommige grappen zijn misschien net iets te droog. Ik moet ook zeggen dat ik waarschijnlijk niet goed genoeg oplet op de verhaallijnen en dat ik dan de lijn kwijtraak. Het was zoals Janneke ook al zei, gewoon te weinig Marvin.
De hoogtepunten van dit boek: het feest, de oertijd en het matras (of was dat deel twee?).

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: