Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 9:33 

Pottergirl schreef:
01 Neil Gaiman - Neverwhere (400 blz.) [EN] *****
02 Douglas Adams - Life, The Universe And Everything (199 blz.) [EN] *****
03 Douglas Adams - So Long, And Thanks For All The Fish (166 blz.) [EN] *****
04 Douglas Adams - Mostly Harmless (230 blz.) [EN] *****
05 Emma Donoghue - Room (400 blz.) [EN] *****
06 Stieg Larsson - The Girl with the Dragon Tattoo (644 blz.) [EN] *****
07 John Green - Looking For Alaska (272 blz.) [EN] *****
08 Chuck Palahniuk - Pygmy (256 blz.) [EN] *****
09 Kazuo Ishiguro - Never Let Me Go (304 blz.) [EN] *****
10 Markus Zusak - The Book Thief (553 blz.) [EN] *****

11 John Green - An Abundance of Katherines (264 blz.) [EN] *****
Het tweede boek van John Green dat ik heb gelezen en ik moet zeggen dat ik nu alleen maar meer van hem wil lezen (: Ik vind het een hele fijne schrijver. Dit boek had een heel leuk plot, hoewel het wat mij betreft nog wel wat meer road trip had mogen zijn aan het begin. Ook kon ik me af en toe heel erg storen aan de hoofdpersoon omdat hij op mij nogal clingy overkwam, maar dat was niet zo erg dat ik geen zin had om verder te lezen. Hassan vond ik absoluut briljant. Achterin het boek las ik dat de filmrechten van aAoK zijn aangekocht en dat John Green zelf het script gaat schrijven, dus daar kan ik nu al niet meer op wachten.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 16:52 

@Janneke: Wist je dat John Green volgende week vrijdag een lezing geeft in Amsterdam? Het staat op zijn Tumblr. :) Sanne, Fleur en ik hebben al een mailtje gestuurd. :3

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 16:57 

@Cho: Ja ik heb het gezien, maar ik kan dan niet ): Enjoy, though : D

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 21:59 

Citaat:
001. De Hemel van Hollywood - Leon de Winter *** **
002. De Ontsnapping - Heleen van Rooyen ** ***
003. Te Snel - Caja Cazemier ** ***
004. Meryem - Karin Hilterman *** **
005. Mannen Die Vrouwen Haten - Stieg Larson *** **

006. De Vrouw Die Met Vuur Speelde - Stieg Larson *** **
007. Gerechtigheid - Stieg Larson **** *
008. Pijnstillers - Carry Slee ** ***
009. Ik dacht het niet! - Emily Giffin * ****
010. Zeven Zonnige Dagen - Chris Manby ** ***

011. De Assistent - Saskia Profijt *** **
012. Wat te doen als iemand sterft - Nicci French *** **
013. Moordmeiden - Mirjam Mous * ****
014. De Zonnewijzer - Maarten 't Hart **** *

De Assistent
In het begin een erg vaag boek. Ik had echt even nodig om er in te komen, voornamelijk omdat je geen idee hebt wat de verschillende personages met elkaar te maken hebben. Verder in het boek wordt dat steeds duidelijker en dat maakt het boek ook een stuk beter. Een verrassend einde wat mij betreft, dus daar verdient het wel een extra ster voor. :')

Wat te doen als iemand sterft
Het hele boek door blijf je je afvragen of er nu wel of niet sprake is van moord. Dat maakt het boek spannend en interessant. Weer een fijn boek van Nicci French.

Moordmeiden
Tja, voor een jonger publiek. Weinig interessant plot. Had ook veel beter uitgewerkt kunnen worden. Een leuk boekje voor even snel tussendoor, maar meer ook niet.

De Zonnewijzer
Heel fijn boek. Een beetje raar af en toe, maar dat vind ik geen probleem. Ook deze is spannend omdat je niet weet wat er nu wel of niet waar is. Fijn geschreven ook. Vond het een prettig boek. (:

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 10:05 

Citaat:

John Green - Looking for Alaska
'Negentien keer Katherine' moet nog even wachten, want ik wilde liever eerst Looking for Alaska (of 'Het Grote Misschien' in het Nederlands) lezen. Heel mooi boek met een plotwending die ik absoluut niet verwachtte en ook niet zag aankomen. Ik moet niet vaak huilen bij boeken, maar dit was een uitzondering. De personages waren weer fijn met veel diepgang en de schrijfstijl was geweldig. Ik vond Paper Towns denk ik leuker, maar Looking for Alaska is net zo goed.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 23:03 

Pottergirl schreef:

12 Sebastian Faulks - Birdsong (503 blz.) [EN] *****
Nadat de tweedelige verfilming van de BBC mijn hart had gebroken was ik erg nieuwsgierig naar het boek, en toen ik in Londen was zag ik 'm bij de Waterstone's liggen met 25% off dus heb ik mijn kans gegrepen (: Hoewel dit een vrij dik boek is was ik er met een week doorheen - het leest enorm goed door. Boeken maken mij vrijwel nooit aan het huilen maar oy ik heb meerdere malen even moeten stoppen met lezen om een tissue te pakken. Het boek behandelt dan ook tragische gebeurtenis: de Eerste Wereldoorlog. Faulks schrijft meeslepend - op sommige momenten is het heel erg feitelijk en bijna hard, op andere momenten is het bijna alsof je een gedicht zit te lezen. Het is echt prachtig, hartverscheurend en vooral ontzettend menselijk. En Michael Weir. Oooooh Michael Weir.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2012 21:50 

Lily_flower schreef:
01. Nouveau Riche - Daisy Goodwin ***
02. Bruid gezocht - Olivia Parker ***
03. Het winterpaleis van John Boyne *****
04. Als rozen weer bloeien - Kathleen Woodiwiss ***
05. De verborgen universiteit - Natalie Koch *****
06. De Wintertuin - Kristin Hannah *****
07. Naduah - Lucia St. Clair Robson *****
08. Kind van de Oceaan - Tamara McKinsley ****
09. Harry Potter en de Orde van de Feniks - JK Rowling ***** (Reread)
10. Harry Potter en de Halfbloed Prins - JK Rowling ***** (Reread)
11. Britannia Road 22 - Amanda Hodgkinson ***

Britannia Road 22:
De schrijfster verteld het verhaal vanuit het oogpunt van drie personen. De moeder, de vader en hun kind. Het verhaal speelt zich af na de tweede wereldoorlog wanneer een Pools gezin met elkaar word herenigd in Engeland, ze dragen allemaal geheimen met zich mee en dat belet hun om gelukkig te worden. Veel meer kan ik er niet over vertellen want dan verraad ik het verhaal.

Het boek was best goed, door middel van flashbacks kom je erachter wat hun is overkomen maar ik kon me eerlijk gezegd niet zo inleven met het vrouwelijke personage. Ik vond haar verschrikkelijk egoïstisch. Ze wil haar gezin weer bij elkaar hebben maar ondertussen is ze jaloers als haar man en zoon eindelijk een band met elkaar beginnen op te bouwen omdat ze daardoor het gevoel heeft dat ze haar zoon kwijt raakt en zo waren er nog wel meer dingen. Het was geen slecht verhaal, maar het was ook geen boek waar ik ingezogen werd. Ik heb ook best lang over dit boek gedaan, meestal heb ik een boek binnen 1 á 2 dagen uit maar hier heb ik anderhalve week over gedaan omdat het me eerlijk gezegd niet zo boeide. Toch heb ik het nog drie sterren gegeven omdat ik het ook weer niet zo slecht vond.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2012 17:46 

Citaat:
Januari
#001 Harry: A History - Melissa Anelli
#002 Diary of a Wimpy Vampire - Tim Collins
#003 Bright Lights, Big Ass - Jen Lancaster

Februari
#004 Veronika Besluit Te Sterven - Paulo Coelho

Maart
#005 Island - Jane Rogers
#006 Super Sad True Love Story - Gary Shteyngart
#007 Hey Nostradamus! - Douglas Coupland

Hey Nostradamus!
Ik had veel meer van dit boek verwacht. Het is dan ook helemaal niet waarvoor het verkocht wordt. Het wordt verkocht als een boek over Cheryl, een meisje dat sterft tijdens een bloedbad op een middelbare school, haar man Jason, zijn latere vriendin Heather en zijn vader Reg. De delen die door Cheryl en Heather geschreven waren las ik graag - en ik had eigenlijk nog veel meer willen weten over Cheryl en haar ouders. Ik vond dat heel veel van de delen van Jason en Reg ofwel overbodig waren, ofwel een eindeloze herhaling van een basisidee.
Dit boek gaat niet over Cheryl, het meisje dat stierf bij het bloedbad. Dit gaat over de nietsnut Jason die toch geen praktische problemen heeft en schijnbaar een complete persoonlijkheidstransplantatie heeft gehad tussen het bloedbad en tien jaar later, zonder dat er iets over uitgelegd wordt. Ik had de schrijver liever de invloed van de dood van Cheryl en het bloedbad op Jason's latere leven duidelijker zien uitwerken, bijvoorbeeld door ook te beschrijven hoe Jason's leven eruit gezien zou hebben als het bloedbad niet plaatsgevonden had/Cheryl niet gestorven was.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2012 16:29 

Lily_flower schreef:
09. Harry Potter en de Orde van de Feniks - JK Rowling ***** (Reread)
10. Harry Potter en de Halfbloed Prins - JK Rowling ***** (Reread)
11. Britannia Road 22 - Amanda Hodgkinson ***
12. Laat mij niet los - Karen Kingsbury ****

Laat mij niet los:
Ik vond het boek heel goed, het enige wat ik niet leuk vond was de grote aanwezigheid van God, het bidden om een wonder etc. etc. Dat stond me niet aan maarja ik sta ook nogal sceptisch tegenover geloof :P Verder vond ik het verhaal geweldig, net als de verfilming een aanrader!

Profiel  

Zielig Dichtertje

BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 18:19 

1. Verlaten (Florence Seyvos) *****
2. Ooggetuigen (Carry Slee) *****
3. Ik wil een man die toveren kan (Holly Shumas) *****
4. Boek der Zielen (Glenn Cooper) *****
5. De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween (Jonas Jonasson) *****
6. De Grote Wereld (Arthur Japin) *****

7. Het leven van een Loser - een hondenleven (Jeff Kinney) *****
8. The Hunger games (Suzanne Collins) *****
9. Catching Fire (Suzanne Collins) *****
10. Mockingjay (Suzanne Collins) *****

------
Het leven van een loser - een hondenleven
Ach ik heb de andere ook gelezen, en ze lezen zo makkelijk. (komt waarschijnlijk door de vele tekeningen en dat er maar 20 woorden op een blad staan) Vond dit deel wel minder dan de vorige.

The Hunger Games
Even alledrie samen nemen, ik vond ze zeer leuk. 1 en 2 duidelijk beter dan het derde, maar ook het derde viel op bepaalde vlakken wel mee.

Profiel  

The Dark Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 16:58 

Even een update, 7 t/m 34 zijn nieuw :')

Citaat:
01. Matched – Allie Condie **
02. A Girl Like You – Gemma Burgess ****
03. Delirium – Lauren Oliver ****
04. The Maze Runner – James Dasher *****
05. Bridget Jones' Diary – Helen Fielding ****
06. Beautiful Disaster – Jamie McGuire ***
07. Lord of the Flies – William Golding ****
08. Numbers – Rachel Ward ***
09. Anna and the French Kiss – Stephanie Perkins *****
10. Lola and the Boy Next Door – Stephanie Perkins ****
11. I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have to Kill You – Ally Carter ****
12. Cross My Heart and Hope to Spy – Ally Carter *****
13. Don't Judge a Girl by Her Cover – Ally Carter ***
14. Only the Good Spy Young – Ally Carter ****
15. Megan Meade's Guide to the McGowan Boys – Kate Brian ***
16. The Boy Next Door – Meg Cabot **
17. Just the Sexiest Man Alive – Julie James ****
18. Practice Makes Perfect – Julie James *****
19. Something About You – Julie James ****
20. A Lot Like Love – Julie James ****
21. The Goddess Test – Aimee Carter ***
22. If I Stay – Gayle Forman ****
23. Where She Went – Gayle Forman **
24. The DUFF – Kody Keplinger ****
25. Shut Out – Kody Keplinger ***
26. Everneath – Brody Ashton *****
27. The Boys Next Door – Jennifer Echols ****
28. Love Story – Jennifer Echols **
29. The Scorch Trials – James Dasher ***
30. The Summer I Turned Pretty – Jenny Han ***
31. Single Girl's To Do List – Lindsey Kelk ****
32. Shatter Me – Tahereh Mafi *****
33. Remember Me – Sophie Kinsella ****
34. Wake – Lisa McMann *

Ik ga niet overal wat over typen, maar ik zal dr een paar doen xD

11 t/m 14 - Gallagher Girls serie
Dit is echt een leuke serie. Ik las het eerste deel (I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have to Kill You) vooral omdat ik de titel zo grappig vond, maar de serie zelf was best leuk. Het gaat dus over een meisje dat op een (all-girl) spyschool zit en de avonturen die ze dan meemaakt enzo, best een vermakelijke serie als je niet een al te hoog niveau verwacht.

16 - The Boy Next Door
Dit boek valt op omdat het volledig bestaat uit emails die mensen naar elkaar schreven. Het is opzich grappig en origineel, maar het deed t m niet echt voor mij; ik vond het moeilijk daardoor om echt met de personages mee te leven zeg maar.

17 t/m 20 - Julie James
Julie James is echt een geniale schrijfster. De plots van haar verhalen zijn niet heel bijzonder, maar het gaat over advocaten en FBI-agenten wat opzich wel leuk is. Wat haar boeken voornamelijk zo geniaal maakt is dat ze hilarisch zijn, met veel laugh-out-loud-momenten (voor mij iig) en epic quotes. Ik wilde ze niet allemaal vijf sterren geven though, dus alleen m'n favoriet heeft er 5, maar ze zijn allemaal geweldig.

21 & 26 - The Goddess Test & Everneath
Even bij elkaar omdat de verhalen allebei gebaseerd zijn op het verhaal van Hades en de onderwereld. The Goddess Test leest prettig, maar dat is z'n enige pluspunt. Je moet hem niet voor het mythologie-deel lezen, want dat slaat op niks. De "Hades" in dit verhaal is een emo softie (not to mention a virgin, wtf!) en het hoofdpersonage was irritant en ontzettend dom. "Plottwists" die je al van mijlen ver aan zag komen waren zogenaam onopgemerkt door haar en de "tests" waar het hele verhaal om gaat sloegen op niks en waren echt een anti-climax. Als je het mythologie-aspect niet zo serieus neemt however leest het oké.
Dan Everneath. Aah, dit was vele malen beter. Het Onderwereld-verhaal was hierbij wél leuk en op een originele moderne manier uitgewerkt en het kwam "geloofwaardiger" over (voor zover mythologie geloofwaardig kan overkomen that is). De "Hades" hier is veel meer badass en is een onwijs veel boeiender personage en het hoofdpersonage is veel prettiger om mee te lezen zeg maar.

22 & 23 - If I Stay & Where She Went
Ik zie op internet dat men deel 2 hiervan, Where She Went, veel leuker vinden dan deel 1, maar ik vond dat echt niet xD Waar ik If I Stay nog wel mooi vond, een leuk concept en mooi uitgewerkt en geschreven, vond ik Where She Went persoonlijk veel te emo en dramatisch. Ik kan me voorstellen dat je dat leuk vindt als je van emo en drama houdt, maar dat is niet echt my cup of tea.

29 - The Scorch Trials
Vervolg op The Maze Runner. The Maze Runner vond ik een heel leuk boek, geweldig concept en heb nu eindelijk het vervolg daarop ook gelezen. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik er nou van vind. Opzich kan ik geen dingen aanwijzen die het verhaal voor mij minder leuk maakten dan TMR, maar toch kwam ik er maar moeilijk doorheen en deed het me weinig. Ik twijfel dus ook nog of ik het 3e deel ook zal lezen.

34 - Wake
Wow. Er is 1 woord dat dit boek perfect beschrijft: ver-schrik-ke-lijk. Dit is denk ik het slechtste boek dat ik ooit heb gelezen (and that includes Twilight). Het concept is leuk en het leek me echt een geweldig boek, maar néé. Het heeft een gemiddelde zinlengte van 5 woorden denk ik, wat echt mateloos irritant is en leek alsof het geschreven was door een kind van 6. De personages hebben weinig geen diepgang. De schrijfster doet irritante dingen zoals het hoofdpersonage een briefje laten schrijven, maar dan niet zeggen wat erin staat (ook later niet) en het hele plot slaat op niks.
Het gaat dus over een meisje dat in andermans dromen wordt gezogen, maar er zijn pretty much maar 2 types dromen volgens dit boek: nachtmerries over je grootste angsten/slechtste herinneringen, of dromen over je diepste (seksuele) verlangens. Random dromen die over niks gaan, die bestaan niet en de meesten dromen bijna altijd hetzelfde. Wtf? Mss ligt het aan mij, maar dat is dus bij mij absoluut niet het geval hoor. Anyway, het is dat ik zelf geen kopie van dit boek had gekocht, anders zou ik hem graag ritueel willen verbranden @@

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2012 20:01 

Lily_flower schreef:
09. Britannia Road 22 - Amanda Hodgkinson ***
10. Laat mij niet los - Karen Kingsbury ****
11. Donderdagskind - Alison Pick ***

----------------
01. Harry Potter en de Orde van de Feniks - JK Rowling ***** (Reread)
02. Harry Potter en de Halfbloed Prins - JK Rowling ***** (Reread)

Donderdagskind - Alison Pick:
Redelijk boek, ik vond hem niet geweldig. Dat kon ik ook merken want als ik een boek geweldig vind dan kan ik hem niet wegleggen en ik had er met dit boek totaal geen moeite mee om een paar dagen niet te lezen. Verder vond ik Marta - zei vertelde het verhaal in het boek - totaal niet sympathiek, terwijl dat volgens mijn wel de bedoeling was van de schrijfster. Ik snapte wel waarom ze de dingen deed maar ik was het er totaal niet mee eens.

Laatst bijgewerkt door Lily_flower op wo apr 04, 2012 21:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 16:27 

Citaat:
001. De Hemel van Hollywood - Leon de Winter *** **
002. De Ontsnapping - Heleen van Rooyen ** ***
003. Te Snel - Caja Cazemier ** ***
004. Meryem - Karin Hilterman *** **
005. Mannen Die Vrouwen Haten - Stieg Larson *** **

006. De Vrouw Die Met Vuur Speelde - Stieg Larson *** **
007. Gerechtigheid - Stieg Larson **** *
008. Pijnstillers - Carry Slee ** ***
009. Ik dacht het niet! - Emily Giffin * ****
010. Zeven Zonnige Dagen - Chris Manby ** ***

011. De Assistent - Saskia Profijt *** **
012. Wat te doen als iemand sterft - Nicci French *** **
013. Moordmeiden - Mirjam Mous * ****
014. De Zonnewijzer - Maarten 't Hart **** *
015. Getting Away With It - Julie Cohen *** **

016. Twee Vrouwen - Harry Mulisch **** *

Getting Away With It
Leuk, vermakelijk boek. Wat voorspelbaar, maar dat vond ik bij dit boek niet heel erg. Het is gewoon een fijn ontspannend boek.

Twee Vrouwen
Heb het heel snel uitgelezen. Ik was heel benieuwd naar hoe het zou aflopen. De afloop was heel verrassend, die had ik echt niet aan zien komen. Het wisselen van tijd vond ik niet erg, het maakte me juist wel nieuwschierig naar het volgende stuk.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 22:11 

Citaat:
Januari
#001 Harry: A History - Melissa Anelli
#002 Diary of a Wimpy Vampire - Tim Collins
#003 Bright Lights, Big Ass - Jen Lancaster

Februari
#004 Veronika Besluit Te Sterven - Paulo Coelho

Maart
#005 Island - Jane Rogers
#006 Super Sad True Love Story - Gary Shteyngart
#007 Hey Nostradamus! - Douglas Coupland

April
#008 The Interpretation of Murder - Jed Rubenfeld
#009 Mailman - J. Robert Lennon
#010 Maddie - Gonçalo Amaral
#011 Het Anastasia Syndroom en andere verhalen - Mary Higgins Clark

The Interpretation of Murder
In 1909 bezocht Sigmund Freud Amerika. Hij had er later geen goed woord voor over, en niemand weet waarom. Dit boek legt uit waarom - het is natuurlijk wel helemaal fictie.

Toen ik de kaft van dit boek las, was mijn interesse meteen gewekt. Ik vind psychologie en psychoanalyse best wel interessant en ik hou van een goede detective. Ik had ook net "A Dangerous Method" over Freud en Jung gezien, dus zag ik het helemaal zitten.

Ik denk niet dat iemand kan ontkennen dat Jed Rubenfeld een getalenteerde auteur is. Hij schrijft heel vlot, maar geeft intussen toch veel informatie mee. We leren het NYC van begin 20e eeuw kennen, krijgen een vernieuwende interpretatie van Hamlet mee, etc. Ik hield van de manier waarop hij plotlijnen creëerde die een stuk terug in de tijd begonnen en naar het einde toe binnen het verhaal pasten, als een spinnenweb. Verder jongleert hij op een bijzondere wijze met een hele set personages. Hij slaagt erin hen allemaal voldoende te ontwikkelen en eigen persoonlijkheden te geven. Geen enkel personage is overbodig. Ik raakte zelfs gehecht personages waar ik eerst niet veel aan vond, zoals Detective Littlemore. Mijn enige klacht op dit gebied is Clara Banwell en haar leven. Gezien alle andere personages zo'n goed uitgewerkte achtergrond hadden, vond ik het jammer dat dit voor dit personage niet gebeurde, terwijl ik haar net één van de interessantse vond.

Ik hield van het verhaal, de schrijfstijl en de personages, maar twee zaken stoorden me. Het einde, en dan nog iets wat een spoiler is.

Spoiler:
Het einde. Ik vind een mystery geslaagd als je achteraf als lezer tegen jezelf kan zeggen: "Ik had het kunnen weten, zeker aan de hand van dit, dit en dit." Ik hou er niet van als de auteur informatie achterhaalt, waardoor je het als lezer nooit zelf had kunnen bedenken. Als er op het einde een soort van wit konijn uit een hoed getoverd wordt, vind ik dat het afdoet aan de rest van het boek. De auteur maakt het zich dan te makkelijk.

Wat ik ook minder vond was Nora's seksualiteit. Is ze nu lesbisch of niet? Is ze misschien biseksueel? En wat betekent dat eigenlijk voor haar en haar verdere leven, zeker in deze tijdsperiode? Ik had hier graag wat meer uitwerking van gezien.

Mailman
Ik hield van dit boek. Het gaat over een neurotische postbode die al twintig jaar lang delen van de post leest en alles ook kopieert en sorteert. Als hij denkt dat de inspectie achter hem aan zit, wordt hij helemaal psychotisch.
Het geheel is een mooie mix geworden van hilariteit met mooie, betekenisvolle maar geen sentimentele momenten. Mailman, zoals het hoofdpersonage zichzelf noemt, is eigenlijk een zielig figuur, maar hij is zo intrigerend. Er zitten ook heel mooie quotes in.

Spoiler:
(p. 344)

"Instead he is busy enduring a wave of remorse and loneliness - he won't be around for the next local controversy. Or the next Friday radio scramble, either. Ah, hell. But then again, you can't drive through life looking at the rearview mirror, can you, otherwise you'll smack into a phone pole, or worse yet a pedestrian, or a pedestrian with a stroller, and you'll be a child murderer, all for the fleeting comfort of dwelling upon the past."

(p. 373)

"There was a small part of him that really did want to break up -- or rather, a constellation of small parts: patches of skin where she no longer touched him, the muscles that ached mornings after they stayed up late fighting, the part of his tongue where he could taste the hospital when he kissed her after work, an outpost in the subconscious where the hope of new love lurked."

(p. 471)

"I ask you to consider this, Albert: what is success, actually? What is a successful life? You are one person among many - a bacterium, say, in a petri dish."
"Great."
"Let's say that success, so to speak, is fame and admiration: in other words, one bacterium held in high regard by the rest of the bacteria. They are still just sitting in the dish on a laboratory counter, being bacteria. And so success, in these terms, is not very meaningful. A successful life, I think, should be self-defined, defined by happiness. Or, rather, satisfaction. Your life is successful if each day is fully lived. But that begs the question -"
"It begs a lot of questions."
"Yes, well, the one I'm thinking of is: What is it, then, to live fully? How fully can you live? Can you, say, climb a mountain and write a string quartet, and cure a disease, and have hot sex, all in one day? What can be expected of a single person anyway? You did what you were capable of doing, and then some. You lived as fully as it was possible for you to live. You loved badly, but you loved intensely. You left no emotional stone unturned."

(p. 479)

"I never meant to be a burden to anyone."
"No, nobody ever does."

(p. 483)

"Ah, good old Nestor," Sprain says. "I'll miss it."
"Me too," says Mailman, and it's true: but he misses Nestor the way he misses a thing that was never supposed to last, like a good meal, or a movie. Like his life, behind him now, as lovely with distance as a battlefield."

Maddie
De Portugese rechercheur die maandenlang het onderzoek naar de verdwijning (?) van Maddie McCann leidde schreef dit boek om zijn versie van de feiten en zijn theorie bekend te maken. Volgens hem zetten de ouders van Maddie een ontvoering in scène om te verhullen dat hun kind in een tragisch ongeluk overleden is, waar zij verantwoordelijk voor zijn doordat ze de veiligheid van hun kinderen niet garandeerden. Hij verdenkt hen er dus ook van het lijkje verborgen te hebben.
Dit boek leest heel vlot en alles wordt duidelijk uitgelegd. In chronologische volgorde brengt hij feiten en ontdekkingen aan het licht. Ik kan niet anders dan hem te geloven. De intense triestheid van het hele gebeuren komt ook tussen de regels door heel sterk naar boven.

Het Anastasia Syndroom en andere verhalen
Dit is het eerste werk dat ik lees van Mary Higgins Clark en ik heb er enorm van genoten. De verhalen zitten goed in elkaar en ik hou wel van de mix van suspense en ironie. Het geheel deed me een beetje aan Roald Dahl denken. Zelfs de verhalen waarvan ik aanvankelijk dacht dat ze me niet bijzonder zouden interesseren, waren erg sterk. Clark weet ook schitterend de sfeer op te roepen van een bepaalde stad, zoals London of New York. Ik ben zeker van plan nog meer van deze auteur te lezen, maar dan wel in het Engels. De vertaling vond ik af en toe een beetje stijf en gekunsteld.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Laatst bijgewerkt door Genner op za apr 14, 2012 21:46, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2012 17:25 

Pottergirl schreef:

12 Sebastian Faulks - Birdsong (503 blz.) [EN] *****

13 Stieg Larsson - The Girl Who Played With Fire (649 blz.) [EN] *****
Het tweede deel van de Millenium-trilogie. Lisbeth Salander bleef me verbazen en er zaten best wel wat plottwists in dit deel. Ik vond het wel jammer dat dit deel niet echt een afgerond eind heeft, waardoor je eigenlijk wel verplicht bent om deel 3 direct te lezen. Op zich niet erg, maar ik heb deel 3 nog niet tot mijn beschikking XD Anyway - spannend. Maar ik vond het eerste deel beter. In dit boek bleef ik ook een paar characters telkens verwarren, maar dat kan aan mij liggen.

14 Stephen Chbosky - The Perks of Being A Wallflower (224 blz.) [EN] *****
Aa;slkdjf;lkajsf mooooooi. Dit boek stond al heel lang heel hoog op mijn lijstje en ik heb 't in een dag uitgelezen. Prachtig. De hoofdpersoon had een heleboel dingen waar ik me héél goed in kon herkennen en ik vond het eind heel erg mooi en passend. Er zitten een aantal stukken in dit boek waarbij de tranen me in de ogen stonden. Aanrader.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: